Pahkasikaan verrattavat uutiset

En tiedä millaisella ajotyylillä selviää jos tie on niin liukas että ilman nastakenkiä ei pysy pystyssä ja kitkoilla oleva auto luisuu ojaan paikalla ollessaan.
Kaksi eri asiaa, mutta autoja luisuu jäällä ojaan nastoilla ja ilman.

Tässä on kuitenkin kyse vihervasemmisto ristiretkestä vapaata liikkumista vastaan. Yksityisautoilu vapauttaa ihmisen kulkemaan sinne minne hän haluaa, silloin kun haluaa. Se ei sovi vihervasemmiston ajatuksiin jossa he päättävät onko hallintoalamaisen sopivaa liikkua ja jos on, minne ja milloin.

Itse boikotoin Helsingin keskustaa, en vie sinne rahojani, se ei ole täydellinen keino, mutta ainoa jolla on jotain tehoa.
Se on tietysti surullista, koska olen pitänyt Stadin keskustasta ja siellä liikkumisesta sekä jalkaisin, että autolla.

Tässä on kuitenkin kyse vihervasemmisto ristiretkestä vapaata liikkumista vastaan. Yksityisautoilu vapauttaa ihmisen kulkemaan sinne minne hän haluaa, silloin kun haluaa. Se ei sovi vihervasemmiston ajatuksiin jossa he päättävät onko hallintoalamaisen sopivaa liikkua ja jos on, minne ja milloin.

Itse boikotoin Helsingin keskustaa, en vie sinne rahojani, se ei ole täydellinen keino, mutta ainoa jolla on jotain tehoa.
Se on tietysti surullista, koska olen pitänyt Stadin keskustasta ja siellä liikkumisesta sekä jalkaisin, että autolla.
Samoin minäkin boikotoin Tampereen keskustaa. Ei ole mitään tarvetta mennä sinne. Kaikki kiinnostavat liikkeetkin ovat sieltä poistuneet tai sitten kokonaan lopettaneet.

Täysin samaa mieltä, auto on vapauden symboli joten totalitaristit vainoavat autoilijoita. Kiristetään sääntöjä ja lakeja, pala sieltä toinen täältä...

Keskustoja on yleisesti ottaen boikotoitu aika laajastikin, kun lähes joka kaupungissa liikkeet ovat siirtyneet pelloille rakennettuihin jättikauppakeskuksiin.

Tuossa on aika paljon paikkakuntakohtaista vaihtelua. Kouvola, Seinäjoki ja Ylivieska lienevät ääriesimerkit tuosta siirtymisestä. Toisaalta monilla paikkakunnilla keskustan ulkopuolella ovat lähinnä Citymarket tai Prisma, tai joskus eivät nekään. Niitäkin paikkakuntia on missä jättikauppakeskus on ydinkeskustassa, esimerkiksi Hyvinkää on tällainen paikkakunta.

Back