Museo
Kenraali
Se kertoo kovasti paljon liittojen asennoitumisesta työntekijöiden todelliseen asemaan että näinkin perustavaa laatua olevaan rikkeeseen ei puututtu/sille ei tehty mitään koska ei liiton jäsen.
Perustuslaissa on yhdistymisvapaus. Oikeudessa liitolle olisi tullut turpaan.
No, se esihistoriasta. Kyllä minullekin kiiltäväkantinen järjestölehti kotiin nykyään kannetaan.
En oikein tiedä taas. Esihistoriassa olen ollut lakkoja myös rikkomassa. En ole lakkoherkällä alalla koska olen Akavan jäsen vähän pitkin hampain mutta kuitenkin ihan omasta halusta. Pari kertaa olen saanut jopa liitolta ihan rahanarvoista oikeudellista apua järjestölehden lisäksi. Paikallisyhdistyksen mukaan liitto on lähettänyt yhtä sun toista minusta ihan järkevän oloista kannanottoa hallitukselle. Hallitus kuitenkin sanoo etteivät liitot ole esittäneet mitään vaihtoehtoa, mikä vaikuttaa ihan puhtaalta valehtelulta kun itse näkee mitä sinne on lähetetty. Jotain outoa tässä on kun ei neuvotella edes maltillisten liittojen kanssa, sillähän sitä kiilaa lyötäisiin työntekijäpuolen osapuolten välille. Johtopäätös tästä on että hallituksen tavoite on toimia vain työnantajapuolen etujen ajajana. Huonoltahan tämä näyttää.
Viimeksi muokattu: