Operaatio Vastatuuli

Ettet nyt vaan trollaisi?

Kyllähän harjoitusjoukot sentään kovilla ampuvat Sotinpuron ampuma-alueella ja varmaan RVL:n Hiienvaarassakin. Siis siviileiltä suljetuilla alueilla.

Sen sijaan siellä Lieksan kylänraitilla ei tod ammuta kovilla, kuten ei missään muussakaan siviilien keskellä järjestettävissä (kertaus)harjoituksessa.
:confused:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1429843195343.html


”Harjoittelemme kotimaan puolustusta”
Wihuri 15 -harjoitus järjestetään Pohjois-Karjalassa 4.-11. kesäkuuta. Harjoituksen teemana on Maavoimien uusi taistelutapa erityisesti alueellisten joukkojen osalta.

Harjoitusjoukon kokonaisvahvuus on noin 10 000 henkilöä, joista reserviläisiä on noin 2000.

Maavoimien esikunnan tiedottaja Lauri Paju kertoo IS:lle, että suunniteltu Operaatio Vastatuuli on tullut jo aiemmin Puolustusvoimien tietoon.

– Näkemyksemme on, että jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja oikeus esittää se, Paju kommentoi hanketta.

Paju kertoo, ettei ainakaan hänen työuransa aikana ole esiintynyt Operaatio Vastatuulen kaltaisia hankkeita. Paju ei halua ottaa enempää kantaa suunniteltuihin ”tempauksiin”.

– Harjoittelemme Puolustusvoimien päätehtävää eli kotimaan puolustusta. Vaaratilanteita ei pitäisi syntyä, koska harjoituksessa ei ole kovapanosammuntoja.



Mikä tuossa ylläolevassa on nyt trollausta?
 
Toivottavasti puolustusvoimat kytkee poliisiin mukaan valvomaan näitä "aktivisteja". Heidän tavoitteensa on muuttaa puolustusvoimien harjoitus pelleilyksi ja varastaa näin median huomion itse harjoituksesta ja sen tavoitteista. Viimeinen jonka haluamme nähdä on maanpuolustushenkisen, mutta yli-innokkaan reserviläisporukan yhteenotto näiden räsypekkojen kanssa. Siitä ne otsikot vasta saataisiinkiin aikaan. Polisin olisi eristettävä koko alue ja annettava puolustusvoimille harjoittelurauha.

Onhan se nyt saamari, jos ei nykymaailman aikana saisi edes maanpuolustusta harjoitella. Kunnioitan niiden vakaumusta, jotka eivät halua tarttua aseeseen, mutta ei heillä ole oikeutta vaikeuttaa lakisääteistä oman maan puolustukseen tähtäävää toimintaa.
 
Toivottavasti puolustusvoimat kytkee poliisiin mukaan valvomaan näitä "aktivisteja". Heidän tavoitteensa on muuttaa puolustusvoimien harjoitus pelleilyksi ja varastaa näin median huomion itse harjoituksesta ja sen tavoitteista. Viimeinen jonka haluamme nähdä on maanpuolustushenkisen, mutta yli-innokkaan reserviläisporukan yhteenotto näiden räsypekkojen kanssa. Siitä ne otsikot vasta saataisiinkiin aikaan. Polisin olisi eristettävä koko alue ja annettava puolustusvoimille harjoittelurauha.

Onhan se nyt saamari, jos ei nykymaailman aikana saisi edes maanpuolustusta harjoitella. Kunnioitan niiden vakaumusta, jotka eivät halua tarttua aseeseen, mutta ei heillä ole oikeutta vaikeuttaa lakisääteistä oman maan puolustukseen tähtäävää toimintaa.

Rauhoitu ja ota mynttoni. Armeija on ihan kykenevä hoitamaan tällaiset caset. Voi mennä paremmin ilman poliisia kuin poliisin kanssa.
 
Rauhoitu ja ota mynttoni. Armeija on ihan kykenevä hoitamaan tällaiset caset. Voi mennä paremmin ilman poliisia kuin poliisin kanssa.

