Oletko jo saanut käskyä kertaamaan vuodelle 2016 ?

Joku jo panikoi,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :D


Päätin erota reservistä vaihtamalla itseni sivariksi, koska tuli kuumottava kertaysmääräys.
Pitääkö tuo kertausmääräys kuitenkin palauttaa, jos laitan sivarihakemuksen menemään, ja pitääkö se palauttaa sinne mihin pitäisi kertausmääräys palauttaa?


Ylös


spacer.gif

Re: Täydennyspalvelu
Lähetetty: Maanantai Huhtikuu 04, 2016 16:41
icon_user_online.gif

Vänrikki



Liittynyt: Maanantai Kesäkuu 11, 2012 20:23
Viestit: 749
Käyttäjätunnuz kirjoitti:
kuumottava kertaysmääräys

Vai niin.

Aseistakieltäytyjäliiton nettisivuilta poimittua:

Lainaa:
Armeijan käynyt voi kieltäytyä reservistä hakeutumalla täydennyspalvelukseen. Hakeminen tapahtuu täyttämällä täydennyspalvelushakemus (sama kaavake, jolla haetaan myös siviilipalvelukseen) ja toimittamalla se armeijan aluetoimistoon tai Lapinjärven siviilipalveluskeskukseen.


Reservistä eroamiseen löytyy lomake täältä.

Kertauskäsky täytyy palauttaa, ja jos et aio osallistua harjoitukseen, sinun täytyy anoa vapautusta. Lomake siihen löytyy täältä ja täytetyn lomakkeen lähetät aluetoimistoon. Kertauskäskyhän on oma palautuskuorensa, joka kulkee muistaakseni aluetoimistoon. Siinä mielessä vastaus molempiin kysymyksiisi on "kyllä".

_________________

KarPr / KymPionP / II/12
RUK Hamina / PIONK / K241
MPK / KYMKOTU


Ylös


spacer.gif

Re: Täydennyspalvelu
Lähetetty: Maanantai Huhtikuu 04, 2016 18:52
icon_user_offline.gif

Alokas
alokas.gif


Liittynyt: Maanantai Huhtikuu 04, 2016 15:33
Viestit: 3
Hei, kiitos vastauksesta.

Eli käsitinkö siis oikein, tuo kertaysmääräyskutsun täyttö on pelkkä ilmoitus siitä, että on saanut kyseisen lapun? Ei "sido" mihinkään, vaan vapautusanomus lähetettäisiin erikseen? Vapautusta en kyllä saa, ja vuoden ainoat lomat osuu just noille viikoille.

Ja lähetänkö täydennyspalveluhakemuksen samaan aluetoimistoon kuin mihin kertausharjoitusmääräys menee vai jonnekin muualle? Pitääkö vapautushakemus täyttää jos lähetän täydennyspalveluhakemuksen?


Ect,,,,,,,,,,,,,,,Homma jatkuu kys.sivustoilla jos kiinnostaa katsoa.
Omasta mielestä,,,,nojaa. Jätämpäs tälläkertaa kommentoimattao_O
 
Tasan ei käy onnenlahjat... Töissä 4 kanssani samanikäistä vähän vanhempaa kaveria joilla sijoitus sama kuin minulla (hieman erikoisempi juttu). Ovat reserviläiskirjeen mukaan kuitenkin eri sotilaspiirissä kuin minä ja ovat käyneet kertaamassa jo 2 kertaa ja nyt taas tipahti uusi kutsu. Samaan aikaan itse odottelen ensimmäistä kutsua ja alan pikku hiljaa luopumaan uskosta.
 
Tasan ei käy onnenlahjat... Töissä 4 kanssani samanikäistä vähän vanhempaa kaveria joilla sijoitus sama kuin minulla (hieman erikoisempi juttu). Ovat reserviläiskirjeen mukaan kuitenkin eri sotilaspiirissä kuin minä ja ovat käyneet kertaamassa jo 2 kertaa ja nyt taas tipahti uusi kutsu. Samaan aikaan itse odottelen ensimmäistä kutsua ja alan pikku hiljaa luopumaan uskosta.

