Orpon hallituksen politiikka ja siitä keskustelu

Suomessa on niin vähän kuitenkin ihmisiä jotka olleet ulkomailla töissä tai sellaisia jotka itse viitsisivät selvittää asioita. Ovat ihan liittojen disinformaation kampanjan uhreja. Media toki tukee, koska liitot on yksityisen median puolella aika huomattavia mainostajia ja YLE poliittisesti ohjautunut sinne suuntaan.
Tämä alkaa näyttämään jo yritykseltä kaataa demokraattisesti valittu hallitus eli voidaan puhua kapinasta.
 
Samaa mieltä poliittisista lakoista mutta näen silti hallituksen autoritaarisuudessa helkkarin huonon taktiikan saavuttaa yhtään mitään.
En itse usko että kovin paljonkaan pehmeämmälläkään taktiikalla saisi AY-liikkeen olemaan yhtään tuon vastuullisempi yhteiskunnan hyvinvoinnin suhteen. Ainoa positiivinen asiassa on että AY-liike sahaa tällä ihan itsensä alta oksaa, vähän kuin Putin maalasi itsensä strategisesti nurkkaan ennen 2022 ja sen jälkeen ollaankin sitten vaan menty kohti väistämätöntä (esim Itämeren menetys NATO:lle heidän näkökulmastaan).
 
Kyllä tässä vaan mietityttää tämä äänestämisen mielekkyys ylipäätään. Oikeistolaista politiikkaa ei voi harrastaa. Maahanmuuttopolitiikassa sen varmistaa vasemmistolaisten taskussa olevat perustuslakitalebanit. Talouspolitiikassa taas sen varmistaa samat talebanit plus AY liike. Toiseen suuntaan (menoja korottavaan, tukia lisäävään, turvaa parantavaan) ei ole muuta estoa kuin hallituspohja.
 
En itse usko että kovin paljonkaan pehmeämmälläkään taktiikalla saisi AY-liikkeen olemaan yhtään tuon vastuullisempi yhteiskunnan hyvinvoinnin suhteen. Ainoa positiivinen asiassa on että AY-liike sahaa tällä ihan itsensä alta oksaa, vähän kuin Putin maalasi itsensä strategisesti nurkkaan ennen 2022 ja sen jälkeen ollaankin sitten vaan menty kohti väistämätöntä (esim Itämeren menetys NATO:lle heidän näkökulmastaan).
Olen vähän eri mieltä. Sipiläkin osasi.

Tämä olisi ollut helppo hoitaa. Nyt Satonen leikkii mini-Thatcheria Orpon tuella ja SAK on päättänyt, että mennään sitten yhdessä helvettiin. Mitään sellaista hallitus ei saavuta, jolla nämä menetykset korvattaisiin edes meidän aikanamme.

Tämähän on kuin jossain helvetin huonossa liitossa, että toisella on kanta ja sitten toinen sanoo oman kantansa ja kumpikin miettii, voittiko vai hävisikö väittelyn. Mutta lapsilla ei edelleenkään ole rahaa.
 
Olen vähän eri mieltä. Sipiläkin osasi.

Tämä olisi ollut helppo hoitaa. Nyt Satonen leikkii mini-Thatcheria Orpon tuella ja SAK on päättänyt, että mennään sitten yhdessä helvettiin. Mitään sellaista hallitus ei saavuta, jolla nämä menetykset korvattaisiin edes meidän aikanamme.

Tämähän on kuin jossain helvetin huonossa liitossa, että toisella on kanta ja sitten toinen sanoo oman kantansa ja kumpikin miettii, voittiko vai hävisikö väittelyn. Mutta lapsilla ei edelleenkään ole rahaa.
Kyllähän tässä on hallituksen puolelta hakemalla haettu riitaa ja se myös saatu. Ilmeisesti on arvioitu, että riitelemällä saadaan enemmän, kuin menetetään. Seurataan mielenkiinnolla osuttiinko arvioissa oikeaan.
 
Olen vähän eri mieltä. Sipiläkin osasi.

Tämä olisi ollut helppo hoitaa. Nyt Satonen leikkii mini-Thatcheria Orpon tuella ja SAK on päättänyt, että mennään sitten yhdessä helvettiin. Mitään sellaista hallitus ei saavuta, jolla nämä menetykset korvattaisiin edes meidän aikanamme.

