Millaiseen sopimukseen Ukrainan sota päättyy?

Saas nähdä pitävätkö jenkit ja ryssät sopimuksen, ukrainaahan se ei oikeastaan koske

Voi se ihan vähän koskea. Aika näyttää.

Niin juu, vaikka sopimuksen tekstin haluaisikin lukea niin, että se ei koske Ukrainaa koska ukraina ei ollut mukana Moskovassa neuvottelemassa, niin onhan sopimuksella kuitenkin vaikutuksia Ukrainalle.
Jos sopparin myötä USA vetää apunsa pois, niin koskeehan se.
EU apukin voi tyrehtyä, kun maat tajuavat että omat varastot on varattava ennekuin ryssä tulee muuhun suuntaan.

Eli vaikka Ukraina ei halua lukea sopparia, niin vaikuttaahan se, epäsuorasti koskee.

.

Wall Street Journal kirjoitti pitkän artikkelin Trumpin ajamasta Venäjä-diilistä. Ei ole kyllä mikään iloinen lukukokemus. Ilmeisen tosi kylläkin.

Lahjalinkki artikkeliin: Make Money Not War: Trump’s Real Plan for Peace in Ukraine

Jokseenkin koomistahan tämä on. Putin kaupittelee Venäjän luonnonvaroja Trumpille ja Trumpin kavereille, että saisi palan Ukrainasta ja pääsisi irti sodasta voittajana. Ei tuo ainakaan siitä kerro että Venäjän sodalla tai taloudella menisi mahtavasti - enemmän vaikuttaa sille, että on kiire saada diili tehtyä.

Toivottavasti Trumpin tiimissä muistetaan että Putinin diileillä on taipumus lakata olemasta silloin kun se Putelle sopii. Jos diili lähtee alta heti kun Putin on saanut haluamansa, niin onnea matkaan Donaldille lähteä perimään saatavia Moskovasta.

Viimeksi muokattu:
ryssän kanssa ei voi tehdä mitään diilejä. Ei ainakaan mitään sellasia mitä me normi tolkun ihmiset koemme diileiksi. rysä rikkoo lupauksensa AINA.
Ainoa "diili" mikä ryssän kanssa onnistuu, on pelotediili. "Te ryssät teette nyt niinkuin tässä itse allekirjoittamassanne paperissa sanotaan, tai muuten tulee tupenrapinat. Ponimaju?"
Ja niistä tupenrapinoista on sitten myös pidettävä kiinni. Jos ryssä rikkoo sopimusta, niin puikot lähtevät matkaan.

Kansojen ja valtioiden välisestä sopimusjärjestelmästä siirtyminen neokapitalistien malliin hoitaa asioita voi poikia paljon hassutuksia. Ilmanko trumpia nuollaan edestä ja takaa. Tyypillistä koiramaailman käytöstä.

Jokseenkin koomistahan tämä on. Putin kaupittelee Venäjän luonnonvaroja Trumpille ja Trumpin kavereille, että saisi palan Ukrainasta ja pääsisi irti sodasta voittajana. Ei tuo ainakaan siitä kerro että Venäjän sodalla tai taloudella menisi mahtavasti - enemmän vaikuttaa sille, että on kiire saada diili tehtyä.

Toivottavasti Trumpin tiimissä muistetaan että Putinin diileillä on taipumus lakata olemasta silloin kun se Putelle sopii. Jos diili lähtee alta heti kun Putin on saanut haluamansa, niin onnea matkaan Donaldille lähteä perimään saatavia Moskovasta.
Tuosta 28 kohdan luonnoksesta käy kyllä ilmi että joko uskovat Putleria sinisilmäisesti tai ovat ihan ryssän kätyreitä.

Mitä näistä ”rauhan” neuvotteluista opitaan.

Jos mä olisin 3 vuotta naapuria vedellyt turpiin ja vienyt siltä aina rahat ja kännykän.
Sitten voitais mun yhden hyvän kaverin kanssa alkaa neuvottelemaan rauhasta että mä voisin lopettaa naapurin turpaan lyömisen ja hänen ryöstämisen.
Tosin me sovittais että turpaan lyöty maksais mulle vaikka 100 tuhatta ecua ja mä annan siitä provikat kaverille.

