Maahanmuutto ja sen vaikutukset Ruotsissa: uutiset ja keskustelu

Malmön poliisin virkaa tekevä poliisipäällikkö Mats Karlsson reagoi voimakkaasti Twitterissä iskuun:

– Nyt ylittyi raja. Yhteiskunnan täytyy vastata kunnolla tähän hulluuteen.

Mikä raja? Go go go... monikulttuurisuus on rikkaus, ei hulluutta
 
Mitä luulette, kauanko vielä kestää ennen kuin media huomaa, että Ruotsissa on viimeisen 5-10 vuoden aikana kohdistettu valtava määrä tuhopolttoja julkisen vallan symboleja kohtaan. Koulut, kunnalliset palvelukeskukset... Tai sitä, että se kehuttu "mummopartioita ja yhteistyötä eri tahojen kesken" -toiminta on jihadistisen kapinoinnin ytimeen kuuluvaa toimintaa, jolla rakennetaan rinnakkaisyhteiskuntaa jonka olemassaolon Ruotsi tunnustaa ja jonka kanssa Ruotsi neuvottelee siitä mitä Ruotsi saa Ruotsissa tehdä ja kuinka paljon suojelurahaa Ruotsin pitää islamisteille maksaa?
 
Hommaan on perustettu tilannehuone rakettisodalle.


« Vastaus #1 : 27.12.2017, 16:15:25 »
Joku aika sitten sattui silmiin uutinen Tanskan ja Ruotsin rajalta jossa oli pysäytetty kontillinen ilotulitteita (kuskeina oli pohjoisafrikkalaisen oloisia palleroita).

Eli kyllä valmistelut ovat lleet pitkällä jo jonkun aikaa
grin.gif


Jos sattuu olemaan kotosalla uudenvuoden aikaan, niin kannattaa seurata malmon, göteborgin ja tietty tukholmabadin facebook-live lähetyksiä.
 
Älä tuo rakettia pyssytaisteluun.

chacha2
Vs: 2017-12-27 Sverigestanian rakettisota 17-18

« Vastaus #31 : 29.12.2017, 22:37:47 »

Lainaus käyttäjältä: internetsi - 29.12.2017, 19:32:01

Landskronassa palokunta sai hälytyksen ja meni paikalle. Nuorukaiset hyökkäsi heitä vastaan ampuen raketteja niin, että palokunta joutui lähtemään karkuun. Hälytys osoittautui feikkihälyksi, jolla oli vaan tarkoitus saada tulitettava kohde paikalle.

Palolaitokselta kerrotaan, että he menevät keikoille kuulosuojaimet ja suojalasit päässä, kypäräthän heillä on jo ja ne pidetään päässä noiden lisäksi. Nuorukaiset ovat kuulemma hankkineet uusia ja jytkympiä paukkupommeja, kuin edellisinä vuosina.

Afrobladet

Landskronassa poliisikin joutui vaikeuksiin rakettinuorukaisten kanssa,
joutui turvautumaan virka-aseeseensa:

Lainaus

Polis hotades med smällare – tvingades dra sitt vapen

En polis kände sig så ansatt av ungdomarnas fyrverkeriskjutande att polisen drog sitt tjänstevapen.

Händelsen har fått lokalpolischefen Anders Olofsson i Kristianstad att rikta en allvarlig uppmaning till föräldrarna att prata med sina barn.

...
Bekymrad polischef

Anders Olofsson är mycket bekymrad över situationen i Kristianstad. I flera dagar har ungdomar ägnat sig åt att skjuta fyrverkerier mot personer, bilar och bussar.

– I ungdomarnas värld är detta kanske en trivial lek, men de begriper uppenbarligen inte vad de sysslar med, de går över en gräns och det är helt oacceptabelt, säger han till tidningen.
...​
https://www.expressen.se/kvallsposten/polis-hotades-med-smallare-tvingades-dra-sitt-vapen/ oma alleviivaus

Poliisijohtajan mukaan nuorukaiset ylittävät rajan rakettileikillään .
Tilanne on täysin hyväksymätön...
 
Mitäs jos palokunta olisikin vetänyt letkut ojossa vastaiskuun eikä paennut.

Suomessa palokunta tai pelastuslaitos on puhtaasti humanitaarinen organisaatio joka pelastaa ja auttaa tasapuolisesti. Muistaakseni palokunnan joukkojenhallintatehtävistä on luovuttu jo joskus 60- ja 70-luvun vaihteessa. Viimeinen palokunnan joukkojenhallintatilanne taisi olla jotkut kesäjuhlat 60-luvulla. Ruotsissa pelastuslaitosten rooli on kai samanlainen.

Toki voidaan palolaitos toisellakin tapaa organisoida. Feurschutzpolizei toimi poliisin valtuuksin. Joissakin maissa palokunnat ovat osa asevoimia.
 
Mitä luulette, kauanko vielä kestää ennen kuin media huomaa, että Ruotsissa on viimeisen 5-10 vuoden aikana kohdistettu valtava määrä tuhopolttoja julkisen vallan symboleja kohtaan. Koulut, kunnalliset palvelukeskukset... Tai sitä, että se kehuttu "mummopartioita ja yhteistyötä eri tahojen kesken" -toiminta on jihadistisen kapinoinnin ytimeen kuuluvaa toimintaa, jolla rakennetaan rinnakkaisyhteiskuntaa jonka olemassaolon Ruotsi tunnustaa ja jonka kanssa Ruotsi neuvottelee siitä mitä Ruotsi saa Ruotsissa tehdä ja kuinka paljon suojelurahaa Ruotsin pitää islamisteille maksaa?

En enään itse pidätä hengitystäsi odotellessa naapurin totaalikaaosta. Siellä on kaikki kädet pystyssä. Viikingit hävisivät viimeisen sodan. Keski-euroopassa vielä yhteiskunnat hieman kamppailevat vastaan kova kovaa vastaan asenteella, Ruotsissa eivät. Itse olen tehnyt päätöksen, ettei tuo entinen lintu
 
En enään itse pidätä hengitystäsi odotellessa naapurin totaalikaaosta. Siellä on kaikki kädet pystyssä. Viikingit hävisivät viimeisen sodan. Keski-euroopassa vielä yhteiskunnat hieman kamppailevat vastaan kova kovaa vastaan asenteella, Ruotsissa eivät. Itse olen tehnyt päätöksen, ettei tuo entinen lintu

Rohkea veikkaus purkautumissuunnasta on suomi, valitettavasti...vaikka selkeästi tällä syyllistyn suurimpaan eli rasistisen barbaria-narratiivin jakamiseen...
 
Olen myös havainnut perinteisen suomalaisen asenteen naapurin tilannetta seuratessa. Ensin hurrataan kun naapurin lato on tulessa, sen jälkeen ihmetellään kun kukaan ei tule ulos sammuttamaan.

Retorisena kyssärinä loppuun: Olisiko helpompaa vielä jelpata naapuria vai odotella omalla puolella?

Ja kuten sanoin... kyssäri on lähinnä retorinen. Jokainen varmasti kaipaa apua. Eri asia on, millaista apua kelpuutetaan.
 
Back
Top