Puolustusvoimat on, mutta eivät välttämättä jotkut pikemmin innokkaat kuin älykkäät harjoituksiin määrätyt reserviläiset. Kyllähän sinun baikal pitäisi jo modenakin tietää, kuinka helppoa on Reservi-Ressun provosoiminen. Voit olla varma siitä, että aktivistien tavoitteena on jonkimoisen näyttävän mediatempun provosoiminen, paitsi tietysti jos osapuolet ovat ennalta aitoon YYA-henkeen sopineet halausleirinuotioilloista :p .
 
Puolustusvoimat on, mutta eivät välttämättä jotkut pikemmin innokkaat kuin älykkäät harjoituksiin määrätyt reserviläiset. Kyllähän sinun baikal pitäisi jo modenakin tietää, kuinka helppoa on Reservi-Ressun provosoiminen. Voit olla varma siitä, että aktivistien tavoitteena on jonkimoisen näyttävän mediatempun provosoiminen, paitsi tietysti jos osapuolet ovat ennalta aitoon YYA-henkeen sopineet halausleirinuotioilloista :p .

Voi syntyä karmaisevia lähitaisteluita! ;)
 
Puolustusvoimat on, mutta eivät välttämättä jotkut pikemmin innokkaat kuin älykkäät harjoituksiin määrätyt reserviläiset. Kyllähän sinun baikal pitäisi jo modenakin tietää, kuinka helppoa on Reservi-Ressun provosoiminen. Voit olla varma siitä, että aktivistien tavoitteena on jonkimoisen näyttävän mediatempun provosoiminen
Näissä "asioissa" poliisi tekee "yhteistyötä" puolustusvoimien kanssa. Samoin suurimmat tiedotusvälineet. Aktivistit eivät saa sanaansa kuuluviin, ehkäpä hyvä niin. Aktivistihörhöjen kohdalla ei kyllä laki ole sama, kuin muilla! Se on periaatteessa väärin, vaikka saatan olla erimieltä heidän kansaan.
 
Pitäisikö Suomen valtion alkaa rahoittaa sitten vaikkapa Bandidosia tai Helvetin enkeleitä, jotta saataisiin pidettyä silmällä? Otettaisiinko heroiini- ja muut huumekauppiaat valtion palkkalistoille, niin pidetään paremmin silmällä? Kyllä se on niin, että rikollinen toiminta ei ansaitse valtion tukea - aseistakieltäytyminen on rikos, josta tuomitaan vankilaan ihmisiä Suomessa.

Tämä. Jos se "joku ulkopuolinen taho" eli rauhanomaista yhteiseloa edistävä Venäjä haluaa aseistakieltäytyjäliittoa rahoittaa niin siitä vaan. Vaikutus on pienempi kuin että käyttäisivät saman rahan vaikka hankkimaan yhden kymmenesosan panssarivaunua vuodessa. Johan se rahoittaa paria pellepuoluetta ilman kansanedustajia ja jotain Bäckmania ym. joiden vaikutus Venäjä-kuvaan Suomessa on negatiivinen.

Saisinko lainmukaiselta esivallalta 50 tonnia apurahaa jos perustan esim. väärinparkkeerausliiton? Tai jonkin muun lain lainrikkomisliiton? Oma kunta ei saanut pennin jeniä homekoulun korjaukseen, olisi tuo 50 tonniakin auttanut. Olisi aika käydä kaikki julkiset tuet läpi ja tiputtaa tällaiset hölmöydet.
 
Voi syntyä karmaisevia lähitaisteluita! ;)

Takkutyttö ja nuori reserviläispoika...tästähän saisi vaikka romanttisen elokuvan. Tai ainakin "romanttisen" "elokuvan" :D

Edit: Henkilökohtaiset suojavälineet on syytä olla kaluston suojana. Sitä ei kannata mennä ilman omasuojaa paikkoihin joissa voi olla käynyt aiemmin esim. aseistakieltäytyjäliiton jäsenkuntaa.
 
