Maahanmuutto ja sen vaikutukset Ruotsissa: uutiset ja keskustelu

https://www.numbeo.com/crime/rankings_by_country.jsp?title=2017-mid&region=150

Country Crime Index Safety Index
Mexico 50.64 49.36
Ukraine 50.43 49.57
Sweden 49.35 50.65
Lebanon 49.08 50.92
United States 48.50 51.50
Russia 45.70 54.30
Norway 44.99 55.01
China 32.49 67.51
Cyprus 31.48 68.52
Israel 29.46 70.54
Finland 23.19 76.81
Austria 19.13 80.87

Ei mene montaa vuotta kunnes Ruotsin "kuningaskunta" ohittaa Zimbabewen, Egyptin ja Kolumbian:
El Salvador 70.33 29.67
Jamaica 66.27 33.73
Zimbabwe 55.06 44.94
Egypt 53.33 46.67
Colombia 51.27 48.73

No-go? Ruotsiko on poikkeus näiden maiden joukossa joissa kaikissa on no-go alueita?
Mexico 50.64 49.36
Ukraine 50.43 49.57
Sweden 49.35 50.65
Lebanon 49.08 50.92
United States 48.50 51.50
 
Viimeksi muokattu:
Pätkää Göteborgin rauhanomaisesta vastamielenosoituksesta. Viiden minuutin kohdalla alkaa mielenkiintoinen osuus, tuollainen lingottu kivi saattaa ottaa jonkun verran kipeää, vaikka osuisikin vain poliisiin. Eräs kyseenalaisena pidettävä media avaa heittelijän taustaa, mutta en sitä tässä edellä mainitusta syystä siteeraa. Löytyy kun kuuklaa p ja t.

 
Pätkää Göteborgin rauhanomaisesta vastamielenosoituksesta. Viiden minuutin kohdalla alkaa mielenkiintoinen osuus, tuollainen lingottu kivi saattaa ottaa jonkun verran kipeää, vaikka osuisikin vain poliisiin. Eräs kyseenalaisena pidettävä media avaa heittelijän taustaa, mutta en sitä tässä edellä mainitusta syystä siteeraa. Löytyy kun kuuklaa p ja t.

Tollanen lingon kivi kun tulee suojaamattomaan päähän, niin henki pois.. Ja tuolla näyttää olevan tota sivullista sillalla seisomassa jonkun verran.
 
https://pt-media.org/2017/10/08/ruo...en-tyttarensa-joukkoraiskattiin-13-vuotiaana/
Ruotsalainen raiskaus: Isä kertoo kuinka hänen tyttärensä joukkoraiskattiin 13-vuotiaana

Posted on 08/10/2017 julkaissut Paavo Tajukangas in Seksuaalirikokset, Uncategorized // 2 Comments

images-1.jpg


”Vanhempia asia koskettaa todella pahasti. Voimattomuus, viha, epätoivo, huoli. Aluksi emme edes tajunneet kuinka pahasti tyttäremme asiat olivat. Mutta näimme kyllä ja ymmärsimme kuinka huonosti hän voi. Tämä vuosi on ollut elämäni pahin”, kertoo Peter, jonka varhaisteini-ikäinen tytär huumattiin ja raiskattiin viiden Lähi-idästä tulleen miehen toimesta.
Göteborgissa sataa kaatamalla kun yritän etsiä paikkaa, jossa tapaamme. Peter on meilannut minulle ja kertonut kuinka hänen teini-ikäinen tyttärensä joukkoraiskattiin muutama vuosi sitten. Nyt hän haluaa kertoa asiasta. Ajaessani ajattelen, että he ovat kuin alkoholisteja, rikosuhrien omaisissa on paljon henkilöitä, jotka joutuvat samanlaiseen varjoon. Rikoksen uhriksi joutuminen on kuin vedessä leviävä rengas, joka koskettaa väistämättä lähimpiä.

Tapaan Peterin hänen toimistollaan. Hän haluaa esiintyä nimettömänä ja siten, että mikään ei voi johtaa tyttären tunnistamiseen. Hän on tällä hetkellä niin hauras ja herkkä, että mikä tahansa voi aiheuttaa tilan romahtamisen. Siitä huolimatta, että tapahtumasta on yli kaksi vuotta, on se vielä aivan käsinkoskettavissa. Haavoja on paranneltu vain osittain.

Kirjoituspöydällä on pari valokuvaa. Nuori iloinen tyttö hymyilee leveästi. Nelivuotias tytär täynnä elämäniloa.

– En voi käsittää miten joku voi kohdata tällaista. Hän oli maailman ihanin lapsi. Minun aarteeni.

Peter kertoo, että häntä jännittää haastattelu, että jos tämä jollain tapaa vahingoittaa tytärtä. Raiskaus tekee tyttärelle edelleenkin kipeää. Sitten hän alkaa kertomaan tytöstä, jonka elämä joutui raiteiltaan. Aluksi hän joutui vähän kummalliseen jengiin koulun ulkopuolella.

– Teini-ikäisillä on oma maailmansa. Olimme iloisia kun hän oli saanut uuden tyttökaverin. Hän sai luvan jopa olla yötä kaverinsa luona. Tiedätkö, kun lapsi on hieman ulkopuolinen ja ehkä kiusattu, niin sitä helpottuu kun hän löytää uuden ystävän.