Tulee vaan mieleen että syyllistynkö mä silloin johonkin rikokseen ?

Ps.
Tosin kun on sopimukseen päästy niin mä kuitenkin vetelisin naapuria uudestaan turpiin ja kiristäisimme kaverin kanssa lisää rahaa uhrilta. Sekä muita korvauksia kun uhri on alkanut lyömään takaisin mikä on varsin ikävää kun olen muuten kovin rauhan tahtoinen.

Mitä näistä ”rauhan” neuvotteluista opitaan.

Jos mä olisin 3 vuotta naapuria vedellyt turpiin ja vienyt siltä aina rahat ja kännykän.
Sitten voitais mun yhden hyvän kaverin kanssa alkaa neuvottelemaan rauhasta että mä voisin lopettaa naapurin turpaan lyömisen ja hänen ryöstämisen.
Tosin me sovittais että turpaan lyöty maksais mulle vaikka 100 tuhatta ecua ja mä annan siitä provikat kaverille.

Tulee vaan mieleen että syyllistynkö mä silloin johonkin rikokseen ?

Ps.
Tosin kun on sopimukseen päästy niin mä kuitenkin vetelisin naapuria uudestaan turpiin ja kiristäisimme kaverin kanssa lisää rahaa uhrilta. Sekä muita korvauksia kun uhri on alkanut lyömään takaisin mikä on varsin ikävää kun olen muuten kovin rauhan tahtoinen.
Kyllä venäläinen oikeudentaju on maailman parasta. Jos annan naapurille lahjan ja jos hän sen ottaa vastaan, se kuuluu hänelle. Niin ainakin luulisi. Mutta venäläisen käsityksen mukaan lahja kuuluukin lahjan antajalle eikä saajalle. Niin kuin vaikka Krim.

Alkaa näyttää vahvasti siltä, että Ukrainaa painostetaan rajusti huonoihin rauhanehtoihin. Täytyy toivoa, että se on vain savuverho, jolla pistetään ryssä syöttämään vielä rajummin resurssejaan kuvittelemansa puolipalkinnon perään.

Vaan skeptisyys itsellä kasvaa päivä päivältä, että kyse ei ole enää bluffista.

😒

Alkaa näyttää vahvasti siltä, että Ukrainaa painostetaan rajusti huonoihin rauhanehtoihin. Täytyy toivoa, että se on vain savuverho, jolla pistetään ryssä syöttämään vielä rajummin resurssejaan kuvittelemansa puolipalkinnon perään.

Vaan skeptisyys itsellä kasvaa päivä päivältä, että kyse ei ole enää bluffista.

😒
No mitä muuta lopputulosta tässä on voinut odottaa?
Jenkkien päämies paskantaa pelilaudalle minkä kerkiää, Eurooppa on Ukrainan vahvin tukija mutta käyttää 0.1 prosenttia gdp eksistentiaalisen sodan kuluihin.

Miettikää tuota USAn touhua siitä näkökulmasta, että ne eivät halua rauhaa. Silloin kaikki tuo tekeminen nykyisellään saa sen näyttämään siltä, että vuorotellen tai yhtäaikaa Ukraina ja/tai Venäjä ei halua rauhaa.

Kaikki esilletuodut ehdotukset on tahallaan niin paskoja, että ei siitä mitään tule ja neuvottelijat aivan amatööritasoa. Presidentin vävy siellä kulkee kuin joku vodkaturisti - haloo vähän valoja päälle.

Sitten kun oikeasti yritetään rauhaa niin hommat laitetaan siihen jamaan, että se näyttää alusta alkaen todennäköiseltä ja neuvottelijat on aivan jotain muuta porukkaa, diplomatian ammattilaisia.

Sota on helvetin isoa bisnestä ja se on nyt pahasti kesken. Jostain syystä näytellään neuvotteluja, mutta antaa näytelmän pyöriä, eihän elokuvaakaan aleta arvostelemaan ennen lopputekstejä.

