Perussuomalaisten kuihtuminen ja sen seuraukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhta
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Mitä enemmän nimiä listoilla sen suurempi äänisalis (on ainakin toivomus). Eri asia toteutuuko. Sen takia listoille päästetään kaiken maailman turhat julkkikset eli keräämään ääniä.
Jahah! Eli ehdokkaat eivät pääse läpi keräämillään äänillä, vaan puolue kerää äänet itselleen ja sitten se määrää paikat? Eihän tossa ole mitään järkeä!

Suomessa on satoja kepun hallitsemia pikkukuntia, ja kaikissa pitäisi olla uskottavaa ainesta tarjolla jos haluaa sitä asemaa horjuttaa.
Ei nyt ihan vastannut kahteen kysymykseeni - miten se toimii; onko järkeä, mutta uskottava aines kuulostaa hyvältä, ja horjuttaminen paremmalta. Mutta siis puolue kerää jokaisen hajaäänenkin, vaikka ehdokas saisi vain 11 tjms. eikä olisi menossa ikinä läpi?
Muuten en edelleenkään tajua tota lista-juttua...

Ei nyt ihan vastannut kahteen kysymykseeni - miten se toimii; onko järkeä, mutta uskottava aines kuulostaa hyvältä, ja horjuttaminen paremmalta. Mutta siis puolue kerää jokaisen hajaäänenkin, vaikka ehdokas saisi vain 11 tjms. eikä olisi menossa ikinä läpi?
Muuten en edelleenkään tajua tota lista-juttua...
Puolueella on vaalipiirissä, tässä tapauksessa kunnassa, lista ehdokkaista. Suomessa on käytössä D'Hondtin vaalitapa, jossa puolueen(tai vaaliliiton) eniten ääniä saanut saa koko puolueen saamat äänet, vertausluvun. Toiseksi eniten saa puolet, sitten kolmasosan jne, ja valtuustoon pääsevät suurimmat vertausluvut saaneet. Ehkokkaalle sekä puolueelle annetut äänet siis merkitsevät kyllä. Tuo laaja ehdokaslista tarkoittaa siis tosiaan lähinnä sitä, että kelvollisia ehdokkaita on tarjolla kaikkiin kuntiin. Esim. Vihreät ovat hyvin pitkälti vain kaupunkipuolue.

Ääni annetaan aina ensisijaisesti puolueelle / puoluen aatteille

Sen jälkeen ääni annetaan toissijaisesti puolueen sisällä olevalle aatesuunnalle / aatesuuntaa edustavalle henkilölle (esim kokoomuksessa liberaali v konservatiivi linja)

Noh, ainakin Jungner makaa niinkuin petaa - lainasi tuon nimittäin suoraan Hillary Clintonilta... kuuluisa "deplorables" -kommentti kääntyy suomen kielelle juuri noin, tässä kontekstissa (tosin Hillary viittasi Trumpin kannattajiin/ potentiaalisiin äänestäjiin, koska vaalit olivat vasta tulossa).
Niinkuin ne ovat Suomessakin
Jungner kiistää tietenkin. Olisi kyllä hyvä jos parempi väki alkaisi käyttämään selkokieltä meille rahvaalle, esimerkiksi "Maalaiset ovat ovat tuplaplusepäonnellisia"

1612275108495.png

Jungner kiistää tietenkin. Olisi kyllä hyvä jos parempi väki alkaisi käyttämään selkokieltä meille rahvaalle, esimerkiksi "Maalaiset ovat ovat tuplaplusepäonnellisia"

Katso liite: 47193
Eikä ole semanttisesti edes väärässä, minä olin, mutta silti jotenkin todella korpeaa noi julkisen talouden nisää imevät uus-kapitalistit... sapettaa toi porukka kaarnaveneineen päivineen aika paljon.

Kirsi Piha ja Touko Aho ja blaah... kaikki fyrkat noille "verkostoituneille äly-yrittäjille" tulee meinaan suoraan kansan maksavasta taskusta.

Onneksi löysin tänään 600g tölkin ruotsalaista hernekeittoa, normaalisti se on loppuunmyyty, tuunaan sitä paistetuilla valkosipulinakeilla sekä sinapilla. Ja vähän chiliä.

Johan helpottaa...

Eikä ole semanttisesti edes väärässä, minä olin, mutta silti jotenkin todella korpeaa noi julkisen talouden nisää imevät uus-kapitalistit... sapettaa toi porukka kaarnaveneineen päivineen aika paljon.

Kirsi Piha ja Touko Aho ja blaah... kaikki fyrkat noille "verkostoituneille äly-yrittäjille" tulee meinaan suoraan kansan maksavasta taskusta.