Meidän työpaikalta kertaamassa parhaillaan sekä vähän yli parikymppinen krh-porukan kuljettaja, sekä ensi vuonna 50 täyttävä ylikessun arvoinen kaveri (on jossain erikoisemmassa hommassa, kuulemma "katsoo päältä" kun nuoremmat tekevät, mutta hän onkin vaatimaton omasta panoksestaan aina :D )

Edit: Ei hassumpi panos isänmaalle <100 hlön firmasta.
 
Joku jo panikoi,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :D


Päätin erota reservistä vaihtamalla itseni sivariksi, koska tuli kuumottava kertaysmääräys.
Pitääkö tuo kertausmääräys kuitenkin palauttaa, jos laitan sivarihakemuksen menemään, ja pitääkö se palauttaa sinne mihin pitäisi kertausmääräys palauttaa?


Ylös


spacer.gif

Re: Täydennyspalvelu
Lähetetty: Maanantai Huhtikuu 04, 2016 16:41
icon_user_online.gif

Vänrikki



Liittynyt: Maanantai Kesäkuu 11, 2012 20:23
Viestit: 749
Käyttäjätunnuz kirjoitti:
kuumottava kertaysmääräys

Vai niin.

Aseistakieltäytyjäliiton nettisivuilta poimittua:

Lainaa:
Armeijan käynyt voi kieltäytyä reservistä hakeutumalla täydennyspalvelukseen. Hakeminen tapahtuu täyttämällä täydennyspalvelushakemus (sama kaavake, jolla haetaan myös siviilipalvelukseen) ja toimittamalla se armeijan aluetoimistoon tai Lapinjärven siviilipalveluskeskukseen.


Reservistä eroamiseen löytyy lomake täältä.

Kertauskäsky täytyy palauttaa, ja jos et aio osallistua harjoitukseen, sinun täytyy anoa vapautusta. Lomake siihen löytyy täältä ja täytetyn lomakkeen lähetät aluetoimistoon. Kertauskäskyhän on oma palautuskuorensa, joka kulkee muistaakseni aluetoimistoon. Siinä mielessä vastaus molempiin kysymyksiisi on "kyllä".

_________________

KarPr / KymPionP / II/12
RUK Hamina / PIONK / K241
MPK / KYMKOTU


Ylös


spacer.gif

Re: Täydennyspalvelu
Lähetetty: Maanantai Huhtikuu 04, 2016 18:52
icon_user_offline.gif

Alokas
alokas.gif


Liittynyt: Maanantai Huhtikuu 04, 2016 15:33
Viestit: 3
Hei, kiitos vastauksesta.

Eli käsitinkö siis oikein, tuo kertaysmääräyskutsun täyttö on pelkkä ilmoitus siitä, että on saanut kyseisen lapun? Ei "sido" mihinkään, vaan vapautusanomus lähetettäisiin erikseen? Vapautusta en kyllä saa, ja vuoden ainoat lomat osuu just noille viikoille.

Ja lähetänkö täydennyspalveluhakemuksen samaan aluetoimistoon kuin mihin kertausharjoitusmääräys menee vai jonnekin muualle? Pitääkö vapautushakemus täyttää jos lähetän täydennyspalveluhakemuksen?


Ect,,,,,,,,,,,,,,,Homma jatkuu kys.sivustoilla jos kiinnostaa katsoa.
Omasta mielestä,,,,nojaa. Jätämpäs tälläkertaa kommentoimattao_O

Itse suhtaudun näihin myönteisesti. Kaikki hukkapaino vain pois SA-vahvuutta rasittamasta, ei tarvitse sitten raakata sieltä jos isoon pilliin puhalletaan.
 
