Maanpuolustus.netin lukijakysymys Tasavallan Presidentille

Kansalaiset kokevat pettymystä siitä, että nykyään Suomen lipun ja Suomen leijonavaakunan käytöstä seuraa mediassa moitteita, syyttelyä ja jopa syrjintää.
Onko presidentti havainnut saman, että konservatiivista on tullut tavallaan ns. "huono kansalainen"?
 
Viimeksi muokattu:
Erinomainen lista joskin ko aiheeseen lienee liian pitkä ja monimutkainen, siis mikäli pressa meinaa vastailla muillekin. Tästä pointtia foorumin kyselylyyn
No eihän niitä tarvitse kaikkia kysyä! :D Ei ainakaan kerralla. Yhden poimii niistä. Ja tiputtelee loput haastatteluihin vaikka 10 vuoden saatossa, joko vahingossa tai tahallaan. Ei kai nämä nyt niin erikoisia kysymysiä olleet? Melko varmasti löytyvät jostain journalistin oppikirjasta kohdasta "Kysy näitä valtiopäämieheltä".
 
No eihän niitä tarvitse kaikkia kysyä! :D Ei ainakaan kerralla. Yhden poimii niistä. Ja tiputtelee loput haastatteluihin vaikka 10 vuoden saatossa, joko vahingossa tai tahallaan. Ei kai nämä nyt niin erikoisia kysymysiä olleet? Melko varmasti löytyvät jostain journalistin oppikirjasta kohdasta "Kysy näitä valtiopäämieheltä".

Tästä tuli mieleeni, uskoisin, että sellainen kysymys on helpompi saada läpi, joka jollain tapaa poikkeaa perinteisistä kysymyksistä. Toinen asia on sitten se, että millainen turpo-kysymys tai maanpuolustuskysymys sellainen olisi? Itse en ainakaan viitsisi tehdä kysymystä aiheesta, joka ei erityisemmin minua kiinnosta - en siis viitsi kysyä TP Niinistöltä "minä väriset sukat hänellä on jalassa". *grin*

vlad
 
Miten Suomen hallitus (presidentti ja valtioneuvosto) tulee turvaamaan sen, että suomalaiset reserviläiset voivat harjoitella omilla reserviläisaseillaan jatkossakin?
 
Eikö Teistä, herra Tasavallan Presidentti Venäjä rajoita lähialueittensa maiden suvereniteettia ilmoittamalla, että Nato laajentuessaan uhkaa Venäjää.

Edit. Lisäsin:

Jos Suomi liittyisi Natoon niin miten tai mikä siinä uhkaisi Venäjää.

Eikö Venäjä osoita vihamielistä suhtautumista Suomea kohtaan tehdessään toistuvia rajaloukkauksia sekä levittämällä valtiojohteisesti Suomen ja EU-maiden vastaista propagandaa.
 
Viimeksi muokattu:
Minusta meidän pitäisi pysyä tärkeissä peruskysymyksissä.
1 Onko kuu juustoa?
2 onko maapallo litteä?
3 miksi Maija ja Matti menee aina pyörävaraston taakse?
 
Tämä olisi erillisenä kysymyksenä erinomainen. Olisi kiinnostavaa tietää, että näkeekö TP NATO-jäsenyydessä muitakin haittoja kuin Venäjän todennäköiset vastareaktiot siihen.

Se on erittäin hyvä kysymys, mutta onko se sellainen mihin hän voi ottaa kantaa avoimesti? Mielestäni ei kannata kysyä presidentiltä sellaisista asioista joihin hän joutuu 'viran puolesta' antamaan jonkun vakioliturgian vastaukseksi. Tällaisia asioita ovat Nato-jäsenyys, Trump presidenttinä, Ukrainan, Syyrian tai Irakin tilanne jne. Itse kysyisin jostain sellaisesta asiasta joka on vähän enemmän vision asteella niin ettei vastausta heti oteta lyömäaseeksi jonkun väärän tahon toimesta.
 
