Olen hämmästynyt

tutkimus

Alokas
Pikaisella silmäyksellä ei tällä foorumilla sanaakaan tulevasta aselaista tai M Pakkasesta ja hänen toimistaan. Olen kyllä todella yllättynyt mutten kuitenkaan positiivisesti. Ehkä se tämä(kin) foorumi jää uneksimaan ja maleksimaan samaan kastiin mitä entinenkin, eli ketään ei kiinnosta kategoriaan. Yhtään sen enempää väheksymättä saunailtoja ja jotoksia. Onnea vaan valitsemallenne tielle. :a-tongue:
 
tutkimus kirjoitti:
Pikaisella silmäyksellä ei tällä foorumilla sanaakaan tulevasta aselaista tai M Pakkasesta ja hänen toimistaan. Olen kyllä todella yllättynyt mutten kuitenkaan positiivisesti. Ehkä se tämä(kin) foorumi jää uneksimaan ja maleksimaan samaan kastiin mitä entinenkin, eli ketään ei kiinnosta kategoriaan. Yhtään sen enempää väheksymättä saunailtoja ja jotoksia. Onnea vaan valitsemallenne tielle. :a-tongue:

Jos ei kiinnosta, niin voi pysyä poissa. Tämä on täysin vapaaehtoista. Ainahan voit perustaa oman sivustosi, sitten näet... Onnea vaan sinullekin...ihan tasapuolisesti.
 
Kun nyt Tutkimus olet aktivoitunut ja arvioinut keskustelutarpeita, niin eikun topikki pystyyn vain, ei kukaan estä aloittamasta.

Tällä foorumilla on nähdäkseni väkeä, jotka eivät oikein diggaa tyyliä, jossa nimettömänä ammutaan puskista yksityishenkilöitä vyön alle, olipa ne henkilöt sitten Pakkasia, Tuulosia, Myrskyjä tahi Hinkulaisia. Poliitikkoja ja päätöksentekoa pitääkin arvostella, kun aihetta on ja sitä SAADAAN arvostella Suomessa myös aiheettakin.

Kuten sanottu, eikun toimeksi vain.
 
tutkimus kirjoitti:
Pikaisella silmäyksellä ei tällä foorumilla sanaakaan tulevasta aselaista tai M Pakkasesta ja hänen toimistaan. Olen kyllä todella yllättynyt mutten kuitenkaan positiivisesti. Ehkä se tämä(kin) foorumi jää uneksimaan ja maleksimaan samaan kastiin mitä entinenkin, eli ketään ei kiinnosta kategoriaan. Yhtään sen enempää väheksymättä saunailtoja ja jotoksia. Onnea vaan valitsemallenne tielle. :a-tongue:

En ole erityisen huolissani aselaista. Kun laki vedetään riittävän tiukalle, helpottuu aseiden saaminen. Laillinen markkina korvautuu laittomalla ja siinä vaiheessa paperisota helpottuu. Lähinnä rajoituksista kärsivät virallisesti harrastavat. Kaltaisiani, omaksi iloksi kavereiden kanssa ampuvia, laki ei rajoita.

Olen jo pidempään funtsinut Stenin kaltaisen massasulkuisen konepistoolin rakentamista. Pitäisi varmaan ihan kiusallaan rakentaa, kun vaaditut välineet löytyvät omasta takaa. Rihlaukseen ei tosin ole työkalua, mutta voihan sellaisenkin tehdä tai ostaa. Eikä konepyssy rihkoja kaipaa. Uutta lipasta, niin osumia tulee. :D
 
Mietin että mille topicille tää sopis niin jospa tänne
http://www.halla-aho.com/scripta/aselaki_ja_poliittinen_muisti.html
 
Onpas kiva nähdä että kuinkas nämä kaikki Noskan linkissä mainitut tuomiopäivän profetiat sitten loppupeleissä toteutuu.

Minun puolestani tästä aiheesta on spekuloitu jo aivan tarpeeksi. Katsotaas sitten uudemman kerran kun laki astuu voimaan. Luulen että aamu se koittaa sen jälkeenkin ja jos aamuun haluaa ruudin kärkyä niin ei se sen kummempaa ole kuin ennenkään.

