Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Viestejä on kyllä kertynyt mutta rekisteröityneiden määrä on kyllä vähäinen.
Ne, joilla on ammattitaitoa, ovat sotilaita, joko evp tai virkasuhteessa. Heidän antinsa jää väkisin vajaaksi syistä, jotka ovat tiedossa. Aiheen yksi hankaluus on juuri se, että paljon asiaa on tietymättömissä ja tulee jäämään. Jäädään arvailujen ja pohdintojen varaan, siinä mielessä homma on kuin vesivelliä. Oma roolini pohdituttaa: lähes kymmenesosa viesteistä mun piikkiin, syy on pitkälti se, että aihe on kiinnostava ja toiseksi, en osallistu mihinkään muuhun keskusteluun somessa. Tätä on helppo muuttaa.
Niin on. Kasvu on jäänyt "vaiheeseen". Harjoitin itsekritiikkiä tuossa pari kuukautta sitten. Tämä lysti kaipaa uusia näppäilijöitä, minä ja muutama muu naputellaan liikaa. Toinen on se, että kv-toimintaan liittyvä keskustelu on lähes nolla. Tää on vähän ummehtunut juttu ja ei houkuttele lisää kirjoittajia. Tosin foorumeiden kasvut ovat muutenkin jo taittuneet, jonkinlainen kulminaatio on varmasti tosiasia yleisestikin. Paha piirre on se, että uusia ideoita ei tule. Ollaan kovasti mukavuusalueella, kunnon rähinä tuo kiinnostuneita, iltalehtijulkisuus tekisi siis poikaa. Mutta jätän sen saran nuoremmille taistelijoille.
Äläs nyt, turhaa pohdit rooliasi. Ilman sinun ja muiden 100.000 viestiä koko sivustoa ei olisi edes olemassa, antaa paukkua vaan.Oma roolini pohdituttaa: lähes kymmenesosa viesteistä mun piikkiin, syy on pitkälti se, että aihe on kiinnostava ja toiseksi, en osallistu mihinkään muuhun keskusteluun somessa. Tätä on helppo muuttaa.
Huudan HEP!Erillinen propagandaosasto kuullostaa loistavalta, siihen kun sais vielä värvättyä muutaman bannatun henkilön niin avot! MPnetProPag.k kasaus/värväys alkaa nyt...
Täytyy myöntää, että minulla, jolla patriarkaalista linjaa edeten kaikki ovat, niin pitkään kuin kirkonkirjojen tietoa riittää, olleet jossain vaiheessa elämäänsä sotilaita, on varmaan pysyvä militantti geenivirhe, joka varjostaa siviilin elämääni. Ehkä se on tavallista joillekin suomalaisille.
Järkeni ja jopa tunteeni tietää, että sota on suuri onnettomuus. Erityisen suuri onnettomuus se on pienelle kansalle. Siksi minä olen maanpuolustushenkinen. Kun kollegani, entinen stallari, sanoi mennessäni kertaamaan, että mikset kieltäydy, pienten lasten isä, vastasin, että juuri lasteni takia menen.
Paras työ, minkä tukikohta voi tehdä, on täyttää tehtävänsä ampumatta laukaustakaan. Suomen Puolustusvoimat on hoitanut tehtävänsä koko itsenäisyyden ajan enemmän kuin kiitettävästi ja viimeiset vajaat seitsemänkymmentä vuotta hyvin vaatimattomin resurssein todella hyvin. Jokaiselle evp upseerille ja miehistöön kuuluvalle, jokaiselle asevelvolliselle kuuluu kirkkain kunnia tästä maanpuolustustyöstä.
Vaikka sotahistoriasta olenkin kiinnostunut, toivon, etten liian runebergilaiseksi heittäydy. En tahdo olla vanha kyvytön harmaa mies, joka haluaa uhrata nuoret elämät kateutensa alttarille, turhaan. En ole luutnantti Zidén.
Enemmän pohdin henkisiä asioita. Ehkä kannattaisikin muodostaa propagandajoukot, jotka kurinalaisesti hoitaisivat informaatiosotaa tarkasti määritetyin ja kurinalaisin askelin. Niissä ei ikä liene este. Siinä pelissä ei ole varaa hävitä.
Henki ja mielikuvitus ovat se voima, joka ei kunnioita sapelin kalsketta.
"Ei mikään armeija pysty pysäyttämään sellaisen ajatuksen voimaa, jonka aika on kypsä." (Victor Hugo)
Miettikää Snellmania ja Lönnrotia. Koko kansakunta on tehty aatteella ja sitten työpöydällä, kynällä. Olemassaolon oikeutuksensa se sitten lunasti tulessa.