Operaatio Vastatuuli

Miespääosaan oma panssarijääkärimme @pstsika . Varustus: baretti ohjesäännön mukaisesti, tst-vyö ja peilinkiiltäväksi kiilloitetut maihinnousukengät, ei muuta. Sotilasvalansa velvoittama hän suorittaa maanpuolustuksellista kasvatustyötä kesäyössä nurkumatta ja omia vaivojaan säästelemättä.
Taustalla lotkottaa tyhjäkäynnillä bemari ja idylliä hieman sotkee hermostuneen kuskin kaasunpolkaisuista koivikkoon pakoputkesta roiskahtava öljysuihku.
Bemarin kajareista soi Sibeliuksen Finlandia.

Kasvatustyönsä suoritettuaa moitteettomassa ja täydellisessä ohjesäännönmukaisessa sotisovassa sankarimme lausahtaa: - Muistatko?
Neito: Oi sankarini, ilmoittaudun heti huomenna aluetoimistoon naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen!:p:p

:):):D:p:p

Loistavaa, aivan mahtavaa! :D
 
Aivan loistava tuo elokuvaidea! "Takkutyttö ja Ressupoika"

Entäpäs jos tehtäisiin tunteisiin vetoava propagandaelokuva, joka ei olisi yksinomaan hydrauliikkaosaston esittelyä. Sitäkin kyllä voisi sisällyttää seuraavaan, mutta leffassa voisi olla hieman enemmän tarinaa kuin pelkistä "juonellisista elementeistä" koostuvissa jynkkyvideopätkissä.

Elokuvan tunnusmelodiaksi levytetään uudelleen sanoitettuna kappale "Samantekevää" ja kellotytöt kaivetaan naftaliinista studioon.

Leffasta voidaan tehdä nykyaikainen Salkkarikolmiodraama, jossa kotoaan harjoitukseen komennetun ressupojan ja takkutytön lyhyeksi jäävällä romanttisella kohtaamisella luonnon helmassa on traagisia seurauksia. Elokuva kertoo yhteiskunnallisen ilmiön pauloihin joutuvasta tytöstä, joka aatteen palon loimutessa kirkkaimmillaan törmää aktivisti-iskussa nuoreen isänmaalliseen reserviläismieheen ja vastakkainasettelusta huolimatta lempi leimahtaa kiihkeästi parin välillä aiheuttaen myllerrystä niin henkilökohtaosessa elämässä kuin yhteiskunnallisessa keskustelussa. Molemmat saavat sapiskaa omillla tahoillaan (ja reserviläinen kotona olevalta morsmaikkuehdokkaalta), tyttö tulee raskaaksi ja tuomitaan iskuun osallisena (aateveljet nostavat tytön marttyyrisankariksi eivätkä päästä häntä lähtemään pois liikkeestä), poika saa ankaraa palautetta esimiehiltä jne. Jatko jääköön vielä suunnittelupöydälle.

Lyrics: (kirjoitan padilla joten pistän nyt vain vähän kertosäettä, editillä napsahti lisää)

Tänään taas vähän hankalampaa
Olla täällä ja muistaa sut
Ihanaa on sun lasta kantaa
Se on jälleen kasvanut

Kun sä katsahdit minuun
Tunsitko samoin niin
Ei mä en anele en kinuu
Mut vietiin pois mä jouduin niin

Sä koskit mun niskaa, suus hymyilee
Mä en kestä näin olla,
Mitä mä teen

Sull oli taisteluliivissä heijastin, mulla oli takkuinen tukka
Ja maailma kuin siinä ei muita ois
Nyt mä oon väsynyt, turta ja sekaisin,
Mä oon säälittävä rukka
Joka valheeseen uppoo
Ja ei pääse pois

Mitä musta jää
Kasa ikävää
Samantekevää

Mättäällä oli mustikoita
Ja suut oli siniset

Nyt mä kerään astioita
Ja mietin miten pakenen
Ne tulee ulkoa sisään
Mä lasken silmät kämmeniin

Vähän viiniä lisää
Ja ne nauraa pidä aatteest kii
Oi koske mun niskaa ja hymyile
Mä en kestäisi olla,
Mitä mä teen

Sull oli taisteluliivissä heijastin, mulla oli takkuinen tukka
Ja maailma kuin siinä ei muita ois
Nyt mä oon väsynyt, turta ja sekaisin,
Mä oon säälittävä rukka
Joka valheeseen uppoo
Ja ei pääse pois

Mitä musta jää
Kasa ikävää
Samantekevää

Ja mä vähenen, palelen
Ja mä haluun luokses, tänne en
Ilman sua ei oo mua, ei ollenkaan

Mikset sä ja miksen mä
Yhdessä vois elellä
Nyt vankina kaukana
Sua ootan vaan

Mitä musta jäljelle jää

Sull oli taisteluliivissä heijastin, mulla oli takkuinen tukka
Ja maailma kuin siinä ei muita ois
Nyt mä oon väsynyt, turta ja sekaisin,
Mä oon säälittävä rukka
Joka valheeseen uppoo
Ja ei pääse pois

Mitä musta jää
Kasa ikävää
Samantekevää



...

EDIT: Leffan nimeksi "Vastatuulessa", ulkomaille levitettäessä "Against the Wind" Loppu voisi olla kyllä sellainen, jossa reserviläispoika tekee palveluskavereidensa kanssa aseettoman ja yllättävän vähäväkivaltaisen pelastuskommandoiskun yhä militantimmaksi suuntautuvan liikkeen päämajaan ja pelastaa takkutytön. Loppu onkin häpy endingiä, aikaa myöhemmin lapsi juoksee iloisena ja leikkii kotona puupyssyllä pumpum leikkiä, raskaana olevan äidin maha vilahtaa sivulta ja juuri kun isä aikoo kieltää lasta, äiti laskee kätensä hänen olalleen, hymyilee ja sanoo hellästi: "Anna pojan leikkiä. Hän on hyvällä asialla."

