Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pullosorsa kirjoitti:Miksi suomalaiset näyttää näissä mainoskuvissa ihan nynnyiltä verrattuna muiden maiden mainoksiin???
Pullosorsa kirjoitti:Miksi suomalaiset näyttää näissä mainoskuvissa ihan nynnyiltä verrattuna muiden maiden mainoksiin???
Pullosorsa kirjoitti:Miksi suomalaiset näyttää näissä mainoskuvissa ihan nynnyiltä verrattuna muiden maiden mainoksiin???
Hejsan kirjoitti:Pullosorsa kirjoitti:Miksi suomalaiset näyttää näissä mainoskuvissa ihan nynnyiltä verrattuna muiden maiden mainoksiin???
Nynnyiltä?? en tykkä......
Cool kuva se sissisotilas menee joen yli ja tulle sumua joesta.
Ja Mustin ympärille on laitettu ruohoa
Kuva on tervetuloa sissilinjalle marssilta, jonka loppuhuipennus on höytiäisen lahden ylitys joskus aamuyöstä 03-06 välillä. Näyttää hyvältä kuvissa, mutta ei niin fyysisesti rankka (henkisesti kylläkin).Hejsan kirjoitti:Cool kuva se sissisotilas menee joen yli ja tulle sumua joesta.
Ja Mustin ympärille on laitettu ruohoa
Teräsmies kirjoitti:Tuommoisia kuviako täälläkin pitäisi ottaa?
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/42570000/jpg/_42570839_korea_ap416.jpg
madmax kirjoitti:Kuva on tervetuloa sissilinjalle marssilta, jonka loppuhuipennus on höytiäisen lahden ylitys joskus aamuyöstä 03-06 välillä. Näyttää hyvältä kuvissa, mutta ei niin fyysisesti rankka (henkisesti kylläkin).Hejsan kirjoitti:Cool kuva se sissisotilas menee joen yli ja tulle sumua joesta.
Ja Mustin ympärille on laitettu ruohoa
III SISSITAIVAL -jalkamarssi Kolilta Kontiorantaan
Pohjois-Karjalan Prikaatin Sissikomppania järjesti jo perinteeksi muodostuneen Sissitaival- jalkamarssin 22.-23.6.2010 Kolilta Kontiorantaan. Kyseinen taival järjestettiin nyt kolmannen kerran.
Jalkamarssi alkoi linja-autoheittokuljetuksin 22.6. iltapäivän aikaan Kolille. Marssittu taival myötäili UKK-reittiä alkaen Ukko-Kolin parkkipaikalta Herajärven itäpuoliset vaarat kiertäen Kiviniemen kautta Hautajärvelle, missä oli pakollinen neljän tunnin marssitauko. Matka jatkui tauon jälkeen Urkkalammelle ja Pyytivaaran kautta päättyen Kontiorantaan 23.6. iltapäivän aikaan. GPS:n mukaan taivalta kertyi 64 kilometriä.
Erityisteemana tällä kertaa oli kaukopartiomies ja Mannerheim- ristin ritari Onni Määttäsen muiston kunnioittanen.
Jalkamarssin tavoitteena oli antaa varusmiehille elämyksiä ja kokemuksia pidemmästä jalkamarssista, vahvistaa luottamusta omiin kykyihin pitkän marssin suorittamisen suhteen, tutustuttaa varusmiehet Kolin vaaramaisemiin sekä osaltaan vaalia kaukopartio- ja sissiperinteitä.
”Kaikki syyt mitkä estävät meitä liikkumasta, ovat tekosyitä”
Urho Kekkonen
Hejsan kirjoitti:Eikö se ole aika suuri järvi?