Tosiasiassa tuo uusi ystävä oli vanhempi kuin tytär ja tyttö liikkui rikollisten Lähi-idästä tulleiden vanhempien poikien kanssa. He käyttivät huumeita ja pitivät ”panojuhlia”, joissa tyttö yksinkertaisesti huumattiin ja sen jälkeen joukolla raiskattiin.

– Tyttäreni oli 13-vuotta, kun hänet raiskattiin, Peter kertoo.

Hän sai lasillisen Cokista. Tytön ystävätär poistui paikalta. Peterin tytär jäi yksin viiden miehen kanssa asuntoon. He olivat laittaneet jotain limsaan, tyttö ei tiedä mitä. Mutta tämä kaikki vain siksi, että he saisivat panna tyttöä yksi toisensa jälkeen. Ja sitä jatkui koko yön.

– Tyttäreni muistikuvat tulivat tapahtuman jälkeen. Hän on kuvannut sitä kuin painajaiseksi. Olisi halunnut juosta pois tilanteesta, mutta ei voinut liikkua. Yksi toisensa jälkeen he vain tulivat.

339127-skaf-gang-rapes.jpg




En kysyä yksityiskohtia, sillä huomaan kuinka vaikeaa hänelle on kertoa asioista. Itsellenikin tilanne tuntuu epäuskottavalta. Kuulen sanat, mutta niitä on vaikea ymmärtää. Miten viisi miestä voi käyttää hyväkseen avuttomassa tilassa olevaa 13-vuotiasta tyttöä. Lain näkökulmasta tyttö ei tehnyt vastarintaa, syytettä ei nostettu ollenkaan. Ei yhtä kertaa vaan kaksi kertaa asia yritettiin saada oikeuteen, mutta kummallakin kerralla syytettä ei nostettu.

– Tytär tuli aamulla kotiin ja näin heti, että jotain oli tapahtunut. Hän oli ollut siihen asti neitsyt… Hän alkoi kertomaan. Ensin tuli yksi. Sitten hän muisti enemmän ja enemmän. Hän oli täysin lamaantunut. Hän näki miten he perä perää raiskasivat hänet. Kukaan heistä ei osannut kummoista ruotsia. Teimme rikosilmoituksen samana päivänä ja menimme Sahlgrenskan sairaalaan. Siellä selvisi, että hänellä oli suuria vammoja alapäässään ja selvisi, että hän oli joutunut raiskauksen uhriksi. DNA:ta ei kuitenkaan löytynyt, sillä selvästi he olivat käyttäneet kondomeja.

Perhe joutui kaaokseen.

– Tyttäremme romahti henkisesti kokonaan. Seuraavat viikot olivat aivan kauheita. Ja tilanne vain paheni. Hän sai paniikkikohtauksia. Saatoin saada puhelun koulusta ja en voinut muuta kuin mennä kouluun ja istua hänen vierellään ja yrittää tukea häntä. Hän ei saanut happea, hän voi niin huonosti. Jouduin lopettamaan hetkeksi työt, jotta pystyin huolehtimaan tyttärestäni. Se oli ainut mitä sillä hetkellä oli. Tytär saattoi soittaa milloin tahansa ja silloin oli mentävä. Olin koko ajan stand by- tilassa.

Peter kertoo loputtomista poliisikuulusteluista, kuinka tytär joutui istumaan yksin asianajajansa kanssa ja käymään läpi alentavien kysymysten kanssa tuota kyseista iltaa. Sosiaalitoimi yritti etsiä vanhemmista vikaa ja kyseenalaisti heidän sopivuuden isänä ja äitinä. Tai kun hän itse menetti hermonsa ensimmäisessa tapaamisessa poliisin kanssa. Hän ilmaisi asioita hieman liian epäsopivasti ja sen jälkeen homma kääntyi Peteriä vastaan. Häntä alettiin kutsua rasistiksi.

– Olin todella poissa tolaltani kun menimme ensimmäisen kerran poliisiin. Sanoin vihaisena tekijöitä ”mutiaisiksi”. Sen jälkeen sitten minä olinkin se, joka oli syntipukki. Yhtäkkiä minä olin se, jolla oli ongelmia. Ei miehet, jotka olivat raiskanneet tyttäreni.

– Ensimmäinen reaktioni oli tappaa nuo miehet. Seuraava reaktio oli nostaa pankista 25 000 euroa, kaikki säästöni ja maksaa jollekin liivijengille, että hakkaavat nuo tyypit. Mutta sitten sitä vaan vaipui jonnekin. Pahinta oli tajuta se, että raiskaajia ei tulla saamaan edes oikeuteen. He syyttivät tytärtäni. Heidän mukaansa tytär halusi bilettää ja tuli sinne vapaahetoisesti. Mutta minä tiedän mitä miehiä ne ovat.

Peter kertoo, että pahinta on yrittää hillitä tunteitansa.

