Patria FAMOUS

Siinä mielessä ei tilanne ole muuttunut, että aikaisemminkin on ollut tiedossa, että oma hyökkäysoperaatio vaatii minimissään ajallisen ja paikallisen ilmanherruuden. Nyt vain tuohon on miehitettyjen koneiden lisäksi tullut kuvioon mukaan miehittämättömät edulliset lentolaitteet. Tuohon varmasti keksitään jokin keino jolla tuo ilmanherruus saadaan järjestettyä.
 
Siinä mielessä ei tilanne ole muuttunut, että aikaisemminkin on ollut tiedossa, että oma hyökkäysoperaatio vaatii minimissään ajallisen ja paikallisen ilmanherruuden. Nyt vain tuohon on miehitettyjen koneiden lisäksi tullut kuvioon mukaan miehittämättömät edulliset lentolaitteet. Tuohon varmasti keksitään jokin keino jolla tuo ilmanherruus saadaan järjestettyä.
Ehkä voisi joku suunnattuun ja raakaan EMP:hen perustuva systeemi. En kyllä tiedä, onko teknisesti mahdollista.
 
Onkohan näin, että wanha kunnon munamankeli kokee jääkäreiden käytössä reinkarnaation?? Halpa korvattavissa oleva kevyesti suojattu joukkojen kuljetusväline, mikä ei paljon maksa. "Ja muistakaa miehet... 5 metrin välit!"
 
Onkohan näin, että wanha kunnon munamankeli kokee jääkäreiden käytössä reinkarnaation?? Halpa korvattavissa oleva kevyesti suojattu joukkojen kuljetusväline, mikä ei paljon maksa. "Ja muistakaa miehet... 5 metrin välit!"

Ja parantaa etenevien joukkojen kuntoa niveliä ja saappaita säästäen. Vuoden siirtymien jälkeen, Joukon suorituskyky on jo ihan uudella tasolla.
 

Patria TRACKX - Exceptional performance​

Kaksitelaisella Patria TRACKX -ajoneuvolla on samat liikkuvuushaasteet kuin nelitelaisella ajoneuvoilla, mutta se tarjoaa enemmän tarjoamalla tilavan, käyttäjäystävällisen kuljettajan ja komentajan ohjaamon, josta on hyvä näkyvyys, sekä miehistötilan kymmenelle sotilaalle, jossa on nykyaikaisille panssarivaunuille tyypilliset räjähdysvaimennetut istuimet.

12 tonnin omamassalla ja 3,5 tonnin hyötykuormalla tämä ajoneuvo toimii panssaroiduna miehistönkuljetusajoneuvona, joka on varustettu 12,7 mm:n konekiväärillä ja sopii erilaisiin ympäristöihin. Se korvaa ikääntyvät M113- ja MTLB-telaketjuajoneuvot ja tarjoaa korkean taktisen ja operatiivisen liikkuvuuden modernilla ergonomialla ja tilannetajuisuudella.
 
Mikäs härpäke tämä on katolla/moottoritilan edessä?

Musta laatikko lienee Gopro tai vastaava, mutta mitä muuta tuossa on? Jotain testilaitteistoa kenties? Putki ja kaksi kiekkoa. Voisiko putki olla moottorin ilmanotto?

1763563378327.webp
 
Tämä kapistus on juuri sellainen yksinkertainen laite jota tarvitaan, älli/M113 korvaaja nykyaikaisilla ominaisuuksilla. Mutta en meinaa päästä siitä yli kuinka samannäköinen tämä on ällin kanssa, vähän niinkuin sen lapsi :D Mutta ei ulkonäöllä ole merkistystä.

Tuollaiselle korvaajalle on varmasti tilausta ja varsinkin lännessä yllättävän vähän vaihtoehtoja. Toimiakseen halpana korvaajana tarvitaan kuitnekin volyymiä ja sarjatuotantoa, eli nyt pitää toivoa tilaajia.
 
Tuollaiselle korvaajalle on varmasti tilausta ja varsinkin lännessä yllättävän vähän vaihtoehtoja. Toimiakseen halpana korvaajana tarvitaan kuitnekin volyymiä ja sarjatuotantoa, eli nyt pitää toivoa tilaajia.
Yritetään saada ensin se 0-sarja ulos ja koekäyttöön ennen kuin aloittavat varsinaisen myynnin. Sen verran on ongelmia mm. 6x6 kanssa.
 
Täällä kun pohdittiin Uudenkaupungin tehtaan uudeksi tuotteeksi Patrian vaunuja niin entäpä jos siellä kasataankin CV90:siä. Ne taitaisi olla osina nopeimmin valmiina.
Patrialla on varmasti osuus tuotannosta, mutta tuo alumiinin hitsaus ei ole yksi niistä, muutoin myös tuo Trackx olisi alumiinirunkoinen ja vahvistettu komposiitti panssarilla.

Aikaisemman CV-sarjan tornit KOOTTIIN Suomessa.
 
Aivan. Ja jos nyt koottaisiin koko CV.
Ei kannata, rungot kootaan yhdessä paikassa ja tornien kokoonpano varmaan Suomessa ja ne mahdolliset pienet kansalliset muutokset. Tuolla saadaan suurin kustannushyöty ja homma pysyy aikataulussa.
Tässä voisi olla roolia Uudenkaupungin autotehtaalla,kun liikuteltavat massat eivät ole ihan mahdottomia.
 
Patrialla on varmasti osuus tuotannosta, mutta tuo alumiinin hitsaus ei ole yksi niistä, muutoin myös tuo Trackx olisi alumiinirunkoinen ja vahvistettu komposiitti panssarilla.

Aikaisemman CV-sarjan tornit KOOTTIIN Suomessa.
Eikös CV9030 Fin tornin runkojen teräsrakenne (levytyö, hitsaus, koneistus) tehty Vammalassa (Vammaksella, Patrialla tai Komas/Fortaco:lla, mikä tai kenen hallinnassa vanhan Vammaksen levytyöosasto sitten olikaan kunakin ajanhetkenä)? Tornien loppukokoonpano oli sitten jossakin muualla.
 
Back
Top