Ööh, mitähän järkeä tässä on ? Mies ja alaston ase tulee uutena versiona. Frank Drebinin roolissa Oskar Schindler, eli Liam Neeson.
![]()
The Naked Gun (2025 film) - Wikipedia
en.wikipedia.org


Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ööh, mitähän järkeä tässä on ? Mies ja alaston ase tulee uutena versiona. Frank Drebinin roolissa Oskar Schindler, eli Liam Neeson.
![]()
The Naked Gun (2025 film) - Wikipedia
en.wikipedia.org
Eikö Hollywood löydä mitään uutta, vaan pitää 30-40v vanhoja tähteitä lämmitellä? Nielseniä on paha päihittää, mutta ehkä se toimii.
Katso liite: 105664
Sehän oli alunperin draamanäyttelijä, mutta komediaan vaihdettuaan onnistui säilyttämään sen vakavuuden repliikeissään. Siksipä ehkä Schindler/Taken-ukolla on mahdollisuutta tuoda samanlaista ulosantia, jos ymmärtää miten ollaan hauska nauramatta.Leslie Nielsen oli hemmetin kova komedianäyttelijä. Miehen pärstä pysyi peruslukemilla, vaikka laukoi kuinka älyttömiä repliikkejä hyvänsä.
Sehän oli alunperin draamanäyttelijä, mutta komediaan vaihdettuaan onnistui säilyttämään sen vakavuuden repliikeissään. Siksipä ehkä Schindler/Taken-ukolla on mahdollisuutta tuoda samanlaista ulosantia, jos ymmärtää miten ollaan hauska nauramatta.
Hollywood on ollut pitkään jo huono idea.Voi olla, silti minusta klassikkokomedian uudelleenlämmittely on helvetin huono idea.
Erilaisten klaanien, aatelis- tai muuten varakkaampien sukujen eräs selviytymis-strategia lienee läpi vuosisatojen ollut jakaa munat useampaan koriin, eihän sitä etukäteen voi tietää mikä osapuoli lopulta voittaa. Joten vähintään äpäräpoikia voi lähettää vastapuolen riveihin ja jos nämä voittavatkin konfliktin täytyy äpärä vaan tunnustaa lailliseksi perilliseksi ja läänitys ehkä pysyy suvussa. Keskiajan Japanistakin tiedetään kertoa tapaus laajenevasta sotaherrojen selkkauksesta jossa ninjaklaanin vanhin ei osannut nähdä etukäteen voittajaa jonka puolelle liittyä. Varmaa kuitenkin oli ettei kumpikaan osapuoli sietäisi puolueetonta kyvykästä klaania joka voisi päätyä lopulta vastustajan riveihin, joten klaaninvanhin jakoi porukkansa kahtia ja liittyi molempiin.Katselin tämän kaksiosaisen tanskalaisen sotadraaman. Kertoo varakkaasta tehtailijaperheestä. Isäpappa omistaa tehtaan, joka saa tilauksia Saksan sotataloudelta. Tytär menee naimisiin saksalaisen sukellusvenekapteenin kanssa. Yksi pojista liittyy Waffen-SS:n riveihin ja lähtee Venäjälle. Pari muuta poikaa puolestaan liittyy Tanskan vastarintaliikkeeseen. Keväällä 1945 Tanska vapautuu miehityksestä ja perheellä on edessään tilinteon hetki. Periaatteessa tässä ei ole mitään uutta, siis sellaista jota ei jo olisi nähty tämän kaltaisissa muissa sotadraamoissa. Silti, perusvarmaa työtä, ei moitteita. Kertoo hyvin siitä miten miehitetty maa joutuu tekemään arvovalintoja. Osa porukasta hyppää miehittäjän kelkkaan, osa vastustaa yhteistoimintaa ja osa koettaa parhaansa mukaan välttää tekemästä valintoja puoleen jos toiseen.
Katsoin The Arctic Convoyn. Traileri lupasi vähän enemmän kuin elokuvasta löytyi.
Karuudessaan ja vähän pökkelössä dialogissaan tuo oli kuitenkin melko katsottava. Ei sankareita eikä sankaruutta, vain ihmisiä jotka joutuvat lähes toivottomaan tilanteeseen ja yrittävät selviytyä.
Tässä ajankohtainen pätkä
Ei oo vieläkään tullu katsottua tuota. Pitäisi kyllä. Se Huhtikuu screeneri oli hyvä. Isävainaa oli tuolla noukkimassa ruumiinkappaleita Korvan VPK:n haalareissa. Näki kuulemma sen raskaana olleen. Ei ollut nätti näky. Velimies oli rojektissa mukana ja minä olin sen apuna laittamassa valotekniikkaa ja punaista mattoa Seinäjoen ensi-iltaa varten.Netflixin tarjonnasta katselin. Lapuan patruunatehtaan vuoden 76 suuronnettomuus. Elokuvan ensimmäinen puolisko on ihmissuhdedraamaa. Hannu-Pekka Björkman on uskottava tehtaanomistaja ja pohjalaisukko. Toinen puolisko sitten kuvaa itse onnettomuutta. Jaa, mitä tästä sanoisi. En ennakkoon odottanut juuri mitään. Mutta kyllä tämän ihan kiinnostuneena jaksoi katsoa alusta loppuun.