Ilimankos Anttila meni konkurssiin.Kaverilla oli Anttilan kassalla tapana suositella hankalille asiakkaille Sokosta.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ilimankos Anttila meni konkurssiin.Kaverilla oli Anttilan kassalla tapana suositella hankalille asiakkaille Sokosta.

Merten salaisuudet -kirjasarjassa (Cousteau) visioidaan syvänmeren sukeltamisesta niin, että sukeltajan keuhkot täytetään nesteellä (jotta vedenpaine ei rusenna) ja happi syötetään suoraan verenkiertoon pumpulla.Jos tätä tekniikkaa riittävän pitkään käytetään niin Evoluutio asentaa ne sinne.
Jostain joskus muista lukeneeni hiirikokeista nesteestä jonne hiiret upotettiin ja ne alko sitä hengittämään, kun hukkumisrefleksi meni ohi. Olisko ollut joku vanha tieteen kuvalehti...Merten salaisuudet -kirjasarjassa (Cousteau) visioidaan syvänmeren sukeltamisesta niin, että sukeltajan keuhkot täytetään nesteellä (jotta vedenpaine ei rusenna) ja happi syötetään suoraan verenkiertoon pumpulla.
Jostain joskus muista lukeneeni hiirikokeista nesteestä jonne hiiret upotettiin ja ne alko sitä hengittämään, kun hukkumisrefleksi meni ohi. Olisko ollut joku vanha tieteen kuvalehti...
Tätä olisivat somalit voineet testata kesällä uimapaikoissa, oltaisiin vältytty murhenäytelmiltäJostain joskus muista lukeneeni hiirikokeista nesteestä jonne hiiret upotettiin ja ne alko sitä hengittämään, kun hukkumisrefleksi meni ohi. Olisko ollut joku vanha tieteen kuvalehti...
Tieteen kuvalehdessä joskus 90 luvun alussa muistan olleen.Jostain joskus muista lukeneeni hiirikokeista nesteestä jonne hiiret upotettiin ja ne alko sitä hengittämään, kun hukkumisrefleksi meni ohi. Olisko ollut joku vanha tieteen kuvalehti...
Luulen, että toimittaja tietoisella harkinnalla laittoi tuon kuvan artikkelin pääkuvaksi. Ilman ihmisille tehtävää tuotantoeläinten kasvatusta olisi koiranruoka todella kallista, ja tuottaisi tosiaan ne samat hiilipäästöt... nyt suurin osa on ihmisravinnon tuotannon sivuvirtoja.Taas yksi hörhö, joka pistää eläinten oikeudet ihmisten edelle.
Ja samalla pitää (ainakin) kahta koiraa, joille syöttää toisia eläimiä.
Melkoinen paradoksi.
Tekoälyn arvion mukaan keskikokoinen koira (20kg) syö noin 2000 kg (+/-) lihaa/eläinperäisiä tuotteita elämänsä aikana.
Ja balalaikka soi![]()
Lukašenka täräyttää: ”Haiseva Eurooppa” joutuu ostamaan meiltä ilmaa
Valko-Venäjän itsevaltainen presidentti Aljakandr Lukašenka maalailee erikoisia kauppoja.www.iltalehti.fi

Kitkatkin on hankalat, jos ei pääse talvella edes autokatokseen, jossa on luiskat. Tällaistakin tapahtumaa pääsin ihmettelemään kerran. Ajoin kyllä kolme talvea itsekin kitkoilla. Kerran jäin jumiin punaisiin valoihin hyvin kiillotetussa jäisessä vastamäessä. Oli se vähän noloa. Muuten ei ollut ongelmia.Taas on joku virkakyösti keksinyt miten tuhlataan Suomen vähiä rahoja. Näennäisesti tärkeällä kampanja nimikkeellä. Kun lisäks itse eivät saa mitään aikaiseksi siihen on tietty palkattu konsulentteja jotka vaivaavat laajalle sektorilla muuta virkakuntaa.
Siis nuokin rahat olis voinut laittaa tiestön ylläpitoon.
——————-
USEIDEN eri viranomaistahojen kanssa yhteistyössä toimiva Renkaat kelin mukaan -kampanja esittää harkittavaksi nastarenkaiden enimmäisnopeutta.
Hankkeesta vastaava viestintäkonsultti Jouko Lahtikertoo, että ongelma kärjistyy huhti- ja lokakuussa, jolloin moottoriteillä saa ajaa 120 km/h kesänopeusrajoitusten mukaan.
Pitäiskö nastarenkaille asettaa 100 km/h nopeusrajoitus? - Ilta-Sanomat
Melkoista pahkasikaa. Eroaa ja saa erorahaa.
Siis häntä ei eroitettu vaan lähti ihan itse.
Ei ihme että soteen menee Suomen rahat kun tälläisiä sopimuksia tehdään noille turhille johtajille.
Vaikka olihan tuollakin hyvä saavutus, teki 137 miljoonaa tappiota. Täytyy olla tosi hyvä tuhlaamaan rahaa…
![]()
KSML: Eronnut hyvinvointialueen johtaja saa ison erorahan
Yli sadan miljoonan euron tappiot tehnyt hyvinvointialue maksaa pomolleen isot erorahat.www.is.fi
Miten se menikään, tärkeintä on, ettei kukaan tee voittoa toisen sairaudella.Johtajasopimus takaa korvauksen.