Onneksi löysin tänään 600g tölkin ruotsalaista hernekeittoa, normaalisti se on loppuunmyyty, tuunaan sitä paistetuilla valkosipulinakeilla sekä sinapilla. Ja vähän chiliä.

Johan helpottaa...
Ja valtion kaupasta punssia päälle..:D

Ja valtion kaupasta punssia päälle..:D
On auki kuin hauen kita se mesta, vaikka vaatekaupat ja esim. kirjastot kiinni, go figure! Itse en tajua tätä total lock-downia lainkaan, joka muuten jatkuu tällä viikolla... ei ollut yllätys, inkubaatio-periodi kiinan-fiiruksella 6-12 vrk, lisäksi pitää saada dataa, ja anaysoida se, ja julkaista uudet ohjeet poliitikkojen tyhmentäminä. Kestää, mies vaihtuu, jatkakaa...

Tämä ei lopu ihan heti, Suomessa tulossa viimeistään maaliskuussa samaa settiä. Olen siitä jotenkin vakuuttunut.

Teuvo vaihtoi Stephanien 30 nuorempaan Laritzaan 26.

Mukana myös ankkurilapsi loppusuvulle.

Näin sitä Suomen etua EU:ssa ajetaan Hondurasista käsin. Etätyö antaa tähän ilmeisesti myöden.

No, mitäs minä. Kuitenkin olen kateellinen, kun Lartzan kuvat tulee lehteen.

Simpauttaja

En tiedä ankkurilapsesta, mutta ainakin tuon jutun perusteella kyseessä on ihan oikeasti korkeasti koulutettu henkilö. Ilmeisesti myös omaa jonkinlaista kielitaitoa joka auttaisi pääsemään kiinni työn syrjästä täällä Suomessakin. Ja ammattikoulutus on vielä erittäin hyödyllisellä alalla. Ja mikä parasta, vaikka tuon maanosan asukkaat eivät olekaan tunnettuja itsehillinnästä tai lainkuuliaisuudestaan, niin henkilön pikaprofilointi viittaa siihen, että hän ei ole altis toiminnalle joka voisi uhata yhteiskuntajärjestystä. Toisin kuin ne tyypilliset maahantulijat.

Johan helpottaa...

Ei se ole tyhmä joka pyytää jne..

Itsekin nappasit halutun keiton, kun se oli saatavilla. Nämä tyypit ovat saman toimintamallin jalostaneet vain hieman pidemmälle ;)

Ei se ole tyhmä joka pyytää jne..

Itsekin nappasit halutun keiton, kun se oli saatavilla. Nämä tyypit ovat saman toimintamallin jalostaneet vain hieman pidemmälle ;)
Ei ollut Jalostajan hernekeittoa, vaan hyvältäpä maistui... hiukan vähemmän nakkeja ja ehkä hiukan vähemmän valkosipulia ensi kerralla...

chiliä oli sopivasti. @Herman30 tietää ammattikokkina mikä on vähän liikaa. Älä tee sitä, Frank!

Jabba taas äänessä:
"Simon Elon tarina ei ole ohi. Hän on Perussuomalaisten nuoresta kaartista samalla tavalla lahjakas kuin Vesa- Matti Saarakkala. Mies ymmärtää politiikkaa. Olisin suonut, että nämä kyvykkäät nuoret miehet päättäisivät Suomen asioista sebastiantynkkysten ja olliimmosten sijasta. Lahjomaton voima versus poliittisesti lahjaton roina."
Ja kummat olivat kumpia? Saarakkala oli nuivan manifestin allekirjoittajia ja Elo oli Halla-ahon sylikoira...

Perussuomalaiset tiedottaa. Välikysymyksestä on kyse. Mukana myös omaa erillissotaansa liittolaisena (im bunde) käyvä KD. Sitten joku purjehtijakin käy äänessä.

Viimeksi muokattu:
Oli odotettavissa, että tälle keväälle tulee näitä julkaisuja. Odotahan seuraavia edarivaaleja, panokset kovenevat. Huomaa, että näitä -paljastuskirjoja- voitaisiin tehdä mistä tahansa puolueesta. Valitettavasti. Kummasti toimittajat eivät näitä erilaisia asioita vaan nostele esille.....en edes tiedä, mikä esto siinä on päällä. Toistan: jokaisen puolueen elimissä sattuu ja tapahtuu.

Odotan vielä edelleen sitä suht yhteisesti hyväksyttyä määritelmää äärioikeistolaisuudesta. Otsikolla kyllä hakataan milloin ketäkin, mutta miten ihmeessä se määritellään.

Olen ollut aika oikealla ikäni. Mutta persujen kentässä olen vasemmistolainen.

Toki mulle persut on välillä vasemmistolaisia. Kun halutaan tappaa esim työn tekeminen Suomesta

Back