Se on erittäin hyvä kysymys, mutta onko se sellainen mihin hän voi ottaa kantaa avoimesti? Mielestäni ei kannata kysyä presidentiltä sellaisista asioista joihin hän joutuu 'viran puolesta' antamaan jonkun vakioliturgian vastaukseksi. Tällaisia asioita ovat Nato-jäsenyys, Trump presidenttinä, Ukrainan, Syyrian tai Irakin tilanne jne. Itse kysyisin jostain sellaisesta asiasta joka on vähän enemmän vision asteella niin ettei vastausta heti oteta lyömäaseeksi jonkun väärän tahon toimesta.

No tämähän tässä on. Ei ole mielenkiintoa kysyä asioita joihin hän pystyy poliittisesti korrektisti vastaamaan. Ne liturgiat on jo kuultu. Ja taas kysymykset joihin haluttaisiin vastauksia niin niihin pressa ei voi vastata.

Venäjä = ei voi avata asiaa. Nato = ei voi kertoa kulisseista. Eli joko hän väistää nämä tai vastaa vierestä.

Mitenpä Sauli kertoisi esim, että Suomi valmistelee US:n kanssa nopeutettua jäsenyyskäsittelyä ja USAn yksin myötämää turvatakuuta jäsenyyskäsittelyn ajaksi. Valtiojohto on päättäviltä osin jäsenyyden kannalla mutta ilmaisee tämän kantansa vasta em varmistusprosessien jälkeen ja ennen neuvoa antavaa kansaäänestystä. Samalla Suomi lisää panostustaan puolustukseen ja yhteistyötä amerikkalaiseen sotilasteknologiaan sekä tehostaa oman alueensa koskemattomuutta ja näillä toimilla samalla avustaa myös eteläisten Baltian Natokumppaniensa puolustusta Suomi-Viro ilmansuunnasta. Suomi tarjoaa myös Natokumppaneille harjoitusympäristön maamme sotaharjoitusalueilla mutta ei sijoita pysyviä muiden Nato-maiden joukkoja Suomeen. Poislukien saaristoon suunniteltu Ruotsin kanssa toteutettava yhteinen laivastotukikohta ja harjoitusalue.
 
Turvamiehet eivät laske Teitä kumpaakaan edes samalle matolle Presidentin eikä varsinkaan hänen rouvansa kanssa.

Koskee vonkaa ja lamista.

Toista se olisi meikällä: todella salonkikelpoinen paitsi ettei se sukulainen jolla on uima-allas kutsu minua koskaan vierailulle. Epäilee varmaan, että kusen siihen.
 
Se on erittäin hyvä kysymys, mutta onko se sellainen mihin hän voi ottaa kantaa avoimesti? Mielestäni ei kannata kysyä presidentiltä sellaisista asioista joihin hän joutuu 'viran puolesta' antamaan jonkun vakioliturgian vastaukseksi. Tällaisia asioita ovat Nato-jäsenyys, Trump presidenttinä, Ukrainan, Syyrian tai Irakin tilanne jne. Itse kysyisin jostain sellaisesta asiasta joka on vähän enemmän vision asteella niin ettei vastausta heti oteta lyömäaseeksi jonkun väärän tahon toimesta.

Samaa olen itsekin pohdiskellut tässä parin viimepäivän kuluessa. Tiettyihin turpo- ja ulpo-kysymyksiin tulee se vakiovastaus, niistä syistä johtuen joita mainitsit. Mielessä on jokunen kysymysaihio, joka on tavallaan ajankohtainen mutta johon on mahdollista antaa henkilökohtaisempikin vastaus.

vlad
 
Voisitteko kutsua jäsenet @Laamanator ja Vonka linnan juhliin. Voitte olla varma, että nämä pojat esittävät heti muutamia kysymyksiä, jahka saavat mahansa täyteen ilmaista boolia.

Mä kyllä veikkaan, että siinä vaiheessa tekee mieli juoda vain enemmän boolia eikä minkään tyyppisille kysymyksille jää senkään sijaa.

Ja veikkaan että Laamanator ei niinkään kysy kuin kertoo itse ;)
 
Mietin, että kannattaisiko kysymyksessä palata ajassa taaksepäin ja tiedustella TP Niinistöltä sitä, että olisiko Suomessa pitänyt suorittaa Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen lustraatio, ja olisiko toimenpiteelle edelleen tarvetta?

vlad
 
Back
Top