Pahkasikaan verrattavat uutiset

Suuret pahoittelut mutta minun on pakko laittaa tämä tänne.
Oliskohan kovin rasistista jos tuollaisen lipun nähdessään kävisi sen romanien perinteitä noudattaen korjaamassa talteen vai menisikö se kulttuurin omimisen piikkiin? ei prkl tästä taisikin tulla monitasoinen juttu...
 
Suuret pahoittelut mutta minun on pakko laittaa tämä tänne.
Millähän tämän liputuksen aiheellisuus perustellaan, muulla kuin sosialistihallituksen hyvesignaloinnilla? Suomessa on romaneita enemmän muun muassa virolaisia, venäläisiä ja somaleita. Venäläisten ja virolaisten kanssa meillä on paljon pidempi historia kuin romanien kanssa, unohtamatta että Venäjä myönsi itsenäisyytemme, joten miksi emme nosta Venäjän lippua salkoon 6.12. tai 4.11.? Tai liputa sitä yhdessä itsenäisyyspäivänä?
 
Suuret pahoittelut mutta minun on pakko laittaa tämä tänne.
Ja tämä, kunnanhallitus kustantaa uuden lippusalon edellisen viereen... paitsi Haminassa, sorry @Herman30 mutta se on liian iso - sopisi muuten kyllä Haminaan, oman kokemuksenikin mukaan, värit vaan oli vähän niinkuin Israelin lipussa kyllä silloin kun itse olin:

SUOMEN KOMMUNISTINEN RYHMÄ
 
Viimeksi muokattu:

Oliskohan kovin rasistista jos tuollaisen lipun nähdessään kävisi sen romanien perinteitä noudattaen korjaamassa talteen vai menisikö se kulttuurin omimisen piikkiin? ei prkl tästä taisikin tulla monitasoinen juttu...
Mustalaisille liputetaan, hurrataan ja korkeakulttuuria ylistetään joka käänteessä, mutta kansantalouden kannalta ovat vapaamatkustajia ja pelkkä kuluerä. Tutkimatta täysin selvää että kuluttavat verorahoja enemmän kuin tienaavat. 17-vuotiaita saa tutkia ja vertailla ikäryhmänä, mutta mustalaisia ei. Mihinkäköhän tämä vapaakortti oikein perustuu? Sanotaan 20 vuotta takaperin ei ollut olemassa käsitettä "positiivinen syrjintä" aka positiivinen erityiskohtelu, mutta vapaakortti on ollut voimassa 1960-luvulta lähtien.
 
Viimeksi muokattu:
Mustalaisille liputetaan, hurrataan ja korkeakulttuuria ylistetään joka käänteessä, mutta kansantalouden kannalta ovat vapaamatkustajia ja pelkkä kuluerä. Tutkimatta täysin selvää että kuluttavat verorahoja enemmän kuin tienaavat. 17-vuotiaita saa tutkia ja vertailla ikäryhmänä, mutta mustalaisia ei. Mihinkäköhän tämä vapaakortti oikein perustuu? Sanotaan 20 vuotta takaperin ei ollut olemassa käsitettä "positiivinen syrjintä" aka positiivinen erityiskohtelu, mutta vapaakortti on ollut vomassa 1960-luvulta lähtien.
No mutta onhan se Baltzarin Veijokin tehnyt korkeakulttuuria , eikö se johda edes mihinkään? (jaa niin no syytteisiin ties mistä iljettävyydestä)
 
No mutta onhan se Baltzarin Veijokin tehnyt korkeakulttuuria , eikö se johda edes mihinkään? (jaa niin no syytteisiin ties mistä iljettävyydestä)
Jaakon Liisa Saari et alii (Guzenina, Halonen, Lipponen, Rinne) munasivat itsensä varsin perusteellisesti Baltzarin kanssa. Olivat tuntevinaan Baltzarissa hyvyyksistä suurinta ja jotain korkeakulttuuria. Halonen myönsi vielä kulttuurineuvoksen arvonimen. Kukakohan nimityksen veron (8700 e) maksoi? Yleensä veron maksaa nimityksen alullepanija. Veikkaan SDP. Suurin osa suomalaisista oli oikeassa eikä noteerannut B:tä mitenkään. Maalisuoralla B sitten paljastui tyypilliseksi lajikulttuurinsa edustajaksi ja hännystelijänsä suuriksi idareiksi.
 
Ei sinne henkkareiden kopiot kelvanneet vai oliko sulla sellaiset? No, onnea matkaan verotoimistoon, muista että ajokortti ei ole virallinen henkilötodistus. :D

Tuo mieleeni tapahtuman kun hain uutta passia vanhaksi menneen tilalle. Ei voinut antaa kun ei ollut voimassa olevia virallisia henkilötodistuksia. No haetaan sitten henkkareita. Ei voinut kun ei ollut voimassa olevia virallisia henkilötodistuksia...
Mulla homma ratkesi aikanaan 90-luvulla Espoon Kilossa niin että sain passin ulos vasta kun hain ensin naapuriluukulta väliaikaisen (kuvattoman) henkilötodistuksen. Passin ei kuulemma voinut mitenkään päätellä olevan minun ilman henkkaria. Pahvisesta ajokortistakin oli kulunut pari ylintä riviä pois joten sekään ei toiminut.. Lisäksi ajokortin kuvasta puuttui posket ja päässä oli vielä hiukset minkä eräs herttainen naiskonstaapeli ratsiassa mainitsi hyvin kohteliain sanakääntein "hieman" heikentävän tunnistettavuutta.

Parhaiten jäi mieleen henkkariluukun palvelualttiin rouvan iloisella äänellä heläyttänä kysymys: "mille nimelle laitetaan?". Mitään ei tutkittu/todisteltu/kyselty. Ja tämän paskapaperin veroisen kupongin avulla sain sitten passini siitä viereiseltä luukulta. Tienasihan valtio siinäkin parikymppiä mutta muuta järkeä en ole kuvioon vieläkään hahmottanut.
 
Suuret pahoittelut mutta minun on pakko laittaa tämä tänne.
Jos ei halua investoida aitoon kärrynpyörälippuun tämän tärkeän juhlapäivän takia, kävisikö tämä:
200px-Flag_of_Edward_England.svg.png
 
Suuret pahoittelut mutta minun on pakko laittaa tämä tänne.

Jos ei halua investoida aitoon kärrynpyörälippuun tämän tärkeän juhlapäivän takia, kävisikö tämä:
200px-Flag_of_Edward_England.svg.png
Eihän tuossa nyt sentään suositeta vieraalla lipulla liputtamaan, vaan ihan Suomen lipulla. Ei taitaisi olla edes lain mukaista liputtaa vieraalla lipulla.
 
Nyt hallituksen apupuolueet pohtivat, voisiko niin sanotusta Suomen mallista olla ratkaisuksi tilanteeseen. Suomen ratkaisua lähettää leirille viranomainen järjestelemään suomalaisten evakuointia yhteistyössä muiden viranomaisten kanssa luonnehditaan tanskalaismediassa äärimmäisen kiinnostavaksi.

Suomen ratkaisua pidetään kiinnostavana erityisesti siksi, että maahan lähetetty päättä itse henkilöiden evakuoimisesta takaisin Suomeen, harkiten niin lasten kuin suomalaisen yhteiskunnan etua.

 
Back
Top