Mitä pukinkonttiin?

Itselläni 5 vuotias poika. Hänen lahjatoiveensa on radio-ohjattava sekä kaikenlaiset muut autot ja Legot. Tyttäreni on vasta alta kahden ja varmaankin jotain nättiä tulee ostettua hänelle. Puolisolle ostin uuden lompakon jo Black fridayna Zalandosta. Kummipoika löytyy mutta hänelle riittää pelkkä joulun toivotus. Vanhemmille kenties vihreät kuulat.
Tälläinen? ;)

 
Vaimolle (tästä tosin hyötyy itsekin), pitää löytyä kunnon sienikuivuri. Meidän keräysmäärillä tuo OBHn peli on liian pieni. On tosin toiminut ja kestänyt jo vuosia mutta kapasiteetti ei riitä. Jollain kokemuksia paremmista (isommista)?
Lapset onneksi jo aikuisia, joten mennään lahjakorteilla. Lastenlapset onneksi niin pieniä että varmaan pientä lelua ja vaatetta tulee hankittua pukinkonttiin.
 
Mä sain ihan huikeen kivan idean tuossa taannoin kun löysin kirppikseltä sellasia irtokarkkilaareja. teen lapsille joululahjaksi oman karkkikaupan. Oon nyt sitten ostellu kaupasta pussi tolkulla tikkareita, jelly beanseja, toffeita.. Ihan kaikkea mitä vaan ikinä voi glukoosisiirapista, väreistä ja plutoniumista askarrella ja kääriä nättiin paperiin.

En sitä miettiny sen enempää. Mies löysi karkkijemman vaatekaapistaan ja mä sitten esittelin tän superidean sille.. Se ei pitänyt sitä ihan yhtä kivana juttuna.

Nää meijän kersat ei oo ihan hirveen tottuneita noihin lisä-ainekarkkeihin. Teen ite aika pitkälti noiden karkit ja herkut. Harvoin ne kaupastakaan mitään pätkistä suurempaa haluaakaan.
Mikä ihme sai mut kuvittelemaan että on tosi kiva idea syöttää noi tenavat tolaltaan just jouluna.

Sikäli mikäli päädyn kuitenkin ampumaan itseäni polveen tuon karkkihankkeen kanssa, on varmaankin vähintään kohtuullista hankkia puolisolle sellaset vastamelukuulokkeet ja konjakkia..
 
Mä sain ihan huikeen kivan idean tuossa taannoin kun löysin kirppikseltä sellasia irtokarkkilaareja. teen lapsille joululahjaksi oman karkkikaupan. Oon nyt sitten ostellu kaupasta pussi tolkulla tikkareita, jelly beanseja, toffeita.. Ihan kaikkea mitä vaan ikinä voi glukoosisiirapista, väreistä ja plutoniumista askarrella ja kääriä nättiin paperiin.

En sitä miettiny sen enempää. Mies löysi karkkijemman vaatekaapistaan ja mä sitten esittelin tän superidean sille.. Se ei pitänyt sitä ihan yhtä kivana juttuna.

Nää meijän kersat ei oo ihan hirveen tottuneita noihin lisä-ainekarkkeihin. Teen ite aika pitkälti noiden karkit ja herkut. Harvoin ne kaupastakaan mitään pätkistä suurempaa haluaakaan.
Mikä ihme sai mut kuvittelemaan että on tosi kiva idea syöttää noi tenavat tolaltaan just jouluna.

Sikäli mikäli päädyn kuitenkin ampumaan itseäni polveen tuon karkkihankkeen kanssa, on varmaankin vähintään kohtuullista hankkia puolisolle sellaset vastamelukuulokkeet ja konjakkia..

Karkkikone. Sellainen, jossa on ohjattava nostokoura. Näissä on usein myös musiikkipiiri. Eli hommaa ne vastamelukuulokkeet - myös itsellesi.
5FE83CB4-9270-4729-BE75-3FBE4FA5A163.jpeg

Meillä oli tällainen kun lapset olivat pieniä. Synttäreillä pöydässä olevilla karkkikupeilla oli tilaa, tämän ääressä jatkuva jono.
———
Musta perjantai ratkaisi toisen nuorimman lahja-asian, toisella on vielä ketunhäntä kainalossa. Aikuiselle kupeitten hedelmälle jotain pientä, pehmeää tai kovaa tarpeellista. Parempi puolisko keksii varmasti jotain itselleen. Minä en oikeastaan tarvitse varsinaisesti mitään. Tai tarkemmin ajatellen, taiteilija-apuraha tai projektiavustus olisi tietysti toivelistalla. Matemaattisesti se on erittäin epätodennäköistä. Mutta kuten mainoksen Ferdinand Junttila aikanaan lausui: ”Jos et veikkaa, et voi voittaa.”
 
Jollain kokemuksia paremmista (isommista)?
Orakas. http://www.orakas.fi/hyotykasvikuivuri-kotitalouksille

Olen kerran Martoilta lainannut tuollaisen kun kokeilin sipulin kuivattamista.

lopullinen_329x.jpeg
 
OK, mutta kiinnostaisi miten se kuivaus sitten sujui.
Tässä on Leiniön 2-osainen video aiheesta, hyvää katsottavaa. Tuollainen kotimainen kuivuri vs. uuni käytännön toimissa.

Huom. tekijä on manselainen.

 
Fremenin videosta; minua raivostuttaisi kovasti jos kissa tulisi minun pöydälle likaisilla tassuillaan. Eläinten paikka on lattialla eikä keittiön työtasolla.
 
Fremenin videosta; minua raivostuttaisi kovasti jos kissa tulisi minun pöydälle likaisilla tassuillaan. Eläinten paikka on lattialla eikä keittiön työtasolla.

Mä yritin kans kertoo meijän kissoille. Vanhin on nyt 15 enkä ole vieläkään saanut sitä opetettua pysymään pois pöydiltä. Tympeetä mut kyllä siihenkin tottuu.
 
Olen juuri hankkinut itselleni joululahjaksi Jalaksen Mustanaamiot, Bundeswehrin keikkalaukun, boresnaken ja pullollisen Anti-Corrolia.
Jos poliisi katsoo, etten ole hullu, niin vielä Tikka LSA 55:n myöhemmin joulukuussa.
Mitäköhän pyytäisi vaimolta, rahaa patruunoihin :unsure:
 
Hommasin Clas Ohlssonilta -25% ALE Dremel-3000, sitä ajattelin käyttää läskipyörän Jumbo Jimien nastoituksessa.
 
Itse ajattelin samaa sarjaa, mutta pettymys oli suuri kun niitä kaupassa käpisellessä huomasin made in china-leiman.
Paistipannut ilmeisesti on tehty Suomessa, jos keittiöön haluaa kotimaista varustetta.
 
Back
Top