Maanpuolustus.net puoluegallup

Jos eduskuntavaalit järjestettäisiin nyt, niin mitä seuraavista puolueista äänestäisit

  • Kansallinen Kokoomus

    Ääniä: 21 23.6%
  • Suomen Sosialidemokraattinen Puolue

    Ääniä: 6 6.7%
  • Perussuomalaiset

    Ääniä: 39 43.8%
  • Suomen Keskusta

    Ääniä: 4 4.5%
  • Vasemmistoliitto

    Ääniä: 1 1.1%
  • Vihreä liitto

    Ääniä: 1 1.1%
  • Suomen ruotsalainen kansanpuolue

    Ääniä: 1 1.1%
  • Suomen Kristillisdemokraatit

    Ääniä: 4 4.5%
  • Piraattipuolue

    Ääniä: 7 7.9%
  • Joku muu

    Ääniä: 5 5.6%

  • Äänestäjiä yhteensä
    89
  • Äänestys suljettu .
Perkeleen persut ja niiden "rautaa rajalle" politiikka.

http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/3203870/vasemmiston-kalliorinne-”ei-lisarahaa-aseisiin”
23.7.2014 10.56
LEHTIKUVA/ JAAKKO AVIKAINEN
3203871.jpg

Kansanedustaja Risto Kalliorinne (vas.) ei näe tarvetta korottaa asehankintoihin varattuja määrärahoja.

Vasemmiston Kalliorinne: ”Ei lisärahaa aseisiin”
KU

Venäjä ei muodosta Suomelle turvallisuusuhkaa.
Parlamentaarisessa puolustusvoimien tulevaisuuden resurssitarpeita kartoittavassa työryhmässä vaikuttava oululainen kansanedustaja Risto Kalliorinne (vas.) ei näe tarvetta korottaa asehankintoihin varattuja määrärahoja. Hän ottaa kantaa turvallisuuspoliittisiin asioihin keskiviikkona sanomalehti Kalevan kolumnissa.

– Moni poliitikko vaatii Suomea varustautumaan sotilaallisesti ja vaihtoehdoiksi esitetään joko puolustusmäärärahojen tuntuvaa lisäystä tai Suomen Nato -jäsenyyttä. Varsinkin perussuomalaisten keskuudessa "Rautaa rajalle -resepti" nauttii suurta suosiota eikä kokoomuskaan kauhistele valtion velkaantumista mikäli velkarahat käytetään aseisiin, Kalliorinne kirjoittaa.

Kalliorinteen mielestä Venäjä ei muodosta Suomelle turvallisuusuhkaa ja tilanne on aivan toinen kuin ex-Neuvostoliitosta itsenäistyneillä valtioilla.

– Suomessa ei ole suurta venäläisvähemmistöä, jonka etuja suuri naapurimme haluaisi voimallisesti turvata. Suomi ei liittoutumattomana maana muodosta Venäjälle turvallisuusuhkaa eikä maidemme välillä ole aluekiistoja.

Ääriliikkeissä suuri vaara


Kalliorinne ottaa kantaa myös Suomen Nato jäsenyyteen ja varoittaa fanaattisuudesta ja ääriliikkeiden noususta.

– Venäjän näkemyksen mukaan olemme sen paras rajanaapuri ja tätä tilannetta ei kannata horjuttaa tunteenomaisella sapelinkalistelulla tai viime vuosisadan tapahtumista kumpuavilla peloilla ja uhkakuvilla.

Kalliorinteen mielestä Suomen turvallisuutta ei taata uusilla aseilla vaan hyvällä ulkopolitiikalla, tiiviillä kauppasuhteilla ja vastakkainasettelujen välttämisellä.

– Kaikista vähiten tarvitsemme uutta rautaesirippua itärajalle mihin maamme Nato -jäsenyys väistämättä johtaisi.

– Kaikenlainen fanaattisuus on vaarallista. Kun joku poliitikko tai uskovainen alkaa julistamaan, että hänen edustamansa ajattelutapa on ainoa oikea ja muiden ajatukset ovat totaalisen vääriä, silloin hälytyskellojen on syytä soida.

