Mihin muuttaisit?

Se on kiva, että on hauskaa kun on mukavaa, sano @Honcho . Piristävän positiivinen näkökulma.

Jokainen hovi ja foorumi tarvitsee narrinsa...kun mulla ei muuta sijoitusta ole niin... :D Mutta ihan aikuisten oikeasti, Norja vaan tuntuu siltä että siellä voisi elää.
 
Alaska kutsuu. Ei pirukaan asu maassa jossa lämpö kipuaa +40 asteeseen päivällä. Se on henkisesti raskasta kun vituttaa se helle. Siksi Alaska. Tuhansia kilometrejä pelkkää korpea niin saa olla rauhassa. Ainoo miinus että tuo "maailman paras maa" ei ole laittanu internettiä metsään kuten rakas kotimaa. Sellanen 100 hehtaarin metsäpläntti ja sinne vaan sitten hirsimökkiä rakentamaan. Pelto missä voi kasvattaa itselle perunat ja joku kasvimaan tapainen siihen viereen että saa kasviksia. Ahkerasti kun metsästää ja kalastaa niin saa ison osan ruuasta suoraan metsästä. Kaupasta sitten loput mitä tarvitsee. Tod.näk. hamstraisin aseita kaapit ja hyllyt täyteen koska niitä on kiva hiplata ja vielä kivempi ampua.

Mitä sitä netillä, kun saa kalastaa punaista lohta ja painia karhujen kanssa kotipihallaan. Olisihan se elämää.
 
Höh, tunnen itseni kovin massaan kuuluvaksi kun vastaus on: Norja tai Kanada. Sopivan metsäisiä maita ja molemmista löytyy henkistä ilmastoa, joka on suht lähellä Härm-landiaa. Norjasta on työkontakteja ja ensikäden kokemusta, Kanadasta taas olen kuullut läheisiltä...tai no läheisen läheisiltä erittäin hyvää.



Älä nyt maanittele, tekee kohta mieli muuttaa tuonne HETI.

Bensa kallista = Ympäristövalinta! Norjassa myös rakennetaan laajaa sähköautoverkostoa kuten öljyntuottajamaalle sopii. Ja jos ajat autolla niin siinä on sellaista pohojalaasta "Autolla ajetahan, makso mitä makso" -henkeä.

Asuminen kallista
= Asunnon ostamalla saat omaisuuserän joka nousee varmasti kuin @Honcho n ja @tulikomento n kanki Kaisa Mäkäräisen astellessa huoneeseen narubikineissä.

Ruoka ihan vitun kallista = Sen täytyy olla hyvää!

Sähkö kallista = Johonkinhan sitä rahaa pitää laittaa, ettei tilit täyty.

Tietulleja lähes joka vuonossa = En mä mihinkään kotoa pääsis muutenkaan, kateellisena nauran muille sitten.

Liikenne tökkii tyhjällä vuonotiellä = Tilaisuus katsella maisemia! Ja bisnesmahdollisuuksia suomalaisillekin päällystysurakoitsijoille (vaikka tähän mennessä onkin mennyt vatuilleen siellä kuranlevitykset).

Joka puolella pelkkää vuoren rinnettä = On siellä puitakin...ja vuoren rinteet ovat nättejä.

Vesisateet = kotoisa tunnelma, kun sade pieksää peltikattoa!

Sinä et tulisi maitojunalla maailmalta.

Jatkoon!
 
Kelatkaa muuten sitä päivää, kun 60% MPnettiläisistä huutaa asyyliä Norjan rajalla ja 30% Kanadassa :D

Mitä mahtaa rajamies ajatella?
 
Kelatkaa muuten sitä päivää, kun 60% MPnettiläisistä huutaa asyyliä Norjan rajalla ja 30% Kanadassa :D

Mitä mahtaa rajamies ajatella?

Minä voisin nimetä ne asyylinhuutajat virhemarginaalilla + - 2%. Asianomaiset eivät vain tiedä sitä itse.
 
Mitä mahtaa rajamies ajatella?
Kanadan rajan läheisyydessä seisoo odotusjonossa punaisiin ja valkoisiin pukeutunut mies, lukien keskittyneenä suurikantista kirjaa, jonka kannessa on suuri punainen vaahteralehden kuva. Kirjan nimi on "Kanada 4 noobs" (K-kirjain takaperin), mahdollisesti miehen itsensä kirjoittama ja omakustantama tekele. Mies jupisee jonossa itsekseen väliajoin "Sooorry" ja "Aboot". Päästessään keskusteluetäisyydelle rajavartijaan, nostaa mies katseen lopulta kirjastaan nopealla liikkeellä, pamauttaa kirjan kannet kiinni, ja sanoo tomerasti vartijalle "G'day, glorious fool of a tuque! A fine day to become a citizen, eh?"

Se mies olen minä.

Selvinpäin.

Hyvän ensivaikutelman mestari.

6kk myöhemmin jossain toisessa valtiossa yritän järkeillä mikä meni pieleen.
 
Kelatkaa muuten sitä päivää, kun 60% MPnettiläisistä huutaa asyyliä Norjan rajalla ja 30% Kanadassa
Joo, tämä on hyvä. Ihan varmasti aletaan myös vaatia kotimaassa olleita asioita toteutettavaksi myös Norjassa, jotta viihtyisimme ja kotoutuisimme.
 
Mitä sitä netillä, kun saa kalastaa punaista lohta ja painia karhujen kanssa kotipihallaan. Olisihan se elämää.
Jossei heti löydy jotain Alaskan amatsoonia kylkeen niin mielikuvitus loppuu kesken jossai vaiheessa. Tosiaan, olisihan se elämää. Alaska on kuin viimeinen erämää jossa elämä pitää rakentaa ihan ite omin kätösin. Sellainen "haaste" kiehtoo suuresti.
 