Itseasiassa tuossa juuri luin uutisen missä todettiin että tämä lakiuudistus on hyvä juttu koskapa entistä isompi osa pistoolin omistajista viitsii vaivautua ihan oikeasti radalle sen pistoolin kanssa koska jatkossa pitää antaa näyttöä että pistoolilla on oikeasti jotakin tehtykin. :a-laugh:
 
tutkimus kirjoitti:
Pikaisella silmäyksellä ei tällä foorumilla sanaakaan tulevasta aselaista tai M Pakkasesta ja hänen toimistaan. Olen kyllä todella yllättynyt mutten kuitenkaan positiivisesti. Ehkä se tämä(kin) foorumi jää uneksimaan ja maleksimaan samaan kastiin mitä entinenkin, eli ketään ei kiinnosta kategoriaan. Yhtään sen enempää väheksymättä saunailtoja ja jotoksia. Onnea vaan valitsemallenne tielle. :a-tongue:

Ensinnäkin tällaisiin aloituksiin ei pitäisi provosoitua vastaamaan/ ylläpito voisi jopa harkita tällaisten avausten poistamista samantien, koska kyseessä on ilmiselvä provo.

Toiseksi..sorrun nyt siis vastaamaan provoon.. Jos "tutkimusta" ei kiinnosta foorumin jutut ja keskustelut niin tänne tulo ja ennenkaikkea täältä poistuminen on klikkauksen päässä. Jos siis erehdyt klikkaamaan itsesi tällä palstalle, etkä pidä siitä mitä näet niin klikkaa toisen kerran - ja kas kummaa - olet poistunut foorumilta.

Ja sanonpa senkin, että on ehkä ihan yleinen, mutta todennäköisesti melko virheellinen luulo, että maanpuolustuksesta kiinnostuneet ihmiset olisivat synonyymi ihmisille jotka harrastavat aseita siinä määrin, että aselaki heitä häiritsisi. Puolustusvoimat antaa kyllä aseita ihan riittämiin silloin kun niitä tarvitaan.. Maanpuolustuksesta voi olla kiinnostunut MYÖS ilman erityista kiinnostusta OMISTAA aseita..
Henk.koht en omista yhtään asetta, enkä edes halua niitä omistaa..enkä tuoda niitä kotiini..silti olen hyvinkin kiinnostunut maanpuolustuksesta ja siihen liittyvistä asioista, myös muuten kuin työssäollessani.
 
tutkimus kirjoitti:
Pikaisella silmäyksellä ei tällä foorumilla sanaakaan tulevasta aselaista tai M Pakkasesta ja hänen toimistaan. Olen kyllä todella yllättynyt mutten kuitenkaan positiivisesti. Ehkä se tämä(kin) foorumi jää uneksimaan ja maleksimaan samaan kastiin mitä entinenkin, eli ketään ei kiinnosta kategoriaan. Yhtään sen enempää väheksymättä saunailtoja ja jotoksia. Onnea vaan valitsemallenne tielle. :a-tongue:

Pidetään nykyinen foorumipolitiikka vaan yllä. Foorumin tarkoituksenahan on tuoda maanpuolustuksesta kiinnostuneet henkilöt yhteen. Poliittiset foorumit ovat toinen asia, mutta ainahan asioista voi keskustella. Foorumin ylläpito jatkakoon sensuuria hyvän maun mukaisesti.

Fasisti, pasifisti, äärimilitaristi, konservatiivi ja kommunisti foorumit ovat sitten erikseen.

Baikal, Tomtom, ja ylläpitäjät sekä kanssa kirjoittajat ansaitsevat ison kiitoksen susi1:n perinnön jatkamisesta.
 
Mä olen aika lailla hämmästynyt miten jokainen satunnaisharrastajakin on tässä asiassa vedonnyt siihen, että nyt heidän maanpuolustukselliset valmiutensä tippuvat huomattavasti lain tultua voimaan.

Eiköhän asia ole niin että satunnispistooliampujan on järkevämpää pitää itsensä kunnossa ja pitä yllä edes jonkinlaisia erä- ja vaikkapa ea-taitoja kuin käydä joskus silloin tällöin räimimässä pistoolilla radalla, jos asiaa tarkastellaan maanpuolustuksellisesta näkökulmasta.
 
