Onko täällä muita sitsanneita?

Minä olen. Kansalliset Ylioppilaat, tai Kansy. Heitettiin ulos lipaston jostain bullshit-opiskelu -funding protokollasta "äärioikeistolaisena" kun lähdin ekan vuoden jälkeen inttiin.
Kansyn puheenjohtaja 1992-93?
-Jan Vapaavuori... guys, I'm not making this shit up :cool: . I'm not smart enough

vara-pj oli nykyinen metsäteollisuusliiton tjms. suojatyöpaikan tj.

Aikaa ennen nettiä, ja arvaan että paperit hävinneet... mutta muistot pysyvät! Mitäs siellä sitseissä laulettiinkaan... "silmien välliin jottain" :cool: Olinhan siellä minäkin.
 
No sitsit ei olleet minusta mitään, en ehtinyt opiskelultani osallistua noihin. Minä olikin valmistumassa jo vajaan neljän vuoden punnerruksella, kun Eräät "sitsiakateemikot" opiskelevat edelleen. Eräällä näistä henkilöistä on jo huimat 21 pistettä koossa ja Onhan tästä jo 36 vuotta kun aloitin opinnot. Eli enemmän lerppakullien juttuja noi puuhastelut.
 
Minä olikin valmistumassa jo vajaan neljän vuoden punnerruksella, kun Eräät "sitsiakateemikot" opiskelevat edelleen. Eräällä näistä henkilöistä on jo huimat 21 pistettä koossa ja Onhan tästä jo 36 vuotta kun aloitin opinnot

Reilut kymmenen vuotta sitten minulle tyrkättiin Yhtiön toimesta tällainen ikuinen valmistuja työpariksi sulan maan kaudeksi. Empä ole moista hiihtäjää sen jälkeen tavannut. Jätkä oli varmaan ihan lahjakas, mutta tavattoman viehtynyt etyylipohjaisiin aineisiin, laiska kuin taikinapallo ja keskittyi odottamaan rikkaan äitimuorinsa lähettämää toimintatonnia, joka losahti tilille aina kuun puolivälissä. En enää muista kauanko hän oli ollut yliopiston kirjoilla. Mietin vaan jo silloin, että toivottavasti hän ei tuki yhdenkään oikean opiskelijan paikkaa......
 
Itse olen useampiin sitseihin osallistunut ja niistä yleisesti tykännyt. Hyvä tapa verkostoitua ja tutustua uusiin ihmisiin, mikä ainakin omalla alalla auttaa huomattavasti. Sitsejä on ainakin meidän yliopistolla hyvinkin erityyppisiä, joista vuosijuhlat ovat nimenomaan se "pahamaineisin pönötusjuhla" frakkeineen. Muuten ainakin meillä teemat voi vaihdella kauluspaidasta hawaiin kautta avaruuteen. Ihan hauskaa ajanviettoa, ja lähes pakosta tulee tosiaan juteltua uusien ihmisten kanssa. Seuraavalla viikolla voi sitten käydä selvinpäin juttelemassa työpaikoista, niihin hakemisesta tai hakea tukea esimerkiksi laajempaan projektiin tai ryhmätehtävään.
 
No sitsit ei olleet minusta mitään, en ehtinyt opiskelultani osallistua noihin. Minä olikin valmistumassa jo vajaan neljän vuoden punnerruksella, kun Eräät "sitsiakateemikot" opiskelevat edelleen. Eräällä näistä henkilöistä on jo huimat 21 pistettä koossa ja Onhan tästä jo 36 vuotta kun aloitin opinnot. Eli enemmän lerppakullien juttuja noi puuhastelut.
Näytin tämän naiselle niin hän (Tarton yliopiston käynyt) totesi että yliopisto on paljon muutakin kuin mahdollisimman nopeasti ulos ja pänttäämistä. Esim. henkinen kasvu ja suhdeverkoston luominen.
Hänellä meni n. 10v yliopistossa, tohtoriopinnot venytti.
 
Näytin tämän naiselle niin hän (Tarton yliopiston käynyt) totesi että yliopisto on paljon muutakin kuin mahdollisimman nopeasti ulos ja pänttäämistä. Esim. henkinen kasvu ja suhdeverkoston luominen.
Hänellä meni n. 10v yliopistossa, tohtoriopinnot venytti.
Onhan opiskelu jollekkin sitäkin, mutta minulla olikin suunnitelma. Piti päästä nopeasti meren taa, loppu on legendaarista menoa.
 
Onhan opiskelu jollekkin sitäkin, mutta minulla olikin suunnitelma. Piti päästä nopeasti meren taa, loppu on legendaarista menoa.
Ihan sama idea itsellä aikanaan 1997 kun pomppasin stadin lipastosta ulos (tosin ilman formaalia spettaria, mutta duuni oli, kiitos professorin avustuksen). Hän mitä varmimmin tiesi että meikäläistä ei siellä näy enää, mutta ei-sosialistina ymmärsi että eri ihmisille sopii erilaiset kuviot. Itsekin päätin muuttaa mahdollisimman nopeasti johonkin missä voi tienata oikeata rahaa, ilman että mikä-tahansa-vallassa-oleva hallitus varastaa siitä leijonanosan. Grrr!
 
Ihan sama idea itsellä aikanaan 1997 kun pomppasin stadin lipastosta ulos (tosin ilman formaalia spettaria, mutta duuni oli, kiitos professorin avustuksen). Hän mitä varmimmin tiesi että meikäläistä ei siellä näy enää, mutta ei-sosialistina ymmärsi että eri ihmisille sopii erilaiset kuviot. Itsekin päätin muuttaa mahdollisimman nopeasti johonkin missä voi tienata oikeata rahaa, ilman että mikä-tahansa-vallassa-oleva hallitus varastaa siitä leijonanosan. Grrr!
Sama oli minulla pointtina, kun sain stipendin ARMY.ltä ja aloitin MBA.n tein opintoja kokoon sellaista tahtia, että tutorini sanoi mun olevan hullu, mutta se kannatti, palasin projektien kimppuun 2v. 11kk.n opintojen jälkeen ja sain vielä bonarit tempusta.
 
Ihan sama idea itsellä aikanaan 1997 kun pomppasin stadin lipastosta ulos (tosin ilman formaalia spettaria, mutta duuni oli, kiitos professorin avustuksen). Hän mitä varmimmin tiesi että meikäläistä ei siellä näy enää, mutta ei-sosialistina ymmärsi että eri ihmisille sopii erilaiset kuviot. Itsekin päätin muuttaa mahdollisimman nopeasti johonkin missä voi tienata oikeata rahaa, ilman että mikä-tahansa-vallassa-oleva hallitus varastaa siitä leijonanosan. Grrr!

Millä linjalla olit?
 
Millä linjalla olit?
Stadin Lipasto, Prof. Kanniainen - makrotaloustiede/ rahoitus. Nykyinen prof. emeritus itse asiassa väitteli myöhemmin myös sotatieteen tohtoriksi, pitää ihan kiinnostavaa blogia, varsinkin näkemyksensä "tehokkaasta" verotuksesta ovat hyvää lukemista, ei se nyt ihan niin yksinkertaista olekaan kuin Mies van der Rohe aikoinaan arkkitehtina visioi - "Less is more"... :mad:.

Kolme väitöskirjaa, ollut selkeästi aikaa fundeerata juttuja...


 
Back
Top