Oman turvallisuuden lisääminen

Oma filosofiani lähtee siitä että ensin minimoidaan asiattomuuksien kohteeksi joutuminen ja nostetaan poikkeamiin reagointikyky riittävälle tasolle. Näitä on esimerkiksi pyrkimys torjua esim murtomies jo keikan suunnitteluvaiheessa ulkokehällä saamalla se vaihtamaan helpompaan kohteeseen ennen kuin jatkaa tiedustelua sisemmäksi saatikkaa koittaa tunkeutua kotiini jossa tietenkin tehty ajatuksella turvallisuussuunnitelmaa ja mietitty miten hidastetaan & hälytetään & dokumentoidaan, ajoneuvo näyttää aina ulko tyhjältä, ulkoiset vaurauden merkit kadulla kulkiessa pysyy piilossa (harmaa mies) ja pidetään yllä hyvä tilannekuva kaikesta mitä tehdään noin pähkinän kuoressa. Poikkeamiin varaudutaan pitämällä ea-taidot ajantasalla, riittävä kyky kamppailla paljain käsin huolimatta iästä ja aktiivikisaamisen loppumisesta, miettimällä toimintamalleja mahdollisimman paljon ennalta jotta tilanteen tullessa eteen ei tarvitse kuin toteuttaa yms. Lähtisin että tuolla tavalla voidaan taklata 98% mahdollisista asioista ja jos joku minulle tuntemattomasta syystä haluaa hyökätä kimppuuni taistelupanssarivaunulla rauhanaikana niin se on sitten siinä ja asia vaan pitää hyväksyä. :)
 
Oma filosofiani lähtee siitä että ensin minimoidaan asiattomuuksien kohteeksi joutuminen ja nostetaan poikkeamiin reagointikyky riittävälle tasolle. Näitä on esimerkiksi pyrkimys torjua esim murtomies jo keikan suunnitteluvaiheessa ulkokehällä saamalla se vaihtamaan helpompaan kohteeseen ennen kuin jatkaa tiedustelua sisemmäksi saatikkaa koittaa tunkeutua kotiini jossa tietenkin tehty ajatuksella turvallisuussuunnitelmaa ja mietitty miten hidastetaan & hälytetään & dokumentoidaan, ajoneuvo näyttää aina ulko tyhjältä, ulkoiset vaurauden merkit kadulla kulkiessa pysyy piilossa (harmaa mies) ja pidetään yllä hyvä tilannekuva kaikesta mitä tehdään noin pähkinän kuoressa. Poikkeamiin varaudutaan pitämällä ea-taidot ajantasalla, riittävä kyky kamppailla paljain käsin huolimatta iästä ja aktiivikisaamisen loppumisesta, miettimällä toimintamalleja mahdollisimman paljon ennalta jotta tilanteen tullessa eteen ei tarvitse kuin toteuttaa yms. Lähtisin että tuolla tavalla voidaan taklata 98% mahdollisista asioista ja jos joku minulle tuntemattomasta syystä haluaa hyökätä kimppuuni taistelupanssarivaunulla rauhanaikana niin se on sitten siinä ja asia vaan pitää hyväksyä. :)

Hyvin olet nämä jutut miettinyt :)
 
Minulla ei ole perusteltua syytä itseni puolesta olla liiemmin huolissani. Töissä on tullut kehiteltyä varautumisasioita.

Kokonaisturvallisuuden eteen olen tehnyt ja teen edelleen antamalla panokseni sekä vapaaehtoisessa että palkallisessa nuorisotyössä. Oman elämäni pienetkin epämääräisyydet hoidin kuntoon takavuosina niinkin yksinkertaisella konstilla kuin täysraittius.
 
Mä lisään tähän nyt näitä todellisia ja aika todennäköisiäkin vaaroja niihin varautumisen kautta:

1. Hanki kengät joilla et liukastu.
2. Älä koskaan saippuoi toista jalkapohjaa ennen kuin olet huuhtonut ensimmäisen.
3. Lopeta seksi jos sydän ei kestä vaikka erektio kestäisikin.
4. Minimoi eines- ja pikaruuan syöminen.
5. Ota pysyvää etäisyyttä narsisteihin.
6. Älä dokaa.
7. Älä tee kolmivuorotyötä. (Lyhentää elämää keskimäärin 10 vuotta.)
8. Älä someta ajaessasi.
9. Hanki hyvä aviopuoliso ja näe vaivaa parisuhteen ja lasten kasvattamisen eteen.
10. Ole joka suhteessa läheistesi luottamuksen arvoinen.
11. Älä tee itsemurhaa.
12. Älä tee vakavia rikoksia ellei kyse ole sinulle niin tärkeästä asiasta että olet valmis istumaan maksimituomion.

Ja viimeisenä mutta vähäisimpänä:

13. Älä pelaa pesäpalloa ampiaispesällä.
 
Back
Top