Mikä vituttaa tänään?

Minua vituttaa, kun käännyn Tuusulantieltä Kehä ykköselle länteen ja voisin ajaa reippaasti oikeaa kaistaa, kun se menee suoraan Pakilan rampille (suurin osa jatkaa kehää ja siirtyy vasemmanpuoleisille) ja eteen tulee aina joku Fiat tai Kia tai mikä vain nönnertäjä huomattuaan peilistä, että tässähän tuo Vonka tulee reippaasti ohi tyhjää tietä. Se eteen tullut painaa vielä suoralla mutta alkaa sitten nönnertää jäisessä mutkassa ja siinä sitten hiivitään mutka, minkä jälkeen suoran alkaessa se paviaani alkaa kiihdyttää päästäkseen vasemmalle muiden eteen johonkin aukkoon. Joskus ne kuitenkin huomaavat suoran loppuvan ja alkavat silloin seisoa paikoillaan vilkku päällä päästäkseen sinne, missä jo kerran olivat ja minä, joka olen oikeasti menossa oikealle, joudun suurin piirtein kutomaan sukkaa sen perkeleen pallopään perässä, että se uskaltaisi mennä jonnekin.

Mutta ei mulla mitään liikenneraivoa ole.
 
No se liittyminen toiselle tielle kun on kiihdytyskaista olemassa. Sitä kiihdytyskaistaa ajetaan pikkuhiljaa ja jopa jarrutellen. Sovita sitten omaa ajonopeutta tähän jos ei ole mahdollisuutta siirtyä vasemmalle kaistalle. Ja myös ajaminen sillä kiihdytyskaistalla tällaisen perässä.
 
Ei mua sepeli haittaa, tarkoitin pikemminkin että näyttää sepeliltä mutta onkin pelkkää jäätä. Tämä talvi on ollut pyöräilyyn haastava.
Olen yrittänyt näille selittää täällä Oslossa että laittakaa raita sitä sepeliä, ainoastaan yhden mentävälle kulku-uralle, ja suolaa ja lisää sepeliä väliajoin ainoastaan siihen, Plus viiden metrin välein pieni kahen jalkineen kokonen väistöpiste samaa settiä tossa jyrkähkössä rinteessä.
Mutta nää touhupirkat pirskottaa sitä jään päälle näytiksi kaikkialle, ja se liikkuu siitä sit mihi tahansa ihan potkimallakin paikallisten lurjusten toimesta.
Ja suola sit on desi siellä ja toinen täällä, koska joku idiootti mamu polttaa kätensä tehdessään sitä käsin, tai ei osaa mitään muutenkaan.

Perus lumityöt menee sit vielä selkeästi monta astetta huonommin, vaikka on ihan vahvasti painovoima-avusteista hommaa näillä rinteillä.
Jonkun alarinteen asukin ongelma nyt, toteaisi pikku-urakan jälkeen kuka tahansa viheriläinen ja vahvasti myöskin Fremen...
Asutte lähempänä kaupunkia joten cost of doing business.
 
Ihmisten, ml. mpnettiläisten, taipunus huumaantua uusista, sanoista. Esimerkiksi "FPV-drooni". TV-ohjattuja ohjuksia on ollut jo kymmeniä vuosia sitten, eikä näitä kahta erota mikään muu kuin hinta ja nopeus. Silti noista ekoista huudetaan kurkku suorana. V*ttu!

Ja toinen on tämä lennokkien ihmettely. Jo 1980-luvun Aku Ankassa Karhukopla käytti rötöksessä radio-ohjattavaa helikopteria. Silloin vaan homma petti, kun setelien sijasta lunnaat olivat kultana...
 
EU-direktiivin mukainen korkki. Pienissä retkimehuissa se haittaa juomista, menevät ryypyt höppähuulesta ohi, ja isoja pulloja ei meinaa saada uudelleen kiinni, jos lenkin juuri painuu pullonkaulan jengoilla alas. Muovisuikale kun on tietyn pituinen.

Minulla on hyvät näppivoimat, joten repäisen sen tarvittessa poikki, mutta vituttaa koko juttu silti.
 
Väsymys. Piti tehdä kaikenlaista ja käydä myös salilla. No. Ei sit tullut tehtyä oikein mitään, eikä myöskään käytyä salilla. Jos saunan saisi kuitenkin lämmitettyä.
 
EU-direktiivin mukainen korkki. Pienissä retkimehuissa se haittaa juomista, menevät ryypyt höppähuulesta ohi, ja isoja pulloja ei meinaa saada uudelleen kiinni, jos lenkin juuri painuu pullonkaulan jengoilla alas. Muovisuikale kun on tietyn pituinen.

