mechanicus
Kenraali
Tästä ei google löytänyt mitään, linkkiä? Hiilikomposiitijarrujen kulumiseen vaikuttaa vain kaksi asiaa: Jarrutuksen energia, joka lämmittää jarruja ja se on ok niin kauan kuin ei ylitetä kriittisiä rajoja. 40-60 solmun laskunopeudesta tapahtuvan jarrutuksen on vaikea kuvitella ylittävän jarrujen maksimienergioita. Kiitotieltä tehtävän Short Take Offin keskeytyksessä on enemmän nopeutta (80 - 100 solmua) ja massaa eli paljon suuremmat jarruenergiat. Puhumattakaan siitä, jos tehdään Conventional Take Offin keskeytys, mutta voi hyvin olla, että perinteistä lentoonlähtöä ei tehtä isoilla painoilla ja/tai lyhyillä kiitoteillä.Brittilähteiden mukaan homma onnistuu näin mutta hävittäjän jarruihin on jokaisen laskeutumisen jälkeen tehtävä kallis remontti.
Toinen hillikomposiittijarruja kuluttava asia on jarrutus(l. lämpö)syklit, joita tässä laskutavassa tulee ainoastaan yksi eli pienin mahdollinen määrä.