Oletko saanut avatun tai myöhästyneen kertaus/veh/muu -kutsun/käskyn?

Kysytäänpä toisin päin:
Miksi FSB/SVR ei olisi soluttautunut postiin?

Ei mitään syytä varsinkin kun postia päästetään käsittelemään ihmisiä joista emme oikeasti tiedä mitään, tästäkin päävastuun kantaa kykypuolue.
Tosin GRU on se päävastuullinen meidän taistelujärjestyksen selvittämisessä ja sen häirinnässä.
 
Ei ole tullut ainoatakaan kutsua. Olin töissä puolustusvoimilla parikymmentä vuotta sitten viiden vuoden ajan. Silloin kai putosin pois tilastoista eikä kutsuja ole tullut yhtään.
 
Kerran sain, hyvin oli nuoltu eikä auennut vahingossa. Ja monta kertaa piti saada, mutta lmeisesti unohtu?! Nyt odottelen kertausharjoituksia.
 
Tänään saapui tornifirmalta postia.
Oli avaamaton ja ehjän näköinen kuori.
Matkaa kyseinen kirje tehnyt kuusi päivää.
Toisaalta meilläpäin posti on ollut melko verkkainen kirjejakelussa...
 
Eikö PV voisi vähän modernisoifa toimintaa ja informoida myös sähköpostin välityksellä kertausharjoituksiin pyydettyjä? Kysyisi vaikka kerran vuodessa reserviläisiltä sähköpostin, jotta pysyisi s-posti oikeana ja sitten tietosuokasyistä s-postissa vain ilmoitettaisiin paikka ja aika, johon reserviläisen on saavuttava. Tai voisi myös perustaa vaikka Verohallinnon kaltaisen henkilökohtaisen sivun, johon kirjaudutaan pankkitunnuksilla, ja sieltä pääsisi reserviläinen käsilsi hänelle relevanttiin tietoon.
 
Sähköposti on kyllä huonoin mahdollinen kanava tähän hommaan (okei, SMS ehkä teknisesti vielä huonompi). Joku suojattu portaali olisi kyllä hyvä, mutta silti ilmoitus ja kehoitus portaaliin kirjautumisesta ja viestin lukemisesta pitäisi tulla jotakin suojaamatonta kautta kuitenkin. Pienempi paha, mutta silti.

Asiaan: kaikki kirjeet tulleet hyvissä ajoin ja mielestäni ilman kopelointia. Minulla ei ainakaan tehtävää ole niissä lukenut.
 
Tänään innostuin postilaatikolla, kun oli saapunut Firman kirje. Pettymys ja vitutus kohtuullisen suuri, kun VEH-viikonloppu olisi jo kahden viikonlopun päästä. Mahdoton järjestää vapaaksi tällä aikataululla.

Eikö näitä todella aikaisemmin ole tiedossa? Kyseessä kuitenkin joukon harjoitus, jossa olen sijoitettuna.
 
Tänään innostuin postilaatikolla, kun oli saapunut Firman kirje. Pettymys ja vitutus kohtuullisen suuri, kun VEH-viikonloppu olisi jo kahden viikonlopun päästä. Mahdoton järjestää vapaaksi tällä aikataululla.

Eikö näitä todella aikaisemmin ole tiedossa? Kyseessä kuitenkin joukon harjoitus, jossa olen sijoitettuna.
Kyllä, jos näin lyhyellä varoitusajalla PV ilmoittelee kertauksista, niin kyllä on koko homman organisoijat tekemässä hommansa persiilleen. Esimerkiksi liike-elämässä kalenterit ovat hyvin usein kuukaudeksi suunnitellut ainakin ja on palavereja, kokouksia ja matkoja... Kukahan idiootti siellä on ajattelemassa, että parin viikon varoitusaika on riittävä? Sanoisin, että PVn olisi hyvä ajoittaa kutsujen lähetykset niin, että olisi pari kuukautta ainakin aikaa *(+ vielä arvioitu aika siitä kauanko postilla menee kirjeen lähetykseen). Useissa firmoissa myös suunnitellaan asiat kvartaaleittain, niin itse asiassa voisi jopa PV vaivautua ilmoittamaan 3kk plus toimitusaika etukäteen.
 
^laitoin kyselyä, missä mättää. Ehkä pelaan itseni samalla hankalien ihmisten mustalle listalle jatkoa ajatellen..
 