RDF kirjoitti:
Mä olen aika lailla hämmästynyt miten jokainen satunnaisharrastajakin on tässä asiassa vedonnyt siihen, että nyt heidän maanpuolustukselliset valmiutensä tippuvat huomattavasti lain tultua voimaan.

Eiköhän asia ole niin että satunnispistooliampujan on järkevämpää pitää itsensä kunnossa ja pitä yllä edes jonkinlaisia erä- ja vaikkapa ea-taitoja kuin käydä joskus silloin tällöin räimimässä pistoolilla radalla, jos asiaa tarkastellaan maanpuolustuksellisesta näkökulmasta.

Vaikuttaa joko siltä, että RDF on seurannut enemmänkin pistooliradalla kävijöitä.
 
juhapar kirjoitti:
RDF kirjoitti:
Mä olen aika lailla hämmästynyt miten jokainen satunnaisharrastajakin on tässä asiassa vedonnyt siihen, että nyt heidän maanpuolustukselliset valmiutensä tippuvat huomattavasti lain tultua voimaan.

Eiköhän asia ole niin että satunnispistooliampujan on järkevämpää pitää itsensä kunnossa ja pitä yllä edes jonkinlaisia erä- ja vaikkapa ea-taitoja kuin käydä joskus silloin tällöin räimimässä pistoolilla radalla, jos asiaa tarkastellaan maanpuolustuksellisesta näkökulmasta.

Vaikuttaa joko siltä, että RDF on seurannut enemmänkin pistooliradalla kävijöitä.


En nyt taas ymmärrä mitä haet takaa mutta eiköhän pelkän pistooliampumisen merkitys maanpuolustukselle ole aika olematon ja reservin taso ja osaaminen tuskin kärsisisi vaikka joku joskus sen kieltaisi kokonaan.

Mukava harrastus se on, ei siinä mitään mutta jos mp-taitoja haluaa pitää yllä niin siihen on kyllä paljon parempiakin tapoja/keinoja kuin kuin käydä silloin tällöin pistoolilla paukuttelemassa.
 
RDF kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
RDF kirjoitti:
Mä olen aika lailla hämmästynyt miten jokainen satunnaisharrastajakin on tässä asiassa vedonnyt siihen, että nyt heidän maanpuolustukselliset valmiutensä tippuvat huomattavasti lain tultua voimaan.

Eiköhän asia ole niin että satunnispistooliampujan on järkevämpää pitää itsensä kunnossa ja pitä yllä edes jonkinlaisia erä- ja vaikkapa ea-taitoja kuin käydä joskus silloin tällöin räimimässä pistoolilla radalla, jos asiaa tarkastellaan maanpuolustuksellisesta näkökulmasta.

Vaikuttaa joko siltä, että RDF on seurannut enemmänkin pistooliradalla kävijöitä.


En nyt taas ymmärrä mitä haet takaa mutta eiköhän pelkän pistooliampumisen merkitys maanpuolustukselle ole aika olematon ja reservin taso ja osaaminen tuskin kärsisisi vaikka joku joskus sen kieltaisi kokonaan.

Mukava harrastus se on, ei siinä mitään mutta jos mp-taitoja haluaa pitää yllä niin siihen on kyllä paljon parempiakin tapoja/keinoja kuin kuin käydä silloin tällöin pistoolilla paukuttelemassa.

Lähinnä ajoin takaa sitä, että tiedät näiden kirjoittajien ampumaharrastusfrekvenssin. Mutta, olkoot...
 
juhapar kirjoitti:
RDF kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
RDF kirjoitti:
Mä olen aika lailla hämmästynyt miten jokainen satunnaisharrastajakin on tässä asiassa vedonnyt siihen, että nyt heidän maanpuolustukselliset valmiutensä tippuvat huomattavasti lain tultua voimaan.

Eiköhän asia ole niin että satunnispistooliampujan on järkevämpää pitää itsensä kunnossa ja pitä yllä edes jonkinlaisia erä- ja vaikkapa ea-taitoja kuin käydä joskus silloin tällöin räimimässä pistoolilla radalla, jos asiaa tarkastellaan maanpuolustuksellisesta näkökulmasta.