Ja tämä on, jos mahdollista, vieläkin parempi :D :D
 
Olen odottanut ensimmäistä Wihurin vastaista tiedosoperaatiota jo pari kuukautta.

Vastapuolen avauskokoonpano aluksi yllätti. Toki aloitetta ei ole menetetty.

Tilanne voidaan ottaa haltuun asiallisella tiedoituksella, esim reservijärjestöt voivat tulla paikanpäälle tiedottamaan toiminnastaan. Ja kertomaan kansalaisoikeuksien -omien ja toisten- puolustamisesta.

Myös reserviläisjärjestöt voisivat väkivallattomalla ihmisketjulla sulkea kansalaisoikeuksien vastustajien marssin harjoitusalueelle.
 
Eikö olisi viisaampaa toivottaa hörhöt lämpimästi tervetulleeksi tutustamaan toimintaan, laittaa soppatykit valmiiksi höyryämään toki kasvisruokaa (sellasia hernehiä jotta ne ei kypsy) ja kerätä PR-pisteet kotiin?

Tuo on hyvä idea, tiedotusta varusmiespalveluksesta ja varusmiehiä mukaan kertomaan kokemuksistaan.
Wirtanen ja Hynynen paikalle etc.
Sitten kun joku Vastatuulelainen suorittaa varsumiespalveluksen niin kertomus Ruotuväkeen.
 
Puolustusvoimat handlaa kyllä tämän haasteen ihan nätisti.

Näin varmaan on. Ja paras tapaa hoitaa tilanne on katsoa hetken aikaa säälivästi ja jatkaa omaa toimintaa.
Turussa oli viime kesänä Northern Coast harjoituksen aikana suuri NATO-vastainen mielenosoitus johon oli haalittu väkeä ympäri maata. Tilaisuuteen osallistui 47 ihmistä, osa paikallisia laitapuolen kulkijoita jotka olivat ilmeisesti mukana kaljapalkalla. Samaan aikaan NATO-maiden aluksiin tutustui yli 50 000 ihmistä. Että silleen...
 
Näin varmaan on. Ja paras tapaa hoitaa tilanne on katsoa hetken aikaa säälivästi ja jatkaa omaa toimintaa.
Turussa oli viime kesänä Northern Coast harjoituksen aikana suuri NATO-vastainen mielenosoitus johon oli haalittu väkeä ympäri maata. Tilaisuuteen osallistui 47 ihmistä, osa paikallisia laitapuolen kulkijoita jotka olivat ilmeisesti mukana kaljapalkalla. Samaan aikaan NATO-maiden aluksiin tutustui yli 50 000 ihmistä. Että silleen...

Jep, ei pv kaadu muutamaan häirikköön.
 
No siksi koska asevelvollisuusarmeijoista piti luopua Euroopan osalta ja keskittyä KRIHAiluun. Niin ei ole kiusallisia työkaluja kansallisvaltioiden käytössä kun niistäkin eli k-valtioista on aika nyt ajanut ohi. Ja niistäkin pitää luopua kuten UPI:n Teija Tiilikainen aikanaan lehtihaastattelussa meille kertoi. Siis ennen kun oli UPI:n johtaja.

TT on kuleksinut eräitä kertoja Bb-ryhmän kokouksissa...

Asiat ovat harvoin yksinkertaisia, varsinkin jos on kyse rahasta ja vallasta. Vilautetaan vähän foliota, jonkun etu Euroopan sisällä on se, että kansallisvaltioilla ei ole hampaita. Asian tiimoilta hauskalla tavalla noin 5min46s alkaen:

 
Minä suosittelen aikuisviihdeteollisuutta tähän elokuvaan. Repliikit voivat olla tasoa: "oooh...fasistinroikale.... ooohhh..."

Naispääosan esittäjäksi on löydetty vahva kandidaatti. (Linkin takana K-18) Elokuvan nimikin on jo valmiina...

http://apina.biz/20296.jpg

"Näin hippi saa nyrkistä!"
 
Viimeksi muokattu:
Yhden asian haluaisin kuulla. Mitä kuvan herralla olisi kommenttia Vastatuulesta? Hänellehän oli kuntosalillakin oma "blonde fascist pig" -kunto-ohjelma...

utg-05-16-06.jpg
 
Naispääosan esittäjäksi on löydetty vahva kandidaatti. (Linkin takana K-18) Elokuvan nimikin on jo valmiina...

http://apina.biz/20296.jpg

"Näin hippi saa nyrkistä!"

"Hei olen 24v. vantaalainen .... Työhistoria on pitkä ja monipuolinen, olen käynyt hankkimassa kokemusta mm. siivoojan hommista, feissauksesta (???), lehtien myynnistä puhelimessa ja nuorisokahvilan myyjän työstä."

EI VITTU ETTÄ MÄ REPESIN!

 
Sledge Hammer: Well, Miss, I was in this store when two thugs entered and threatened the owner with shotguns. At that time I drew my magnum and killed them both. Then I bought some eggs, milk, and some of those little cocktail weenies.
News reporter: Inspector Hammer, was what you did in the store absolutely necessary?
Sledge Hammer: Yes, I had no groceries at all.
 
Back
Top