Minulla on hyvät näppivoimat, joten repäisen sen tarvittessa poikki, mutta vituttaa koko juttu silti.
Ite leikkaan tätä nykyä puukolla korkin irti sinetistään ja leikkaan sinetinkin irti. Korkin nakkaan roskiin, kun pullo on tyhjä.
 
EU-direktiivin mukainen korkki. Pienissä retkimehuissa se haittaa juomista, menevät ryypyt höppähuulesta ohi, ja isoja pulloja ei meinaa saada uudelleen kiinni, jos lenkin juuri painuu pullonkaulan jengoilla alas. Muovisuikale kun on tietyn pituinen.

Minulla on hyvät näppivoimat, joten repäisen sen tarvittessa poikki, mutta vituttaa koko juttu silti.
EU:n ollut taas ydinosaamisensa kimpussa 😂
 
Täällä on muitakin, joitten periaate on tuon viimeisen tekstikappaleen mukainen, vaikka just nyt terveiden kirjoissa ainakin omasta mielestä ollaan. Tsemppiä toivotan!
Kiitoksia ja pitkää tervettä ikää sinne jonnekin.

Ennen inttiä, olin duunissa Koskelan sairaalan geriatrisella puolella. Hieman hämmentävää tuo nuorelle epäkypsälle pojalle oli. Näkökulmaa elämänkaareen.

Marian sairaalassa tuli intin jälkeen ruumiita kylmään kuljetettua.

Mulla on onni olla jossakin määrin musta-valko-autisti. Ainakin väitetysti, kylmäkkö mitä tunnetasoihin tulee. Suunnitelmat on jo sille varalle, että kondis ajautuisi tekemättömään paikkaan. Eli oman elämänhallinnan menettämiseen toimintakyvyn mahdollisesti romahtaessa.

Ensin eletään. Sitten kuollaan. Mikäli mahdollista, saattaa olla hyvä poistaa pelon ajatus tuosta välistä. Näin luulen. Ilman pelkoa, on kevyempi hengitellä.

JK Hitusen hävettää tuo (tämä) omaan terveyteen liittyvä avautuminen. Toisaalta, vielä nolompaa olisi modifiointi. Toivottavasti ei tullut sellaista kuvaa, että tässä hätää olisi. Mitään hätää ei tietenkään ole.
 
Julkinen liikenne. Mikä ihme ja kumma saa nuoren räppärinalun kuvittelemaan, että koko vaunu on nimenomaan hänestä kiinnostunut. Ikäänkuin erityisenä, harvinaisena poikkeuksena massasta. Eliitti-ajattelijana. Poikki-taiteilijana. Tosi-humaanina tms. vs. kalkkeutunut paska?

Vittu. Wallah, äläväläbälä höhö-hölö-hölö-mä-sanoo-mä-olin-niin-vittu-määäääd-niinq. Vittu. HUUTAEN.

Joo, mä tajuun. Sä oot niinqu rento, kun sä vedät sun paskaset bootsit tohon penkille lepäämään niinqu. Oot aimo radikaali. Ja sun tossut on väsyneet. Niinqu.

Olen (vain leikilläni ja ilman mitään aikomusta) harkinnut lekan kantoa, epäterveen toiminnan kehittämisen muutosmahdollisuuksien demonstroimisessa.

Jossakin vaiheessa huomauttelin jalat penkillä yms. tapojen puutteesta. Ei ole enää jaksanut.
 
Naisvaltainen työpaikkakulttuuri. Täysin riippumatta siitä, kuinka laajasti perustelet potentiaalisia riskitekijöitä tuleviin vuosikymmeniin muutostekijöillä, joista merkittävä osa saattaa suuntautua lähtömaista omaksutuilla arvoilla ja asenteilla...

... kaikki on kuitattavissa yhdellä nähdyllä kuvalla, jossa pieni lapsi kostein silmin suuntaa katsettaan juuri Sinuun. Ihmisarvo on luovuttamaton. Tässä on hyvä muistaa, että tuo ehdottomuus kulkee vain yhteen suuntaan.
 
EU:n ollut taas ydinosaamisensa kimpussa
Ei ihme, että EU:n nysvääminen tavallisten ihmisten elämän hankaloittamiseksi direktiivien kanssa kiteytyy lauseeseen:" Missä EU, siellä ongelma". Tämä oli siis Timo Soinin suosikki slogan. Valitettavasti tässäkin on osa totuutta. Pullon korkit, käyrät kurkut jne. Direktiivien sorvaamisessa voisi olla ns. maalaisjärki mukana, mutta sitähän ei urbaanissa Brysselissä ole.
 