Vaikuttaa joko siltä, että RDF on seurannut enemmänkin pistooliradalla kävijöitä.


En nyt taas ymmärrä mitä haet takaa mutta eiköhän pelkän pistooliampumisen merkitys maanpuolustukselle ole aika olematon ja reservin taso ja osaaminen tuskin kärsisisi vaikka joku joskus sen kieltaisi kokonaan.

Mukava harrastus se on, ei siinä mitään mutta jos mp-taitoja haluaa pitää yllä niin siihen on kyllä paljon parempiakin tapoja/keinoja kuin kuin käydä silloin tällöin pistoolilla paukuttelemassa.

Lähinnä ajoin takaa sitä, että tiedät näiden kirjoittajien ampumaharrastusfrekvenssin. Mutta, olkoot...

En tiedäkkään mutta alalta varmasti löytyy niin satunnaisia, aktiivisia ja siltä välilä olevia harrastajia ihan niinkuin minkä tahansa muunkin harrasteen parista. Mutta aktiivisuus asiassa ei sinälään ole merkitystä, vaan se on jo luonteltaan sellaista, että siitä saatava maanpuolustuksellinen etu on hyvin vähäistä.
 
Pistooleihinhan tämä asia yleensä kiteytyy. Luulen kuitenkin että nimimerkki tutkimus lähestyy tätä asiaa reserviläiskiväärien kannalta, ainakin niiden taustatietojen mukaan mitä minulla hänestä on (toki kaveri tuntuu harrastavan ampuma-aseita aika paljon muutenkin).

Aika harvoin reserviläiskiväärit tulee puheeksi näissä yhteyksissä vaan helposti se kääntyy pistooleihin. En itse-asiassa tiedä osataanko yhtään sanoa etukäteen että mikä on reserviläiskivääreiden kohtalo.

Huippuluokan aseenkäsittely on kuitenkin asia mitä ei opita ihan tuosta vain. Kuinka paljon miehen pitää harjotella että vaistolaukaukset onnistuu liki kaikissa tilanteissa 50 metrin päähän ylävartalon kokoiselle alueelle? Entäpä liikkuvien kohteiden ampuminen? Tuskin puhutaan vähemmästä kuin tuhansista laukauksita.

Jos siis puhutaan siitä että kiväärimiehen pitäisi hallita alansa mahdollisimman hyvin niin siinä mielessä en näe syytä miksi aseen käsittely ja ampumataito olisivat mitenkään toisarvoisia... Kunhan kuitenkin puhutaan reserviläiskivääreistä.

Ja toisaalta taas kuinka moni SA-sijoitettu (tai varasijalla oleva) kiväärimies tänä päivänä treenaa tämmöistä ampumataitoa ja on hommannut reserviläiskiväärin sitä varten? Taitaa olla aika marginaalista touhua. Jos jokainen kivääriukko treenaisi ampumista vaikka sen 100-200 laukausta vuodessa, niin luulen että silloin puhutaan asiasta jolla alkaa olemaan ihan konkreettista merkitystä reservin sotavalmiuden kannalta. Ei tuota määrää vielä voida viikoittaiseen tunnin sauvakävelyyn verrata, mutta kuitenkin. :p
 
RDF kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
RDF kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
RDF kirjoitti:
Mä olen aika lailla hämmästynyt miten jokainen satunnaisharrastajakin on tässä asiassa vedonnyt siihen, että nyt heidän maanpuolustukselliset valmiutensä tippuvat huomattavasti lain tultua voimaan.

Eiköhän asia ole niin että satunnispistooliampujan on järkevämpää pitää itsensä kunnossa ja pitä yllä edes jonkinlaisia erä- ja vaikkapa ea-taitoja kuin käydä joskus silloin tällöin räimimässä pistoolilla radalla, jos asiaa tarkastellaan maanpuolustuksellisesta näkökulmasta.

Vaikuttaa joko siltä, että RDF on seurannut enemmänkin pistooliradalla kävijöitä.