Tämähän on kuin jossain helvetin huonossa liitossa, että toisella on kanta ja sitten toinen sanoo oman kantansa ja kumpikin miettii, voittiko vai hävisikö väittelyn. Mutta lapsilla ei edelleenkään ole rahaa.

Liitot lähti jo alkusyksystä kävelemään noista neuvotteluista hallituksen kanssa. Hallitus hakenut riitaa ? Voisiko joku perustella tuon ? Siis ei mitään propagandaa, vaan ihan asiapohjalta. Minun mielestä noissa hallituksen esityksissä ei yhdessäkään ole sellaisia kohtia, mistä liitot ei voisi neuvotella jos haluaisivat.

Näkeenhän sen nytkin että esimerkiksi tuo poliittisten lakko-oikeuksien lainsäädäntö on pakko muuttaa. Missään Euroopan maassa ei ole mahdollisuutta pitää 2 viikon (sic) poliittisia lakkoja.
 
Kyllähän tässä on hallituksen puolelta hakemalla haettu riitaa ja se myös saatu. Ilmeisesti on arvioitu, että riitelemällä saadaan enemmän, kuin menetetään. Seurataan mielenkiinnolla osuttiinko arvioissa oikeaan.
Tämä on puhdas valtataistelu, sallitaanko ulkoparlamentaarinen vallankäyttö. Ei noilla ay-johtajilla ole mitään poliittista mandaattia.
 
Olen vähän eri mieltä. Sipiläkin osasi.

Tämä olisi ollut helppo hoitaa. Nyt Satonen leikkii mini-Thatcheria Orpon tuella ja SAK on päättänyt, että mennään sitten yhdessä helvettiin. Mitään sellaista hallitus ei saavuta, jolla nämä menetykset korvattaisiin edes meidän aikanamme.

Tämähän on kuin jossain helvetin huonossa liitossa, että toisella on kanta ja sitten toinen sanoo oman kantansa ja kumpikin miettii, voittiko vai hävisikö väittelyn. Mutta lapsilla ei edelleenkään ole rahaa.
En olettanutkaan että tästä asiasta vallitsisi keskuudessamme laaja konsensus. Itse olen paremminkin nähnyt AY-liikkeen tietoisesti lähteneen hakemaan konfliktia ja sitä se myös saa. Toivotaan mielipide-eroista huolimatta että tämä veisi asoita terveempään suuntaan yhteiskunnassamme.
 
Kyllähän tässä on hallituksen puolelta hakemalla haettu riitaa ja se myös saatu. Ilmeisesti on arvioitu, että riitelemällä saadaan enemmän, kuin menetetään. Seurataan mielenkiinnolla osuttiinko arvioissa oikeaan.

Voisitko kertoa missä kohdissa hallitus on hakenut riitaa ? Oletko verrannut esimerkiksi Saksan lainsäädäntöä poliittiisista lakoista, sairaspäivistä tai portaittaisesta työttömyysturvasta Suomen vastaaviin ? Mitä on arvioitu ja kuka saa mitä riitelemällä ? Suomi ei saa mitään seuravaan 20 vuoteen. Kilpailukyky aivan onneton, velkavuori kasvaa. Hallitushan väistäisi täysin vastuutaan, jos ei yrittäisi tehdä edes jotain.
 
Olen vähän eri mieltä. Sipiläkin osasi. Mitään sellaista hallitus ei saavuta, jolla nämä menetykset korvattaisiin edes meidän aikanamme.
Sipilä oli surkea amatööri, joka ei saanut muuta aikaan kuin räpellystä. Marin ei tietenkään tehnyt mitään. Jonkun on PAKKO tehdä. On aivan itsestään selvää että ammattiyhdistytysliike ei vapaaehtoisesti luovu kohtuuttomasta ja epädemokraattisesta vallastaan. Suomen taloutta ei saada korjattua ilman ulkopuolisten sekaantumista, minun mielestä se on ollut selkeää jo pitkään. Ei pystytty siihen mihin Ruotsi ja Saksa, luovutetaan tämä nyt, tästä ei tule enää mitään. 20 vuotta samaa räpellystä, kaikki kilpailijat menneet ohi vasemmalta ja oikealta. Suomi on velkaantuva pölkkypää. Tämä koko työmarkkinasirkushan on Suomessa täysi katastrofi ollut jo ihan liian pitkään.

