maanpuolustus.net

2 vuotta täynnä, MP.netin synttärit vietetään työn merkeissä.
Käyttäjien viestejä 52,727 ja 1,518 aihetta. 587 käyttäjää.

Kaikkea on matkan varrella sattunut, mutta ei ollenkaan huonosti 2-vuotiaalta :a-smiley:
 
Kiitokset kaikille jotka ovat mahdollistaneet hienon foorumin ylläpidon!

:a-smiley:
 
TomTom kirjoitti:
Varmaan varhais teini-ikä tulossa kun synttärin kunniaks alkaa servu nikotella.

Eikös se kaksvuotiaana ole vasta uhmaikä?
 
noska kirjoitti:
Minä en myönnä kyseen olevan faktoista enkä politiikasta vaan propagandasta.

propaganda < politiikka < fakta

Mikä on totta yhteiskuntatieteissä? Propaganda on poliittisen päätöksenteon toimeenpanoa, informaatiosodankäyntiä. Fakta taas lienee vain yhdellä teorialla alle 100%:n todennäköisyydellä todistettu mielipide, jonka tulee oikeaoppisuudessaan noudattaa kulloinkin vallassa olevaa tutkimusmenetelmää.

noska kirjoitti:
Enkä edelleenkään näe tarpeelliseski keskustella loputtomiin yhden tietyn keskustelun sisällöstä ketjussa jossa pitäisi käsitellä koko foorumia.

Miksi rajoitat keskustelun keskustelemisesta, metakeskustelun? Etkö kannata sananvapautta, joka on ihmisoikeus Yk:n ihmisoikeuksien julistuksen mukaan tai lakisääteinen kansainvälinen velvoite Suomessa Euroopan neuvoston ihmisoikeussopimuksen mukaan?

noska kirjoitti:
Jos sen keskustelun sisällössä on ongelmia, niin siihen on vaihtoehtoja
a) lopettaa sen seuraamisen (kuten minä),

Liberaali kuluttajavaihtoehto: äänestää jaloillaan.

noska kirjoitti:
b) tekee ilmoituksen väärinkäytöksistä ylläpidolle (jos niihin on siis oikeasti aihetta),

Konservativiis-byrokraattinen malli.

noska kirjoitti:
c) pyrkii kehittämään ketjua tuomalla ongelmat esiin siinä kyseisessä ketjussa.
Itse olen ainakin käsittänyt että Eurabia ketju on olemassa juuri siksi, että siellä saa mellastaa aiheen piirissä, kunhan se aihe pidetään siinä ketjussa eikä törkyä lykätä joka tuutista.

Mikä tämä "tiedetty" ketju on?

noska kirjoitti:
Siten ihmisillä jotka ovat todenneet, että eivät halua propagandaa seurata, on mahdollisuus tuo valinta tehdä ja jättää ketju lukematta. Jos tuo toistuu ketjusta toiseen, satunnainen lukija tuomitseee koko foorumin jo muutaman ketjun perusteella, eikä uusia lkirjoittajia saada kuin niistä, jotka halauvat nimenomaan tuon kaltaista propagandaaa suoltaa.

On keskustelupalstojen yleinen tapa se, ettei kaikkein kylähulluimpia rajoiteta, koska he ylläpitävät lukijakiinnostavuutta. Paljon helpommin estetään kriittinen erittely jonkin muotoseikan perusteella. Sensuuri ei kohdistu räikeään kärkeen, jota tarvitaan ilveilijäksi sisältötuotantoon, vaan skeptikkojen kriittiseen massaan, joka argumentoinnillaan kaataa aikaisemman meritokratian.

noska kirjoitti:
Itselleni tuon keskusteleun levittämisestä tulee mieleen kaksi mahdollisuutta: joko levittäjä haluaa tunkea propagandaansa väkisin laajemmalle alueelle tai kokee jääneensä tappiolle varsinaisessa keskustelussa ja hakee muista ketjuista aiemmin keskusteluun osallistumattomista tai siitä jo pois jättäytyneistä tukea itselleen. Kumpaakaan en katso hyvällä.

Verkkosivusto on ravintola ja säie on pöytä. Jos ei yhdessä pöydässä saa ymmärtämystä, vaihtaa pöytää.
 
Missäs täällä foorumisoftassa oli se vipu, että näkee foorumin ilman nimimerkkiä jokiranta? Mielestäni olen sen jossain nähnyt, mutta en löytänyt tähän tarpeeseen. Yleensähän näissä alustoissa on ignore-nappula tai -lista.
 
Nyt en ymmärtänyt.

Jos Jokiranta häiritsee tavallista käyttäjää, ignore-toiminto on ihan kätevä. Jos Jokiranta häiritsee modea, mode nakkaa bannilla. Jos Jokiranta häiritsee ylläpitäjää, ylläpitäjä nakkaa ikibannilla. Mihin tässä tarvittiin uusia modeja? Miksi uusvanha mode aloittaa uransa kirjoittamalla palstalle uhkailuviestin Jokirannalle? Jos Jokirannan (tai jonkun muun) viestit rikkovat sääntöjä, niin silloin kai jaetaan sanktioita eikä uhkailla?