Paremminvointialueen valitut päättäjät valtuustot ym. Peilin eteen. Johtaja ei kesää tee. Tuon alueen rakenteet ovat lohduttomat. Kaupungit ja kunnat lähtivät muutokseen väärin tavoittein.
Onko alueiden organisoituminen ylipäätään valmistettu oikein, en tiedä. Sen tiedän, ettei yksityinen sektori olisi ikinä organisoinut toimintaa samalla tavalla.
kitkat on hyvät jos ajaa paljon. Niissä on se ikävä puoli että ne on kohtuulliset 2 talvea. 3 talvi on sitten jo melko mahdoton. Niinkuin yks tuttu tosi, ihan sama ajaako kesärenkailla kun pito on sama.Kitkatkin on hankalat, jos ei pääse talvella edes autokatokseen, jossa on luiskat. Tällaistakin tapahtumaa pääsin ihmettelemään kerran. Ajoin kyllä kolme talvea itsekin kitkoilla. Kerran jäin jumiin punaisiin valoihin hyvin kiillotetussa jäisessä vastamäessä. Oli se vähän noloa. Muuten ei ollut ongelmia.
Alkuperäisissä selvityksissä arvioitiin, että sote-alueita olisi tarkoituksenmukaista olla esimerkiksi 9–12. HUS‑yhtymän johtaja totesi, että viisi aluetta olisi riittävä ja taloudellisesti edullisempi vaihtoehto. Olisi siis pitänyt tehdä viisi aluetta, kaikki isojen keskussairaaloiden ympärille. Sitten pienempiä yksikköjä kiinteästi samaan virtaviivaistettuun hallintoon. Suuret muutokset olisivat helpompia niin.Johtajasopimus takaa korvauksen.
Paremminvointialueen valitut päättäjät valtuustot ym. Peilin eteen. Johtaja ei kesää tee. Tuon alueen rakenteet ovat lohduttomat. Kaupungit ja kunnat lähtivät muutokseen väärin tavoittein.
Onko alueiden organisoituminen ylipäätään valmistettu oikein, en tiedä. Sen tiedän, ettei yksityinen sektori olisi ikinä organisoinut toimintaa samalla tavalla.
12, joka taisi olla virkamieskunnan johtava kanta, oli poliittinen mahdottomuus, koska se olisi ollut melkein 1:1 vanhan, 1996 puretun läänijaon palautus sote-alueiksi. Poliitikoilla on erittäin huono kyky myöntää aiempien päätösten olleen virhe.Alkuperäisissä selvityksissä arvioitiin, että sote-alueita olisi tarkoituksenmukaista olla esimerkiksi 9–12. HUS‑yhtymän johtaja totesi, että viisi aluetta olisi riittävä ja taloudellisesti edullisempi vaihtoehto. Olisi siis pitänyt tehdä viisi aluetta, kaikki isojen keskussairaaloiden ympärille. Sitten pienempiä yksikköjä kiinteästi samaan virtaviivaistettuun hallintoon. Suuret muutokset olisivat helpompia niin.
Kiuru ja kumppanit saivat aikaan 21 itsehallinnollista yksikköä ilman verotusoikeutta. Valtio antaa rahaa, minkä katsoo oikeaksi määräksi, mikä tietysti on itsehallinnon kannalta mielenkiintoista.
Jatkan tätä sote-ketjussa.
Itsellä nyt lähtee 4. lumikausi nastattomilla, ans kattoo joutuuko koukkaamaan kumiliikkeen kautta. Ovat saksalaista valmistetta ja pintaa on vielä suht kivasti, mutta melko lipoisaa oli jo männä talvena.kitkat on hyvät jos ajaa paljon. Niissä on se ikävä puoli että ne on kohtuulliset 2 talvea. 3 talvi on sitten jo melko mahdoton. Niinkuin yks tuttu tosi, ihan sama ajaako kesärenkailla kun pito on sama.
Hällä alkoi 3 talvi niin että sai samantien ajaa rengasliikkeen. Vähän ajavan täytyy ajaa nastoilla.
Kitkojen pito kun perustuu kumin pehmeyteen ja parissa vuodessa ne kovettuu niin että pitoa ei enään ole.
Tästä vaan ei saa puhua. Kun yleinen ”tieto” on että kitkoilla pärjää. No taxit vaihtaa joka vuosi uudet kitkat niin silloin niillä pärjää.
Mä muistelen, että taksikuski Stadista kertoi pesevänsä vanhemmat kitkarenkaat tuulilasipesunesteellä. Putsaa kuulemma renkaan lamellien välit sen verran hyvin, että selviää peilijääkeleillä. Tuosta on tosin jonkin verran aikaa, mutta on ainakin halpa kokeilu. Itse olen omissa autoissa pitänyt aina nastarenkaat, kun on kuitenkin ajoja maalla mäkisillä ja jäisillä teillä.kitkat on hyvät jos ajaa paljon. Niissä on se ikävä puoli että ne on kohtuulliset 2 talvea. 3 talvi on sitten jo melko mahdoton. Niinkuin yks tuttu tosi, ihan sama ajaako kesärenkailla kun pito on sama.
Hällä alkoi 3 talvi niin että sai samantien ajaa rengasliikkeen. Vähän ajavan täytyy ajaa nastoilla.
Kitkojen pito kun perustuu kumin pehmeyteen ja parissa vuodessa ne kovettuu niin että pitoa ei enään ole.
Tästä vaan ei saa puhua. Kun yleinen ”tieto” on että kitkoilla pärjää. No taxit vaihtaa joka vuosi uudet kitkat niin silloin niillä pärjää.