AKE-ukki
Respected Leader
Näitä ikuisia mopopoikia riittää! Ei ihme ettei Suomen syntyvyys kasva. Naisetkin kiertää kaukaa nuo ikuisesti keskenkasvuiset.Nuo keskenkasvuisiksi jumittuneet vaan pistää silmään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Näitä ikuisia mopopoikia riittää! Ei ihme ettei Suomen syntyvyys kasva. Naisetkin kiertää kaukaa nuo ikuisesti keskenkasvuiset.Nuo keskenkasvuisiksi jumittuneet vaan pistää silmään.
Itse olen ymmärtänyt, että vapautusta ei enää saa yhtä helposti kuin vaikkapa kymmenen vuotta sitten. Tämä lähinnä työyhteisön seurannan perusteella, pelkästään motivaation puute ei riitä vapautukseen.Ilmeisesti vapautuksia myönnetään nykyisin paljon kevyemmin perustein kuin mitä aiemmin.
Mt-ongelmat ovat muodoiltaan niin laajakirjoisia, diagnosoinnin haasteineen. Että tuon kattokäsitteen alle mahtuu kaikkea mahdollista, yksilön normaalin kasvun ja kehityksen kokemuksellisista haasteista toimintakyvyn täydelliseen menettämiseen.Itse olen ymmärtänyt, että vapautusta ei enää saa yhtä helposti kuin vaikkapa kymmenen vuotta sitten. Tämä lähinnä työyhteisön seurannan perusteella, pelkästään motivaation puute ei riitä vapautukseen.
Sitten itse asiaan: itsekin mielen ongelmista kärsineenä on ollut hienoa huomata että ns "Talvisodan henki" elää edelleen hyvin vahvana. Mielenterveyden ongelmat ovat täällä luettujen kommenttien mukaan yksilön oma vika, valinta päästä helpolla ja heitä on paitsi tarve myös velvollisuus moittia halveksuen. Sivuhuomautuksena, omat mt-ongelmat osuivat vasta reserviläisenä kohdalle.
Tätä vähättelyä ja halveksuntaa olen kokenut erityisesti omassa perheessä. Ei henkilökohtaisesti vaan kuuntelemalla nönnöttelyä "pojat lähtee kottipäi, kun ei pää kestä, Perkele se vaan pitää, kyllä vaan kaikki muut..." Vasta kolmekymppisenä uskalsin sanoa kuinka miellyttävää on kuunnella kommentteja minusta ja muista mt-ongelmaisista. Toki aluksi yritti tulla länkytystä kuinka ei kohdistunut muka minuun, mutta osasin onneksi kertoa riittävän selvästi että selitykset eivät auta. Valitettavasti ei ymmärtänyt ensimmäisellä kerralla.
Minusta taas nykyisin vapautuksen saa kaikki jotka haluavat... Kyllä aina joku hieno diagnoosi keksitään, miks ei vaan voi. Vaikka todellinen syy olis ettei jaksa,halua,viitti eikä huvitakkaan... Ennen uskonnollinen vakaumus oli syy, mutta sitte istuttiin linnassa aseen kannon tilalla...Itse olen ymmärtänyt, että vapautusta ei enää saa yhtä helposti kuin vaikkapa kymmenen vuotta sitten. Tämä lähinnä työyhteisön seurannan perusteella, pelkästään motivaation puute ei riitä vapautukseen.
Sitten itse asiaan: itsekin mielen ongelmista kärsineenä on ollut hienoa huomata että ns "Talvisodan henki" elää edelleen hyvin vahvana. Mielenterveyden ongelmat ovat täällä luettujen kommenttien mukaan yksilön oma vika, valinta päästä helpolla ja heitä on paitsi tarve myös velvollisuus moittia halveksuen. Sivuhuomautuksena, omat mt-ongelmat osuivat vasta reserviläisenä kohdalle.