Kyllä, jos näin lyhyellä varoitusajalla PV ilmoittelee kertauksista, niin kyllä on koko homman organisoijat tekemässä hommansa persiilleen. Esimerkiksi liike-elämässä kalenterit ovat hyvin usein kuukaudeksi suunnitellut ainakin ja on palavereja, kokouksia ja matkoja... Kukahan idiootti siellä on ajattelemassa, että parin viikon varoitusaika on riittävä? Sanoisin, että PVn olisi hyvä ajoittaa kutsujen lähetykset niin, että olisi pari kuukautta ainakin aikaa *(+ vielä arvioitu aika siitä kauanko postilla menee kirjeen lähetykseen). Useissa firmoissa myös suunnitellaan asiat kvartaaleittain, niin itse asiassa voisi jopa PV vaivautua ilmoittamaan 3kk plus toimitusaika etukäteen.


Kyllä, mutta harvoin niitä palavereja, kokouksia ja matkoja viikonloppuna on. Tai ei ainakaan meidän yhtiössämme. Työmatkan lähtö tai paluu voi joskus mennä viikonlopulle.
Mutta eniveis, kyllä viikonlopun VEH-harjoituksiinkin pitäisi laput postittaa hyvissä ajoin.
 
Kyllä, jos näin lyhyellä varoitusajalla PV ilmoittelee kertauksista, niin kyllä on koko homman organisoijat tekemässä hommansa persiilleen. Esimerkiksi liike-elämässä kalenterit ovat hyvin usein kuukaudeksi suunnitellut ainakin ja on palavereja, kokouksia ja matkoja... Kukahan idiootti siellä on ajattelemassa, että parin viikon varoitusaika on riittävä? Sanoisin, että PVn olisi hyvä ajoittaa kutsujen lähetykset niin, että olisi pari kuukautta ainakin aikaa *(+ vielä arvioitu aika siitä kauanko postilla menee kirjeen lähetykseen). Useissa firmoissa myös suunnitellaan asiat kvartaaleittain, niin itse asiassa voisi jopa PV vaivautua ilmoittamaan 3kk plus toimitusaika etukäteen.

Ja kirjeen vieminen asiakkaalle ottaa Postilta toiset kolme kuukautta...
 
Eikö näitä todella aikaisemmin ole tiedossa? Kyseessä kuitenkin joukon harjoitus, jossa olen sijoitettuna.

Sinulle pitäisi kertoa liittyessäsi joukkoon sovittujen harjoitusten ajankohdat. Ne ovat hyvissä ajoin tiedossa, ja siksi ihmisillä kalenterissa, jolloin VEH-kutsu tulee joskus vain pari viikkoa ennen harjoitusta.

Esimerkiksi liike-elämässä kalenterit ovat hyvin usein kuukaudeksi suunnitellut ainakin ja on palavereja, kokouksia ja matkoja... Kukahan idiootti siellä on ajattelemassa, että parin viikon varoitusaika on riittävä?

PV:n harjoitukset ovat kalenterissa jo nyt vuoden 2019 osalta. Sitoutuneelle ressulle ne kerrottaneen loppuvuodesta 2018. Pistä siis kalenteriin, niin keltainen kirje ei yllätä pisnesmiestä :cool:.
 
KH kutsu joka on päivätty 14.11 saapui tänään.
Pitäisikö Puolustusvoimien alkaa käyttämään yksityisiä rahtiyhtiöitä postin sijaan näiden toimittamiseen? Postin toiminta välillä on nykyään niin ala-arvoista, että ehkäpä se, että ison julkisen toimijan kuten PVn vaihtaessa kirjeiden toimitukset tehtäväksi yksityisen rahtifirman kautta samalla moittien Postin laatua, pitäisi ehkä herätellä Postin johtohenkilöstöllä vähän hälytyksiä päässä. Samaiset valopäät kun keksivät aloittaa ruohikonleikkuubisneksen Postin tekemänä. Että niin fiksua porukkaa, että rajoittuneita resursseja sitten tuollaiseen toimialueeseen kuulumattomaan tomintaan niitä pitäisi tuhlata. :rolleyes:

Itse kun netistä ostan jotakin, vältän viimeiseen asti Postin tekemää toimitusta, ja käytän yksityistä rahtifirmaa. Tulee tuote joskus jopa seuraavana päivänä haettavaksi, eikä seuraavien viikkojen aikana.
 
Back
Top