– Ensin olin aivan suunnattoman vihainen. Täysin mielipuolisen raivon ja kiukun vallassa. Sillä päästiin alkuun. Sitten tulivat muut tunteet. Tutkimuksia ja poliisikuulusteluja tehtiin useita. Istuimme loputtomissa kokouksissa. Tapasimme kymmeniä eri ihmisiä. Tuntui, että he kaikki olivat mukana vain saadakseen laittaa ruksin protokollavihkoonsa. Tytär sai psykologin apua, mutta se ei toiminut.

– Tytär jatkoi koulua, mutta koulumenestys romahti kokonaan. Sitten kun tuli tieto, että syytettä ei nosteta niin tytär sai raivokohtauksen. Hän sanoi, että vihaa poliiseja, viranomaisia, kaikkia aikuisia ja lähes kaikkia opettajiaan. Hän jäi kotiin ja eristäytyi. Ei yhtään kaveria.

Peter kertoo itse joutuneensa jonkinlaiseen vakuumiin.

– Nukuin huonosti ja menetin täysin inspiraationi työhön. Olen yksityisyrittäjä ja silloin joutuu olemaan skarppina ja positiivisena, mutta olin poissa koko ajan. Lopetin työt kokonaa. Taloushuoliakin alkoi olemaan. Siihen asti olin pystynyt elämään säästöilläni. Mutta itsekin voin todella huonosti. Ärsyynnyin helposti ja pienikin asia ryöpsähti yli. Syyttäjä yritti saada asian uudestaan eteenpäin. Samat kuulustelut toistettiin ja sama ruljanssi käytiin uudestaan. Siitä huolimatta syytettä ei voitu edelleenkään nostaa.

Miltä asia tuntui isänä?

– Syytin kaikesta itseäni. Tätä ei olisi saanut tapahtua tyttärelleni. Ajattelin, että se oli minun vastuullani kun tapahtui mitä tapahtui. Ajattelin, että tapahtuma johtui siitä, että työskentelin liikaa. Tunteet olivat vuoroin häpeää ja vuoroin syyllisyyttä. Voisi sanoa, että kuljin tuolloin kuin zombie, ilman sielua. Menin välillä töihin, mutta en saanut mitään aikaan.

– Lisäksi olin todella huolissani ennenkuin labratulokset tulivat. Tytär ei ollut kuitenkaan saanut HIV:iä. Samaan aikaan tytär sulkeutui kokonaan. Hän ei halunnut puhua ja sanat piti nyhtää. Kahteen vuoteen hän ei hymyillyt yhtään ainoata kertaa.

Seuraavana vuonna tytär yritti itsemurhaa.

– Hän yritti kahteen otteeseen itsemurhaa. Ensin hän yritti jäädä junan alle, sitten auton. Jouduimme psyykeakuuttiin. Hän istui vain lattialla ja kieltäytyi liikkumasta mihinkään. Junatapauksessa hän oli istunut raiteilla ja ohikulkija oli viime hetkellä saanut vedettyä hänet syrjään raiteilta. Lisäksi hän alkoi vahingoittaa itseään, viilteli käsiään. Sen hän yrittää peittää nykyään, sillä luultavasti häpeää arpiaan. Ennen tapahtumaa hän oli iloinen ja positiivinen ja hyvä urheilussa, mutta sen jälkeen kaikki loppui.

– Vanhempia asia koskettaa todella pahasti. Voimattomuus, viha, epätoivo, huoli. Aluksi emme edes tajunneet kuinka pahasti tyttäremme asiat olivat. Mutta näimme kyllä ja ymmärsimme kuinka huonosti hän voi. Me kaikki voimme omalla tavallamme huonosti. Äitinsä on ehkä hieman vahvempi persoona kuin minä. Hän otti asiat hoitoon ja vei niitä eteenpäin sosiaalissa ja poliisissa. Minä yritin hoitaa asiaa diplomaattisesti, paitsi sen jälkeen kun tajusin, että ne yrittivät tehdä minusta rasistia ja kun sosiaali yritti kyseenalaista meitä vanhempina. Voin kyllä sanoa, että tytär on saanut paljon rakkautta ja sekään ei liene mikään paha, että materiaalisesti kaikki on hyvin. Tytär on kuitenkin silmäterämme.

images.jpg




Raiskauksen jälkeen alkoivat myös erilaiset huhut kulkea.

– Heti raiskauksen jälkeen alkoivat raiskaajien kaverit soitella hänelle. He tilasivat suihinottoja ja jotkut yrittivät uhkailla häntä jos hän kertoo poliisille. Sain tietää, että tyttäreni ei ollut ainoa, joka oli kokenut samaa. Miehet olivat raiskanneet useita. Sama kaava toistui aina, he uhkailivat uhriaan tappamisella jos tämä kertoo asiasta.

– Vaihdoimme puhelinnumerot salaisiksi ja otimme kaiken pois sosiaalisesta mediasta. Mutta se ei loppunut. Joka kerta kun tytär sai teksiviestin näin kuinka apeaksi hän tuli. Tämän kahden vuoden aikana hän on istunut huoneessaan ja itkenyt… todella paljon.

– Sitten he alkoivat levittää huhuja, että hän on narkkari ja huora. Kukaan koulussa ei halunnut istua hänen vieressään. Hän istui yksin. Kukaan ei tervehtinyt häntä ja kukaan ei puhunut hänelle. Häntä syytettiin kaikesta mahdollisesta mitä koulussa tapahtui. Teki kipeää nähdä se kaikki.