Ei ihme, että EU:n nysvääminen tavallisten ihmisten elämän hankaloittamiseksi direktiivien kanssa kiteytyy lauseeseen:" Missä EU, siellä ongelma". Tämä oli siis Timo Soinin suosikki slogan. Valitettavasti tässäkin on osa totuutta. Pullon korkit, käyrät kurkut jne. Direktiivien sorvaamisessa voisi olla ns. maalaisjärki mukana, mutta sitähän ei urbaanissa Brysselissä ole.

Käyrät kurkut ei tosin ollut direktiivi :)

Moni meistä on kuullut tarinoita käyrät kurkut kieltävästä direktiivistä esimerkkinä EU:n järjettömästä tavasta säännellä kansalaistensa elämää. Herkullinen tarina on tosin suurelta osin legendaa: säädös on kumottu jo vuosikymmen sitten ja sen taustalla oli suurimmilta osin tuottajien vaatimukset, ei niinkään EU:n tarve säädellä kaikkea mitä mieleen juolahtaa. Säädöksellä oli tarkoitus helpottaa pakkausta ja kaupankäyntiä EU-maiden välillä eikä se kieltänyt käyriä kurkkuja, mutta esitteli niille laatuluokkia niiden ominaisuuksien mukaisesti.

 
Euroopan komissio on itsekin naureskellut asetukselleen sitä kumotessaan.

"Brussels, 30 June 2009

The return of the bendy cucumber: 'wonky' fruit and vegetables back on sale from 1 st July"

"July 1 st marks the return to our shelves of the curved cucumber and the knobbly carrot," said Mariann Fischer Boel, Commissioner for Agriculture and Rural Development. "More seriously, this is a concrete example of our drive to cut unnecessary red tape. We don't need to regulate this sort of thing at EU level. It is far better to leave it to market operators. The changes also mean that consumers will be able to choose from the widest range of products possible. It makes no sense to throw perfectly good products away, just because they are the 'wrong' size and shape."


 
Jiipijiaajee!
Löysit sitten yhden tyhmyyden minkä EU on sillä valtavalla ymmärryksellään myöntänyt olevan väärä.

Jokos ne talojen/asuntoja koskevan energiadirektiivien/asetusten/ vaatimusten /ehdotuksien kohta on kumottu?

Näitähän riittää, siis aivan typeryyksiä.
 
EU-direktiivin mukainen korkki. Pienissä retkimehuissa se haittaa juomista, menevät ryypyt höppähuulesta ohi, ja isoja pulloja ei meinaa saada uudelleen kiinni, jos lenkin juuri painuu pullonkaulan jengoilla alas. Muovisuikale kun on tietyn pituinen.

Minulla on hyvät näppivoimat, joten repäisen sen tarvittessa poikki, mutta vituttaa koko juttu silti.
Tätä en ymmärrä. Yksikään ryyppy ei ole mennyt uuden korkin takia ohi ja uudelleensulkeminenkin on helppoa, ku korkin ensin avaa järkeä hyödyntäen atavistinen raivo sijasta. Ja etenkin ajaessa uusi korkki on erittäin hyvä, koska jo kerran avattu pullo on helppo avata ja sulkea nyt yhdellä kädellä etusormi + peukalo -otteella. (ja avaamattomankin saa auki hampaita hyödyntäen yhdellä kädellä) . Korkki ei putoa jonnekin hevon kuusen syövereihin penkin alle tms.
 
Jiipijiaajee!
Löysit sitten yhden tyhmyyden minkä EU on sillä valtavalla ymmärryksellään myöntänyt olevan väärä.

Jokos ne talojen/asuntoja koskevan energiadirektiivien/asetusten/ vaatimusten /ehdotuksien kohta on kumottu?

Näitähän riittää, siis aivan typeryyksiä.

Rauhoitu hyvä mies. Tahdoin tuoda tuon käyräkurkkulegendan vaan esiin koska sitä niin usein käytetään EU:n pilkkaamisessa. Talojen ominaisuuksista voidaan jatkaa toisessa ketjussa, samaa mieltä että järjetöntä samaan muottiin saada koko euroopan rakennusvaatimuksia. Toivotaan että järkeä saadaan tuohon mukaan. Onneksi meillä on terävin kärki edustamassa tuolla! /s

Korkkeja ei vielä jostain syystä itselle edes ole tullut vastaan että olisi vielä tunteita herättänyt. Muistelen että samantyylistä kohinaa aiheutti takavuosina maitopurkkien korkit, nyt niistä ei enää puhuta. Kaikkeen tottuu :)
 
Back
Top