Paras armeijan virallinen varuste, huonoin varuste?

Mä olen kanssa ihmetellyt sitä ettei 20-vuoteen ole saatu toimivaa käsineratkaisua lafkan puolesta. Ei ne paljoa maksa.

Olen tainnut jo aikaisemmin mainita asiasta tässä topikissa, mutta kuitenkin; PV:llä on kyllä jakotavarana toimivia ulkomaalaisvalmistajien valmistamia hanskoja, jotka ovat hyviä, ja myös suhteellisen kalliita (nyt kun puhuttiin virallisista varusteista).

Paskat varusmiehille ja normihenkilökunnalle jaettavat tumput sattuvat vaan olemaan se halvin ratkaisu, johon köyhän valtion köyhillä asevoimilla sattuu nyt vain olemaan varaa :)
 
Olen tainnut jo aikaisemmin mainita asiasta tässä topikissa, mutta kuitenkin; PV:llä on kyllä jakotavarana toimivia ulkomaalaisvalmistajien valmistamia hanskoja, jotka ovat hyviä, ja myös suhteellisen kalliita (nyt kun puhuttiin virallisista varusteista).

Nykyään on onneksi päästy jo viimein siihen, että pieniä määriä jotakin tarpeelliseksi nähtyä varustetta jollekin (pienelle) joukolle (muuallekin kuin kv.- tehtäviin) voidaan ostaa hieman eri menettelyllä kuin perinteinen, varsin raskas hankintamenettely. Hanskat on tästä hyvä esimerkki.
 
Nykyään on onneksi päästy jo viimein siihen, että pieniä määriä jotakin tarpeelliseksi nähtyä varustetta jollekin (pienelle) joukolle (muuallekin kuin kv.- tehtäviin) voidaan ostaa hieman eri menettelyllä kuin perinteinen, varsin raskas hankintamenettely. Hanskat on tästä hyvä esimerkki.
Ilmavoimien hanskat oli komeet. tietenki koska Ilmavoimat :cool:
 
Sekä päiväreppu, että se isompi "rinkka" M05 systeemissä ovat kyllä molemmat ihan sysipaskoja.

Aika surullista jos ainoa hyvä asia repussa on se, että sen saa nopeasti pois selästä.

Ihmettelen paljon myöskin, kun kaikki (ei-tiedustelijat) käyttivät isosta repusta juurikin nimitystä "rinkka", vaikka tällä kapistuksella ei ole muuta kuin suuren kokonsa kanssa yhtäläisyyksiä rinkkaan...
Huonoista kokemuksista rinkka, mallia SACCi. Paskinta paskaa sitten ikinä.
 
Rinkkojen kanssa on vähän niin että niitä pitäisi hankkia jokainen itselleen omaan selkään sopiva. Tämähän ei PV;ssä onnistu joten varma on se että se tietty rinkkamalla sopii jollekin ja toiselle ei ollenkaan.
 
M05 varustekokonaisuuteen kuuluva iso reppu on keikkalaukku, joka on ensijaisesti siirrettävä säilytystila varusteille.
 
Back
Top