Olen aivan sataprosenttisen varma siitä, että Venäjän tiedustelupalvelut seuraavat mielialoja Suomessa niin rauhanaikana kuin tällaisten kriisien yhteydessä. Varmasti tämä Maanpuolustus.net on myös yksi foorumi jota he seuraavat tarkasti, samoin luonnollisesti kaikki suomalaiset tiedotusvälineet. Siksi tällaiset pessimistiset lausunnot, ja MTV:n tänään julkistaman mielipidemittauksen kaltaiset uutiset ovat hyvin huono asia. Ne antavat venäläisille signaalia, että suomalaiset eivät itsekään usko omiin mahdollisuuksiinsa. Ja samanlaista pessimististä näkemystä viljellään ahkerasti tälläkin foorumilla. Venäläiset ovat kuulemma ihan kauhean ylivoimaisia. Kohta niillä on 1000 stealth-hävittäjää, ja yhden muuntajan posauttamalla he saisivat koko Suomen polvilleen.
Itse nostan hattua esimerkiksi Gustav Hägglundille. Hän sanoi suoraan, että ei ne tänne uskalla tulla, koska täällä ne saisivat turpaansa. Samoin evp. eversti Arto Nokkala totesi äskettäin, että Suomi kyllä pärjäisi Venäjälle.
Nyt meillä on sellainen tilanne Suomessa, että sotilasasiantuntijat antavat paljon positiivisemman kuvan Suomen mahdollisuuksista, kuin mikä on tavallisten kansalaisten mielikuva asiasta. Ei anneta "kotirintaman" nyt pettää tässä maanpuolustushenki -asiassa. Minä olen samaa mieltä Hägglundin kanssa: "tulkoot yrittämään vaan!"
Itse nostan hattua esimerkiksi Gustav Hägglundille. Hän sanoi suoraan, että ei ne tänne uskalla tulla, koska täällä ne saisivat turpaansa. Samoin evp. eversti Arto Nokkala totesi äskettäin, että Suomi kyllä pärjäisi Venäjälle.
Nyt meillä on sellainen tilanne Suomessa, että sotilasasiantuntijat antavat paljon positiivisemman kuvan Suomen mahdollisuuksista, kuin mikä on tavallisten kansalaisten mielikuva asiasta. Ei anneta "kotirintaman" nyt pettää tässä maanpuolustushenki -asiassa. Minä olen samaa mieltä Hägglundin kanssa: "tulkoot yrittämään vaan!"