Tätä vähättelyä ja halveksuntaa olen kokenut erityisesti omassa perheessä. Ei henkilökohtaisesti vaan kuuntelemalla nönnöttelyä "pojat lähtee kottipäi, kun ei pää kestä, Perkele se vaan pitää, kyllä vaan kaikki muut..." Vasta kolmekymppisenä uskalsin sanoa kuinka miellyttävää on kuunnella kommentteja minusta ja muista mt-ongelmaisista. Toki aluksi yritti tulla länkytystä kuinka ei kohdistunut muka minuun, mutta osasin onneksi kertoa riittävän selvästi että selitykset eivät auta. Valitettavasti ei ymmärtänyt ensimmäisellä kerralla.
![]()
Tällainen on PS:n ajatuspajan kohupamfletti, josta Suomen Akatemia varoitti yliopistoja
Suomen Perustan julkaisema pamfletti kritisoi Suomen Akatemian rahoittamia tutkimushankkeita. Osa hankkeista on pamfletin mukaan ”huuhaata”.www.iltalehti.fi
Merano nostaa pamfletissaan esiin 31 Suomen Akatemian tutkimushanketta, jotka ovat saaneet rahoitusta yhteensä 12,5 miljoonaa euroa.
Rahoitusta saaneiden hankkeiden joukossa ovat muun muassa Queer-siirtolaisten vastaanottamisen ja kohtaamisen poliittinen maantiede (589 497 euroa), Affektiivinen aktivismi: queer- ja transmaailmojen luomisen paikat (500 000 euroa), Medioitunut feminismi nyky-Venäjällä (479 081 euroa), Julkitehdyn ulosteen politiikka kaupunkikuvassa taiteessa ja bioetiikassa (254 465 euroa) ja Räppäävät naiset Suomessa. Hiphop-feminismin, sukupuolen, rodun ja valkoisuuden monimodaalinen rakentuminen (207 072 euroa).
Jokaisen julkista kilpailtua rahoitusta saavan tutkijan ja tutkimusryhmän kannattaa pysähtyä ja käyttää hetki sen arvioimiseen, mikä on oma riski joutua törkyviestien uhriksi.
Yleensä tilanteet menevät nopeasti. Varautuminen on silti hyväksi.
Tässä muutama kysymys, jotka auttavat arvioimaan riskiä:
Ärsyttääkö tutkimusaiheemme räyhäoikeistoa tai kiihkouskonnollisia?
Voiko tutkimusaiheemme kuulostaa banaalilta, jos sitä katsoo tarkoitushakuisesti?
Olemmeko saaneet 6-numeroisen summan julkista tutkimusrahoitusta?
Jos vastasit kyllä vähintään kahteen, kannattaa käyttää työaikaa valmistautumiseen. Tässä on muutama helppo toimenpide:
Kysy viestinnästä rakenteista ja prosesseista.
Sovi esihenkilösi ja tiimisi kanssa varautumisesta.
Piilota yhteystietosi julkisista rekistereistä.
Julkisista rekistereistä hoida ainakin nämä kolme:
1. DVV: Tietojen luovuttamisen kieltäminen väestötietojärjestelmästä: https://dvv.fi/tietojen-luovuttamisen-kieltaminen-vaestotietojarjestelmasta
2. Oma puhelinoperaattorisi: Muuta numerosi salaiseksi.
3. Traficom: Jos omistat jonkun ajoneuvon, tee tiedonluovutskielto myös Traficomin rekistereihin: https://www.traficom.fi/fi/traficom...sioiden-rekisterista/tee-tiedonluovutuskielto
Jos törky sitten osuu tuulettimeen, niin pyydä apua. Sun esihenkilöllä, organisaation viestinnällä ja HR:llä on velvollisuus auttaa sua. Kyseessä on sun työturvallisuus ja työhyvinvonti.
Dokumentoi kaikki. Tallenna viestit, ota kuvakaappauksia ja muutenkin säilytä kaikki mahdollinen tieto tulevaa mahdollista tarvetta varten. Jos tilanne etenee joskus rikosprosessiin, tarvitset aineistoa. Linkit katkeavat ja viestit voivat kadota, siksi kuvakaappaukset ovat hyviä.
Jos voimavarasi eivät riitä itse käymään läpi viestejä, se on ihan ok. Pyydä esihenkilöltä tai viestinnältä apua. Ehkä voitte järjestää vaikka jonkun kollegan käymään niitä viestejä läpi sun puolesta.