Poikani kävi 1 vrk kertauksessa hiljattain. Tämä siis vajaa vuosi palveluksen päättymisestä. Mitä siellä tekivätkään....;)

Enivei, nyt kesäkuussa ilmeisesti lakimuutos kertausharjoituksista saadaan astumaan voimaan joten sen jälkeen vissin kertauksiin riittää "next day" tekstiviesti, niin ei tarvitse 3 kuukautta odotella.
En ole esitystä tarkemmin lukenut, mutta huomattavasti kutsuaika lyhenee kumminkin.
 
Poikani kävi 1 vrk kertauksessa hiljattain. Tämä siis vajaa vuosi palveluksen päättymisestä. Mitä siellä tekivätkään....;)

Enivei, nyt kesäkuussa ilmeisesti lakimuutos kertausharjoituksista saadaan astumaan voimaan joten sen jälkeen vissin kertauksiin riittää "next day" tekstiviesti, niin ei tarvitse 3 kuukautta odotella.
En ole esitystä tarkemmin lukenut, mutta huomattavasti kutsuaika lyhenee kumminkin.

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tuo "per heti" koskee kuitenkin vain valmiuden kohottamiseksi tehtäviä "kertausharjoituksia" ts. poliittisesti korrektimpi osittainen liikekannallepano.

Eli tavalliset kertsilaput tulevat sitten edelleen 3kk varoitusajalla. Niille ketkä sellaisen ihmeen näkemään pääsevät (omaan postilaatikkoon tulevat laput eksyivät koko sijoitusajan samaan paikkaan kuin linnan juhlien kutsut...perhanan postiljooni :D)
 
....."per heti" koskee kuitenkin vain valmiuden kohottamiseksi tehtäviä "kertausharjoituksia" ts. poliittisesti korrektimpi osittainen liikekannallepano.
Toki pitää olla poliittisesti korrektia tiedottamista. Tarkkaillaan miten lakimuutos vaikuttaa pitkin vuotta.

Niin joo... en minä sitä vaikutusta odota omalle kohdalleni millään tavoin, joten ymmärrän kyllä että posteljooni ei ole saanut toimeksantoa tuoda minulle mitään SA-postia :) . Voishan se posteljooni kyllä pihanurmikon ajaa kun sellaistakin on ilmassa. Keskityn siihen.
 
Toki pitää olla poliittisesti korrektia tiedottamista. Tarkkaillaan miten lakimuutos vaikuttaa pitkin vuotta.

Niin joo... en minä sitä vaikutusta odota omalle kohdalleni millään tavoin, joten ymmärrän kyllä että posteljooni ei ole saanut toimeksantoa tuoda minulle mitään SA-postia :) . Voishan se posteljooni kyllä pihanurmikon ajaa kun sellaistakin on ilmassa. Keskityn siihen.

Jep, villi veikkaus että 10 vuoden päästä samalla Kustin/Kaijan polkemisella hoituu nurmenajon lisäksi myös IT-tuki, päiväkahviseura sun muu :D
 
Täytyy kyllä sanoa, että leireillä on eroa.. kahden viimeisten välillä todella suuri ero.

Ensimmäisessä tupakaverit eivät juuri puhuneet, eikä pukahtaneet toisilleen, jotenkin koin todella sisäänkääntyneeksi poppooksi. Ja taas jälkimmäisessä oli rento ilmapiiri, jossa kaikki vaihtoivat ajatuksiaan. Tämä näkyi myös me-hengessä kentällä!
 
Edelliseen Letkuspeden kommenttiin jatkaisin, että kyllä harjoituksen johtaja, kouluttaja tai mikä nyt sitten onkaan ollut tuossa leirillä ( ymmärrän, että nyt puhutaan kertausharjoituksesta) on epäonnistunut, jos ei pysty luomaan heti alkupuhuttelussa rentoa ilmapiiriä. Tää on aivan ehdoton ydinasia kertauksissa. Itse olen nauranut esim. viimeisessä KH:ssa vatsalihakseni kipeäksi ja ne jutut tuli mainiolta PV:n kouluttajalta. Ja sieltä se rentous tarttuu oikealla tavalla koko joukkoon. Tämä ilmapiirin luominen johtamisen kautta on muistaakseni harjoituksen arvosteluissakin jollain sanamuodolla mukana..
 