– Kun kysyit miten voin isänä niin en oikein tiedä mitä sanoa. Olen miettinyt miten voin. Olen voinut niin huonosti kuin ihminen vain nyt voi, viimeiset kaksi vuotta. Aika on ollut pahinta elämässäni. Pahempaa kuin isäni kuolema kun olin nuori. Tämä on täysin käsittämätöntä. Joskus nipistän kädestäni vain huomatakseni, että tämä todellakin on todellisuutta. Silloin ajattelen että miksi?

– En ole käynyt lääkärillä, mutta elämäni on lakannut toimimasta. Minulla on tytär, joka voi todella huonosti ja hänen elämänsä menee ensin. Tämä vaikuttaa minunkin elämääni, sillä joudun olemaan koko ajan varpaillani. Joka kerta kun puhelin soi säpsähdän. Olemme alkaneet sanoa ”kaikki hyvin” kun soitamme tyttäremme äidille.

– Joskus olen istunut autossa ja huutanut vain vittusaatanaperkelettä kunnes ääni on loppunut. Kun opettaja soittaa koulusta ja sanoo, että hän on lukkiutunut vessaan eikä suostu tulemaan ulos ja minun pitää tulla paikalle.

– Jokainen päivä on ollut yhtä helvettiä, myös ne päivät, jolloin ei ole tapahtunut mitään. Olen oppinut, että maailma on pahempi kuin luulin. Kun olin nuori ajattelin, että kiitos jumalalle kun synnyin Ruotsiin. Mutta tämä kuva on rikkoontunut ajat sitten. Tämän päivän Ruotsissa kaikista vaikeinta on nuorilla teinitytöillä varsinkin jos kasvavat suurkaupungeissa. Asenteet ovat muuttuneet totaalisesti. Kun olin nuori 70-luvulla niin se oli rauhaa ja rakkautta. Nykyään koko touhu on kovaa. Huora on edes tuskin enää haukkumasana. Itse en ole koskaan käyttänyt koko sanaa. Siinä menee minun rajani. Nykyään jo nelivuotiaat hokevat ”jävla hora” vitun huora.

– Jos ajatellaan, että miehet tulevat kulttuurista, jossa mies määrää ja naiset pysyvät taka-alalla, niin kun he tulevat sieltä tänne niin sama asennehan sieltä tulee mukana. Itse olen kasvanut, että nainen on hauras kukka, josta pitää huolehtia. Se on jotain aivan erilaista kuin asenne niillä miehillä, jotka raiskasivat tyttäreni.

Peter kertoo, että haavat ovat parantuneet mitenkuten ja jokatapauksessa on katsottava eteenpäin. Tyttären elämä on palautunut jotenkuten ja koulussa menee paremmin. Ystäviä hänellä on edelleen vähän, mutta muutama, joihin hän luottaa. Peterin suhde tyttäreensä on myös parantunut. Isä ja tytär ovat läheisiä ja suunnittelevat yhteistä matkaa.

– Vaikka asia ei koskaan parantuisikaan kokonaan niin elämän on pakko jatkua. Aiemmin ajattelin, että en jaksa enää, mutta en enää. Nyt yritän etsiä jo uusia tulevaisuuden suunnitelmia ja haaveita. Me parannumme hitaasti, mutta arvet ovat ikuisia.

♦ ♦ ♦ ♦

17546915_10206743335220889_2628208752790080746_o-1.jpg
Jutun kirjoittaja
ja Peteriä haastatellut on ruotsalainen kirjailija ja journalisti Katerina Janouch, joka ylläpitää Katerina Magasin-nimistä sivua. Ylläoleva juttu kuuluu hänen tekstisarjaansa ”Ruotsalainen raiskaus” ja se on suomennettu hänen luvallaan. Alkuperäisen jutun, ja muitakin tekstejä voi lukea linkin takaa:


http://katerinamagasin.se/svenska-v...-dotter-blev-gangvaldtagen-nar-hon-var-13-ar/

katso Katerina Janouchia myös Patreonista.


17546915_10206743335220889_2628208752790080746_o-1.jpg
Jutun kirjoittaja
ja Peteriä haastatellut on ruotsalainen kirjailija ja journalisti Katerina Janouch, joka ylläpitää Katerina Magasin-nimistä sivua. Ylläoleva juttu kuuluu hänen tekstisarjaansa ”Ruotsalainen raiskaus” ja se on suomennettu hänen luvallaan. Alkuperäisen jutun, ja muitakin tekstejä voi lukea linkin takaa:

http://katerinamagasin.se/svenska-v...-dotter-blev-gangvaldtagen-nar-hon-var-13-ar/

katso Katerina Janouchia myös Patreonista.
 
miheikin postaukseen viitaten:

Jos Ruotsin hallintokoneisto suojelee joukkoraiskaajia "pahalta rasismilta", rikosoikeudellisilta seurauksilta jne. ja samaan aikaan ohjeistaa poliisin toimimaan pullahalaavana diskuteeraamispoliisina, niin se on käytännössä luovuttanut väkivaltamonopolinsa pois.

