Operaatio Vastatuuli

Pikkuhiljaa kuitenkin opin aikatauluttamaan. Pantarangaistus vahvisti minua ihmisenä, se oli ikään kuin koettelemus, josta selvisin. Se on vahvistanut olemistani ja periaatteitani muutenkin, esimerkiksi vegaaniuttani.
Näitä veijareitahan ihan turhaan ylenkatsotaan. Haastava juttu tuo aikatauluttaminen, mutta lopussa sitten seisoo.

:salut:
 
Olisiko Operatio Vastatuulen oikea nimi "Paskahuuli"?

Kun ainoa anti on ollut ajatuksista Suomen puolustuksen ja/tai talouden alasajosta?

Onnea eduskuntavaaleihin.
 
Talouden "alasajon" hoitanee muut puolueet niin siitä ei tarvitse huolehtia. Mutta mitkä eduskuntapuolueet suhtautuvat kielteisesti asevelvollisuuteen? Vas, vihr, sdp?

http://totaaliblogi.org/
 
Näitä totaalikieltätyjiä oli nyt 17 vuodessa.

Saan ihan mihin tahansa rekrytöityä 17 huuhatyyppiä vuodessa.

Ei voi olla mikään yhteiskunnan keskeinen juttu, vai mitä @roopeluhtala ;)
 
Kuinkakohan moni välttää asepalveluksen esittämällä sairasta? Sehän on melko helppoa kuulema, ainakin netistä löytyy ohjeet siihen jos ei itse älyä miten tulee toimia.
 
Kuinkakohan moni välttää asepalveluksen esittämällä sairasta? Sehän on melko helppoa kuulema, ainakin netistä löytyy ohjeet siihen jos ei itse älyä miten tulee toimia.
Juu, pohdittavaa on tietenkin mikä ehkäisee sotaa paremmin.

Se että meillä on hyvin varustetut ja koulutetut joukot vai se että meillä on nuoria miehiä jotka ovat SoMeen kirjoittaneet että vastustavat sotaa? /s
 
Ehkä on kuitenkin parempi että ovat aseistakieltäytyjiä.... :D

Näinpä. Helvetin hienoa että kavereilla on rohkeutta tehdä se mikä itsestä tuntuu parhaalle, sen sijaan että lampaina määkisivät sinne minne muut käskee.

Onhan tuo kavereiden näkökulma itsessään aika pateettinen tuon panta-jutun suhteen, tervetuloa vaan työelämään. Toki jos elämänsä voi elää ilman aikatauluihin sitoutumista yms niin eipä se minulta pois ole ja oikeastaan olen vähän kateellinen.

Aseistakieltäytymisessä on minulle myös vahva feministinen ulottuvuus, miesten sukupuolirooleja murtava tavoite. Jollain tapaa väkivalta, kansakunta, maanpuolustus ja miehisyys ovat niin toisiinsa kietoutuneita asioita.“

Mitäkähän vittua naisten etujärjestötoiminnalla ja tasa-arvolla on toistensa kanssa tekemistä? Feministeille on aivan vitun sama käykö miehet armeijaa kunhan naisten ei tarvitse käydä.
 
Juu, pohdittavaa on tietenkin mikä ehkäisee sotaa paremmin.

Se että meillä on hyvin varustetut ja koulutetut joukot vai se että meillä on nuoria miehiä jotka ovat SoMeen kirjoittaneet että vastustavat sotaa? /s
Ja @roopeluhtala et ole kokenut kun pinohiiriupseri ilmoittautuu ja kertoo sulutuksista, kun tykistön tulenjohtueen johtaja ilmoittautuu ja kun pst-joukkueen johtaja ilmoittautuu alistukseksi.

Meillä zydeemi skulaa.
 
http://yle.fi/uutiset/rikolliset_rauhan_puolesta/8191350
Väkivallan kohtaaminen on minulle aika harvinaista. Varmaan viimeksi joskus teini-ikäisenä minua on kukaan lyönyt. Itse voisin käyttää väkivaltaa lähinnä hätävarjeluna, jos vaikka perhettäni uhattaisiin.

Jahhah, kyllapa kaverilla riitti juttua. Voi olla tossa hatavarjelutilanteessa vahan myohaista alkaa miettia tota vakivaltajuttua uudestaan... vahan niinkuin menet ensimmaista kertaa golffaamaan, ihan vituralleen menee varmasti
 
"Jollain tapaa väkivalta, kansakunta, maanpuolustus ja miehisyys ovat niin toisiinsa kietoutuneita asioita.“

Minäpä voisin kertoa totaalille tasan tarkkaan mikä on se "jokin tapa" jolla nuo ovat toisiinsa kietoutuneet.

Nimittäin joskus voi tulla tilanne jossa miehiset miehet (ja motivoituneet naiset) voivat osana maanpuolustusta joutua pakon edessä vastaamaan väkivaltaan väkivallalla kun koko kansakunnan olemassaolo, kansalaisten elintaso, demokraattiset ja vapaat arvot ja olosuhteet ja suvereniteetti ovat uhattuna. Tänne voisi esimerkiksi tunkea järjestelmä jossa poliittiset murhat ovat arkipäivää, oppositio tukahdutetaan eriseuraisiksi pikkuputiikeiksi, yksityisomaisuuden suojasta ei ole mitään varmuutta eikä erilaisuutta suvaita vaan esim. homot piestään kadulla henkihieveriin.

En voi käsittää miten joitakin voi niin kovin ahdistaa se että sukupuolten välillä on jotakin eroavaisuuksia. Varmaan rakastelevatkin vain kyljellään koska se on ainoita asentoja jossa ei tarvitse tuntea syyllisyyttä animalistisesta seksismistä kun säilytetään täydellinen tasa-arvo ja yhdenmukaisuus sukupuolten välillä... :rolleyes:
 
Vaikka toivottavasti emme joudu vastaamaan Orwellin sanontaan, mutta se pitää silti paikkansa:

People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
 
Juu, pohdittavaa on tietenkin mikä ehkäisee sotaa paremmin.

Se että meillä on hyvin varustetut ja koulutetut joukot vai se että meillä on nuoria miehiä jotka ovat SoMeen kirjoittaneet että vastustavat sotaa? /s
Varmaan jälkimmäinen, sillä vaikka tänne joku hyökkäisi eivät he alkaisi sotimaan. Tiedätkö muuten vastausta kysymykseeni?
 
Varmaan jälkimmäinen, sillä vaikka tänne joku hyökkäisi eivät he alkaisi sotimaan. Tiedätkö muuten vastausta kysymykseeni?

Niinkuin vanhassa liittymämainoksessa maalaismies tokaisee: "Noo, en mä nyt tiiä..."

Onhan niitä esimerkkejä että toinen osapuoli sotii kovinkin innokkaasti vaikka toiselta puolelta ei tehtäisi minkäänlaista vastarintaa. Tässä on se ikävyys että tappiolukematkin ovat aika yksipuolisia. Puhumattakaan ei-konkreettisista tappioista...
 
12194922_1026218747423342_2897894258595162637_o.jpg


https://www.facebook.com/Puolivuottapannassa/?fref=ts

21-vuotias tamperelainen aktivisti kirjoittaa kokemuksistaan totaalikieltäytyjänä.
 
Back
Top