Sen verran huutelen sivusta, että minkä ihmeen takia jotkut hinkuaa tuonne Norgeen? Uskokaa nyt, jos ette siellä ole asuneet, se on se kaikista vihoviimeinen paikka jossa haluatte asua; bensa kallista, asuminen kallista, ruoka ihan vitun kallista, sähkö kallista, lauttamaksut kalliita, tietulleja jo lähes joka vuonossa, liikenne tökkii tyhjällä vuonotiellä pahemmin kuin Istanbulissa konsanaan, "joka puolella" pelkkää vuoren rinnettä ja uskokaa, ne näyttää alkuun oikein ihquilta, mutta kun joka ?)#(¤/n kerta kun lähtee töihin/kaupaan/baariin/muutoin ihan mihin vaan niin aina mennään rinnettä ylös/alas, ja tälleen äkkiseltään lueteltuna viimeisenä, muttei vähimpänä; ne vesisateet ... sitä vettä voi sit varsinkin rannikolla tulla niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon että se vesi näyttää satavan maasta ylöspäin .... että ei mulla muuta kuin tervemenoa :D

Tässä parin viikon tutkakatveessa olleena voin vakuuttaa että on Norgeakin parempia paikkoja , kuten juuri löytämäni piilopirtti etelänristin alta:cool::cool::cool::confused:
 
Joo, tämä on hyvä. Ihan varmasti aletaan myös vaatia kotimaassa olleita asioita toteutettavaksi myös Norjassa, jotta viihtyisimme ja kotoutuisimme.
No en minä ainakaan muuta vaatisi kuin puhdasta ja hiljaista ympäristöä. Jos ne vaatimukset edustavat silkkaa pahuutta ja sopeutumisvastentahtoisuutta niin minähän olen sitten itse Lucifer. :D
 
Jos ne vaatimukset edustavat silkkaa pahuutta ja sopeutumisvastentahtoisuutta niin ...
No ihan varmaan joku alkaa perustamaan suomalaisten vuonoparlamenttia ja vaatii jotain erkki tuomiojaa edusmieheksi. Norjalaiset pian huomaa että kotoutumisellakin on hintansa.
 
Mielikuvitus muuttaisin entiseen Rhodesiaan tai muutaman vuoden takaiseen Botswanaan. Vaan toinenpa onkin nykyään Zimbabwe ja mugabeoitu ihan vituiks ja toinen kielsi juuri metsästyksen joten se siitä sitten sekin. Itä-Afrikan maat ovat sitten jo liian paljon islamin vaikutuksen alaisia vaikka siellä voisi vielä hyvin harrastaa eräilyä niin en sinnekään vakituisesti asettuisi.

Lounais-Espanja (ei liikaa suomalaisia) olisi suht hyvä kompromissi ilmaston, ruuan, harrastusten suhteen ja jos jaksaisi lennellä niin liian kuuman alkusyksyn voisi viettää mökillä Kodiakin saarella jäähtymässä.
 
Kuussa saisin olla parhaassa mahdollisessa seurassa: itseni kanssa :D
 
Kuussa saisin olla parhaassa mahdollisessa seurassa: itseni kanssa :D

Avaruusasema Alfan komentaja John Honcho:
Olisiko siellä kuussa mahdollisesti sellaisia nirunarukuuminkkejä eli kinkkejävaimitäneoli? Pahimman sattuessa olin kaavaillut matkaa hivenen etäämmälle, mutta kustannussyistä yhteiskyyti kuupysäkille voisi tulla edullisemmaksi ja voisin jatkaa sitten rohkeasti matkaa sinne, minne yksikään Sarek1 ei ole aiemmin mennyt. :D

Ohessa Alfa, taustalla näyttää olevan tuhoon tuomittu planeetta, joka voisi olla Maa.
image.jpeg

EDIT: Korjattu typo.
 
Viimeksi muokattu:
Avaruusasema Alfan komentaja John Honcho:
Olisiko siellä kuussa mahdollisesti sellaisia nirunarukuuminkkejä eli kinkkejävaimitäneoli? Pahimman sattuessa olin kaavaillut matkaa hivenen etäämmälle, mutta kustannussyistä yhteiskyyti kuupysäkille voisi tulla edullisemmaksi ja voisin jatkaa sitten rohkeasti matkaa sinne, minne yksikään Sarek1 ei ole aiemmin mennyt. :D

Ohessa Alfa, taustalla näyttää olevan tuhoon tuomittu planeetta, joka voisi olla Maa.
Katso liite: 11225

EDIT: Korjattu typo.

Mihin minä minkkejä, oikea käsi seuraisi kuuhun mukana :D
 
Nuo mukavimmat maathan on jo ketjussa listattukin. Harmi vain, että Trump tuskin löysää maahanmuuttoregulaatioita. Ja Australian tapauksessa ei hirveämmin naurattaisi Naurulla...

USA ja Florida ehdottomasti jos kukkaro olisi kunnossa.
Varsinais-Suomesta en suostu muuttamaan koskaan pois. Lieto houkuttelisi kuntana.

Juu, Key Westiin vain juomaan martineita Hemingwayn kanssa. Kelpaisi itsellenikin. Tosin ensin täytyy keikata Suomen pankki... :D

Mitä sitä netillä, kun saa kalastaa punaista lohta ja painia karhujen kanssa kotipihallaan. Olisihan se elämää.

Tätäkö työ meinaat? ;)

 
Back
Top