Pasilan tornitalot& pilvenpiirtäjät Suomessa.

Liikenteen tulee olla suunniteltua, ei sellaista, kuin meillä Suomessa on ollut, eli sattumalta tie tulee johonkin ja pyörätie jonnekin... parhaassa kaupungissa on vihreän puolueen tyyppi, ajokortiton, liikenteen suunnittelun päällikkönä... ei paljoa autoiluun ja liikenteen sujuvuuden satasailla..
Puhutaanko nyt kaupungista jossa jokaisen liikennevalon oletusasetus on punaisella? :) Lue: Jos ei liikennettä, kaikkiin suuntiin palaa punainen...
 
Eikös Lontoossa juurikin hiljattain kärähtänyt yksi jääkaappi, jonka seurauksena koko kerrostalo paloi? Ja taisipa jossakin Aasian suunnalla ihan pilvenpiirtäjäkin leikkiä olympiasoihtua hetken aikaa.

Suomessa harvemmin on kokonaisia kerrostaloja palanut. Täällä on osattu ottaa nuo tulipalot ja niiden ennaltaestämiset tosissaan. Ja kun koko ketju arkkitehti-insinööri-pääurakoitsija-aliurakoitsija-duunari puhuu samaa kieltä ja sitä kautta ymmärtää Suomalaisen paloturvallisuusstandardin niin ongelmia ei ole ollut.

Laitetaan tähän saksalainen arkkitehti, ranskalainen insinööri, virolainen pääurakoitsija, puolalainen aliurakoitsija ja uzbekistanilainen duunari...

Sitten kun vielä korvan takana koputtaa tieto autosta jonka tunnus on H16.... Ulottuvuutta vain 61 metriä. Painoa muuten löytyy 35 tonnia, kun Merihaan betonikannen kantavuus 22 tonnia. Kauniita unia sinne yläkerroksiin.

Helsinki on täynnä asuntoja, matalissakin taloissa, joista pelastaminen nostolavalla ei onnistu syystä tai toisesta. Esim nostolava ei pääse pihaan sopivaan asemaan. Asun itsekkin sellaisessa asunnossa. Olen nukkunut levollisesti.
Korkea rakennus sen sijaan suunnitellaan tämä tieto silmällä pitäen, joten ongelma ei ole iso.
 
Puhutaanko nyt kaupungista jossa jokaisen liikennevalon oletusasetus on punaisella? :) Lue: Jos ei liikennettä, kaikkiin suuntiin palaa punainen...
Aivan! 8)
Todellista "suunnittelua". En tiedä todenperää, mutta kuulin ystävänystävältä (siis hevosmiesten juttuja), että palaverissa olisi kuultu "suoraa huutoa ja kirkumista", kun oli keskusteltu Bulevardin suunnittelun lähtökohdista ja 50 metrin välein olevien liikennevalojen tarpeellisuudesta ja risteysalueiden uudelleenrakentamisesta... :) huimaa menoa pelkän idealismin pohjalta.
 
Eikös Lontoossa juurikin hiljattain kärähtänyt yksi jääkaappi, jonka seurauksena koko kerrostalo paloi? Ja taisipa jossakin Aasian suunnalla ihan pilvenpiirtäjäkin leikkiä olympiasoihtua hetken aikaa.

Suomessa harvemmin on kokonaisia kerrostaloja palanut. Täällä on osattu ottaa nuo tulipalot ja niiden ennaltaestämiset tosissaan. Ja kun koko ketju arkkitehti-insinööri-pääurakoitsija-aliurakoitsija-duunari puhuu samaa kieltä ja sitä kautta ymmärtää Suomalaisen paloturvallisuusstandardin niin ongelmia ei ole ollut.

Laitetaan tähän saksalainen arkkitehti, ranskalainen insinööri, virolainen pääurakoitsija, puolalainen aliurakoitsija ja uzbekistanilainen duunari...

Sitten kun vielä korvan takana koputtaa tieto autosta jonka tunnus on H16.... Ulottuvuutta vain 61 metriä. Painoa muuten löytyy 35 tonnia, kun Merihaan betonikannen kantavuus 22 tonnia. Kauniita unia sinne yläkerroksiin.
Maailmassa on ihan helvetisti taloja, jotka ei ole palanu vaikka jääkaappi/pesukone/radio/telkkari/mikälie on kärähtäny. Tuo Lontoon palo on ihan helkkarin huono esimerkki.
 