Jos joukkoraiskaajat saavat toimia hallinnon suojaamina, niin sellainen toiminta on sitten osa hallinto- ja väestöpolitiikkaa.

Jos tilanne on yllä kuvatun kaltainen, niin tutkinta-, tuomio- ja täytäntöönpanovalta tulee väistämättä luisumaan niille tahoille, jotka sekä hoitavat komman suoraviivaisesti että vaikenevat ihan kaikesta.

Ruotsi on monessa suhteessa failed state joka ei ole vielä huomannut asiaa.

Ruotsi on monessa suhteessa maa johon mahtuu vain yksi totuus kerrallaan. Jos tilanne menee sellaiseksi, että se hegemonisessa asemassa oleva ainoa totuus on katkera, kostonhaluinen ja toimeenpanokykyinen, niin tilanne voi mennä todella rumaksi.
 
Suoraan sanoen tuo miheikin posti on todenmukaisuudeltaan epäuskottava. Siinä on yksityiskohtia, joita en niele ihan purematta. Uhri on 13-vuotias ja on ihan varma, ettei Ruotsin poliisi ja sosiaalitoimi jätä kampaamatta ja harjaamatta tuollaista tapahtumaa ja se tapahtuu oikeasti perusteellisuudella, jota ei äkkiä arvatakaan. Jos taas kertomus on täysin totta, niin sitten vaan hiekkaa minun suuhuni.
 
Suoraan sanoen tuo miheikin posti on todenmukaisuudeltaan epäuskottava. Siinä on yksityiskohtia, joita en niele ihan purematta. Uhri on 13-vuotias ja on ihan varma, ettei Ruotsin poliisi ja sosiaalitoimi jätä kampaamatta ja harjaamatta tuollaista tapahtumaa ja se tapahtuu oikeasti perusteellisuudella, jota ei äkkiä arvatakaan. Jos taas kertomus on täysin totta, niin sitten vaan hiekkaa minun suuhuni.

Jos englanti sujuu, niin tuossa on lukemista: https://en.wikipedia.org/wiki/Rotherham_child_sexual_exploitation_scandal

Uskoisin ruotsalaisten kykenevän tällaisessa asiassa yhtä uskomattomaan munattomuuteen, kuin brititkin. Siksi en suorilta pidä epäuskottavana tuota juttua.
 
Last edited by a moderator:
Jos englanti sujuu, niin tuossa on lukemista: https://en.wikipedia.org/wiki/Rothe...tion_Clover.2C_trials_.282015.E2.80.932017.29

Uskoisin ruotsalaisten kykenevän tällaisessa asiassa yhtä uskomattomaan munattomuuteen, kuin brititkin. Siksi en suorilta pidä epäuskottavana tuota juttua.

Täysin uskottava tarina. Jo vuosia Ruotsin tilannetta seuranneena(pääsääntöisesti tietysti Ruotsalaisista ja muista ulkomaisista lähteistä koska täällähän virallisen kanonin mukaan Ruotsissa kaikki on jättebra), niin tuo on aika lailla arkipäivää. Tapauksia on tuhansia.

Suomessa ollaan jo matkalla tuohon samaan. Tietty tulijaporukka tekee tätä kaikkialla, mihin sandaalinsa vain laskevat.
 
Viimeksi muokattu:
Suoraan sanoen tuo miheikin posti on todenmukaisuudeltaan epäuskottava. Siinä on yksityiskohtia, joita en niele ihan purematta. Uhri on 13-vuotias ja on ihan varma, ettei Ruotsin poliisi ja sosiaalitoimi jätä kampaamatta ja harjaamatta tuollaista tapahtumaa ja se tapahtuu oikeasti perusteellisuudella, jota ei äkkiä arvatakaan. Jos taas kertomus on täysin totta, niin sitten vaan hiekkaa minun suuhuni.

1. Kattoppa se radiohaastattelu, jossa joku suvaitsevamman pään radiotoimittaja haastattelee naispuolista poliisia jonkun nuoren tytön raiskauksen tutkinnasta.

2. Vertaa Ruotsin tilastoituja raiskausmääriä sikäläisen poliisin tutkinnallisiin resursseihin.

3. Kattoppas ne Ruotsin poliisin itse omasta arkisesta toiminnastaan kuvaamat ja julkaisemat videopätkät joita on annettu julki.

4. Jos löydät niin katsopa vakavien rikosten selvitysprosentteja ja etenkin niiden muutoksen suuntaa Ruotsissa.

5. Vertaa kohtia 1-4 Ruotsin molempien blokkien johtohenkilöiden lausuntoihin.
 
Pakko sanoa, etten ole hirveästi Ruotsin asioita seurannut. Tuttavia ja sukulaisia siellä asuu, ja kyllähän he kertovat kaikenlaista, mutta en ole saanut sellaista kuvaa kuin esim. foorumilla maalataan.

Vanhimman sukulaistytön mukaan no-gone-alueet tarkoittavat sitä, että on aikoja ja hetkiä, kun joillekin alueille ei vaan mennä. Eli alueen gangsterit tarvitsevat vähän omaa aikaa....ja sinne ei mennä, ei edes hälyajoneuvot ilman poliisin järeän kaluston saattuetta. Saati sitten pelle ja jönsse perusvirkavolvolla. Ja sitten on taas aikoja, kun niissä liikutaan. Jne.

