EK kirjoitti:
Eli, kun koko toimitettu systeemi on paska, vastuu ei ole toimittajalla vaan vastaanottajalla?
kivaa nähdä että diskurssia on olemassa
asiaan:
ei tietenkään ensisijainen vastuu ole tilaajalla.
jos kuitenkaan tilaaja ei osaa vahtia omaa etuaan, tilaajaa voi moittia.
ei sun tarvitse tehdä asiaa mustavalkoiseksi. yhteiskunta muuttuu, eikä missään hommissa riitä että teet kaiken kuten ennen.
ei me ikivanhoilla zydeemeillä pysytä huipulla....
Joo, totta tietenkin, että parempaa olisi pitänyt osata vaatia. Ikävä kyllä päättäjille näyttää olevan ihan sama mikä on muutoksen lopputulos, kunhan muutos vain tapahtuu. Ihmettelen vain sitä, että toimittaja vetäytyy sitten sen taakse, että "kun oikea tyyppi ei asiaa pyydä, niin me ei sitten sitä korjatakaan".
miksi passivoida asiat?
eli "päättäjät" ja "toimittaja"
toimittajalle on ok selittää. siihen ei pidä suostua.
Mutta osataan sitä kuntapuolen sisäisessäkin toiminnassa. Tilaaja-tuottaja -malli tarkoittaa sitä, että asia, jonka yksikön oma talonmies korjasi aikoinaan samana päivänä, on nyt toimimattomana 3-4 kk.
jos noin on, tulee asia korjata.
toisaalta zilareita (talonmiehiä) ei ole varaa palkata kaikkiin nurkkiin.
perusasiahan on, että jos haluamme joka zydeemiin omat äijät/muijat niistä pitää fyrkata. kun työ on kallistunut, on myös työnteko siirtynyt muualle.
------
ei voi saada samaan aikaan pirun halpaa zydeemiä ja samalla huippupalvelua...
Ilmoitan esimiehelle, että kohde X on rikki. Esimies ilmoittaa tilapalveluun, että tilapalvelun on tilattava kiinteistöhuollosta korjaaja. Ilmoitan esimiehelle viikon kuluttua, että kohde X on edelleen rikki, ja haittaa toimintaa joka jumalan päivä. Esimies kysyy tilapalvelusta, miten asia etenee ja saa tiedon, ettei mitenkään, kun ei ole tilattu kiinteistöhuoltoa syystä Y. Uusi pyyntö tilata korjaaja kiinteistöhuollosta otetaan vastaan asianmukaisesti. Viikon kuluttua kysyttäessä tulee ilmoitus, että korjaaja tulee, kun tulee, sillä vasteajaksi on määritelty noin ikuisuus. Taas viikon päästä kysyttäessä kerrotaan, että korjaaja kävi kohteessa, mutta totesi kaiken olevan kunnossa. Asiaa selvitettäessä tosin todetaan, että korjaaja kävi väärässä kohteessa, mutta kävi kumminkin, joten korjauspyyntö on uusittava ja rumba alkaa alusta. Lopulta esimies hermostuu ja soittaa suoraan kiinteistöhuollossa työskentelevälle entiselle talonmiehelle, joka käväisee hoitamassa homman samalla, kun suorittaa tehtävän naapuriyksikössä. Esimies saa haukut, kun on ohittanut virkatien omavaltaisesti.
Mutta saahan ne veroeurot hupenemaan näinkin.
teillä on jotain vialla.
eri teitä tulee korjata asia.
jos ei korjaannu, teillä on hallintokoneisto joka ei skulaa - rähjäämällä julkisesti olet ensi kunnallisvaltuustoossa.
minä en puolustele tuollasta roskaa vaan vaadin että kunnallinen hallinto osaa kilpailuttaa + myös valvoo.