Takkutyttö ja nuori reserviläispoika...tästähän saisi vaikka romanttisen elokuvan. Tai ainakin "romanttisen" "elokuvan" :D

Edit: Henkilökohtaiset suojavälineet on syytä olla kaluston suojana. Sitä ei kannata mennä ilman omasuojaa paikkoihin joissa voi olla käynyt aiemmin esim. aseistakieltäytyjäliiton jäsenkuntaa.

"Takkutyttö ja Ressupoika" on jo nimeltään ihan Kaurismäki-tyylisen leffan juttu. :D
 
Takkutyttö ja nuori reserviläispoika...tästähän saisi vaikka romanttisen elokuvan. Tai ainakin "romanttisen" "elokuvan" :D

Edit: Henkilökohtaiset suojavälineet on syytä olla kaluston suojana. Sitä ei kannata mennä ilman omasuojaa paikkoihin joissa voi olla käynyt aiemmin esim. aseistakieltäytyjäliiton jäsenkuntaa.

Aku Louhimies saisi tästä varmasti jo aineet kasaan. Voi niitä jännitteitä ja ympäristön painetta, jonka nuoripari kohtaisi Ylä-Karjalan tanhuvilla. Lemmenhetket kera tsiljoonien hyttysten ja kiinnijäämisen kutkuttava pelko.
 
Tässähän näyttää olevan jo leffan nimi ja käsiksen esiaste koossa ja päätähtiäkin jo arvuutellaan...
Tosi-TV sarja varmaan myös tulossa ?

Tähän tarvitaan lisää raflaavuutta ja katastrofitunnelmaa:

Kesken harjoituksen ja yleisen sekaannuksen joukkoon ilmestyy aitoja "pieniä vihreitä miehiä". Strategisiin kohteisiin isketään ja Suomi on polvillaan 15 minuutissa - paitsi - paitsi, urheat aseistakieltäyjäviherpiipertäjätytöt, jotka omalla esimerkillään ja passiivisella vastarinnallaan saavat raasut ressutkin jälleen innostumaan isänmaan (tai ainakin neitokaisten) puolustamisesta. Näille neitokaisille kun oli liikaa ajatus joutua joka aamu heräämään kasakan nauruun ja taustalla soivaan Victor Klimenkon lauluun.

Tuosta voi sitten itse kukin kehitellä sopivan lopputuleman. Varmaa on kuitenkin, ettei veli venäläinen kauaa viihtyisi näin hullun kansan kaitsijana, ei ainakaan Suomi-Filmi-versiossa.

6311160dbdb8de2556687f3b1814b317.jpg
 
Periaatteessahan jokainen suomalainen yhteishyödyllinen yhdistys, jolla on rahavirtoja, on helposti tapettavissa. Miten vai? Panemalla ne verolle ja likvidoimalla avustusvirrat. Loppuu julkinen yhdistystoiminta kuin seinään. Mutta siitä seuraisi se, että aatteellinen toiminta siirtyisi helposti maan alle ja harmaalle alueelle. Tällainen käsittämättömän kauhistava tilanne oli Suomessa syntymässä -90-luvulla, kun mm. reserviläisistä osa halusi äksöniä ja toimintaa reippaassa mp-hengessä. Ei siinä paljon aikailtu, kun hommalle tuli suitset ja tarjonta siirtyi virallisiin (mpk) kanaviin. Sveitsiläinen vastarintaopas tuli virallisesti Mustan Raamatun asemaan ja innokkaimmat ressut kerättiin julkisen harrastelun karsinaan. Suomessa kansalaistoiminta on juhlapuheiden pysyvä hiilloksen aihe, kunhan tuo kansalaistoiminta muistaa oman paikkansa. Vahvaksi halajava valtio ei hevin tunnusta reviirilleen tulijoita.

Jälleen kerran totuuden sanoja korpifilosofi Baikalilta.