Mulla on vaan toisen käden tietoa. Jos miheikin posti on de factoa, niin korjausliikkeen volyymi on oleva vielä raskas, tosi raskas. Ja historiaan piirretään rumia juttuja.
 
Suoraan sanoen tuo miheikin posti on todenmukaisuudeltaan epäuskottava. Siinä on yksityiskohtia, joita en niele ihan purematta. Uhri on 13-vuotias ja on ihan varma, ettei Ruotsin poliisi ja sosiaalitoimi jätä kampaamatta ja harjaamatta tuollaista tapahtumaa ja se tapahtuu oikeasti perusteellisuudella, jota ei äkkiä arvatakaan. Jos taas kertomus on täysin totta, niin sitten vaan hiekkaa minun suuhuni.

Olihan Oulussakin musta isukki joka teki tyttärelleen lapsen ja useampia raskauden keskeytyksiä, ei siinäkään sosiaalitoimi tehnyt mitään...
 
Serkun tyttö 19v raiskattiin keskellä päivää vuosi sitten keskisuuressa kaupungissa. Tyttö asuu nyt isovanhempiensa luona kun ei tohdi enään kotia mennä, johtuen näistä mamu apinoista. Täytyy kyllä sanoa, että aika vitun silmät kiinni täytyy elää ellei jo näistä tiedä. Kouluissa kerätään suojelu rahaa alkuperäisuomalaisilta jne.
 
Suoraan sanoen tuo miheikin posti on todenmukaisuudeltaan epäuskottava
Out of sight, out of mind.

Pakko sanoa, etten ole hirveästi Ruotsin asioita seurannut.

Näin kärjistäen sanottuna, nuo pari sun postausta kertookin "lähes kaiken olennaisen" tästä laudasta. Kun jotain ihanaa multikultipaskaa tapahtuu jossain muualla kuin kotikylän raitilla, se ei kiinnosta ja sellaiseen ei uskota, koska sitä ei ole tapahtunut kotikylillä. Ironista myös, että "varmaan 80%" jäsenistä huutaa "avointa Eurooppaa" ja että kuinka eeeyyy on hyväksi soumelle, kuitenkaan menemättä katsomaan paikan päälle sitä "avoimuutta" jota lähimmillään on tarjolla jo Tenstassa, Husbyssä ja Rinkebyssä. Uusi aikakausi soumistaniassa, eeeyyyn "hyvyydessä" alkoi 18.8.

Mutta kuten sananlaskukin sanoo: autuaita ovat tietämättömät.


Ja historiaan piirretään rumia juttuja.
Ne piirtää kel on liituu .... ja just nyt tuntuu että soumilaisilla sitä ei ainakaan ole.


Uutisista en edes ala, koska täällä laudalla YLE/BBC/CNN/WP on nähtävästi ne luotetuimmat kaikkien "asiantuntijoiden" keskuudessa, mutta tässä olisi yksi vaihto-ehto:

https://www.google.fi/


... kannattaa kokeilla.
 
Ruotsi on monessa suhteessa failed state joka ei ole vielä huomannut asiaa.

Tämä. Ruotsalaiset ovat jo menettäneet yhteiskuntansa kontrollin, he eivät vain vielä tiedä sitä. Ainoa asia joka enää estää maahanmuuttajia ottamasta täydellistä valtaa, on sille porukalle luontainen organisaatio- ja yhteistyökyvyn puute. Auta armias jos Ruotsiin jossain vaiheessa rantautuu jonkinlainen uusi versio karismaattisesta muslimijohtajasta, jonkinlaisesta Saladinista, joka osaa vetää kaikki innokkaat yhteisen jihadin alle, niin se on sitten soromnoo ruotsalaisille. Vastaanlaittamaan ei ruotsalaisista enää ole, koska heiltä ei löydy tarvittavia ominaisuuksia väkivaltaan ja raakuuteen. Tätä ongelmaahan taas uus-ruotsalaisilla ei ole.

Korjausliike olisi edelleen täysin mahdollista tehdä, mutta tässä vaiheessa vaatisi jo sellaisia peli-liikkeitä että käytännössä ei tule koskaan toteutumaan. Ei löydy lihaksia, ei tekijöitä eikä tahtoa.
 
Ja vielä samaa aihetta sivuten. Ruotsissa alkaa pikkuhiljaa tulla näitä "pilliinviheltäjiä", eli siis rohkeita ihmisiä jotka eivät enää kestä katsoa kotimaansa kehitystä. Yleensä tuollainen tarkoittaa vähintäänkin ammatillista ja sosiaalista harakiriä, sillä totuuden sanominen Ruotsissa on pahimpia rikoksia. Vaikenemisen laki on vahva.

