Tohon päälle vielä River to The sea -porukka.Punikki tekee kapinaa.
Mikäs näiden porukoiden tavoite on, toivovat utopiaa mutta toteuma on neuvostoliitto.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tohon päälle vielä River to The sea -porukka.Punikki tekee kapinaa.
Tämä alkaa näyttämään jo yritykseltä kaataa demokraattisesti valittu hallitus eli voidaan puhua kapinasta.Suomessa on niin vähän kuitenkin ihmisiä jotka olleet ulkomailla töissä tai sellaisia jotka itse viitsisivät selvittää asioita. Ovat ihan liittojen disinformaation kampanjan uhreja. Media toki tukee, koska liitot on yksityisen median puolella aika huomattavia mainostajia ja YLE poliittisesti ohjautunut sinne suuntaan.
En itse usko että kovin paljonkaan pehmeämmälläkään taktiikalla saisi AY-liikkeen olemaan yhtään tuon vastuullisempi yhteiskunnan hyvinvoinnin suhteen. Ainoa positiivinen asiassa on että AY-liike sahaa tällä ihan itsensä alta oksaa, vähän kuin Putin maalasi itsensä strategisesti nurkkaan ennen 2022 ja sen jälkeen ollaankin sitten vaan menty kohti väistämätöntä (esim Itämeren menetys NATO:lle heidän näkökulmastaan).Samaa mieltä poliittisista lakoista mutta näen silti hallituksen autoritaarisuudessa helkkarin huonon taktiikan saavuttaa yhtään mitään.
Olen vähän eri mieltä. Sipiläkin osasi.En itse usko että kovin paljonkaan pehmeämmälläkään taktiikalla saisi AY-liikkeen olemaan yhtään tuon vastuullisempi yhteiskunnan hyvinvoinnin suhteen. Ainoa positiivinen asiassa on että AY-liike sahaa tällä ihan itsensä alta oksaa, vähän kuin Putin maalasi itsensä strategisesti nurkkaan ennen 2022 ja sen jälkeen ollaankin sitten vaan menty kohti väistämätöntä (esim Itämeren menetys NATO:lle heidän näkökulmastaan).
Kyllähän tässä on hallituksen puolelta hakemalla haettu riitaa ja se myös saatu. Ilmeisesti on arvioitu, että riitelemällä saadaan enemmän, kuin menetetään. Seurataan mielenkiinnolla osuttiinko arvioissa oikeaan.Olen vähän eri mieltä. Sipiläkin osasi.
Tämä olisi ollut helppo hoitaa. Nyt Satonen leikkii mini-Thatcheria Orpon tuella ja SAK on päättänyt, että mennään sitten yhdessä helvettiin. Mitään sellaista hallitus ei saavuta, jolla nämä menetykset korvattaisiin edes meidän aikanamme.
Tämähän on kuin jossain helvetin huonossa liitossa, että toisella on kanta ja sitten toinen sanoo oman kantansa ja kumpikin miettii, voittiko vai hävisikö väittelyn. Mutta lapsilla ei edelleenkään ole rahaa.
Kuinka menettää kerralla kaikki uskottavuutensa: käytä lainmukaisten tapahtumien yhteydessä osapuolista nimitystä punikki, tai lahtari.Punikki tekee kapinaa.
Olen vähän eri mieltä. Sipiläkin osasi.
Tämä olisi ollut helppo hoitaa. Nyt Satonen leikkii mini-Thatcheria Orpon tuella ja SAK on päättänyt, että mennään sitten yhdessä helvettiin. Mitään sellaista hallitus ei saavuta, jolla nämä menetykset korvattaisiin edes meidän aikanamme.
Tämähän on kuin jossain helvetin huonossa liitossa, että toisella on kanta ja sitten toinen sanoo oman kantansa ja kumpikin miettii, voittiko vai hävisikö väittelyn. Mutta lapsilla ei edelleenkään ole rahaa.
Tämä on puhdas valtataistelu, sallitaanko ulkoparlamentaarinen vallankäyttö. Ei noilla ay-johtajilla ole mitään poliittista mandaattia.Kyllähän tässä on hallituksen puolelta hakemalla haettu riitaa ja se myös saatu. Ilmeisesti on arvioitu, että riitelemällä saadaan enemmän, kuin menetetään. Seurataan mielenkiinnolla osuttiinko arvioissa oikeaan.
En olettanutkaan että tästä asiasta vallitsisi keskuudessamme laaja konsensus. Itse olen paremminkin nähnyt AY-liikkeen tietoisesti lähteneen hakemaan konfliktia ja sitä se myös saa. Toivotaan mielipide-eroista huolimatta että tämä veisi asoita terveempään suuntaan yhteiskunnassamme.Olen vähän eri mieltä. Sipiläkin osasi.
