Muista kuitenkin, että vain yhteen asiaan keskittyvä mieli voi olla myös jumiutunut mieli.
Monesti on hyvä tehdä kahta ihan erilaista asiaa tai aihetta. Siitä voi olla apua molemmille osa-alueille.
Luonnollisesti ihmiset ovat erilaisia ja se mikä on hyvä toiselle ei toimi toisella. Mutta noin periaatteessa.
Aiheita on paljon. Eri formaatteja on paljon. Monta eri genreä. Siihen päälle lapsiperhearki ja jotain isoa, vaativaa ja itselle ylivoimaista.
Näen esim. sen, että notkun täällä niin paljon jumittumisena, joka on jatkunut liian kauan ja josta olisi hyvä siirtyä ulos ja eteenpäin.
Tsemppiä mutta älä lopullisesti lähde. Priorisoi ajankäyttösi. Kenties aina silloin tällöin voisi jokunen hetki tännekin löytyä.
Musta ei oikein ole Ämpärinetin kohtuukäyttäjäksi. Voi olla ettei ole tarpeeksi muita perheen ulkopuolisia sosiaalisia kuvioita, joita saisi lomitettua arjen kanssa helposti.
En tiedä vielä edes sitä lähdenkö joksikin aikaa, vähennänkö, lopetanko kokonaan vai mitä.
Itsestä tuntuu että palsta antaa mulle yhä vähemmän, mä palstalle yhä vähemmän ja kaikki aiheen parissa höpertämäni on ollut itse asialle joko turhaa tai haitallista. Eli siinäkin mielessä olisi erittäin hyvä aika ja paljon syitä nostaa kytkintä - jos pystyy.
ei täällä ole pakko jatkuvasti roikkua ja etenkään kirjoitella.
Mulla on vähän tota juuttumistaipumusta, joten jos roikun, niin roikun liikaa. Olen vain ihan liian huono irrottautumisessa.
Ja etenkin sellaisia tekstejä ( kuten Sinulla) joissa on vähän enemmän asiaa ja ajatusta mukana...
Mä ajattelen eri tavalla. Se voi olla parempaa tai huonompaa. Se antaa erilaisuutensa vuoksi eri asioita.
kuin vaikkapa joidenkin one-linereissa kuten omissani. Että pidä taukoa täältä välillä ja tee joskus näyttävä comebackki! Jaa mutta täähän meni kuitenkin neuvomiseksi, sori siitä..
Pari kertaa on käynyt mielessä, että saan ehkä nykyisin liian helposti ja paljon tykkäyksiä silloinkin kun ajatus viestissä on aika mitäänsanomaton.
Yksi mielessä käynyt ajatus on ollut se, että jos pyytäisi jossain kohtaa tunnuksen poistamista ilman bänniä ja mahdollisesti palaisi joskus vuosien päästä uudella nimimerkillä. Kukaan ei varmaan osaisi yhdistää meikään mitenkään kun tulisi sivun mittaisia horinoita aiheista joista kukaan muu ei ole kiinnostunut.
Yksi aika keskeinen asia mun kannalta on kuitenkin se, että mielenkiinto aihepiiriä kohtaan on selvästi palamassa loppuun. Aikanaan tuli pohdittua esim. noita hybridihöpinöitä ihan sen takia, että koin ne niin mielenkiintoisiksi. Nykyään ne eivät kiinnosta enää paskaakaan. Samoin on monen muun osa-alueen kanssa. Esim. kaikki mikä liittyy luovuuden ja maanpuolustustoiminnan yhdistämiseen... Olen tullut siihen tulokseen että turha toivoa siltäkään kentältä mitään. Jos kukaan alkaa koskaan toteuttaa sitä mitenkään, niin se toteutetaan noin 138% todennäköisyydellä tavalla joka maksaa mielettömästi, poissulkee kustannustehokkuuden ja onnistumisen mahdollisuudet ja keskittyy tehtävä- ja asiakohtaiseen monotavoiteoptimointiin (lue: fakki-idiotismista nousevaan laitostuneisuuden rakentamiseen eli luovuuden poissulkemiseen).