Maanpuolustajien Vappu ja sen reaaliaikainen seurantafoorumi

Eilinen mukavaa yhdessäoloa perheenä.Grillattiin,saunottiin ulkosaunassa ja paljuteltiin. Vaimo lähti sitten yöksi töihin. Katoin vielä illalla tenavan nukahdettua uuden tuntemattoman kansainvälisen version. Tänään on sitten minun vuoro mennä yöksi töihin ja vaimo lähtee tenavan kanssa kotonaan käymään. Ei sitä alkoholia juurikaan enää tässä elämänvaiheessa kaipaa,yksi pitkä saunakalja oli sopivan rentouttava.
 
Eipä enää nykyisin tule pahemmin 4,7% oluita juotua kun lakiuudistuksen myötä kauppoihin levisi korkeampioktaanisia tuotteita. Aamulla huomasin että jääkaapissa on vajaa Aura-keskikalja. Ei ollut maistunut loppuun saakka. Olis vaan pitänyt varata joku noin 5% vahvuinen vehnäolut vaikka, niin olis vappukin tuntunut juhlalta.
Olen kyllä kuullut että jotkut kärsii kankkusesta, vaan itseä sellainen ei koske ... :)

.
 
 
Hyvää vappua kaikille foorumilaisille!
Itse poden jonkunsortista flunsaa tai vilustumista mitä lie, joten se sitä..jaksan kuitenkin pestää pyykit, ripustaa ja katsoa leffoja.
Vappuruokana on kalkkunapelmeenit Taschkit K:marketista, (en edes katsonut ovatko venäläisiä, toivottavasti ei) lukee Dovgan, juustolasanje Lidlista ja lidlit herkkusienet paistettuna. Viinana.. kahvi konjakkeineen ja päälle panacod, jotta kestäsin tätä :cool: Tuskin sairastuu kunnolla, koska sitä lähtien kun ostin Candimin yrttivalmistetta, en sairastanut pahemmin mihinkään. Se on suomalainen valmiste, jossa on oreganoöljyä. Tappaa kaikki pöpöt ja jopa viirukset hengitysteistä.
xCANDIM-6428300004186.jpg.pagespeed.ic.YJZDNuzudB.jpg

Ja tämä on myös välttämätön vilustumisessa:
valioravinto-carmolis-karamelli-sokeriton.jpg

Tämäkin on tietääkseni kotimainen tuote.
:)
 
Itse en periaatesyistä vappua juhli, muokkaus ja kylvökaluston viimeisiä virityksiä ennen syöksyä pellolle loppuviikosta. Mutta teille jotka juhlitte, oikein hyvää ja simaista vappua, älkää olko ronkeleita munkkien kanssa, juhannuksena tarvitaan sitä energiaa että pysytään lämpiminä! :p

Lapsuudesta jäänyt mieleen, että vappuna ajettiin yleensä ihan periaate syistä paskaa pellolle tai vähintääkin rassattiin koneita kylvö kuntoon. Usein sai vappuna jo äestää ja joskus jopa kylvää ekoja lohkoja. Mitä nyt oon täällä päin katsonut peltoja, niin ei ainakaan viikkoon oo mitään asiaa pellolle, edes parhaile lohkoille.

Poika täyttää tänään n.klo 22.00 10 vuotta. Kohtalon ivaa että syntyi kommunistien juhlapäivänä.:mad:
Muistan kun lähdettiin synnytyslaitokselle noin klo 20.00, pojan tuleva kummisetä tuli kylätiellä vastaan paskakuorman kanssa.:)
Sattui vielä venäläinen kätilö, yritin sille ehdottaa, että venytetään synnytystä parilla tunnilla. Ei oikeen ymmärtänyt minun perustelua. Sanoi huonolla Suomella "Eikö vappu ole ilon juhla?" En viitsinyt alkaa enempää perustelemaan ja pojan äitinkin katsoi sen verran tiukasti kohti, että tajusin olla hiljaa. :)
No joka tapauksessa se oli minun paras vappu tähän mennessä.

Tänään ei ollut kenelläkään kaverilla mitään peltohommia tai muutakaan tiedossa, niin piruuttani menin aamulla pariksi tunniksi sahaamaan polttopuita.
 
Mutta suostut myymään tuotteesi myös kommunisteille? Vai oletko rajoittanut kuka saa kasvattamasi tuotteet syödä?
 
Lapsuudesta jäänyt mieleen, että vappuna ajettiin yleensä ihan periaate syistä paskaa pellolle tai vähintääkin rassattiin koneita kylvö kuntoon. Usein sai vappuna jo äestää ja joskus jopa kylvää ekoja lohkoja. Mitä nyt oon täällä päin katsonut peltoja, niin ei ainakaan viikkoon oo mitään asiaa pellolle, edes parhaile lohkoille.