Kalliorinne muistuttaa, että vihan lietsominen on helppoa ja viholliskuvien rakentelulla saadaan suurta kansan suosiota.

– Maltilliset ja demokraattiset toimintatavat sekä humaanit arvot saavat kyytiä myös monissa ns. sivistysvaltioissa ja ääriainekset valtaavat tilaa julkisessa keskustelussa ja politiikassa.
 
Mitäs jos näkee kaikki eduskuntapuolueet itsensä Saatanan kätyreinä eikä suostu äänestämään yhtäkään puoluetta, vaan on pakotettu etsimään lähinnä "vähiten huonon" ehdokkaan, vaikka ehdokas olisinkin oikeastaan hyvä pl. puoluesidonnaisuus?

Syksyn -44 häpeärauhan jälkeisessä tilassa on vaikea mieltää itseään minkään nykyisen ek-puolueen kannattajaksi, mutta kelvokkaita ehdokkaita on eri puolueissa. Valitettavasti Suomesta puuttuu täysin oikeistopuolue ja ns. oikeisto on "keskustaoikeistoa" tai minun määritelmäni mukaan jopa sosialisteja! Näissä toki on oikeistolaisia ehdokkaita, mutta se ei tarkoita sitä, että puolueet olisivat oikeistolaisia.

Suhteellisessa vaalitavassa on se huono puoli, että äänestämällä hyvää ehdokasta voit samalla auttaa paskan ehdokkaan sen peesissä läpi. Tästä on esimerkkejä. Koska Suomenniemellä jyllää ryhmäkuri ja koskaan ei voi olla varma siitä, että noudattaako edes oma edustaja omatuntoaan vaiko puoluejohtajan näkemystä, niin on pakko pitää mustia listoja, joista ilmenee mikäli joku edustaja ei toimi omatuntonsa mukaisesti senkin uhalla, että hänet erotetaan eduskuntaryhmästä. Tuollaista sikakoiraa ei tietenkään uskalla äänestää, koska enhän minä anna omaa mandaattiani puolueelle vaan edustajalle. Olenkin sanonut omille ehdokkailleni joskus, että kannatan häntä edustamaan itseäni, mutta mikäli hän kusettaa minua ja ei toimi omatuntonsa ja lupauksiensa mukaisesti, niin minä en unohda enkä äänestä häntä jatkossa ja pyrin agitoimaan häntä vastaan aina tilaisuuden koittaessa.

Tällä hetkellä en todellakaan tiedä mitä puoluetta äänestäisin. Tai tiedän, että en äänestä yhtään näistä nykyisistä eduskuntapuolueista! Eduskunnassa silti on edustajia, joita voisin vieläkin äänestää. Olen pettynyt sekä hallitus-, että oppositiopuolueisiin, mutta jostain puolueesta se oma ehdokas pitää taas ensi vuonna kaivaa. Tähän mennessä se on aina löytynyt, vaikka en olekaan äänestänyt kuin kahden eri puolueen listoilta olevia ehdokkaita. Heissä kaikissa on se huono puoli, että ovat kaikki väärissä puolueissa, koska minä en halua, että ääneni tulkitaan kokkarien tai persujen kannattamiseksi, vaikka ehdokas omaisikin tuollaisen puoluekirjan. Kummatkin puolueet ovat paskaa enkä kannata kumpaakaan niistä, vaikka sopivimmat ehdokkaat minulle näistä löytyvätkin.

Puoluepolitiikka yleensäkin on enemmän hajoittava kuin kokoava voima ja tämän voi jokainen itse havaita aina vaalien alla, kun lehtien sivuilla haukutaan muita. Puolueet tulee siis nykymuotoisina lakkauttaa, koska ne aiheuttavat ikävän särön ja jakavat kansalaiset eri leireihin toisiaan vastaan eikä yhteistyöhön!

