Majoitteet

Niin mutta videon perusteella näkyy olevan pelkkä ns matto. Ei kuten normaaleissa vaellusteltoissa (ainakin minun Hillebergissä on) jossa pohja muodostaa vedenpitävän kaukalon n. 5cm korkeudelle maasta. Eli voi maata muutaman sentin syvässä lätäkössä ilman että kastuu.

Niinpä näytti olevan. Useammastakin kohdasta se päivä paistoi sieltä. Eikä toi valmistajan sivukaan asiaa sen kummemmin valaise.
 
Hawu-telttoja saa nyt Savotalta. Mallistossa on Hawu 4, Hawu 8, kamina, keskisalko ja rullapiippu.

"Vuoden 2016 syksyllä Finn-Savotta Oy ja Hawu Pro Oy solmivat kumppanuussopimuksen ja Savotan tuotekehitys yhdessä alkuperäisen Hawu -tiimin kanssa hioivat Hawut sarjavalmistus kuntoon. Materiaalit tilattiin ja Savotan kokeneet telttaompelijat alkoivat innolla valmistamaan Savotta Hawu -telttoja. Syksyllä 2017 valmistuivat ensimmäiset sarjat ja onnellisesti Hawu -teltta saatiin ihan markkinoille asti."

savotta-hawu-4-kansikuva.jpg


giphy.gif


http://finn-savotta.fi/kategoriat/teltat/
 
Ilman epäilystäkään loistavat teltat mutta paino ja hinta on järkyttävä. Hawu 4 = 8kg (4.5kg ja 3.5kg per teltanpuolikas) ja 1300 eur (Varustelekalta).
Kun on tottunut omaan Hilleberg Nallo GT3 = 2.5kg.
 
Ei noi Hillebergin paljoa jää hinnassa jälkeen, varsinkaan isommat. Ja Nalloon ei vaan taida saada kaminaa ;) Ei kyllä mun Staikaankaan. Perheen kasvaessa olis haluja hankkiutua Kaitum 3GT:n omistajaksi, mutta onko toi jo pohjapinta-alaltaan liian iso leiripaikoille...
 
Ei tykkää olla laavulla, itse taas tunnen jonkinlaista ahtaanpaikan kammoa noissa teltoissa. :D

Sama meillä, vaimo arvelee että siellä teltassa on jotenkin turvallisempaa kuin laavussa :D Olen yrittänyt vihjata, että tuolla metsässä ei tule kukaan ahdistelemaan, toisin kuin päärautatieasemalla ;)
 
Jos turvallisuus huolettaa nin silloin kyllä laavu on parempi. Sieltä pääsee sentään nopeammin pois kuin umpinaisesta teltasta. Tuskin Bodomjärven murhasta olisi tullut niin paha ellei uhrit olisi ollut teltan sisällä.
 
Jotenkin tykkään tuossa mielessä laavusta enemmän kun sinulla kuitenkin noin 270 astetta tilannetietoutta kun etuosa avoin. Ei silleen ettenkö nukkuisi mainiosti myös teltassa kun siellä nukkuessa seurana aina joko oma koira (omat reissut) tai vaihtoehtoisesti lauma aktiivisia reserviläissotilaita. :)
 
Jotenkin tykkään tuossa mielessä laavusta enemmän kun sinulla kuitenkin noin 270 astetta tilannetietoutta kun etuosa avoin. Ei silleen ettenkö nukkuisi mainiosti myös teltassa kun siellä nukkuessa seurana aina joko oma koira (omat reissut) tai vaihtoehtoisesti lauma aktiivisia reserviläissotilaita. :)

Mun ADHD-koira päivystää niin tehokkaasti, että ei ole edes talitintillä tulemista kovin lähelle :D
 
Mun ADHD-koira päivystää niin tehokkaasti, että ei ole edes talitintillä tulemista kovin lähelle :D
Sama vika, jokainen tuulen lennättämä oksakin majoitteen kankaaseen lähtee lähtökohtaisesti haukkuraportointiin vaarallisuusluokitus A1:llä :D
 
Sama vika, jokainen tuulen lennättämä oksakin majoitteen kankaaseen lähtee lähtökohtaisesti haukkuraportointiin vaarallisuusluokitus A1:llä :D
Oma sesse on paimenkoira, niin kai se sieltä perimästä tulee, omaa porukkaa pitää vahtia, eihän ne poloiset ymmärrä varoa muuten ;)
 
Back
Top