Maailmassa on ihan helvetisti taloja, jotka ei ole palanu vaikka jääkaappi/pesukone/radio/telkkari/mikälie on kärähtäny. Tuo Lontoon palo on ihan helkkarin huono esimerkki.
Muistanko oikein sitä, että talossa asui ehkä väkeä, jonka oma turvallisuuskulttuuri ei ole ihan niin viimeisen päälle. Jotenkin muistelen myös, että siitä isosti pöyristyttiin, kun ulkomaalaistaustaisten turvallisuudesta ei pidetä huolta.

Nopea kuuklaus ei antanut mitään järkevää lähdettä tuolle, muuta kuin vauva.fi'n :D Anteeksi hymiö, en naura tragedialle vaan tuolle kaiken tietävälle sivustolle, joka tulee aina esille kun tekee epämääräisiä hakuja.
 
Muistanko oikein sitä, että talossa asui ehkä väkeä, jonka oma turvallisuuskulttuuri ei ole ihan niin viimeisen päälle. Jotenkin muistelen myös, että siitä isosti pöyristyttiin, kun ulkomaalaistaustaisten turvallisuudesta ei pidetä huolta.

Nopea kuuklaus ei antanut mitään järkevää lähdettä tuolle, muuta kuin vauva.fi'n :D Anteeksi hymiö, en naura tragedialle vaan tuolle kaiken tietävälle sivustolle, joka tulee aina esille kun tekee epämääräisiä hakuja.
Enpäs muista moista, mutta senhän tuo palo sai aikaan että kymmenissä kerrostaloissa alkoi julkisivuremontti uudelleen. Ne alumiini(?)paneelit tms todettiin todella paloherkiksi.
 
Turkuun on suunniteltu useampaan otteeseen n.30-40 kerroksista, josta avautuisi näkymä saariston yli. Satamaan piti tulla Sail City 35-42 kerroksinen purjeen muotoinen. Kakolan kalliolle piti tulla satametrinen. Aurajoen itärantaan suunnitellaan satametristä minkä päällä olisi maailmanpyörä, ratapihan päälle 500 miljoonan hanke jäähalleineen ja E-sports areenoineen. Mutta koska Turku, niin aina löytyy joku retardi viime vuosituhannelle jumittanut ammattivalittaja ja hanke tyssää. Turkuun ei yksinkertaisesti voi rakentaa mitään niin kauan kun pidetään kiinni demokratiasta tässäkin asiassa. Jokaisesta kehitysideasta varmasti valitetaan, ihan vain valittamisen vuoksi, tai koska se nyt ei yhtä yksittäistä kommaria miellytä, yleistä hyvää eli muita ei ajatella ollenkaan. Mutta silti se yleinen hyvä eli muut ajattelevat aina yhtä pysäyttäessään hankkeen.

Ainiin, ja Loimaan toria muistuttavalle Kauppatorille ei ainakaan saa tehdä mitään. Silloinhan siellä joku saattaisi käydäkin ja viihtyäkin vielä. Parempi pitää sekin Moskovalaisen lähiöparkkipaikan kopiona. V****n itsekkäät kommunistikukkahattutätiammattivalittajamaailmannavat..

Ajan henkeen sopien, kyse ei ole demokratiasta. Riittää, että yksi pahoittaa äänekkäästi mielensä.
 
Kokkolassa meillä on yksi tällainen "ammattivalittaja". Moni rakennusprojekti viivästynyt vuosilla kyseisen herran takia.
Vaikka nyt ei ole rakennuksesta kyse, niin Seinäjoen itäinen ohikulkutie viivästyi myös näiden valittajain ammattikunnan toimesta useita vuosia, kun jouduttiin käymään kaikki oikeusasteet jopa EU-tasolla lävitse, että ohikulkutiehen tarvittava metsämaa saatiin pakkolunastettua. En nyt muista kuinka kauan toi tie saattoi viivästyä, mutta hyvin se voi olla vuosikymmenen verrankin. Nyt kun se on valmis, niin ei enää raskas rekkaliikenne kulje inhottavasti keskustan lävitse ties mitkä kemikaalimyrkkylastit välillä mukanaan, vaan ohittaa kaupungin mukavasti helpottaen myös liikennettä paikallisille.
 