Sitten kun oikeasti yritetään rauhaa niin hommat laitetaan siihen jamaan, että se näyttää alusta alkaen todennäköiseltä ja neuvottelijat on aivan jotain muuta porukkaa, diplomatian ammattilaisia.
Kyllä se nyt vain täytyy todeta - vaikka se yli ymmärryksen meneekin - että kun pressaksi jenkit valitsivat deal-shownmiehen. Miehen jonka kognitiiviset rajat tulevat aika nopeasti vastaan vähänkään tiukemmassa kysymyksessä, niin tämä kesäteatteriporukka jonka hän on valinnut valkoiseen taloon ja maan johtoon. Se porukka ei vain kykene edes keskinkertaiseen tulokseen. Kuka tahansa kadulta repäisty pystyisi vähintäinkin samaan.

Uskon siis, että omilla vaikuttimillaan ja omilla katsantokannoillaan he yrittävät rauhansopimusta niin hyvin kuin muilta kiireiltään pystyvät. Toisin sanoen typerältä voi odottaa typeryyksiä. Ja Trump-vauva vielä lisäksi heittelee ehdokkaitaan sinne tänne valtionhallinnossa joista on irtisanonut johtajat ellei ole lopettanut hallinnonalan koko toimintaa.

He ovat puku päällä, turvamiehet ympärillä, panssaroidut mustat autot - mutta ihan saatanan vähäjärkistä porukkaa silti. Status vain on sellainen, että asiaa on ulkopuolelta katsoen vaikea ymmärtää.

Kyllä se nyt vain täytyy todeta - vaikka se yli ymmärryksen meneekin - että kun pressaksi jenkit valitsivat deal-shownmiehen. Miehen jonka kognitiiviset rajat tulevat aika nopeasti vastaan vähänkään tiukemmassa kysymyksessä, niin tämä kesäteatteriporukka jonka hän on valinnut valkoiseen taloon ja maan johtoon. Se porukka ei vain kykene edes keskinkertaiseen tulokseen. Kuka tahansa kadulta repäisty pystyisi vähintäinkin samaan.

Uskon siis, että omilla vaikuttimillaan ja omilla katsantokannoillaan he yrittävät rauhansopimusta niin hyvin kuin muilta kiireiltään pystyvät. Toisin sanoen typerältä voi odottaa typeryyksiä. Ja Trump-vauva vielä lisäksi heittelee ehdokkaitaan sinne tänne valtionhallinnossa joista on irtisanonut johtajat ellei ole lopettanut hallinnonalan koko toimintaa.

He ovat puku päällä, turvamiehet ympärillä, panssaroidut mustat autot - mutta ihan saatanan vähäjärkistä porukkaa silti. Status vain on sellainen, että asiaa on ulkopuolelta katsoen vaikea ymmärtää.
Kun ymmärtää, että he ovat vakavissaan tekemässä bisnesdiiliä Venäjän kanssa, niin kuva selkenee kummasti. Tosissaan yrittävät, ja neuvottelijat ovat kokeneita liikemiehiä, eivät amatöörejä.

Trumpilla on polittisten tekijöiden lisäksi myös toinen intressi: poliittinen ura jatkuu reilu kolme vuotta, minkä verran on aikaa huseerata itselleen ja lähipiirilleen mahdollisimman mukavat bisnesdiilit, mistä voi sitten eläkepäivillä nauttia. Näyttää että nyt sitten taotaan kunnolla kun rauta on kuumaa ja vipuvartena voi käyttää kaikkia Yhdysvaltain taloudellisia ja poliittisia keinoja.

Mutta jos diilien solminta ja kähmäys jatkuu tälläisenä, niin ihmettelen jos Trump pysyy vallassa vuoteen 2029 asti. Tätä vauhtia tallataan niin monille ulko- ja sisäpoliittisille varpaille, että heikompia hirvittää. En usko että kyseiseltä kaverilta onnistuu kovinkaan taidokas tasapainottelu omien ja valtion etujen välillä, vaan todennäköisemmin jossain vaiheessa suhmuroidaan liian ahneesti ja jopa republikaanit joutuvat irrottautumaan Trumpista.