Ruotsalainen asianajaja kertoo, kuinka raiskaus- ja väkivaltatapauksissa ylivoimainen enemmistö syytettyjä on "ulkomaalaistaustaisia":

Swedish lawyer writes heartfelt plea for government to 'lift the lid' on the country's rape problem as she reveals migrants are suspects in majority of cases she sees
  • Elizabeth Fritz, a lawyer from Sweden, claims the majority of rape and 'group violence' cases she sees are committed by people of a 'foreign background'
  • Ms Fritz says she tried to get hold of statistics to back up her observations, but was told the government does not keep any
  • She is now calling on politicians to 'lift the lid' on migrant crime in Sweden

http://www.dailymail.co.uk/news/art...es-foreign.html?ito=social-twitter_mailonline

Och samma på finska:

Ruotsalainen juristi asiakkaistaan: Suurimmassa osassa raiskaustapauksista epäillyllä maahanmuuttajatausta

https://www.kansalainen.fi/ruotsala...stapauksista-epaillylla-maahanmuuttajatausta/
 
Viimeksi muokattu:
Eihän tämä nyt Ruotsiin mitenkään liity, mutta kun nuo raiskauksien väitetään olevan epäuskottavia ja kun lähteet on "moonbat" hyväksyttyjä niin voi jutun myös tänne laittaa.
Yli 1400 lasta raiskattiin brittikaupungissa - poliisi ylenkatsoi uhreja

Maanantai 1.9.2014 klo 07.27


(EPA/AOP)" style="margin-right: 0px; margin-left: 0px; padding-right: 0px; padding-left: 0px; color: rgb(102, 102, 102); text-decoration-line: underline;">
Rotherhamin kaupunkia Britanniassa on kohdannut järkyttävä lasten hyväksikäyttövyyhti, jolta viranomaiset ovat ummistaneet silmänsä. (EPA/AOP)
HYVÄKSIKÄYTTÖ ON TABU
Britanniassa seksuaalirikosten tekijöiden valtaosa on valkoisia miehiä.

British Muslim Youth -järjestön perustaja Muhbeen Hussain totesi, että lasten hyväksikäyttö on kielletty sekä pakistanilaisessa kulttuurissa että islamissa. Mutta hyväksikäyttö on tabu, josta ei muslimiyhteisössä puhuta, mikä auttaa hyväksikäyttäjiä.Rotherhamin tapauksen pelätään aiheuttavan lisää rasismia Britanniassa. Tuoreen kyselyn mukaan 44 prosenttia nuorista briteistä uskoo, että muslimien arvot ovat erilaiset kuin valtaväestön ja 28 prosentin mielestä Britannia olisi parempi maa ilman heitä.

Ainakin 1 400 alaikäistä uhria, tekijöinä ulkomaalaistaustainen miesjengi. Seksuaalirikoksia tehtailtiin Rotherhamin kaupungissa Pohjois-Englannissa 16 vuoden ajan vuosina 1997-2013, ja ne paljastuivat tuoreen raportin myötä.

Nuorimmat uhrit olivat vain 11-vuotiaita. Valtaosa uhreista oli tyttöjä, mutta joukossa oli myös poikia. Tekijät metsästivät uhreja koulujen ulkopuolella tai taksit nappasivat heitä kyytiinsä kadulla. Uhreja joukkoraiskattiin ja välitettiin eteenpäin muille miehille. Heitä huumattiin alkoholilla ja huumeilla, hakattiin sekä uhkailtiin.

Organisoitu hyväksikäyttö oli kaupungin viranomaisten tiedossa vuosien ajan, ja asia oli nostettu paperille ja työryhmiin monta kertaa. Nuorisotyöntekijät valmistivat raportit laajamittaisesta hyväksikäyttöongelmasta vuosina 2002, 2003 ja 2006. Mitään ei kuitenkaan tehty lasten suojelemiseksi.

Yhdessä esimerkkitapauksessa 15-vuotias tyttö huumattiin bensalla ja uhattiin sytyttää tuleen, jos hän lavertelisi hyväksikäytöstä. Toisinaan tytöt pakotettiin katsomaan vierestä, kun muita raiskattiin.

Tapaus on kuohuttanut Britanniaa syvästi kuluneella viikolla.

Poliis pidätti lapsen

Eräs suurimmista ongelmista hyväksikäytön torjumisessa Rotherhamissa oli tekijöiden etninen tausta. Tämä todettiin jo vuonna 2006 tehdyssä viranomaisraportissa, joka ei kuitenkaan johtanut mihinkään.

Nyt julkaistussa puolueettomassa raportissa paljastuu tekojen laajuuden lisäksi se, että rasistiksi leimautumisen pelko oli syynä sosiaaliviranomaisten ja poliisin täydelliseen epäonnistumiseen töidensä hoitamisessa: kun nuorisotyöntekijät toimittivat kaupungin päättäjille raportteja hyväksikäytöstä, heille sanottiin, että tekijöiden etnisestä taustasta pitää pysyä vaiti "yhteisön yhtenäisyyden" säilyttämiseksi.

(EPA/AOP)" style="margin-right: 0px; margin-left: 0px; padding-right: 0px; padding-left: 0px; color: rgb(102, 102, 102); text-decoration-line: underline;">
Kaupungin sosiaaliviranomaisia ja poliisia vaaditaan tilille, koska he eivät suojelleet lapsia rikollisilta, vaikka tiesivät hyväksikäytöstä. (EPA/AOP)
Myös poliisi teki uskomattoman karkeita virheitä kentällä.

