Minkälaisia elokuvia te katotte?

"We shall never surrender..." en koskaan kuvitellut Gary Oldmania Churchillina, mutta on tässä trailerissa yllättävän hyvä ja vakuuttava. Metodinäyttelijä, vanhan liiton miehiä jne. Ei pitäis olla ylläri mutta tämä vakuutti. Menee katsontaan kun tulee ulos!

 
Poliisi voisi vaikka pyytää anteeksi, jotta kansalaiselle tulisi hyvä mieli.


Kah siinähän on Paul Newman. Roy Beanista olen joitain värikkäitä juttuja lukenut, mutta elokuvasta en tiennytkään. Täytyypä yrittää löytää tuo.
 
"We shall never surrender..." en koskaan kuvitellut Gary Oldmania Churchillina, mutta on tässä trailerissa yllättävän hyvä ja vakuuttava. Metodinäyttelijä, vanhan liiton miehiä jne. Ei pitäis olla ylläri mutta tämä vakuutti. Menee katsontaan kun tulee ulos!


Herran jestas, onko tuo Gary Oldman??? No onhan se. Itse en olisi osannut edes sanoa, tulee aina Gary Oldmanista mieleen huumepoliisi Norman Stansfield...noheva kaveri, olisi hauska kuulla tykkääkö Jari Aarnio leffasta.
a3fb4fa9f23f87218f5d3920767ecc25.jpg


Vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta leffalta, minä olen kai jonkinlainen kaappi-anglofiili (vaikka en ole koskaan maassa edes käynyt) ja tykkäsin paljon esim. elokuvasta "King's speech". Tämä olisi sitten vähän niinkuin kronologista jatkoa sille. Jokaisessa tosielämän ja fiktion tarinassa kiehtoo aina eniten se vaihe, milloin kaikki näyttää aivan totaalisen synkältä, ellei tuhoon tuomitulta.

Ei ollut muuten huono Churchill mielestäni tuo Timothy Spall tuossa Kuninkaan Puheen sivuosassa.
The_Kings_Speech_Still.jpg
 
IKITIE on ehkä koskettavin suomalainen elokuva pitkään aikaan tai ever, koska perustuu tositapahtumiin. Sopii erittäin hyvin maanpuolustushengen nostatukseen ja -aktiivisuuden kasvattamiseen. Itsellä reaktio oli ainakin sen suuntainen, kun kidutuksen jälkeen suomalaisia joukkoteloitettiin samaan kuoppaan Karjalan metsään. Täytyy ostaa taas lisää panoksia.

Tuossa IKITIEN:n pressitilaisuus Kauhavalla:


Jukka Rislakin lyhyt kirjoitus aiheesta:

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000002964144.html
 
Viimeksi muokattu:
Katselin tämmöisen löytämäni amerikkalaisen tv-elokuvan. Valmistunut 80-luvun alussa. Red Flag kertoo pienestä joukosta US Air Forcen hävittäjälentäjiä, jotka osallistuvat Nellisin lentotukikohdassa Nevadassa pidettävään Red Flag -nimiseen ilmasotaharjoitukseen. Harjoituksessa harjoitellaan realistisia ilmataisteluita. Erityisen kovia vastustajia ovat Aggressor-laivueen miehet, jotka esittävät venäläisiä. Mukana on sitten toki myös kaikenlaista pakollista pilottien ihmissuhdesotkujen vatvomista, keskinäistä kilpailua kovimman karjun tittelistä ym. Kokonaisuutena ihan katsottavaa tasoa kuitenkin. Plussaa lentokohtauksista, joista osassa matskua suoraan aidoista Red Flag-ilmataisteluista. F-4 Phantomit ja F-5:t ottavat tiukasti yhteen.

 
Herran jestas, onko tuo Gary Oldman??? No onhan se. Itse en olisi osannut edes sanoa, tulee aina Gary Oldmanista mieleen huumepoliisi Norman Stansfield...noheva kaveri, olisi hauska kuulla tykkääkö Jari Aarnio leffasta.
a3fb4fa9f23f87218f5d3920767ecc25.jpg


Vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta leffalta, minä olen kai jonkinlainen kaappi-anglofiili (vaikka en ole koskaan maassa edes käynyt) ja tykkäsin paljon esim. elokuvasta "King's speech". Tämä olisi sitten vähän niinkuin kronologista jatkoa sille. Jokaisessa tosielämän ja fiktion tarinassa kiehtoo aina eniten se vaihe, milloin kaikki näyttää aivan totaalisen synkältä, ellei tuhoon tuomitulta.

