Pariisin olympialaiset 2024

Onnea vaan naisten nyrkkeilyyn. :rolleyes:
"
KOK on saanut kritiikkiä siitä, että se antaa Khelifin ja Yu-Tingin otella olympialaisissa naisten sarjassa. KOK:n tiedottaja Mark Adamsin tehtäväksi tuli nyt jyrähtää kriitikoille.
– He ovat naisia ja ovat kilpailleet monia vuosia, Adams sanoi Inside the Games -sivuston mukaan.
– Tästä ei pitäisi tehdä mitään noitavainoa, Adams jatkoi."
Koko Olympia systeemi tulee wokettumaan ja naisten ja miesten lajit tullenee katoamaan...
Täyttä paskaa koko ranskapottujen kisat.. avajaisia en edes ala arvioimaan, irvokasta paskaa.

Suomalainen ampuja arvioi ampuneensa uransa aikana plusmiinus 500 000 laukausta. Melkoinen määrä.

Ampujalle 500 000 laukausta ei ole paljon; varsinkaan kun puhutaan pienoiskivääristä ja ilmakivääristä eikä mistään isokaliiperisista aseista.

Mun entinen työkaveri oli ampumahiihtäjä; en tiedä millä tasolla oli, paitsi että ei ollut kansainvälisessä kärjessä. Joutui lopettamaan urheilu-uransa sydänlihastulehduksen takia kesken, ja sanoi että oli ampunut pienoiskiväärillä siihen mennessä yli puoli miljoonaa laukausta, vaikka ammunta oli vain puolet lajista. Käsittääkseni oli lopettaessaan alle 30-vuotias.

Mä laskeskelin jokunen vuosi sitten, että olin ampunut vanhalla Glockillani yli 100 000 laukausta, ja mä en edes treenaa mitenkään tavoitteellisesti.

Ampujalle 500 000 laukausta ei ole paljon; varsinkaan kun puhutaan pienoiskivääristä ja ilmakivääristä eikä mistään isokaliiperisista aseista.

Mun entinen työkaveri oli ampumahiihtäjä; en tiedä millä tasolla oli, paitsi että ei ollut kansainvälisessä kärjessä. Joutui lopettamaan urheilu-uransa sydänlihastulehduksen takia kesken, ja sanoi että oli ampunut pienoiskiväärillä siihen mennessä yli puoli miljoonaa laukausta, vaikka ammunta oli vain puolet lajista. Käsittääkseni oli lopettaessaan alle 30-vuotias.

Mä laskeskelin jokunen vuosi sitten, että olin ampunut vanhalla Glockillani yli 100 000 laukausta, ja mä en edes treenaa mitenkään tavoitteellisesti.
Ilmakiväärin ammukset ei varmaan paljon maksa mutta suuremman kaliiberin tietääkseni maksavat kyllä sen verran että pelkästään patruunoihin menisi iso kasa rahaa,

Huippu-urheilu on kallista, mutta en usko että ammunta on lajeista kallein; eikä patruunat liene suurin kuluerä muutenkaan. Lähinnä tarkoitin sitä, että isokaliberisella aseella 500 000 laukausta voisi aiheuttaa erilaisia fyysisiä vammoja; tärinä, laukausten äänet ym vaikka tietenkin kuulo on suojattu.

Meillä seurataan työterveydenhuollossa vuosittaisia laukausmääriä, on määräaikaiset kuulotestaukset ym vaikka harva ampuu kovin paljon.

Rennon oloisesti kävi Turkin poika ampumassa hopeaa 😅

Edit. Poika ja poika.. 51 vuotias :)
Pistooliammunta on muutenkin vähemmän varustepeliä kuin kivääripuoli. Ei ole vaatteiden tukea vaan verkkareilla mennään. Kivääriampujien puvut kun on niin tukevia että housutkin seisovat itsekseen ja materiaalit om panssaritakeissa määritelty millilleen.

Kuulosuojaimia nyt olisi viisasta käyttää, ilma-aseidenkin ääni voi olla aika terävä.

Pistooliammunta on muutenkin vähemmän varustepeliä kuin kivääripuoli. Ei ole vaatteiden tukea vaan verkkareilla mennään. Kivääriampujien puvut kun on niin tukevia että housutkin seisovat itsekseen ja materiaalit om panssaritakeissa määritelty millilleen.

Kuulosuojaimia nyt olisi viisasta käyttää, ilma-aseidenkin ääni voi olla aika terävä.

