Patria FAMOUS

Ilman tornia oleva vaikutti hyvin protolta eikä näyttänyt olevan mitään luukkua varsinaisesti. Avonaisesta aukosta näkyy lämmönvaihdin, eli selkeästi suunniteltu konetilan ilmanpoistoreitiksi.
Myös "pakoputki" oli aika väliaikaisen oloinen tötterö.

Tornillinen näytti valmiimmalta jossa säleikkö moottoritilan päällä ja oletettavasti edelleen siellä alla lämmönvaihdin ja sen alla moottori.

Onko mitään järkeä julkaista promoja, jotka on vähän sinne päin???? Sama kuin uusi vw perheauto ilman takakontin luukkua ja pakoputkena imurin letku. Onkohan vähän turhaa kiireen pitoa?
 
Kehitystyö ja markkinointi ovat kaksi erillistä asiaa. Molempia tarvitaan, koska jos ei saada aikaan hypeä, kukaan ei ole kiinnostunut valmiista tuotteesta. Ei markkinoinnin ole tarkoitus olla rehellistä, vaan luoda mielikuvia vallankumouksellisesta laatutuotteesta. Suurin osa noiden videoiden katsojista ei taas näe mitään eroa ja lopuille kerrotaan, että se proto, joten luonnollisesti siinä osia jotka eivät tule valmiiseen vaunuun.
 
Kyllä tuossa suunnittelussa on fundamentalisia suunnittelu virheitä. Moottorin jäähdytys ylös ja samaten pakokaasujen kanssa. Olisin apinoinut CV:tä tuossa kohtaa ja pakoputki taakse sekä jäähdyttäjän takana jommalla kummalla puolella. Nyt lämpöjälki on selkeä eteen ja ylös.
 
Kehitystyö ja markkinointi ovat kaksi erillistä asiaa. Molempia tarvitaan, koska jos ei saada aikaan hypeä, kukaan ei ole kiinnostunut valmiista tuotteesta. Ei markkinoinnin ole tarkoitus olla rehellistä, vaan luoda mielikuvia vallankumouksellisesta laatutuotteesta. Suurin osa noiden videoiden katsojista ei taas näe mitään eroa ja lopuille kerrotaan, että se proto, joten luonnollisesti siinä osia jotka eivät tule valmiiseen vaunuun.
Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin on vain yksi proto olemassa.
 
Varmaan jossain vaiheessa olikin juttua mutta jos vientimarkkinoita pohtii niin millaisia rajoituksia eri maastoissa ja lämpötiloissa noilla kumiteloilla on? Voidaanko tuommoisilla ajaa vaikka palavan nesteen läpi, kestääkö terävien kivien päällä ja kulutusta? Siinä missä terästelaan voidaan vaihtaa vääntynyt pala niin kumitela vaihdettaneen kokonaan. Vaatii siis eri tavalla varastoa jne.
 
Puolustusvoimien sotatalouspäällikkö, kenraaliluutnantti Jari Mikkonen piti puheen Lontoon DSEI -puolustusvälinenäyttelyssä Patrian julkistaessa uuden TRACKX tela-ajoneuvon.

Ajoneuvon kehitystyössä on hyödynnetty eurooppalaista FAMOUS-tutkimus- ja tuotekehityshanketta, ja alustavat tulokset prototyypin kokeista pohjoisen alueen liikkuvuuden kehittämiseksi ovat lupaavia.

Kenraaliluutnantti Mikkosen mukaan Puolustusvoimat valmistelee TRACKX tela-ajoneuvon esisarjan hankintaa, ja ensimmäisten ajoneuvojen toimitus on suunniteltu tapahtuvan vuoden 2026 aikana.



545029512_1241249718039295_2371123206217438645_n.webp
 
Ai saakeli, se vois olla jo muutamassa vuodessa kunnon määrä käytössä näitä. Versus XA-300sta (Patria 6x6) hankittiin 3 vuotta sitten esisarja ja kohta taitaa olla koko ensimmäinen sarjatilaus eli 191 kappaletta toimitettu. Odotan todella mielenkiinnolla mitä mahtaa olla määrä Trackxsin suhteen.
 
Puolustusvoimien sotatalouspäällikkö, kenraaliluutnantti Jari Mikkonen piti puheen Lontoon DSEI -puolustusvälinenäyttelyssä Patrian julkistaessa uuden TRACKX tela-ajoneuvon.

Ajoneuvon kehitystyössä on hyödynnetty eurooppalaista FAMOUS-tutkimus- ja tuotekehityshanketta, ja alustavat tulokset prototyypin kokeista pohjoisen alueen liikkuvuuden kehittämiseksi ovat lupaavia.

Kenraaliluutnantti Mikkosen mukaan Puolustusvoimat valmistelee TRACKX tela-ajoneuvon esisarjan hankintaa, ja ensimmäisten ajoneuvojen toimitus on suunniteltu tapahtuvan vuoden 2026 aikana.



Katso liite: 124662
Eikähän tuo mainittu ensimmäiset ajoneuvot tarkoita esisarjan vaunuja.
 
Back
Top