Puolueinahan nuo mainitut kokkarit ja persut edustavat joko EK:n riistäjäkapitalisteja ryyditettynä kulttuurimarxismilla tai keskustalais-kristillis-sosialistista joskin ponnetonta nationalismia. Molemmat näkökulmat ovat ihan vitusta. Suomessa pitäisi olla jokin POP:n tai IKL:n tyyppinen puolue. Puoluekantaa kysyttäessä onkin aika helppo sanoa Antti Isotalon sanoin olevansa "puolueeton antikommunisti" tai ihan vain iikolli. Tietysti myös sinimusta sopii hyvin vastapainoksi nykyajan punavihreälle.
 
Puoluepolitiikka yleensäkin on enemmän hajoittava kuin kokoava voima ja tämän voi jokainen itse havaita aina vaalien alla, kun lehtien sivuilla haukutaan muita. Puolueet tulee siis nykymuotoisina lakkauttaa, koska ne aiheuttavat ikävän särön ja jakavat kansalaiset eri leireihin toisiaan vastaan eikä yhteistyöhön!

Amen... siinä vaiheessa, kun ihmisiä painostetaan äänestämään asiassa X puolueen näkemyksen eikä oman näkemyksensä tavalla, niin jotain on pialla ja ihan @#¤%& pahasti. Siinä meni sitten se annettu ääni.
 
Kiinnitin huomiota tässä puoluegallupissa siihen, että yli 9% palstan vastanneista kannatti Piraattipuoluetta, joka on valtaosin täysveristen putinistien.
 
Tärkeintä olisi muuttaa kaikki eduskunnan äänestykset salaisiksi, tekniikka antaa varmasti siihen mahdollisuuden ilman hitaita lippuäänestyksiä. Verenpaine nousee aina, kun kuulee vaikkapa jonkun persuedustajan olevan henkilökohtaisesti hankkeen x puolella, mutta äänestävänsä kuitenkin sitä vastaan, koska puolue niin määrää. Tätä tapahtuu tietenkin kaikissa ryhmissä, mutta satuin vain viimeksi kuulemaan moisen kommentin Juvosen suusta. Kun äänestysten tulos ei olisi aina ennakkoon tiedossa, niin hommaan tulisi ihan uudenlaista pöhinää. Ja/tai avoimista äänestyksistä pitäisi poistaa tyhjä-nappi, sekä velvoittaa myös poissa olevat äänestämään mobiilaitteiden avulla. Emme kaipaa eduskuntaamme kurapöksyjä, jotka luimistelevat pitkin käytäviä, tai kieltätyvät työstä tyhjää äänestämällä silloin, kun niistä hankalista asioista päätetään. Kyllä kansanedustajalta pitää löytyä kanttia sanoa joko jaa tai ei, muita vaihtoehtoja ei tarvita.
 
Pitääkö mun vanhan ukon piirtää Aku Ankan kuva eduskuntavaaleissa?

Pahalle alkaa näyttää, vaikka olen aina pitänyt kunnia-asianani käydä äänestämässä. Jos itse pureskelen asiaa ja viivaan yli kaikki ne puolueet, joita en tämän vaalikauden toiminnan perusteella voi ajatellakaan äänestäväni, niin yhtään ei jää jäljelle. Vähimmän huonon valinta ei ole ihanteellinen keino saada laajoja joukkoja lähtemään vaaliuurnille. Surkeinta on se, että nykyperseily estää myös tulevia hallituksia toimimaan asiallisesti, vaikka siihen jollain joskus tulevaisuudessa löytyisikin henkisiä voimavaroja. Aika näyttää tuleeko seinä vastaan jo seuraavalla vaalikaudella, vai saadaanko sinniteltyä 20-luvulle saakka? Homma tulee joka tapauksessa kaatumaan omaan mahdottomuuteensa ja sitten on todella paljon porukkaa taivasalla ja leipäjonoissa.
 