Jos saat henkeä tai terveyttä uhkaavia viestejä, ole heti yhteydessä organisaatiosi turvallisuudesta vastaaviin ihmisiin. Löydät heidän tietonsa varmasti intrasta, tai sitten saat ne viestinnän kautta. Kerro aina myös esihenkilöllesi ja viestinnälle. Ole myös yhteydessä poliisiin.
Esihenkilö: Sinä olet avainasemassa.
Vaikka et kokisi itse olevasi ammattiesihenkilö, olet silti esihenkilönä omalta osaltasi vastuussa ihmistesi työturvallisuudesta. Ota se vastuu vakavasti.
Esihenkilönä voit auttaa väkeäsi esimerkiksi
olemalla eksplisiittisesti käytettävissä
järjestämällä aikaa varautumiseen ja tilanteiden selvittämiseen
ohjaamalla resursseja törkytilanteiden ratkaisemiseen.
Tukekaa toisianne. Älkää jättäkö yksin.
Julkitehtyä ulostetta vrrbaalisessa olomuodossaTutkijoille jaetaan tämän takia parhaillaan toimintaohjeita. Että tattista vaan.
Julkitehtyä ulostetta vrrbaalisessa olomuodossa
Eihän lähinnä idioottimaiselta vaikuttavan "tutkimuksen" hakijoita pidä kölin alta vetää, ainakaan useasti. Rahoituksen myöntäjän moitteeksi menee.
Tuskin monestakaan yllä mainittujen aiheiden pöyhimisestä on merkittävää kansantaloudellista hyötyä.
On myös olemassa tutkimusta ja "tutkimusta". On ihan selvää että huuhaa-tutkimusta on voitava kritisoida. Rahaa ei jaeta ihan tosta noin vaan, tunnen itsekin biologian ja molekyylilääketieteen perustutkimusta toimeentulotuella tehneitä. Jotkut teki jopa väitöskirjan kokonaan TTT-rahoituksella kun kaikkialla muualla sanottiin ei. Myös 1500 euroa käteen kuussa apurahana on aika yleinen kuvio yliopistomaailmassa. Siitä sitten voita ja kaviaaria leivänpäälle h-forssissa.
Pikkuveljelle tyrkättiin kymmenisen vuotta sitten E:n paperit kouraan, kun 185cm pitkänä maatalon jässikkänä painoi 103kg. Ei kuulemma yli 30 painoindeksillä ole asiaa inttiin.Minusta taas nykyisin vapautuksen saa kaikki jotka haluavat... Kyllä aina joku hieno diagnoosi keksitään, miks ei vaan voi. Vaikka todellinen syy olis ettei jaksa,halua,viitti eikä huvitakkaan... Ennen uskonnollinen vakaumus oli syy, mutta sitte istuttiin linnassa aseen kannon tilalla...
Kommentoin tätä nykymeininkiä äsken toisessa viestiketjussa mihin jatkokeskustelu ehkä paremmin sopis: https://maanpuolustus.net/threads/p...udelleentarkastukset.8830/page-2#post-1546616Pikkuveljelle tyrkättiin kymmenisen vuotta sitten E:n paperit kouraan, kun 185cm pitkänä maatalon jässikkänä painoi 103kg. Ei kuulemma yli 30 painoindeksillä ole asiaa inttiin.
Laihdutti kolme kiloa ja kelpuutettiin seuraavana vuonna.
Tietenkään ei uhatata millään, mutta tuo ohje ei edistä että valittaisiin ei huuhaa aiheita, vaan suojautumista kritiikiltä.Paska ja ideologisesti värittynyt tutkimus ei minusta vielä riitä syyksi uhata tutkijan henkeä ja terveyttä. Mutta ehkä se toisista on nykyään ihan ok.
Tietenkin saa kritisoida. Mutta sillä tavalla että uhataan tutkijan henkeä ja terveytttä. Kuulemma joku metsäpolitiikka, turkikset, suurpedot tai maahanmuutto tutkimusaiheena ovat riittäneet tutkijoiden maalittamiseen ihan tutkimsuasetelmista ja tuloksista riippumatta.