Homma menee juurikin noin. On loppujen lopuksi kaikkien etu, että kiihkeimmät antimilitaristit saavat purkaa paineitaan laillisessa kansalaisjärjestössä. Mieleen muistuu 20 vuotta sitten Imagessa haastetultu militantti antimilitaristi. Kyseinen herra poseerasi Ar kädessä ja ilmoitti, että sotilaspoliisit pääsee hautaan jos tulevat lkp:n aikana hakemaan. Tuonkaltaiset kiilusilmät kun alkaa salaisessa järjestössään toimia maan alla niin jälki on äkkiä aika rumaa. (Lisäksi tuollainen maanalainen toiminta antaa ihan oikeaa kokemusta salaisesta toiminnasta oli kyseessä sitten terroristisolujen perustaminen, varainhankinta tai jäsenten rekrytointi.)

Rekisteröidyissä yhdistyksissä on se hyvä puoli, että mukana on käytännössä aina joku täysipäinen, joka alkaa puhumaan tolkkua hommaan, kun joku kiilusilmä haluaa laittaa pommin kenraalin mersuun tai hyökätä Venäjän suurlähetystöön!
 
Juu. Henry Saari pataljoonankomentajaksi ja Raakeli anarkistiksi. Tai sitten raflaavampi muoto: Raakeli komppanianpäälliköksi ja joku hirmuinen herkules anarkistiksi.

Raakeli on kyllä nykyisin niin pahaa katsottavaa että ennemmin siitä tulee mieleen komppanianpäällikkö jossain vanhan itäblokin armeijassa kuin "tyttönen". Eipä se Henry Saarikaan taida ainakaan enää useimpien naisihmisten silmää miellyttää. Mutta Raakeli on tietysti jopa joskus ilmoittanut, että politiikka ja punavihreä aate kiinnostaa...
 
Minä suosittelen aikuisviihdeteollisuutta tähän elokuvaan. Repliikit voivat olla tasoa: "oooh...fasistinroikale.... ooohhh..."

Miespääosaan oma panssarijääkärimme @pstsika . Varustus: baretti ohjesäännön mukaisesti, tst-vyö ja peilinkiiltäväksi kiilloitetut maihinnousukengät, ei muuta. Sotilasvalansa velvoittama hän suorittaa maanpuolustuksellista kasvatustyötä kesäyössä nurkumatta ja omia vaivojaan säästelemättä.
Taustalla lotkottaa tyhjäkäynnillä bemari ja idylliä hieman sotkee hermostuneen kuskin kaasunpolkaisuista koivikkoon pakoputkesta roiskahtava öljysuihku.
Bemarin kajareista soi Sibeliuksen Finlandia.

Kasvatustyönsä suoritettuaa moitteettomassa ja täydellisessä ohjesäännönmukaisessa sotisovassa sankarimme lausahtaa: - Muistatko?
Neito: Oi sankarini, ilmoittaudun heti huomenna aluetoimistoon naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen!:p:p

:):):D:p:p
 
Aivan loistava tuo elokuvaidea! "Takkutyttö ja Ressupoika"

Entäpäs jos tehtäisiin tunteisiin vetoava propagandaelokuva, joka ei olisi yksinomaan hydrauliikkaosaston esittelyä. Sitäkin kyllä voisi sisällyttää seuraavaan, mutta leffassa voisi olla hieman enemmän tarinaa kuin pelkistä "juonellisista elementeistä" koostuvissa jynkkyvideopätkissä.

Elokuvan tunnusmelodiaksi levytetään uudelleen sanoitettuna kappale "Samantekevää" ja kellotytöt kaivetaan naftaliinista studioon.