Pahalle alkaa näyttää, vaikka olen aina pitänyt kunnia-asianani käydä äänestämässä. Jos itse pureskelen asiaa ja viivaan yli kaikki ne puolueet, joita en tämän vaalikauden toiminnan perusteella voi ajatellakaan äänestäväni, niin yhtään ei jää jäljelle. Vähimmän huonon valinta ei ole ihanteellinen keino saada laajoja joukkoja lähtemään vaaliuurnille. Surkeinta on se, että nykyperseily estää myös tulevia hallituksia toimimaan asiallisesti, vaikka siihen jollain joskus tulevaisuudessa löytyisikin henkisiä voimavaroja. Aika näyttää tuleeko seinä vastaan jo seuraavalla vaalikaudella, vai saadaanko sinniteltyä 20-luvulle saakka? Homma tulee joka tapauksessa kaatumaan omaan mahdottomuuteensa ja sitten on todella paljon porukkaa taivasalla ja leipäjonoissa.

Pitää varmaan kokeilla metodia "minimum damage" jos ei maximum attack pure.
 
Puolue taitaa mennä vaihtoon... Persut vetoaa nyt meikäläiseen kun haluais ettei näivetetä suomen puolustusta niin kuin trendi on ollut.
 
Olen puoluepoliittisesti sitoutumaton, joten voin haukkua kaikkia vuoroin, kun en kuulu mihinkään vakituiseen fanikatsomoon. Minimum damage on varmaan ohjenuorani sitten uurnilla. Kyllä minä aina vakavasti mietin sitä yhden äänen antamista. Seuraan aika pitkään ehdokkaita, taustoja, lausuntoja ja kirjoituksia - toimintaa - enkä ratkaise mitään vaalilupausten perusteella. Se on katteetonta markkinointia.

Vastasin silti gallupiin aikanaan sen päivän tilanteen nojalla. Tänään olen eri mieltä.
 
Ja mp.netin gallup lupaa, että Kokoomus ja Perussuomalaiset muodostavat kaksin hallituksen saaden lähes 65% eduskuntapaikoista.

Gallup sekin on, mutta sillä ei ohjailla vaaleja.

Mielenkiintoista onkin, miten osa kansaa vaaleissa oikeasti seuraa "ennustettua" voittajaa. Hesari ja puoli yhdeksän uutiset tekevät presidenttejä fifty-fifty-tilanteessa. Media voi toki myös luoda "ilmiön". Haavisto-ilmiö oli tällainen medialuomus: Pekka ja Antonio siellä ja Pekka ja Antonio täällä ja miten se on nyt Antonion kampaus. Mutta se ei kantanut riittävän pitkälle.
 
Viimeksi muokattu:
Itse ajattelin, etten äänestä edustajia, äänestän vain suoraan asioista, sillä taktiikalla kävi niin, että väärät puolueet voittavat vaaleissa, eli edustajia on vähän pakko äänestää, että väärät puolueet eivät nouse valtaan.

Herätys tuli europarlamenttivaaleissa joissa EU-vastustajat saivat yllättävän paljon ääniä. Siispä minun pitänee mennä uurnille ja antaa ääni Kokoomukselle pitääkseni Euroopan Unionin ja Naton kannattajat vallassa.

Ajattelen niin, että Suomen eristämistavoitetta ajaa viides kolonna, joka haluaa eristää Suomen Euroopasta ja Yhdysvalloista tehdäkseen Suomesta suomettuneen Venäjän vasallin. Tätä suuntausta vastustan äänestämällä Kansallista Kokoomusta.

Kannatan, että äänestäjä saa kuitin äänestämisestä, jolla hän voi todistaa edustajalleen äänestäneensä häntä. Tämä luo uskottavan todistettavan yhteyden äänestäjän asioidessa edustajansa kanssa.

Lisäksi kannatan, että edustajien äänestyspäätökset ovat julkisia, jotta äänestäjät tarvittaessa pystyvät seuraamaan heidän äänestyskäyttäytymistään.

Lisäksi kannatan kansanäänestyksen käyttämistä suurista linjoista päätettäessä, esimerkiksi Euroopan Unionin ja Naton jäsenyys. Käyttäisin kansanäänestystä enemmänkin, mutta kansan enemmistö taitaa kuitenkin ajatella, että edustajat päättäköön, kansalla ei ole aikaa eikä kiinnostusta äänestää jokaisesta asiasta.
 
