Pikku-orava
Korpraali
Nuo TET-jaksot on kyllä haastavia toisille firmoille. Olen töissä pienessä perhefirmassa, työntekijöitä noin 10, kaikille on ihan oikeaa tekemistä kaiken aikaa. Poikani oli 2 kertaa "tettimässä" ja muutaman kerran on olen vahtinut ulkopuolista. Siitä perushommasta kun valikoi sellaiset hommat mitä voi teettää ja mihin voi käyttää koululaista, ei niistä kovin pitkää listaa saanut. Siinä sitten yritti kehitellä edes jotain fiksua tekemistä viikoksi, samalla kun omat hommat painaa päälle, niin ei se herkkua ole.Esimerkki tähän suuntaan: Lähipiiriin kuuluva yläastelainen - noheva poika - käytti käytännössä viikon soittelemalla paikkakunnan yrityksiin jotta saisi TET-paikan. Ei onnistunut. Paskamaisillaan vastaus oli että ettei meillä ole aikaa turhanaikaisiin roikkujiin. Paikka löytyi sitten kunnan päiväkodista jossa poika itse asiassa viihtyi ja täditkin oli tyytyväisiä. Mutta jokseenkin vino kuva jäi kaverille yrityksistä.
Vai oliko se vino?
Tyttö oli kaverinsa kanssa kerran paikallisessa "puutarha/rautakauppa" myymälässä. Hommat loppui jatkuvasti kesken kun "ei voi/saa teettää/ vaarallista/ vaatii asiantuntemusta", oli kuulemma tylsää.
Ruokakaupassa sitten erilaisia hommia riitti pitkin päivää ja tykkäsivät.
Toisen asteen työssä oppijat on sitten aivan oma lukunsa.