Pakolaisuus

Toivottavasti joku informoi kreikkalaisia, etteivät vahingossa pistä pääportille.

Tässä kyllä huomaa miten huono valtio on käyttämään rahaa. Suomesta asti lennätetään ukkoja pitämään tyyliin rajan taukotuvan seiniä pystyssä.

Eikö valtio voisi palkata jonkun työttömän kreikkalaisen samaan hommaan - kai ny joku tulee sinne 40e/päivä. Tai varmaan ei pakko ole edes mennä rajalle, kun kotona möllöttäminen ajanee saman asian.

Aika moni eurooppalainen menis ilmaiseksikin auttamaan Kreikkaa rajan valvonnassa.
 
Tulkitkaapa tuota nyt mitä se tarkoitaa? Laukunkantajia ja vokit on kartoitettu vai jotain muuta?

Rajaloukkaukset ja yhteenotot ovat jatkuneet Turkin ja Kreikan rajalla jo useita päiviä ja poliisi on joutunut taltuttamaan maahanyrittäjiä muun muassa kyynelkaasulla.
MTV:n Uutisaamussa vieraillut sisäministeriön kansliapäällikkö Kirsi Pimiä kertoi, että Suomen rajalle tällaista tilannetta ei voi muodostua.
– No mä sanoisin, että Suomi on sitoutunut kansainvälisiin sopimuksiin ja tietysti omaan lainsäädäntöönsä ja sen perusteella tilanne ei tulisi meillä kysymykseen, hän sanoo.
– Hallitus on tästä asiasta myöskin keskustellut ja me pitäydymme näissä sopimusvelvoitteissamme. Pyrimme huolehtimaan siitä, että niitä noudatetaan, mutta että me pystymme myös vastaamaan tällaiseen tilanteeseen, hän sanoo.

Tollainen täti kuin tuo Pimiä on voitaisiin minun puolestani lahjoittaa Venäjän avuksi ratkomaan siellä olevia isompia ongelmia. Ei joutuisi täällä touhuamaan tällaisten pikkuongelmien parissa.
 
Viimeksi muokattu:
Tollainen täti kuin tuo Pimiä on voitaisiin minun puolestani lahjoittaa Venäjän avuksi ratkomaan siellä olevia isompia ongelmia. Ei joutuisi täällä touhuamaan tällaisten pikkuongelmien parissa.

Pimiä viestii kuin Venäjän suulla. Narratiivihan on että "emme me mitään voi" ja sitähän sekä Ohisalo ja Pimiä näyttävät pyrkivän vahvistamaan.

Ei voi muodostua? Ei niin kauan kun nämä nuoleskelevat kilpaa Lavrovin persettä. Kuten laittaisivat suomalaiset rajavartijat nuoleskelemaan sulttaanin persettä.

Jotenkin uskallan veikata että Supon Antti Pelttari olisi ollut parempi valinta sisäministeriön kansliapäälliköksi. :unsure: Mutta ei, vihreiden "ei poliittisen" virkanimityksen myötä pallilla istuu idealistinen maailmanparantaja, joka erittäin todennäköisesti ei tiedä eikä edes halua tietää yhtään mitään ns. kovan turvallisuuden asioista.

Pelttarin sijaan valitsivat hyödyllisen hölmön tai peräti myyrän.

Houkuttaako tämä Venäjää siis iskemään ennen nykyisen hallituksen päättymistä?

Riskit on, Ohisalon ja ministeriön edustajan jutut ovat kuin jonkinlaista mielipiteiden muokkausta, hybridisellaista, ja samalla myös viestiä Venäjän suuntaan. Jompaa kumpaa tai molempia.
 
Viimeksi muokattu:
Ruotsidemokraatien puheenjohtaja on Kreikkan-Turkkin rajalla ja jakaa paperia niile että Ruotsi on täynnä. Äla tuu tänne, Meillä ei ole rahaa tai asuntoja teille

seeden-is-full640px.jpg


 
Viimeksi muokattu:
Vai sanoi ministeriön kansliapäällikkö ettei vastaavaa voi tapahtua Suomen rajalla ? Ihanko totta ? Mitenkäs silloin alkuvuodesta 2016 kun Venäjä teki erdoganit ja kuskasi kaiken maailman vinkuintian elintasopakolaista hybridioperaatiollaan Suomen vastaiselle rajalle.

Tarkoitti, että ei voi tapahtua Suomen rajalla sen takia, että me emme laittaisi rajaamme kiinni, vaan kaikki halukkaat saisivat kävellä Venäjältä Suomeen, jolloin ei tietenkään rajalle synny kahnauksia tai väkivaltatilanteita.
 
Kansliapäälliköstä puheenollen...

Katso liite: 37816

Sehän mikä tässä aika karmeata on, niin se että kansliapäälliköllä on melkoinen valta-asema poliisin ja RVL:n suhteen. Ja olen 100% varma että sisäministeriön nykyinen kansliapäällikkö (sekä ministeri itse) ei tiedä yhtikäs mitään esim. Rajavartiolaitoksen maanpuolustustehtävistä.
 
Ja olen 100% varma että sisäministeriön nykyinen kansliapäällikkö (sekä ministeri itse) ei tiedä yhtikäs mitään esim. Rajavartiolaitoksen maanpuolustustehtävistä.

Miten RVL:n sotilaalliset tehtävät oikein lienee järjestetty? Eikö lähtökohtana ole, että puolustustilalain aikana se alistettaisiin suoraan puolustusvoimien alaisuuteen? Mutta entä rauhanaikana se sotilaallinen puoli?
 
Miten RVL:n sotilaalliset tehtävät oikein lienee järjestetty? Eikö lähtökohtana ole, että puolustustilalain aikana se alistettaisiin suoraan puolustusvoimien alaisuuteen? Mutta entä rauhanaikana se sotilaallinen puoli?

Lyhyesti:

Rauhan aikana RVL on rajapoliisi ja toimii poliisin toimivaltuuksin.

Kriisi- ja sotatilanteessa joko osittain tai kokonaan liitettäisiin PV:n osaksi. Päätehtävänä vihollisen kuluttaminen ja hidastaminen sissitoiminnalla. Tiedustelutoiminta siihen päälle. Erikoisrajajääkärit aktivoitaisiin kyllä jo harmaan vaiheen aikana. Päätehtävänä olisi vastaerikoisjoukkotehtävät.
 
Back
Top