En ole minä, mutta kaksi kaveriani, reservin korppia, lähtevät kohta.
Muuten en ihmettele, mutta kun tyypit ovat käyneet armeijan -93 :eek:. "Nips"
 
Viimeksi muokattu:
Vähän mietityttää itseä että millä perusteella kutsutaan kertaamaan.... PV laittamassa kirjeessä oli sijoitus operatiivissä ja 7v alkaa tulemaan täyteen intistä. No kerralla käyty vissiin kunnolla niin ei tarvitse enään mennä :(
 
Vähän mietityttää itseä että millä perusteella kutsutaan kertaamaan.... PV laittamassa kirjeessä oli sijoitus operatiivissä ja 7v alkaa tulemaan täyteen intistä. No kerralla käyty vissiin kunnolla niin ei tarvitse enään mennä :(

Vuositasolla kertautetaan enimmillään noin 8% niistä, joiden pitäisi jotain osata eli ovat remmissä. Siihen kun liittää uuden tst-tavan, jota tämän armeijan siis pitäisi käyttää, tulee kyllä mieleen monta kerettiläistä ajatusta.

Toivottavasti ainakaan puoleen vuosikymmeneen tai vuosikymmeneen ei tarvitse pilliin viheltää.
 
Muutaman kuukauden YH saattas tehä hyvää ennen tositoimia. Eipä ois kovin mukava lähtee intin pohjalta tappelemaan. Omasta saapumiserästä kertautettu kuulemma vaan suojelun johtajia... aika köyhä prosentti....
 
Vuositasolla kertautetaan enimmillään noin 8% niistä, joiden pitäisi jotain osata eli ovat remmissä. Siihen kun liittää uuden tst-tavan, jota tämän armeijan siis pitäisi käyttää, tulee kyllä mieleen monta kerettiläistä ajatusta.

Toivottavasti ainakaan puoleen vuosikymmeneen tai vuosikymmeneen ei tarvitse pilliin viheltää.
Jos ei uutta niin sitten vanhaa. Kaivaa vanhat sissit naftaliinista niin pääsee hajautetun taistelun alkuun ;) heitä on kertautettu mutta nuoremmatkin ovat jo n.30v. miinan varteen kykenee vanhempikin, eikä lähde karkuun. Mitä sitä nuoria ensin tapattamaan. Rynnäköiviin iskuriosastoihin löytyy nuorempia jääkäreitä :)
 
Tänä vuonna käyty kolmen päivän VEH, joka liittyi omaan substanssitoimintaan, eli tulenjohtoon. Viime vuonna oli maakuntakomppanian kanssa iso viikon mittainen ampumaleiri.

Ja ensi vuodellekin kuulemma harjoitusta pukkaa. Kuulemma (tämä nyt on kantahenkilökunnalta kuultua torni-puhetta, kuinka paljon on totta ja kuinka paljon hengennostatusta, se jäänee kuulijan vastuulle) tulenjohto olisi kuulemma uuden taistelutavan myötä nostettu painopistealueeksi ja varsinkin tulenjohtajille olisi keikkoja kovasti luvassa. Aika näyttää...
 
Ei-maksettu mainos:

Vetreä Leijona:
Kun aika alkaa kääntää kilometrimittaria kolmenkympin paremmalle puolelle, valitse sisärata kaarteessa, ota yhteyttä lähimpään Aluetoimistoon ja hae Maakuntajoukkoihin! Joukkoihin kuuluville on tarjolla runsaasti monipuolista koulutusta PV:n tilaamien VEH- ja PV:n järjestämien "kovien" harjoitusten muodossa. Joukot koostuvat eri siviilialojen ammattien osaajista (meille varttuneemmille on kertynyt ammatillista ja myös elämänkokemusta). Uutena jäsenenä on helppo tulla mukaan, me otamme sinut ilomielin porukkaan.
 
Kutsu vuoden kolmannelle keikalle kolahti juuri postilaatikkoon.
 
Back
Top