En nyt taas ymmärrä mitä haet takaa mutta eiköhän pelkän pistooliampumisen merkitys maanpuolustukselle ole aika olematon ja reservin taso ja osaaminen tuskin kärsisisi vaikka joku joskus sen kieltaisi kokonaan.

Mukava harrastus se on, ei siinä mitään mutta jos mp-taitoja haluaa pitää yllä niin siihen on kyllä paljon parempiakin tapoja/keinoja kuin kuin käydä silloin tällöin pistoolilla paukuttelemassa.

Lähinnä ajoin takaa sitä, että tiedät näiden kirjoittajien ampumaharrastusfrekvenssin. Mutta, olkoot...

En tiedäkkään mutta alalta varmasti löytyy niin satunnaisia, aktiivisia ja siltä välilä olevia harrastajia ihan niinkuin minkä tahansa muunkin harrasteen parista. Mutta aktiivisuus asiassa ei sinälään ole merkitystä, vaan se on jo luonteltaan sellaista, että siitä saatava maanpuolustuksellinen etu on hyvin vähäistä.

Mutta kuitenkin olit väittämässä pistooliampujien harrastusta kovasti satunnaiseksi, vaikka Sinulla ei ollut mitään konkreettista sanojesi tueksi... no, sattuuhan sitä.
 
Osa on satunnaisia osa ei ja empäs misään ole väittänyt etteikö aktiivisia ampujia heidän joukossaan olisi mutta ei se olekkaan jutun pointti.

Mikä sinua tässä asiassa risoo?
 
RDF kirjoitti:
Osa on satunnaisia osa ei ja empäs misään ole väittänyt etteikö aktiivisia ampujia heidän joukossaan olisi mutta ei se olekkaan jutun pointti.

Mikä sinua tässä asiassa risoo?

Tuosta ylempänä kirjoitit: "Mä olen aika lailla hämmästynyt miten jokainen satunnaisharrastajakin on tässä asiassa vedonnyt siihen..."

Kerropas nyt mitä sillä tarkoitit. Väität tuossa tietäväsi ampujien harrastuksen määrän.
 
Asia on selvinnyt minulle mm sseuraamalla asiaan liittyviä kirjoituksia ja ajaituksenvaihtoa niin telkussa, netissä kuin lehdissäkin. Ja jos jaksat uskoa niin näissä jutuissa harrasjat ovat jopa ihan itse kuvanneet harrastuksensa syvyyttä, voitko ihan kuvitella? Asiasta on jauhettu viime aikoina joka tuutissa joten seuraaminen ei ole ollut vaikeaa.

Piirränkö kuvan seuraavaksi?

Miksi asia potuttaa niin sinua? Lähteekö harrastukselta pohja jos kerrotaan ettei se olekkaan sitä mitä sen haluttaisiin olevan.
 
RDF kirjoitti:
Asia on selvinnyt minulle mm sseuraamalla asiaan liittyviä kirjoituksia ja ajaituksenvaihtoa niin telkussa, netissä kuin lehdissäkin. Ja jos jaksat uskoa niin näissä jutuissa harrasjat ovat jopa ihan itse kuvanneet harrastuksensa syvyyttä, voitko ihan kuvitella? Asiasta on jauhettu viime aikoina joka tuutissa joten seuraaminen ei ole ollut vaikeaa.

Piirränkö kuvan seuraavaksi?

Miksi asia potuttaa niin sinua? Lähteekö harrastukselta pohja jos kerrotaan ettei se olekkaan sitä mitä sen haluttaisiin olevan.

Lähinnä ihmettelen, että mikä on Sinun agendasi tässä asiassa. Ilmeisesti et harrasta (pistooli)ammuntaa?
 
En harrasta. Sen perusteella mitä tuli intissä pistoolilla ammuttua voin sanoa että varmasti mukava harrastus. Minulla ei ole mitään ampumaharrastusta vastaan ja on tavallaan sääli miten vaikeksi se on nykyisin tehty.

Agenda oli osoittaa, että maanpuolustustaitoja voi pitää yllä myös ilman aseita ja aseharrastus itsessään ei tarkoita sitä, ettäkö siitä saisi suoraa hyötyä maanpuolustukselle tai kehittäisi mp taitoja, kuten helposti annetaan ymmärtää.
 
Back
Top