Pikku-uutisia Suomesta

Itse olisin rekrynnyt Afganistanin armeijaan vain naispuolisia sotilaita. Insentiivit käyttää sitä arskaa talibaaniin olisi olleet kohdallaan.

Kieltämättä ohi aiheen menee tämä minunkin kommenttini, mutta eräs tae naisten oikeuksien parantumiselle tuolla olisivat olleet nimenomaan aseistetut naiset.
 
Mtv3, Viiden jälkeen-ohjelma juuri äsken. Tutkija yritti parhaansa mukaan todistella, että Suomi on aikoinaan toiminut orjia käyttävänä riistäjämaana. "Turun sokeritehtaalle sokerijuurikas tuli Karibialta."
Kai nyt joku oikeasti viisaampi sai siellä tilaisuuden ampua nuo argumentit alas?
 
Kai nyt joku oikeasti viisaampi sai siellä tilaisuuden ampua nuo argumentit alas?
Paremminkin päinvastoin. Meneillään on joku ihmeellinen kampanja, jolla pyritään väkisin saada meidät tuntemaan syyllisyyttä. Tämähän näkyi ylioppilaskirjoituksissakin, kun jotkut kirjoittivat häpeävänsä valkoista ihonväriänsä sekä suomalaisuuttaan.
 
Mtv3, Viiden jälkeen-ohjelma juuri äsken. Tutkija yritti parhaansa mukaan todistella, että Suomi on aikoinaan toiminut orjia käyttävänä riistäjämaana. "Turun sokeritehtaalle sokerijuurikas tuli Karibialta."
Vai että sokerijuurikasta Karibialta? Siinä onkin jo mennyt pahemman kerran vikaan ajatuskulku.
 
Taas meni palanen Suomea ulkomaille.

Uutinen laittaa miettimään Suomen hallituksen ja eduskunnan määräysvaltaa tässä asiassa. Liikenneväylät ovat tärkeä asia Suomen kansantaloudelle, työmatkoille, kotimaan matkailulle ja maanpuolustukselle!

Kaupan toteutuessa menetämme osan itsenäistä päätösvaltaa. Se on huolestuttavaa. Valtio voi tietenkin ohjata rakentamista, mutta joskus sen tekee joku kilpaileva yritys eikä tässä nimeltä mainittu.

Tuleeko joku ulkomainen taho samoille markkinoille
(kiinalaiset, venäläiset, saksalaiset,…). Mielenkiintoista nähdä myöhemmin markkinatilanne tällä alalla.
 
@soittaja , @Fremen , olisitte valittaneet 2014 kun Destiasta tuli tuo otsikossa mainittu entinen valtionyhtiö... tässä kaupassa eduskunta ei menettänyt paskan vertaa määräysvaltaa yhtään mihinkään.

Sitä paitsi eduskunta määrää edelleen teiden paikat. No käytännössä ministeriön virkamiehet, mutta eduskunnan suostumuksella. Ei Destia, ei Ahlstöm Capital eikä Colas group. Ei ennen tuota kauppaa, ei ennen sitä edellistä eikä tulevaisuudessakaan. Sitä paitsi tuo meni kotimaiselta sijoitusyhtiöltä kansainväliselle maanrakennuskonsenille. Saadaanpa sille alalle yksi uusi iso peluri ravistelemaan kotimaista hyvävelikerhoa...
 
 
Back
Top