Väylähankkeissa valittamistakin tehokkaampi tapa pysäyttää projekti on muutaman liito-oravan papanan toimittaminen tien/radan vaikutusalueelle…
Vanhan vitsin mukaan liito-oravan lisääntymistapa poikkeaankin muista nisäkkäistä:
- Liito-orava lisääntyy kaavoituksella.

Meillä Hervannassakin jouduttiin tekemään ratikalle oletettua jyrkempi mutka. Kas kun loivemman mutkan alle olisi jäänyt kurren "oletettu pesäpuu". (Moottorisahalla tuokin olisi ratkennut helpommin.)
 
Vanhan vitsin mukaan liito-oravan lisääntymistapa poikkeaankin muista nisäkkäistä:
- Liito-orava lisääntyy kaavoituksella.

Meillä Hervannassakin jouduttiin tekemään ratikalle oletettua jyrkempi mutka. Kas kun loivemman mutkan alle olisi jäänyt kurren "oletettu pesäpuu". (Moottorisahalla tuokin olisi ratkennut helpommin.)
Liito-oravan paskan vieminen naapurin leimikkoon se vasta onkin hauskaa. Ei paljoa tarvii motoa tuoda paikalle sen jälkeen. Sitten on näitä elämäntapa vihreitä jotka kiertelevät kylän metsiä merkkaamassa ja ilmoittamassa liito-oravan paskoista. Ja yhtään ei epäilytä kun kartta on täynnä pisteitä ja keskellä on tyhjä metsäalue, joka sattuu kuulumaan tälle intiaanille itselleen.
 
Ei tämäkään ilmaista ollut:

Helsinki–Turku -moottoritie valmistuu liito-oravien ehdoilla


Tien viimeinen osuus Lohjasta Muurlaan on varsin poikkeuksellinen, sillä tieosuudella on kaikkiaan seitsemän tunnelia 51 kilometrin matkalla.
”Yksi puu esimerkiksi kaivettiin tielinjalta pois ja istutettiin uudelleen, koska siinä oli liito-oravan pesä.”
Monet tielinjan tunneleista on rakennettu liito-oravien vuoksi.
Kaikkiaan tielinjalla on 47 liito-oravien ylityspaikkaa. Tien keskikaistalle on esimerkiksi istutettu täysikasvuisia haapoja, jottei oravien tarvitse liitää kerralla koko tiealueen yli.
”Ne puut olivat vaikeimmat hankinnat. Lopulta ne löytyivät Keski-Suomesta”, Pakarinen kertoo.

http://www.tekniikkatalous.fi/tekni...valmistuu-liito-oravien-ehdoilla-3264092.html
 
Onko tämä sitten vähän:
Suomessa arvioitiin vuonna 2006 olevan 143 000 liito-oravanaarasta.

Alla levinneisyyskartta..
250px-Pteromys_volans_range_map.svg.png
 
Onko tämä sitten vähän:
Suomessa arvioitiin vuonna 2006 olevan 143 000 liito-oravanaarasta.

Alla levinneisyyskartta..
250px-Pteromys_volans_range_map.svg.png
No jos oikein muistan, vaati Suomi itse EU:lta saada liito-oravan määritellyksi suojeltaviin eläimiin alueellamme.
 
Ehdottomasti kiellettävä kaikki 3 kerrosta korkeammat talot, paitsi jos on jylhää neuvostotyyliä betonielementeistä rakennettuna. Ties mitä muuttolintuja niihin voi törmätä korkeisiin rakennuksiin ja jokuhan voi vielä tippuakin sieltä.
 
Ja on mukavaa, että Kalasatamaan Redi valmistuu mukavasti, ja siihen saadaan sitten meidän ensimmäinen pilvenpiirtäjä Majakka 35 kerroksellaan ja 135 metrillään. Mielenkiinnolla odotan miltä kokonaisuus näyttää kauppakeskuksella, kuudella asuintornilla, hotellitornilla ja toimitilatornilla varustettuna. Tekee vielä tuosta kokonaisuudesta erittäin hienon se, että kuulemma kaikki tornit nousevat kauppakeskuksesta ylöspäin.
 
Back
Top