Miehittämättömät ilma-alukset

RE: UAV "lennokit"

Isäm Maam Puolustaja kirjoitti:
Teräsmies kirjoitti:

Vittu mikä video. Ei ole ihme, että ryssät ovat ostaneet UAV-osaamista Israelista, jos omat vehkeet on tota tasoo mitä videossa. Nousussa kone meni minne sattuu.

Ei veli venäläinenkään kaikkia osaa. Onneksi
 
Last edited by a moderator:
RE: UAV "lennokit"

Minkäköhän takia tuo on kaksimoottorinen? Itse arvelisin että ehkä venäläiset haluavat nopeutta kantaman sijasta.
 
Specifications:

Wing Span: 9m
Length: 5.5 m
Cruise Speed: 70 Knots
Endurance: 10 Hours
Communication Range: 150 Km

Features:
- Automatic Taxi
- Automatic Take Off
- Automatic Flight
- Automatic Landing
- Cross Redundant Software & Architecture
- Automatic Return Home & Landing in Case of Lost Comm.
 
Last edited by a moderator:
RE: UAV "lennokit"

Teräsmies kirjoitti:

Perusvenäläistä touhua.....

Koneet ei toimi ja kun koko lento on epäonnistunut koneen tuhoutumista myöden,sammutusta yritetään miesporukalla jossa on tyyliin 1 kpl 2 kg:n jauhesammutin, joka sekään ei näytä kummempia elonmerkkejä muutamaa harmaata pössäystä lukuunottamatta.

Tämä video sai minut hymyilemään ja muistutti mieleen viime Venäjän matkan.
 
Last edited by a moderator:
Ilmeisesti ollut Beriev innoittajana kun katselee moottorien paikan valintaa... mut mikähän pikkupiru on pistänyt valitsemaan V-pyrstön??? Tyylikäs mutta mielettömän haastava...
Mitään mistään tietämättä, oletan et moottorit eivät käyneet tasan samoilla kierroksilla ja sitä yritettiin kompensoida peräsimen käytöllä...
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Northrop_Grumman_X-47B

"The X-47B carries no weapons, but has a full-sized weapons bay. In order to provide realistic testing, the demonstration vehicle is the same size and weight as the projected operational craft"

Eikö USA vieläkään saa ulos UCAV:ja joilla olisi ilmatorjuntakyky ja iskukyky maihin?.

Teräsmies: Voisit muutenkin laittaa linkkiä lisätietoihin nuista härpäkkeistä: Kiinnostavat, mutta vähän ottaa voimille etsiä tietoja :(...
 
pjort kirjoitti:
Ilmeisesti ollut Beriev innoittajana kun katselee moottorien paikan valintaa... mut mikähän pikkupiru on pistänyt valitsemaan V-pyrstön??? Tyylikäs mutta mielettömän haastava...

Johtuisiko siitä että tutkapinta-alaa yritetään pienentää sivuprofiilin osalta??????
 
Pohjois-Dakotan Yliopiston UAV-keskuksen johtaja POD-cast haastattelussa koskien UAS:n tulevaisuutta:

http://www.avweb.com/podcast/podcast/AudioPodcast_JeffKappenman_UAVs_202125-1.html?kw=RelatedVideo
 
Edited Boeing video showing its Unmanned Little Bird helicopter landing autonomously on a trailer moving along a runway at speeds up to 15 knots. The test was part of a program with France's Thales and DCNS to demonstrate technology for unmanned VTOL deck landings and take-offs on moving ships. (There is a safety pilot on board, but the helicopter is flying itself).
 
Last edited by a moderator:
http://www.flightglobal.com/news/articles/auvsi-sikorsky-goes-full-tilt-with-korean-uav-360761/
 
Last edited by a moderator:
Teräsmies kirjoitti:
http://www.flightglobal.com/news/articles/auvsi-sikorsky-goes-full-tilt-with-korean-uav-360761/

Tulihan se viimein sieltä että nuo moottorit kääntyvät normaaliin lentoasentoon :). Vähän naytti kyllä vaivaselta tuo lähteminen ja laskeutuminen.

Näyttäisi siltä että tuo UAV olisi melko isokokoinen ja hidas (?) -> helppoa kauraa IT-ohjukselle tai ItKK:lle? :(.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top