Oma lentosimulaattori

Pari kertaa on tullut kokeiltua Dragen simulaattoria Oulun tietomaassa. Mikähän on pilotin maksimipituus. Vasemmassa paneelissa olevaa kaasuvipua en pystynyt käyttämään kunnolla. Tuli ohjaamon seinät vastaan.
 
1523718631628.png
1523718772819.png
Suunnilleen tuollaista komboa tuli kokeilluksi.
Extra 300 jäi ehyeksi laskussa heti ensimmäisellä yrityksellä. Vaakakierre pyörii hämmästyttävällä nopeudella.
@TBman voisi kommentoida, miten oikeassa koneessa.

G-voimat ja perstuntuma puuttuu, muuten hyvinkin realistinen kokemus.(y)

Edit: Extra sakkauksesta ristiinohjaamalla nätisti syöksykierteeseen, helposti myös oikesi.
Kokeiltiinpa myös ultralla taitolentoa, joka oikealla koneella on kielletty. Vaakakierre vasemmalle pyöri nätisti, oikealle päättyi fataalisti.
Tekikö kaverini siinä ohjausvirheen vai miksi näin kävi, eipä käsitystä. Aikoi kumminkin kokeilla oikealla koneella ensin vasemmalle, hehheh.
 
Viimeksi muokattu:
Katso liite: 20986
Katso liite: 20987
Suunnilleen tuollaista komboa tuli kokeilluksi.
Extra 300 jäi ehyeksi laskussa heti ensimmäisellä yrityksellä. Vaakakierre pyörii hämmästyttävällä nopeudella.
@TBman voisi kommentoida, miten oikeassa koneessa.

G-voimat ja perstuntuma puuttuu, muuten hyvinkin realistinen kokemus.(y)
Extra on raju peli livena. Vaakakierre menee kun makitan pora 2. vaihteella. Ja suhteellisen vaikea kone laskeutua ja maakasitella.
 
Vieläkään en ole istunut yhdessäkään "simussa", mikä tarjoaa todella aidon lentämisen tunteen kaikkineen. Toki ymmärrän että siinä on vielä haastetta ja pitkäksi aikaa, että saadaan kaikki olosuhteet, ohjaajan tunteet ja lentotilat samaan simuun, + ja joka on normi kuluttajan ulottuvissa (ostettavissa). Taitaa oikea kone tulla vielä halvemmaksi.
 
Tässä jatkoa @tulikomento edelliseen viestiin. Kaksi entistä Hornet pilottia ottaa erää DCS:ssä. Toinen merivoimien pilotti ja toinen ilmavoimien puolelta, molemmat kuitenkin lentäneet Hornetilla. Hyvin näkee että vaikka toinen on ensimmäistä kertaa DCS puikoissa niin homma luonnistuu erittäin hyvin.

 
Äh, liian kallista kaikki. Pitäisikö ladata taas Il-8 Forgotten Battles ja tehdä everstin ura amatöörilevelillä, joka näyttää kartalla, mistä vihulainen tulee. :)
 

Meitä on moneen lähtöön :D


Onko sulla toi DCS Hornet? Mä en oo jaksanu selvittää että miten ne päivitykset tulee eli onks se niin että pitää olla DCS Worldistä joku Open Beta versio ja oikeeseen julkaisuversioon ominaisuudet tulee pienellä viiveellä?
 
Meitä on moneen lähtöön :D


Onko sulla toi DCS Hornet? Mä en oo jaksanu selvittää että miten ne päivitykset tulee eli onks se niin että pitää olla DCS Worldistä joku Open Beta versio ja oikeeseen julkaisuversioon ominaisuudet tulee pienellä viiveellä?
Juu, Hornetti löytyy. Open Betaa en ole ladannut, mutta muistelisin kanssa, että nuo päivitykset tulevat ns. vakaaseen versioon viiveellä. Yksi ärsyttävä bugi on kanssa se, että isommilla resoluutioilla (itsellä 2560x1440), hudi ja MFD:t näyttävät melkoiselta pikselimössöltä. Mersulla olen enimmäkseen lennellyt. :D
 
@Kalastaja joo miettinyt just tätä viimesintä LGB päivitystä, kun kyllä mä GBU-12 esim pystyn koneeseen pulttaamaan, mutta ei mulla kyllä ole sitä laser koodi valikkoa MFD:ssä, joka videoissa näkyy. Eiköhän se sieltä joku päivä putkahda munkin Hornettiin :D laser-maalinosoitus taisi kuitenkin toimia ilman koodejakin. Ja sitten ilmeisesti CCRP moodissa pudotuskohta oli liian lähellä maalia (bugi?) että CCIP moodissa joutu syöksystä pudotteleen.

Mulla ei oo tollasia tarkkuuksia kun en tietokonenäyttöä käytä
 
Ruotsalaista Novelairia olen ketjussa useaan otteeseen kehunut. Paras lentosimukokemukseni tähän mennessä. Tikkakosken museon Bf 109, no joo. Suurin ongelma olematon ohjaustuntuma. Helsinkiläinen Takeoff Simulations ja heidän A320 -simu on paras mitä olen kotimaassa lentänyt.

Aidon Viggenin ohjaamon ympärille rakennettu simu.


Tätä Drakenia kävin itse kokeilemassa 2013. Helkkarin hieno, ja aidon koneen ohjaamoon tehty.


Uutuus on tämä matkustajakonesimu.

 
Vajaa vartin vääntö Mustangin kanssa+laskeutuminen. Melkosta säätämistä, mutta pikku hiljaa alkavat palat loksahdella kohdilleen. Lopussa löysin kaasuvivun, niin johan alko tuleen tulosta. Kuvanlaatu on aika paska, kun käytin tuota Winkkarin videotyökalua nauhoittamiseen. :D
 
Last edited by a moderator:
Back
Top