Leffasta voidaan tehdä nykyaikainen Salkkarikolmiodraama, jossa kotoaan harjoitukseen komennetun ressupojan ja takkutytön lyhyeksi jäävällä romanttisella kohtaamisella luonnon helmassa on traagisia seurauksia. Elokuva kertoo yhteiskunnallisen ilmiön pauloihin joutuvasta tytöstä, joka aatteen palon loimutessa kirkkaimmillaan törmää aktivisti-iskussa nuoreen isänmaalliseen reserviläismieheen ja vastakkainasettelusta huolimatta lempi leimahtaa kiihkeästi parin välillä aiheuttaen myllerrystä niin henkilökohtaosessa elämässä kuin yhteiskunnallisessa keskustelussa. Molemmat saavat sapiskaa omillla tahoillaan (ja reserviläinen kotona olevalta morsmaikkuehdokkaalta), tyttö tulee raskaaksi ja tuomitaan iskuun osallisena (aateveljet nostavat tytön marttyyrisankariksi eivätkä päästä häntä lähtemään pois liikkeestä), poika saa ankaraa palautetta esimiehiltä jne. Jatko jääköön vielä suunnittelupöydälle.

Lyrics: (kirjoitan padilla joten pistän nyt vain vähän kertosäettä, editillä napsahti lisää)

Tänään taas vähän hankalampaa
Olla täällä ja muistaa sut
Ihanaa on sun lasta kantaa
Se on jälleen kasvanut

Kun sä katsahdit minuun
Tunsitko samoin niin
Ei mä en anele en kinuu
Mut vietiin pois mä jouduin niin

Sä koskit mun niskaa, suus hymyilee
Mä en kestä näin olla,
Mitä mä teen

Sull oli taisteluliivissä heijastin, mulla oli takkuinen tukka
Ja maailma kuin siinä ei muita ois
Nyt mä oon väsynyt, turta ja sekaisin,
Mä oon säälittävä rukka
Joka valheeseen uppoo
Ja ei pääse pois

Mitä musta jää
Kasa ikävää
Samantekevää

Mättäällä oli mustikoita
Ja suut oli siniset

Nyt mä kerään astioita
Ja mietin miten pakenen
Ne tulee ulkoa sisään
Mä lasken silmät kämmeniin

Vähän viiniä lisää
Ja ne nauraa pidä aatteest kii
Oi koske mun niskaa ja hymyile
Mä en kestäisi olla,
Mitä mä teen

Sull oli taisteluliivissä heijastin, mulla oli takkuinen tukka
Ja maailma kuin siinä ei muita ois
Nyt mä oon väsynyt, turta ja sekaisin,
Mä oon säälittävä rukka
Joka valheeseen uppoo
Ja ei pääse pois

Mitä musta jää
Kasa ikävää
Samantekevää

Ja mä vähenen, palelen
Ja mä haluun luokses, tänne en
Ilman sua ei oo mua, ei ollenkaan

Mikset sä ja miksen mä
Yhdessä vois elellä
Nyt vankina kaukana
Sua ootan vaan

Mitä musta jäljelle jää

Sull oli taisteluliivissä heijastin, mulla oli takkuinen tukka
Ja maailma kuin siinä ei muita ois
Nyt mä oon väsynyt, turta ja sekaisin,
Mä oon säälittävä rukka
Joka valheeseen uppoo
Ja ei pääse pois

Mitä musta jää
Kasa ikävää
Samantekevää



...

EDIT: Leffan nimeksi "Vastatuulessa", ulkomaille levitettäessä "Against the Wind" Loppu voisi olla kyllä sellainen, jossa reserviläispoika tekee palveluskavereidensa kanssa aseettoman ja yllättävän vähäväkivaltaisen pelastuskommandoiskun yhä militantimmaksi suuntautuvan liikkeen päämajaan ja pelastaa takkutytön. Loppu onkin häpy endingiä, aikaa myöhemmin lapsi juoksee iloisena ja leikkii kotona puupyssyllä pumpum leikkiä, raskaana olevan äidin maha vilahtaa sivulta ja juuri kun isä aikoo kieltää lasta, äiti laskee kätensä hänen olalleen, hymyilee ja sanoo hellästi: "Anna pojan leikkiä. Hän on hyvällä asialla."
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top