Eräskin 11-vuotias uhri kertoi itse poliisille, että aikuiset miehet olivat ahdistelleet häntä ja hänen kaveriaan. Poliisi ei tehnyt mitään. Vuotta myöhemmin tyttö löytyi taksin takapenkiltä tuntemattoman miehen kanssa. Miehen kännykässä oli säädyttömiä kuvia tytöstä. Vaikka tytön isä teki yhteistyötä poliisin kanssa ja oli täysin vakuuttunut, että mies oli hyväksikäyttänyt hänen tytärtään, poliisi epäonnistui miehen pidättämisessä.

Neljä kuukautta myöhemmin tyttö löydettiin yksinään talosta pakistanilaisen miesjoukon kanssa. Miehiä ei pidätetty, mutta sen sijaan tyttö pidätettiin, koska hän oli humalassa ja käyttäytyi levottomasti.

Uhrit valkoihoisia

Poliisin tutkimien tapausten uhreista valtaosa on valkoihoisia tyttöjä. Aasialaistaustaisten tyttöjen hyväksikäyttöä ei ole välttämättä ilmoitettu poliisille: uhrit ovat saattaneet jättää rikosilmoituksen tekemättä, koska se voisi vaikuttaa heidän avioliittomahdollisuuksiinsa tulevaisuudessa.

Rotherham on köyhä, työ-väenluokkainen ja valkoihoinen kaupunki: vain 10 prosenttia kaupungin väestöstä on tummaihoisia, mikä on Britannian monikulttuurisessa yhteiskunnassa vähän.

Eivät ainoastaan hyväksikäyttäjät vaan myös poliisit suhtautuivat uhreihin sekä sovinistisesti että ylenkatsoen: tytöt olivat heille työväenluokkaista roskasakkia, jolla ei ollut mitään väliä.

Monet uhreista ovat vahingoittaneet itseään, osa tehnyt itsemurhan. Osa ajautui heroiiniriippuvuuteen, osa tuli raskaaksi. Kaikki tämä oli sosiaaliviranomaisten tiedossa.

Toistaiseksi vain viisi miestä on tuomittu Rotherhamin hyväksikäytöistä ja raiskauksista, ja tuomiot tulivat neljä vuotta sitten. Kolmeakymmentä muuta epäillään.

Viranomaiset eivät eroa

Etelä-Yorkshiren rikospoliisin päällikkönä vuodet 2005-2010 toiminut Shaun Wright on pyytänyt julkisesti anteeksi, mutta on kieltäytynyt eroamasta. Rotherhamin kaupungin lapsiasioista vastaava korkein viranomainen Paul Lakin on puolestaan todennut, että kaupungin työntekijöistä kenelläkään ei ole syytä erota, koska asianosaiset eivät enää työskentele kaupungille.

Rotherhamin lasten ja nuorten asioista neljä vuotta sitten vastannut Joyce Thacker sysäsi vastuun lasten vanhemmille, kun viisi miestä sai tuomiot kolmen tytön raiskauksista ja hyväksikäytöstä. Siitäkin huolimatta, että tyttöjen nimet olivat kuukausien ajan hänen työntekijöidensä tiedossa ennen kuin mitään tehtiin.

- Panisin vastuun heidän vanhemmilleen. Heidän tehtävänsä on suojella lapsiaan ja pitää heidät turvassa, 150 000 euron vuosipalkkaa nostanut Thacker sanoi.

Britannian suuri yleisö on raivoissaan ja monet tiedotusvälineet vaativat päitä vadille.

Uhreista 15 on ilmoittanut lakimiestensä välityksellä vaativansa korvauksia, 125 000 euroa jokainen.

Lähteet: BBC News, The Guardian, The Telegraph, Daily Mail, AFP
 
Monikulttuurisuus on rikkaus, vai miten se meni? Ruotsin väkivaltatilastot alkavat olla samaa tasoa kartellien johtamien Meksikon alueiden kanssa.

Study: Swedish violence at Mexico levels

The violence in Sweden is now so extensive that it is being compared with Mexico, a new study shows.

More people die as a result of shooting in Sweden than in Denmark, Germany and Norway, based on the population density, according to the study. In another study, the researchers also find that grenade attacks in Sweden can be compared to levels in Mexico, Expressen reports.

http://speisa.com/modules/articles/index.php/item.3938/study-swedish-violence-at-mexico-levels.html
 
Olettekos funtsineet että mitä tapahtuu kun Ruotsi sitten jossain kohtaa varmaan tulee romahtamaan ja valtio joutuu tunnustamaan tilanteen että eivät pysty taata yhteiskuntarauhaa tai pitämään edes infraa kasassa. Tuleeko Nato väliin vai pyrkiikö ns. kantaruotsalaiset ja poliittinen eliitti evakuoitumaan suomenruotsalaiselle rannikolle tai kenties jäävätkö jihadin jalkoihin. Tällaiseen skenaarioon tuskin on kauheasti edes ajaltetu varautua. Rajat ovat muutenkin auki meillepäin kuin savolaisella laitumella. Suomikin joutuisi siinä aika koville, siinäpä olisi 100-vuotis lahjaa kerrakseen.
 
Back
Top