Sinänsä ei mitään moderaattorien lisääntymistä vastaan, eikä uusia moderaattoreitakaan vastaan. Tästä hommasta jäi nyt vain vähän omituinen kuva. Tosin yhtä omituista on, jos tuosta Mosurin vuodatuksesta chatissa juhapar:ia kohtaan ei mitään seuraa.
 
Uuswanhalla, tympeällä ja uhkailevalla modella on tarkoin muistissa kaksi foorumia, jotka lopetettiin siksi, ettei "jokirantoja" pantu kuriin ajoissa. Niin siinä vaan tahtoo käydä. Ignoretoiminto on varmasti ihan jees, mutta onhan se helvettiä, jos kymmenet lukijat "joutuvat" käyttämään ignorea. Entäs he, jotka eivät kirjaudu? Entäs ne ketjut, jotka menevät joka toisesta viestistä poikki ignoren takia?

Mulla ei perskohtaisesti ole mitään jokirantaa vastaan, jopa kierolla ja epäterveellä tavalla löysin joitain helmiä hänen teksteistään. Jokirannan tavoitetila foorumilla on se, joka pakottaa toimimaan, jos tätä piccadillya aiotaan pitää yllä kauemmin kuin kuukausia.

Moderaattoreita on varmasti nyt aika passeli määrä ylläpitonäkökulmasta.
 
Ignore on hyvä työkalu foorumin jo tuntevalle käyttäjälle, mutta tajunnanvirta, epätotuudet, propaganda jne. ovat foorumin kuva uudelle lukijalle - erityisesti jos muuten tolkun tekstiä kirjoittavat käyttäjät eivät näytä laittavan vastaan.

Aktiivinen ja ennakoiva moderointi on minusta hyvä linja. Itse ei-modena ja sielultani laiskana (muistakaa von Mannsteinin matriisi) olen surutta painanut ingorea. Vapaaehtoistyönä moderointia tekeville nostan hattua.
 
Mitä Jokiranta on tehnyt? en ruuka lukea hänen viestit, vaan silloin kun hän vastaa mun kirjoituksen niin silloin lujen.

Mitä vittuileko hän? onko esimerkkejä? voitte vaikka kirjoitaa mulle ruotsiksi YV:llä

Kyllä lujin baikaalin tråådin mutta en ymmärtänyt niin paljon (se perseilytråådi) kun jokitanta kysyy meinaatko adamia, niin baikaali sanoo ei kun sinua :D
 
En minä sitä sanokaan, etteikö Jokirannan kenkiminen olisi mielestäni positiivinen asia. Voisin kuvitella, että erinäiset massapostaajat aiheuttavat satunnaiselle vierailijalle lähinnä "mitvit"-reaktion. Ihmettelen vain, miksi siihen piti palkata kaksi "uutta" modea ja sitä, miksi ensin piti laittaa yleiseen keskusteluun hlökohtainen vittuiluviesti.

Mielestäni banneja voisi jaella enemmänkin. Jatko-ajan linja on tiukka, mutta kova. Viikko napsahtaa herkästi, eikä kuukausikaan ole harvinaisuus. Täällä jaetaan pojoja, joista kukaan ei taida välittää.

Mutta lienee paikallaan myös kiittää. Hyvää modetoiminnassa on, että toisinaan ohi aiheen ajautuvasta keskustelusta huomautetaan ja kehotetaan palaamaan aiheeseen.

Ja ei. Modeksi en tarjoudu enkä ala. Ymmärrän, että oma linjani olisi huomattavan erilainen verrattuna palstan nykyiseen linjaan. Ei sekään ole hyvä, jos palstan "väkivaltakoneistolla" on sisäisiä erimielisyyksiä. Nyt on oma valintani, seuraanko palstaa vai en tai kenen kirjoituksia seuraan, kenen en. Ja jos palsta ei EK:ta kaipaa, se antaa kenkää.
 
EK kirjoitti:
Ihmettelen vain, miksi siihen piti palkata kaksi "uutta" modea ja sitä, miksi ensin piti laittaa yleiseen keskusteluun hlökohtainen vittuiluviesti.

Kaksi uutta tuli sen takia kun nykyisillä ei aika riitä. Ja käsittääkseni "vittuiluviesti" oli tarkoitettu myös muillekkin kuin pelkästään jokirannalle.


EK kirjoitti:
Täällä jaetaan pojoja, joista kukaan ei taida välittää.

Saman lailla niistä bannia/kieltoa kertyy.
 
Tästä aiheesta voidaan vatustella loputtomiin ja saada aikaiseksi eräänlainen akateeminen sekamelska, jonka ydin jää jokaiselta ymmärtämättä. Mitä siitä olisi hyötyä/haittaa?
 
Minun mielestäni tuo ei ollut mikään "vittuilu" tai "uhkailu"viesti. Ihan selkeä ilmoitus tiukemmasta linjanvedosta ilman mitään henkilökohtaisuuksia. Kohdennettu siitä tuli vasta, kun Jokirannan suoraan kysymykseen Baikal vastasi suoraan, eikä sekään ollut mikään "vittuilu" tai "uhkailu" vaan selkeä vastaus / tiedonanto. Herkemmät voivat toki käytetyistä sananmuodoista jotain kuvitella.
 
Back
Top