Oli sillä vissiin Earit kuitenkin ollut korvissa, ei vain tuossa kuvassa näy :)

Koko Olympia systeemi tulee wokettumaan ja naisten ja miesten lajit tullenee katoamaan...
Täyttä paskaa koko ranskapottujen kisat.. avajaisia en edes ala arvioimaan, irvokasta paskaa.
Arvelen ettei nämä kuitenkaan ole sukupuolivaihdokkaita, vaan intersex-tapauksia. Eli ulkoisesti naisen fysiikka mutta miehen kromosomit. Tosin käsittääkseni useimmissa lajeissa hekään ei saa naisten lajeissa kilpailla, en tiedä miksi nyrkkeilyssä olisi sallittu?

Näyttää siltä kuin olisi toinen käsi taskussa. 😀Tällaista pitäisi olympiaurheilun olla!
Käsi sillä onkin taskussa. Minä myös ammun yhdellä kädellä yleensä noin. Bongasin itsekin kisan aikana miten Turkin heppu näytti siltä kuin olisi kadulta lompsinut johonkin ampumaseuran demonstraatioon että jaha, tämmöinenkin on? Mutta jännittämistähän tuossa lajissa pitääkin välttää.

Naisten hopeamitalisti nousi GQ:n tyyli-ikoniksi:

kim.webp

Viimeksi muokattu:
Käsi sillä onkin taskussa. Minä myös ammun yhdellä kädellä yleensä noin. Bongasin itsekin kisan aikana miten Turkin heppu näytti siltä kuin olisi kadulta lompsinut johonkin ampumaseuran demonstraatioon että jaha, tämmöinenkin on? Mutta jännittämistähän tuossa lajissa pitääkin välttää.

Naisten hopeamitalisti nousi GQ:n tyyli-ikoniksi:

Katso liite: 100865
Näyttää lähinnä 90-luvun äksönpätkän pahikselta. :LOL:

Arvelen ettei nämä kuitenkaan ole sukupuolivaihdokkaita, vaan intersex-tapauksia. Eli ulkoisesti naisen fysiikka mutta miehen kromosomit. Tosin käsittääkseni useimmissa lajeissa hekään ei saa naisten lajeissa kilpailla, en tiedä miksi nyrkkeilyssä olisi sallittu?
Tuo algerialainen nyrkkeilijä ei nyt kyllä oikein edes näytä naiselta, on samanlainen teinipoika kuin Caster Semenyakin

edit kansallisuus

Viimeksi muokattu:
Tuo marokkolainen nyrkkeilijä ei nyt kyllä oikein edes näytä naiselta, on samanlainen teinipoika kuin Caster Semenyakin
Caster oli kyllä oma tapauksensa. Missäs kisoissa kaikki mitalistit keskimatkalla oli näitä epäselviä tapauksia? Sitten alkoi tutkiminen. No Casterilla taisi kuitenkin olla housuissa oikea pimppi. Tästä Algerialaisesta en olisi varma. Yrittihän se jenkkikin viimeiseen asti päästä Olympialaisiin naisten sarjaan uimaan vaikka oli vain identifioitunut naiseksi ja housuissa oli miehinen uloke.

Kyllä se päivä vielä koittaa kun mies voittaa naisten sarjassa koska nyt vain sattui fiilis olemaan naisellinen ja se on tärkeintä tässä maaailmassa.

Edit. Voittamisella tarkoitan Olympialaisia. Jenkeissähän yliopistosarjoissa miehet ovat jo tavanomainen näky naisten sarjan voittajan pallilla.

Ilmakiväärin ammukset ei varmaan paljon maksa mutta suuremman kaliiberin tietääkseni maksavat kyllä sen verran että pelkästään patruunoihin menisi iso kasa rahaa,
Jossain kirjassa oli juttu, kun Osmo Rantala, pommarilentäjä ja useemman MM voiton kiväärillä saavuttanut ampuja, oliko Suomenmestaruuksia 18kpl... No kuitenkin jossain kisoissa voittaja sai komeen pokaalin ja toiseksi tullut 100kpl. kiväärin patruunoita... Kaikki koitti ampua semmosen tuloksen että olis toisena ;) ... Jos oikein muistelen lukemaani, niin Mussoliinin aikana oli Italiassa MM kisat... Ensinäkin ammuttiin jossain vuoristoisella seudulla niin, että maalitaulut oli laakson toisella puolen ja ampumapaikka toisella... Siinä vähän nousevat ilmavirtaukset häsläs ja kuuma ilma väreili tähdätessä... Ammunta suoritettiin isäntämaan sotilaskiväärillä, arvannette mikä se mahto olla ;)... Suomen joukkue kyllä koitti pedata tukkia paremmin kii kaiken maailman pahvinpaloilla.....

Viimeksi muokattu:
Back