Kyllähän tässä on hallituksen puolelta hakemalla haettu riitaa ja se myös saatu. Ilmeisesti on arvioitu, että riitelemällä saadaan enemmän, kuin menetetään. Seurataan mielenkiinnolla osuttiinko arvioissa oikeaan.
Sipilä oli surkea amatööri, joka ei saanut muuta aikaan kuin räpellystä. Marin ei tietenkään tehnyt mitään. Jonkun on PAKKO tehdä. On aivan itsestään selvää että ammattiyhdistytysliike ei vapaaehtoisesti luovu kohtuuttomasta ja epädemokraattisesta vallastaan. Suomen taloutta ei saada korjattua ilman ulkopuolisten sekaantumista, minun mielestä se on ollut selkeää jo pitkään. Ei pystytty siihen mihin Ruotsi ja Saksa, luovutetaan tämä nyt, tästä ei tule enää mitään. 20 vuotta samaa räpellystä, kaikki kilpailijat menneet ohi vasemmalta ja oikealta. Suomi on velkaantuva pölkkypää. Tämä koko työmarkkinasirkushan on Suomessa täysi katastrofi ollut jo ihan liian pitkään.Olen vähän eri mieltä. Sipiläkin osasi. Mitään sellaista hallitus ei saavuta, jolla nämä menetykset korvattaisiin edes meidän aikanamme.
Poliittiset lakot hallituksen esityksessä rajataan 24h kestoltaan, ei mitään ihmeellistä. Ihmeellistä on vain ollut Suomen nykyinen lainsäädäntö tuon osalta. No nythän sitä sitten käytetään hyväksi. Voisitko antaa esimerkin hallituksen autoritaarisuudesta ihan käytännön tasolla ? Onko hallitus kieltäytynyt neuvotteluista liittojen kanssa ? Missä sellainen uutinen on ?Samaa mieltä poliittisista lakoista mutta näen silti hallituksen autoritaarisuudessa helkkarin huonon taktiikan saavuttaa yhtään mitään.
IS uutisen keskustelussa eräs kirjoittaja kysyi että ollaanko me todella näin tyhmä kansa, että itse aiheutetaan itsellemme tällainen valtakunnallinen tappiotila?
Vastaa siihen kirjoitukseen täällä, koska mulla ei ole IS tunnareita:
KYLLÄ, ME OLEMME JUST NIIN TYHMÄ KANSA.
Tässä valtataistelussa olen sitä mieltä että hallituksen ei pidä taipua mihinkään neuvotteluihin lakkoliittojen kanssa. Antaa mennä vaan oikein syvään pohjaan liittojen pakottamalla tavalla. Perästä kuuluu. Seuraavaksi on yritysten vuoro pistää pihalle porukkaa huonon taloustilanteen vuoksi ja voidaan kysyä liittopäälliköiltä että miten menee omasta mielestä?
Osa Suomen kansasta on todella tyhmää kun lähtee tällaiseen nykytilanteessa. Liittoihmiset vois opetella enemmän kansantalouden toimivuutta ja potkia nykyiset johtajansa pihalle ennenkuin oma työpaikka menee alta.
Seuraavaksi menen ulisemaan "mikä tänään vituttaa" ketjuun....
.
Ja näillänäkymin luottoluokitus tulee laskemaan. Se tietää ikävää korkomenoille.Voisitko kertoa missä kohdissa hallitus on hakenut riitaa ? Oletko verrannut esimerkiksi Saksan lainsäädäntöä poliittiisista lakoista, sairaspäivistä tai portaittaisesta työttömyysturvasta Suomen vastaaviin ? Mitä on arvioitu ja kuka saa mitä riitelemällä ? Suomi ei saa mitään seuravaan 20 vuoteen. Kilpailukyky aivan onneton, velkavuori kasvaa. Hallitushan väistäisi täysin vastuutaan, jos ei yrittäisi tehdä edes jotain.
Ai SDP patistelee Orpoa . Koko juttu on alunperinkin SDP:n tilaama.Kiristyksen edessä ei saa taipua. Jos nyt hallitusantaisi periksi niin käytönnössä mitään uudistuksia ei saataisi enää ajettua läpi
SDP:n Lindtman patistaa Orpoa: Nopeasti neuvottelupöytään
Oppositiopuolueiden SDP:n ja vasemmistoliiton puheenjohtajat arvostelevat hallituksen jääräpäisyyttä työmarkkinakriisin ratkaisemisessa.www.iltalehti.fi