Miten liikekannallepano toimisi?

Siinä mun sivarileimatussa sotilaspassissa on jokin ikiaikainen ohje mitä otetaan mukaan.
Jos mä nyt sitten ajelen valmiiksi rajalle (en tarkoita Ruotsia), niin mihin kohtaan kannattaisi suunnilleen mennä että pääsisi ensimmäisten joukossa suksimaan V......
 
Viimeksi muokattu:
Siinä mun sivarileimatussa sotilaspassissa on jokin ikiaikainen ohje mitä otetaan mukaan.
Ei perhana heti tuli Varustelekan mainos. Ne on varmaan Googlella katsonut mun kaappiin että varusteita puuttuu. Tässä tulee lievästi paranoidi olo. Pääsikö näillä kommenteilla teidän vakkarien joukkoon seurantaan.
 
Kun kutsu käy, miten kansalaiset aseisiin kutsutaan? Soitto ei kaikille ole mahdollista, vaikka varmaankin pyydetään levittämään sanaa. Radiota ei monet kuuntele ja televisiotakaan ei aina katsota, varmaan paras tapa hoitaa on soittaminen, ja tekstarin luulisi olevan mahdollista laittaa vaikka koko kansalle samalla kertaa.
Miten sitten edetään? Lähtevätkö varuskunnissa olevat sotilaat aseiden kanssa lähikaupunkiin ihmisiä värväämään? Ja miten saadaan porukka kokoon, otetaanko sieltä joukkueellinen asepalveluksen käyneitä, aseistetaan ja varustetaan kaverit ja 'lähetetään rintamalle' mitä se sitten tarkoittaakaan, vai miten edetään? Ei sitä kovin monen ihmisen kotonaakaan varmaan pystytä käymään.
Itsellä ei ole aavistustakaan miten liikekannallepano toimisi nykyaikana käytännössä. Kaikkia ei voi kutsua torille riveihin papereiden kanssa, lähettää asevarastolle ja marssittaa kaupungin läpi rajalle.
Varmaankin Poliisit olisivat elintärkeitä liikekannallepanossa, järjellä ajatellen Spollit tärkeämpiä. Maakuntajoukot ja valmiusjoukot varmaankiin kiireisempiä viivyttämässä vihollista.

Käytännössä kaikki LKP:n käytännön toteuttamiseen liittyvät asiat ovat erittäin vahvaa punaleimatavaraa. Ne, jotka tietävät, tajuavat ihan varmasti olla puhumatta. Eli turhaan kysyt.
 
LKP:n jutut ovat kyllä sitä salaisinta kamaa ikänä.
 
Juu en ajatellut mitään hys hys juttuja puhua. Hmm. Noh, tästä asiasta on kyllä hankala puhua yhtään mitään sanomatta, ellei sitten ole poliitikko.

Mielessäni pysyy vain kuva LKP:stä missä kaikki kynnelle kykenevät ryntäävät autolla varuskuntaan pysäyttäyen liikenteen täysin ja upseerit punanaamaisina kädet puuskassa odottelevat missä porukat viipyvät.

Toivotaan ettei kenenkään tarvitse tietää miten se LKP sitten käytännössä toimiikaan.

Ei satu politiikkoja löytymään? Saataisiin pitkäkin keskustelu asiasta ilman että kenenkään tarvitsisi mitään sanoa.
 
No ei mitään salaista saa mainita mutta yhtä sun toista voi päätellä ihan yleisesti. Kuten miten Vihtavuoren evakuointi järjestettiin. Bussikuskeille "Haet porukkaa paikasta A ja viet paikaan B" on peruskauraa. Missä kaikkialla hätätiedotteet ilmestyvät. Henkilökohtainen materiaali ei tarvitse mitään erityisempää paikkaa jakamista varten kuten joku iso urheiluhalli käy.
Ilmauhka ja vihollisen erikoisjoukot ovat yleisesti pahin uhka selustan toiminnalle. Jne.
 
Yleisellä tasolla tällaisten asioiden kulku on kyllä kaikkien niiden osapuolten tiedossa, jotka niistä haluavat tietää.
Sen sijaan kaikki nimet, sijainnit, suunnat, vahvuudet, määrät, laadut yms ovat vain asianosaisten tiedossa/hallussa ja luotan siihen, että ne myös pysyvät siellä.

Lainaus toisesta keskustelusta, samasta aiheesta, tällä foorumilla n. 5 vuoden takaa.
Aihetta on eri tavoin sivuttu useissa keskusteluissa koko saitin olemassaolon ajan eikä siinä ole tapahtunut suuria muutoksia.
Varmaan tämä riittää tästä ?
 
Tämähän se on aihe joka monia kiinnostaa. Ketkä tietävät, heitä ei, muita ehkä. Asiaa voisi ajatella niin, että se tulee kaikille selväksi silloin ja sillä tavalla kuin on tarpeen. Jos pyssylaitos juuri sinua tarvitsee johonkin, niin se huolehtinee itse siitä, että sinulle asiasta kerrotaan. Todellakaaan näistä ei huudella netissä tai muuten.
 
Back
Top