Poika täyttää tänään n.klo 22.00 10 vuotta. Kohtalon ivaa että syntyi kommunistien juhlapäivänä.:mad:
Muistan kun lähdettiin synnytyslaitokselle noin klo 20.00, pojan tuleva kummisetä tuli kylätiellä vastaan paskakuorman kanssa.:)
Sattui vielä venäläinen kätilö, yritin sille ehdottaa, että venytetään synnytystä parilla tunnilla. Ei oikeen ymmärtänyt minun perustelua. Sanoi huonolla Suomella "Eikö vappu ole ilon juhla?" En viitsinyt alkaa enempää perustelemaan ja pojan äitinkin katsoi sen verran tiukasti kohti, että tajusin olla hiljaa. :)
No joka tapauksessa se oli minun paras vappu tähän mennessä.

Tänään ei ollut kenelläkään kaverilla mitään peltohommia tai muutakaan tiedossa, niin piruuttani menin aamulla pariksi tunniksi sahaamaan polttopuita.
Mutta onko Vappu niinkään kommunistinen?
Minä ymmärsin että vappu on kansäinvälinen työväen ja opiskelijoiden juhla.
Vappu syntyi Amerikassa 1.5 1886 kun työläiset vaatimuksena saanet 8 t työpäivää. Mitä paha siinä on?
En tiedä miksi kommarit omineet sen itselleen - nehän pitäneet koko oma sosialistisen leirin asukkaita orjina. NL kolhosilaiset elänneet ilman passeja, heille jaettiin passit vasta 1970 luvulla,heillä ei ollut liikkumismahdollisuutta oman kolhosin ulkopuolella, kuten orjilla. Ja muita ihmisia pakotetettiin marssimaan vappuna "onnellisina työläisinä" kuulaa kalloon saamisen pelossa, myhemmin ei ammuttu, mutta marssista ei voinut lapsi eikä koululainenkaan linsata. Jostain syystä en muista että munulla oli koskaan hauska vappuna siellä, jos olisi, niin muistaisin. Muistan vain että olin siellä joku ilmapallo tai pieni lippu kädessä ja ihmiset huusi aina jotain, sitten ymmärsin huudoista miten kommunismi on ovella ja viitta vaille valmis. Ihmiset hurrasi koko ajan ja sitten menivät kotiin juomaan itseään känniin sitä ilosta.

Mutta venäläisethan omineet myös 2MS voiton "suuressa isänmaallisessa sodassa" itselleen, ei ainoastaan vappua ja vääristävät muutenkin kaiken mitä vääristää voi.

Nykyisin "työläinen" käsitekin muuttunut, ja minusta se voi tarkoittaa ihan mitä vaan työtä tekevää. Ja Vappu Suomessa on nykyisin aivan eri juhla.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä sitä kakaa on vappuna useinkin ajettu, mutta ei nyt vittuilumielessä, vaan sen takia, että yleensä keväällä jokainen poutapäivä on käytettävä peltotöihin ja lannan levittäminen on tietenkin tehtävä ennen muokkaustöitä. Ei farmari voi kytätä kalenterista tai kellosta työaikojaan, vaan korkeintaan sääennusteesta. Toukokuun alusta lokakuun loppuun on yksi ainoa h-vetin pitkä työpäivä, ei siinä välissä mitään juhlapyhiä päivätolkulla vietellä. Nytkin piti muutama kuorma ajaa, koska kaivo on täynnä, vaan ajettiin tietysti mahdollisimman kauas asutuksesta. Kun vielä kevät on sen pari viikkoa myöhässä niin ne kevään peltotyöt pitäisi tehdä vielä lyhyemmässä ajassa.
 
Vappua.
 
Grilli on testattu jälleen talven jäljiltä, piffit nautittu ja Piperiä on lasissa, kippis !
......
Ainoa mitä tuohon voi lisätä, on, että grilli on putsattu ja testattu ja Piper on vielä kylmässä odottelemassa vuoroaan :giggle:
Muuten entiseen tapaan Vappua vietellään
Hyvää Vappua kaikille !
 
Toinen toistaan tummempi arjalainen handy, työstä tietennii.
Posteri ei tainnut tulla Suosikin välissä?
Toisella liha tummenee työssä, toisella kaksintaistellessa:

29605

Munapäiden miekkailut tosin kiellettiin alta aikayksikön kolmannessa valtakunnassa. Ja kiellettyjä ne olivat tasavallassakin.

Mutta eipäs nyt flirttailla työn päivän kanssa, kun meillä on huomenna suomalaisen työn päivä - jolloin ei tehdä työtä.
 
Toisella liha tummenee työssä, toisella kaksintaistellessa:

Katso liite: 29605

Munapäiden miekkailut tosin kiellettiin alta aikayksikön kolmannessa valtakunnassa. Ja kiellettyjä ne olivat tasavallassakin.

Mutta eipäs nyt flirttailla työn päivän kanssa, kun meillä on huomenna suomalaisen työn päivä - jolloin ei tehdä työtä.
Laiskureita laulattaa...laari laari laa. Talviturkki heitetty 2 min. sitten.
 
Täällä mitään kummempaa, possuliha/riisipata syöty kera italialaisen punaviinin. Kaupasta hain iltahuikopalaksi nakkeja ja makaronisalaattia ja olutta. Odottelen että Lampaansyöjät-elokuva alkaisi, 21.40 Yle Teema ((ja YLE Areenassa). Katselen mielummin telkkarista kuin netistä koska isompi kuva ja steroon kytketty kaiuttimet.
 
Back
Top