Vissiinkin lama ajan ratkaisu tuo... Nasut ja Pasit ehkä jo liian kalliita ostaa/käyttää/ylläpitää? Ei muuta kuin takaisin traktorivetoisiin joukkoihin! Pystyykö ko. värkki korvaamaan Nasun maastoliikkuvuuden ja Pasin panssarin sirpalesuojan, onko tarkoitus tulevaisuudessa taistella vain teiden varrella?Hejsan kirjoitti:http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_maakunta/pohjoiskarjalan_prikaatille_uusia_kuormaautoja_6817987.html
Sisu A2045 on Pohjois-Karjalan prikaatin uusi kuorma-automalli henkilökuljetuksiin. Aiemmin käytössä olleet tela-ajoneuvot jatkavat varusmiesten kuljettamista Kajaanissa ja Sodankylässä.
Tammikuussa palvelukseen astunut saapumiserä on ensimmäinen, joka koulutetaan uuden automallin osaajiksi.
Prikaati sai 56 uutta Sisua. Koko kaupassa Puolustusvoimat osti 215 A2405-mallin Sisua. Kaupan arvo oli 32,5 miljoonaa euroa. Kauppahinnassa on mukana huollot.
Prikaatilla ollaan uusiin kulkupeleihin tyytyväisiä
AKE-ukki kirjoitti:Vissiinkin lama ajan ratkaisu tuo... Nasut ja Pasit ehkä jo liian kalliita ostaa/käyttää/ylläpitää? Ei muuta kuin takaisin traktorivetoisiin joukkoihin! Pystyykö ko. värkki korvaamaan Nasun maastoliikkuvuuden ja Pasin panssarin sirpalesuojan, onko tarkoitus tulevaisuudessa taistella vain teiden varrella?Hejsan kirjoitti:http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_maakunta/pohjoiskarjalan_prikaatille_uusia_kuormaautoja_6817987.html
Sisu A2045 on Pohjois-Karjalan prikaatin uusi kuorma-automalli henkilökuljetuksiin. Aiemmin käytössä olleet tela-ajoneuvot jatkavat varusmiesten kuljettamista Kajaanissa ja Sodankylässä.
Tammikuussa palvelukseen astunut saapumiserä on ensimmäinen, joka koulutetaan uuden automallin osaajiksi.
Prikaati sai 56 uutta Sisua. Koko kaupassa Puolustusvoimat osti 215 A2405-mallin Sisua. Kaupan arvo oli 32,5 miljoonaa euroa. Kauppahinnassa on mukana huollot.
Prikaatilla ollaan uusiin kulkupeleihin tyytyväisiä
baikal kirjoitti:AKE-ukki kirjoitti:Vissiinkin lama ajan ratkaisu tuo... Nasut ja Pasit ehkä jo liian kalliita ostaa/käyttää/ylläpitää? Ei muuta kuin takaisin traktorivetoisiin joukkoihin! Pystyykö ko. värkki korvaamaan Nasun maastoliikkuvuuden ja Pasin panssarin sirpalesuojan, onko tarkoitus tulevaisuudessa taistella vain teiden varrella?Hejsan kirjoitti:http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_maakunta/pohjoiskarjalan_prikaatille_uusia_kuormaautoja_6817987.html
Sisu A2045 on Pohjois-Karjalan prikaatin uusi kuorma-automalli henkilökuljetuksiin. Aiemmin käytössä olleet tela-ajoneuvot jatkavat varusmiesten kuljettamista Kajaanissa ja Sodankylässä.
Tammikuussa palvelukseen astunut saapumiserä on ensimmäinen, joka koulutetaan uuden automallin osaajiksi.
Prikaati sai 56 uutta Sisua. Koko kaupassa Puolustusvoimat osti 215 A2405-mallin Sisua. Kaupan arvo oli 32,5 miljoonaa euroa. Kauppahinnassa on mukana huollot.
Prikaatilla ollaan uusiin kulkupeleihin tyytyväisiä
Kolmen prikaatin muovitelavaunut ovat menossa kohti lopullista ratkaisua. On mielenkiintoista, jos liikkuvuus, jota ennen mainostettiin vahvuutena muuttuukin kuorma-autoliikkuvuudeksi.
Ei maha mittään, mutta kahden prikaatin tulevaisuus saattaa olla tapetilla, kun rakennemuutosta aletaan touhuta. Siihen Keuruuta ja joku varikoista, miksei joku Etelä-Suomenkin varuskunnista sitten.