Miksi halusitte RUKkiin?

Avasit aukkoja muistin sumuun :) noilla kommenteilla. Päähän otti usein suunnattomasti, ja katsoin vähän vinoon niitä intoilijoita, jotka kouhkasivat kurssimukista ja verkkareista kuin Graalin maljasta. Niitäpä en sitten tilannutkaan :rolleyes:. Mutta periksi ei annettu. En ollut kurssin kärkeä, kaukana siitä, mutta omaan prikaatiin palanneista omassa koulutushaarassa kylläkin pistekärjessä. Itse asiassa olin niin hämmästynyt saamastani pistemäärästä, että tokaisin hämmästyneenä papereita jaettaessa, että tässä on pakko olla virhe. Nimeltä mainitsematon kouluttaja, ping @Fremen ,;):D, myhäili siihen tyyliin että mitä, eikö oppilaalle kelpaa.
Kokonaiskuvasta, lapsenuskolla ja suunnattomalla itseluottamuksellahan sitä silloin mentiin :rolleyes:, näin meidän ikäisten näkökulmasta. Anteeksi kaikki foorumin kakskymmpiset. Ymmärrätte kyllä aikananne :).
Mutta noilla pisteillä ja muilla arvosteluilla on kyllä ollut valtava merkitys, mitä ei silloin tajunnut. Aikanaan avautui koulutusputki, joka ei ole päättynyt vieläkään, vaikka jo hetken niin luulin.

Itsellä ehkä auttoi se, että olin muistaakseni n.3 vuotta vanhempi kuin kurssitoverini. Ja silloin oli jo kaikenmoisten surkeiden sattumusten vuoksi tullut elämän kokemusta paljon enemmän kuin 22-24 vuotiaalla normaalisti on. Se tasoitti ja antoi varmuutta tekemiseen aivan erilailla. Mutta lapsenuskoa riittää vieläkin, isoksi on kasvettu mutta hyvin pahaisesti aikuiseksi :D
 
Mielenkiintoisia näkemyksiä, itselläkin toi nuoruus (19/20v) aikanaan kyllä sai aika hanakasti uskomaan kaikenlaista, myös itsestä... mutta eipä ole kukaan tässä ketjussa ilmoittanut halunneensa Rukkiin koska pääsyvaatimus Kadikseen...

Tämäpä taitaa tosiaan olla meidän ressujen oma foorumi :).
 
Mielenkiintoisia näkemyksiä, itselläkin toi nuoruus (19/20v) aikanaan kyllä sai aika hanakasti uskomaan kaikenlaista, myös itsestä... mutta eipä ole kukaan tässä ketjussa ilmoittanut halunneensa Rukkiin koska pääsyvaatimus Kadikseen...

Tämäpä taitaa tosiaan olla meidän ressujen oma foorumi :).

Itse asiassa kävin monien muiden kanssa RUK:n kurssin aikana tutustumismatkalla kadikseen. Ongelmana oli, että olin just sen verran vanhempi, että olisin tarvinnut opiskelemaan sisäänpääsyyn poikkeusluvan (mikä sinänsä ei olisi ollut ongelma).... Mutta totesin sen reissun jälkeen, että en nyt ihan tuonne halua tällä kertaa :D Opiskelutkin oli just sen verran vaiheessa, että ajattelin ensin ottaa paperit ulos koulusta.
 
Utelias luonne. Olin kuullut, että RUK:n käymällä varusmiespalvelus olisi mielenkiintoisempaa, ja näin olikin. Ylipäätään uskon, että jos johonkin ryhtyy niin kannattaa ryhtyä kunnolla.

Näin se on. Ja jos ei kokeile, niin ei tiedä mistä jäi paitsi :D ja tämähän pätee niin hyvässä kuin pahassakin.
 
Mielenkiintoisia näkemyksiä, itselläkin toi nuoruus (19/20v) aikanaan kyllä sai aika hanakasti uskomaan kaikenlaista, myös itsestä... mutta eipä ole kukaan tässä ketjussa ilmoittanut halunneensa Rukkiin koska pääsyvaatimus Kadikseen...

Tämäpä taitaa tosiaan olla meidän ressujen oma foorumi :).

Itsellä kadis oli poissuljettu kun olin niin laiska jo lukiossa. Tiesin, että teorian lukeminen ei olisi itselle vahvinta osa-aluetta. Enemmän käytännön kautta oppiva varmaan...tai kuten oon analysoinut itseäni: luovasti laiska :D vain niitä asioita opiskellaan joista ihan varmasti on apua tai joille on tarvis
 
Itsellä kadis oli poissuljettu kun olin niin laiska jo lukiossa. Tiesin, että teorian lukeminen ei olisi itselle vahvinta osa-aluetta. Enemmän käytännön kautta oppiva varmaan...tai kuten oon analysoinut itseäni: luovasti laiska :D vain niitä asioita opiskellaan joista ihan varmasti on apua tai joille on tarvis

Hammerstein03.jpg
 
Mielenkiintoisia näkemyksiä, itselläkin toi nuoruus (19/20v) aikanaan kyllä sai aika hanakasti uskomaan kaikenlaista, myös itsestä... mutta eipä ole kukaan tässä ketjussa ilmoittanut halunneensa Rukkiin koska pääsyvaatimus Kadikseen...

Tämäpä taitaa tosiaan olla meidän ressujen oma foorumi :).
Asian vierestä viistäen kurssikavereissa: 1x prikaatikenraali ja 2x eversti.:)
 
:D No, totuus on kai se, että oma työ ja työhistoriakin kertoo sen. Eli aikalailla varmaan olet oikeassa.

Tuo matriisi oli aikoinaan von Moltken keksimä ja myös Manstein lausui samoja ajatuksia. Ja olen huomannut, että toimii monellakin alalla.
 
Mietteissä oli ennen inttiä että sotilasura voisi olla mielenkiintoinen, kokemukset siellä eivät tukeneet tuota ajatusta. Olin viimeisellä 3:n saapumiserän kurssilla ja rukista paluun jälkeen oli yli 2 kk peukaloiden pyörittelyä alokkaita odotellessa.
 
Mietteissä oli ennen inttiä että sotilasura voisi olla mielenkiintoinen, kokemukset siellä eivät tukeneet tuota ajatusta. Olin viimeisellä 3:n saapumiserän kurssilla ja rukista paluun jälkeen oli yli 2 kk peukaloiden pyörittelyä alokkaita odotellessa.
Hahah, itsellä tuli valmiit 9,5kk:n sotillaspoliisit Kaartissa alaisiksi. Olen usein miettinyt olisiko sittenkin ollut hauskempaa kouluttaa alokkaita, @JR49 onko teikäläisellä asiaan mitään näkemystä... olit kuitenkin kuusen alla radiovälittäjänä kahden semaforin kanssa, jonne sinut mahdollisesti unohdettiinkin toviksi :)?
Siinäpä olisi mussutteluihin tai Parhaisiin muistoihin sopiva ketju, onko teitä unohdettu ryhmän/ joukkueen tasolla huoltaa yli 24 tunnin ajaksi..?? Meinaan on!
 
Back
Top