Ei ollut muuten huono Churchill mielestäni tuo Timothy Spall tuossa Kuninkaan Puheen sivuosassa.
The_Kings_Speech_Still.jpg
Meikäläisella oli Lontoossa pari tollasta pomoa, joiden kryptisempiäkään käskyjä ei pahemmin kannattanut ruveta kyselemällä avaamaan:

 
Yo @Honcho , on kyllä käsittämättömän versatiili tämä herra Oldman, G... toi True Romance on yksi meikäläisen lempileffoista koskaan:

 
Jos joku on menossa perjantaina katsomaan uuden Blade Runnerin niin pistäkää arvostelua tulemaan. Menen itse varmaan lauantaina, mutta jos elokuva on ihan täyttä kuraa, niin en sitten vaivaudu.
 
Jos joku on menossa perjantaina katsomaan uuden Blade Runnerin niin pistäkää arvostelua tulemaan. Menen itse varmaan lauantaina, mutta jos elokuva on ihan täyttä kuraa, niin en sitten vaivaudu.

Tätä on varrottu kuin kuuta nousevaksi. Olen vähän suunnitellut meneväni perjantaina katsomaan Blade Runnerin 3D -näytöstä. Odotukset ovat korkealla ja rima myös. Laitan tähän muutaman kiusoittelijan syötiksi.



 
Jos joku on menossa perjantaina katsomaan uuden Blade Runnerin niin pistäkää arvostelua tulemaan. Menen itse varmaan lauantaina, mutta jos elokuva on ihan täyttä kuraa, niin en sitten vaivaudu.
Tähän mennessä uusin Blade Runneri on ainakin maailmalla saanut selvän positiivisia arvosteluja. Rotten Tomatoesissa 94% "Certified Fresh" (erittäin hyvä näin isolle leffalle), 107/114 kriitikosta on tykännyt elokuvasta. Itse aion ehkä ensi viikon puolella mennä katsomaan.

https://www.rottentomatoes.com/m/blade_runner_2049
 
@tulikomento :
”I have questions.”

Ja niitä on paljon. Mielestäni elokuva oli hyvä ja kuvitteellisen maailman evoluutio realistinen (no, kuvitteellista tietysti sekin). Visuaalisesti upea leffa ja henkilöhahmoillekin jäi aikaa. Minut elokuva sai odottamaan jatko-osaa (toivottavasti ennen kuin 30 vuotta hurahtaa IRL). Enempää en voi kertoa tässä vaiheessa, sillä muuten minua alettaisiin jahdata... ;)

 
Viimeksi muokattu:
Pieni OT. Olen aina tykkänyt Japanista, mutta en ole käynyt siellä koskaan. Mutta kun matkustin paljon menin usein japanilaiseen ravintolaan syömään. Paras kokemus tähän mennessä japanilainen tepanjaki ravintola Amsterdamissa.
Japanilainen minimalismi myös viehättää.

Pieni virtualimatka Tokioon Orel ja Reshkan kanssa, jossa heitetään noppa, yksi asuu budjetissa, toinen loistossa.
 
Hyvät herrat -sarjan jakso vuodelta 1995. Vieraana tuolloinen Uudenmaan Jääkärirykmentin komentaja eversti Erkki Nordberg.

 
Star Wars: The Last Jedin uusi traileri. Hyvältähän tuo näyttää. Carrie Fisher (prinsessa Leian näyttelijätär) oli onneksi saanut purkitettua Last Jedin kuvaukset ennen kuolemaansa, mutta ei sitä tiedä vaikka Leia kupsahtais jo tässä pätkässä.

 
Harvoin katson neuvostoelokuvia. Tämä on poikkeus. Ohjaaja Solovjev on muuten kunnon ihminen ja siksi oli siellä halveksittu.
Assa v.1987. Art house. Tapahtumat Krimin talvilla Jaltalla, talven, miliisi, rikoliset, hotellin svitissa asuva tuleva nouvorich, moraliton sellainen, nuoren ja kauniin tyttöystävän kanssa, joka rakastuu nuoreen muusikoon....rikas roisto vuokraa venet ja ravintolat yöllä ja milloin huvittaa, musiikot soittavat heille, näyttelijät kääpiöt talviteatterissa.Hyvin kuvattu ja siinä on omanlaatuinen fiilis. Suosittelen. Jotenkin (minusta) fellinimainen fiilis välillä, mutta ehdottomasti realistinen kuvaus. Vankilassa, jonne laiteaan muusikon korvakorun takia, jota tämä ei suostu riisumaan, samassa häkissä istu patoutunut pahoinpitelija huligaani, jota miliisi lupaa päästä vapaaksi heti kun tämä hakkaa muusikon sellissa jne jne.

Tässä on engl.tekstityksillä koko elokuva:
(Näkyi maksutta)
https://sovietmoviesonline.com/drama/127-assa.html


Tässä näkyy Jalta ylhältä sellaisena kun se oli.
 
Viimeksi muokattu:
Katson tuhman ranskalaisen elokuvan seksista ja sielusta.
 
Back
Top