Otetaan Kreikan käyttämät opit käyttöön, että saadaan talous aidosti kasvu-uralle. Mitä siinä menetettäisiin, mitä hiton säilyttämistä tässä konkurssissa enää on ? Velkaannutaan vaan lisää, kun ei saada mitään aikaan. En suoraan sanottuna ymmärrä, miksei EU ala puuttumaan Suomen tilanteeseen tiukemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Samaa mieltä poliittisista lakoista mutta näen silti hallituksen autoritaarisuudessa helkkarin huonon taktiikan saavuttaa yhtään mitään.
Poliittiset lakot hallituksen esityksessä rajataan 24h kestoltaan, ei mitään ihmeellistä. Ihmeellistä on vain ollut Suomen nykyinen lainsäädäntö tuon osalta. No nythän sitä sitten käytetään hyväksi. Voisitko antaa esimerkin hallituksen autoritaarisuudesta ihan käytännön tasolla ? Onko hallitus kieltäytynyt neuvotteluista liittojen kanssa ? Missä sellainen uutinen on ?
 
IS uutisen keskustelussa eräs kirjoittaja kysyi että ollaanko me todella näin tyhmä kansa, että itse aiheutetaan itsellemme tällainen valtakunnallinen tappiotila?

Vastaa siihen kirjoitukseen täällä, koska mulla ei ole IS tunnareita:
KYLLÄ, ME OLEMME JUST NIIN TYHMÄ KANSA.

Tässä valtataistelussa olen sitä mieltä että hallituksen ei pidä taipua mihinkään neuvotteluihin lakkoliittojen kanssa. Antaa mennä vaan oikein syvään pohjaan liittojen pakottamalla tavalla. Perästä kuuluu. Seuraavaksi on yritysten vuoro pistää pihalle porukkaa huonon taloustilanteen vuoksi ja voidaan kysyä liittopäälliköiltä että miten menee omasta mielestä?

Osa Suomen kansasta on todella tyhmää kun lähtee tällaiseen nykytilanteessa. Liittoihmiset vois opetella enemmän kansantalouden toimivuutta ja potkia nykyiset johtajansa pihalle ennenkuin oma työpaikka menee alta.

Seuraavaksi menen ulisemaan "mikä tänään vituttaa" ketjuun....

.
 
IS uutisen keskustelussa eräs kirjoittaja kysyi että ollaanko me todella näin tyhmä kansa, että itse aiheutetaan itsellemme tällainen valtakunnallinen tappiotila?

Vastaa siihen kirjoitukseen täällä, koska mulla ei ole IS tunnareita:
KYLLÄ, ME OLEMME JUST NIIN TYHMÄ KANSA.

Tässä valtataistelussa olen sitä mieltä että hallituksen ei pidä taipua mihinkään neuvotteluihin lakkoliittojen kanssa. Antaa mennä vaan oikein syvään pohjaan liittojen pakottamalla tavalla. Perästä kuuluu. Seuraavaksi on yritysten vuoro pistää pihalle porukkaa huonon taloustilanteen vuoksi ja voidaan kysyä liittopäälliköiltä että miten menee omasta mielestä?

Osa Suomen kansasta on todella tyhmää kun lähtee tällaiseen nykytilanteessa. Liittoihmiset vois opetella enemmän kansantalouden toimivuutta ja potkia nykyiset johtajansa pihalle ennenkuin oma työpaikka menee alta.

Seuraavaksi menen ulisemaan "mikä tänään vituttaa" ketjuun....

.

Ei liittojen johtajat välitä mitään tulevista irtisanomisista. Ei se ole niiden ongelma. Katso nyt niiden palkkoja. Palkat ja edut kovemmat kuin EK:n puolella.

Liittojen johto on jo aikoja sitten tienannut oman eläkekassansa ja muuallakin kuin täällä voi asua.
 
Voisitko kertoa missä kohdissa hallitus on hakenut riitaa ? Oletko verrannut esimerkiksi Saksan lainsäädäntöä poliittiisista lakoista, sairaspäivistä tai portaittaisesta työttömyysturvasta Suomen vastaaviin ? Mitä on arvioitu ja kuka saa mitä riitelemällä ? Suomi ei saa mitään seuravaan 20 vuoteen. Kilpailukyky aivan onneton, velkavuori kasvaa. Hallitushan väistäisi täysin vastuutaan, jos ei yrittäisi tehdä edes jotain.
Ja näillänäkymin luottoluokitus tulee laskemaan. Se tietää ikävää korkomenoille.
 
Kiristyksen edessä ei saa taipua. Jos nyt hallitusantaisi periksi niin käytönnössä mitään uudistuksia ei saataisi enää ajettua läpi
 
Back
Top