Viimeksi muokattu:
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/3203870/vasemmiston-kalliorinne-”ei-lisarahaa-aseisiin”
23.7.2014 10.56
LEHTIKUVA/ JAAKKO AVIKAINEN

3203871.jpg

Kansanedustaja Risto Kalliorinne (vas.) ei näe tarvetta korottaa asehankintoihin varattuja määrärahoja.

Vasemmiston Kalliorinne: ”Ei lisärahaa aseisiin”
KU

Venäjä ei muodosta Suomelle turvallisuusuhkaa.
Parlamentaarisessa puolustusvoimien tulevaisuuden resurssitarpeita kartoittavassa työryhmässä vaikuttava oululainen kansanedustaja Risto Kalliorinne (vas.) ei näe tarvetta korottaa asehankintoihin varattuja määrärahoja. Hän ottaa kantaa turvallisuuspoliittisiin asioihin keskiviikkona sanomalehti Kalevan kolumnissa.

– Moni poliitikko vaatii Suomea varustautumaan sotilaallisesti ja vaihtoehdoiksi esitetään joko puolustusmäärärahojen tuntuvaa lisäystä tai Suomen Nato -jäsenyyttä. Varsinkin perussuomalaisten keskuudessa "Rautaa rajalle -resepti" nauttii suurta suosiota eikä kokoomuskaan kauhistele valtion velkaantumista mikäli velkarahat käytetään aseisiin, Kalliorinne kirjoittaa.

Kalliorinteen mielestä Venäjä ei muodosta Suomelle turvallisuusuhkaa ja tilanne on aivan toinen kuin ex-Neuvostoliitosta itsenäistyneillä valtioilla.

– Suomessa ei ole suurta venäläisvähemmistöä, jonka etuja suuri naapurimme haluaisi voimallisesti turvata. Suomi ei liittoutumattomana maana muodosta Venäjälle turvallisuusuhkaa eikä maidemme välillä ole aluekiistoja.

Ääriliikkeissä suuri vaara

Kalliorinne ottaa kantaa myös Suomen Nato jäsenyyteen ja varoittaa fanaattisuudesta ja ääriliikkeiden noususta.

– Venäjän näkemyksen mukaan olemme sen paras rajanaapuri ja tätä tilannetta ei kannata horjuttaa tunteenomaisella sapelinkalistelulla tai viime vuosisadan tapahtumista kumpuavilla peloilla ja uhkakuvilla.

Kalliorinteen mielestä Suomen turvallisuutta ei taata uusilla aseilla vaan hyvällä ulkopolitiikalla, tiiviillä kauppasuhteilla ja vastakkainasettelujen välttämisellä.

– Kaikista vähiten tarvitsemme uutta rautaesirippua itärajalle mihin maamme Nato -jäsenyys väistämättä johtaisi.

– Kaikenlainen fanaattisuus on vaarallista. Kun joku poliitikko tai uskovainen alkaa julistamaan, että hänen edustamansa ajattelutapa on ainoa oikea ja muiden ajatukset ovat totaalisen vääriä, silloin hälytyskellojen on syytä soida.

Kalliorinne muistuttaa, että vihan lietsominen on helppoa ja viholliskuvien rakentelulla saadaan suurta kansan suosiota.

– Maltilliset ja demokraattiset toimintatavat sekä humaanit arvot saavat kyytiä myös monissa ns. sivistysvaltioissa ja ääriainekset valtaavat tilaa julkisessa keskustelussa ja politiikassa.

Kansanedustaja pelaa kylmän sodan huuruavalla Venäjä kortilla.

Se, että Venäjän naapurimailla on tarve varustautua sotilaallisesti on ihan Venäjän itsensä omaa syytä. Venäjä sekaantuu sotilaallisesti naapurimaiden sisäpolitiikkaan. Sellaisen puolustelu ja sille pöydän kattaminen on ns. viidennen kolonnan toimintaa.


Minun mielestäni Venäjän pitää alkaa toteuttaa demokratiaa, ihmisoikeuksia, sananvapautta, vapaita markkinoita ja kunnioittaa siitä irtautuneiden maiden itsenäisyyttä ja näin poistaa Venäjän luoma sotilaallinen uhka naapurimaita kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top