Trumphan on siis täysin riippuvainen puolueen tuesta ja republikaanit sietävät Trumpia niin kauan kun siitä on etua puolueelle äänestäjien muodossa. Mutta pitää muistaa, että useimpien republikaanien ura jatkuu seuraavaa neljää vuotta kauemmin ja siellä pelataan pitkää peliä. Jos Trumpin suosio tippuu ja ukosta alkaa tulla liian suuri riippakivi, niin kyllä ankkurista on mahdollisuus hankkiutua eroon.

Trumpilla on reilu kolme vuotta aikaa huseerata itselleen ja lähipiirilleen mahdollisimman mukavat bisnesdiilit, mistä voi sitten eläkepäivillä nauttia.

.....vaan todennäköisemmin jossain vaiheessa suhmuroidaan liian ahneesti ja jopa republikaanit joutuvat irrottautumaan Trumpista.

Niin, on hyvä kysymys mitä muut republikaanit tienaavat samana aikana kun Dumb kauhoo fyrkkaa itselleen ja sukulaisille?
Onko tämä niinku ok loputtomasti muille?

Yhtenä päivänä Dumb on poissa. Sovitaanko se seuraava kauhoja vai miten jokainen saa jotain?

.

Trumpilla on polittisten tekijöiden lisäksi myös toinen intressi: poliittinen ura jatkuu reilu kolme vuotta, minkä verran on aikaa huseerata itselleen ja lähipiirilleen mahdollisimman mukavat bisnesdiilit, mistä voi sitten eläkepäivillä nauttia. Näyttää että nyt sitten taotaan kunnolla kun rauta on kuumaa ja vipuvartena voi käyttää kaikkia Yhdysvaltain taloudellisia ja poliittisia keinoja.

Mutta jos diilien solminta ja kähmäys jatkuu tälläisenä, niin ihmettelen jos Trump pysyy vallassa vuoteen 2029 asti. Tätä vauhtia tallataan niin monille ulko- ja sisäpoliittisille varpaille, että heikompia hirvittää. En usko että kyseiseltä kaverilta onnistuu kovinkaan taidokas tasapainottelu omien ja valtion etujen välillä, vaan todennäköisemmin jossain vaiheessa suhmuroidaan liian ahneesti ja jopa republikaanit joutuvat irrottautumaan Trumpista.

Trumphan on siis täysin riippuvainen puolueen tuesta ja republikaanit sietävät Trumpia niin kauan kun siitä on etua puolueelle äänestäjien muodossa. Mutta pitää muistaa, että useimpien republikaanien ura jatkuu seuraavaa neljää vuotta kauemmin ja siellä pelataan pitkää peliä. Jos Trumpin suosio tippuu ja ukosta alkaa tulla liian suuri riippakivi, niin kyllä ankkurista on mahdollisuus hankkiutua eroon.
Vance on vielä enemmän ryssänkätyri kuin Trumpetti. Lähinnä ennenaikainen kuolema voisi lopettaa Trumpetin kauden ennenaikaisesti ja nuo taitavat lentää eri koneilla.

Taitaa Trumppi ja Putler tehneet diilin Ukrainasta. Trump vetää Uke:n tuen pois. Putler tekee likaisen työn. Sitten nämä kaksi hyväkästä ryöstävät Uke:n ruumiin. Eurooppa seuraa sivusta ja suorittaa hautajaiset. Sen pituinen se.

Saatanan rosvot.

Taitaa Trumppi ja Putler tehneet diilin Ukrainasta. Trump vetää Uke:n tuen pois. Putler tekee likaisen työn. Sitten nämä kaksi hyväkästä ryöstävät Uke:n ruumiin. Eurooppa seuraa sivusta ja suorittaa hautajaiset. Sen pituinen se.

Saatanan rosvot.
Ei taida Trumpin ja Putin keskinäinen diili Ukrainasta vaikuttaa mihinkään. Miten Putin tekee likaisen työn? Ei ole oikein lähtenyt neljään vuoteen, mutta ilmeisesti nyt onnistuu? Mitä sitten, jos USA vetää tuen pois? USA:lla on ollut useampi yli 6 kk jakso, ettei tukea ole herunut, mutta Ukraina ei ole romahtanut.

Viimeksi muokattu:
Back