Poliisitoiminta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja YJT
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Etälamautin, projektiililaukaisin ja poliisikoira eivät vaikuttaneet "peukkukulmien" veitsimieheen. Oli pakko ampua. Syyttäjä teki päätöksensä.

"Oli kyse välitöntä ja vakavaa vaaraa toisen hengelle ja terveydelle aiheuttavan henkilön toiminnan pysäyttämisestä.

Erityisesti tilanteen nopea eteneminen ja tapahtumapaikan olot huomioon ottaen lievemmän tehokkaan voimakeinon käyttäminen ei ollut enää mahdollista."

 

Ei ihan suoraa yhteyttä juttujen välillä, mutta nyt olisi aika helpottaa hiukan tuota poliisin voimankäyttöä.

Ehkä jengiytymistä voisi vähän hidastaa ja viestittää, että ihan hirveästi ei kannata käskytyksen jälkeen pullikoida. Nistit eivät tajua käskytystä, mutta toisaalta, onko poliisin syytä vaarantaa itseään ja käyttää ylenpalttisesti resursseja tyyppiin, joka todennäköisesti toistaa käytöksensä kun kopista pääsee.

 
Etälamautin, projektiililaukaisin ja poliisikoira eivät vaikuttaneet "peukkukulmien" veitsimieheen. Oli pakko ampua. Syyttäjä teki päätöksensä.

"Oli kyse välitöntä ja vakavaa vaaraa toisen hengelle ja terveydelle aiheuttavan henkilön toiminnan pysäyttämisestä.

Erityisesti tilanteen nopea eteneminen ja tapahtumapaikan olot huomioon ottaen lievemmän tehokkaan voimakeinon käyttäminen ei ollut enää mahdollista."

Silläkö näillä sankareilla on näitä untuvatakkeja että tazerin vaikutusta saataisi minimoitua kun piikit ei yllä nahkaan asti.
 
Silläkö näillä sankareilla on näitä untuvatakkeja että tazerin vaikutusta saataisi minimoitua kun piikit ei yllä nahkaan asti.

Tämä tapahtui 12. heinäkuuta. Tuona päivänä utisoitiin myös kesän lämpöennätyksestä. Aiemmin päivällä Helsinki-Vantaalla ja Porvoossa mitattiin 29,2 astetta.
 
Kodiakki on varmaan sopiva poliisi autoksi.
Onko noilla tarkoitus korvata transportterit ?
Tämä vaan tulee mieleen tuosta suojatusta asiakaspaikasta.
Eihän octavian takapenkillä tuollaista rakennelmaa ollut. Vai eikö poliisien varustekassit mahdu takalaatikkoon ?



Jaahas, tuohon kun yrittää tunkea läskiä juoppoa niin siinä sitä onkin poliisipartio ihmeissään...
 
Kodiakki on varmaan sopiva poliisi autoksi.
Onko noilla tarkoitus korvata transportterit ?
Käsittääkseni ennemmin tässä haetaan poliisin käyttöön sopivaa henkilöautoa.
 
Ihme, kun noita VAG konsernin läjiä kelpuutetaan valtion käyttöön vuodesta toiseen, vaikka korjaiskulut on tähtietieteelliset... Pakko olla hyvät sopimukset ja pari vaihteistoa ja moottoria aina varastossa🤣

Laajan käyttäjäaineiston perusteella diesel-Kodiaq (2017–2024) sai tilaston mukaan varsin korkean luotettavuusarvosanan: noin 94,7 %. Ei se niin hirmuinen ole kuin Octavialla, mutta erittäin hyvä. Yleensä ensimmäiset pikkukorjaukset tulivat vasta 150 000:n jälkeen. Jos autoa huolletaan säännöllisesti ja moottorina on diesel + neliveto, siitä saa poliisi todennäköisesti varsin vakaan ja ennustettavan auton pitkäksi aikaa.

Kustannustehokas valinta erityisesti niille, jotka tarvitsevat isot tilat, nelivedon ja dieselin väännön.

Huollot on tehtävä säännöllisesti ja oikeilla aineilla. Tätä ei tavallinen kuluttaja aina muista. En osaa virkamiesten pajoista sanoa.

Tuossa on sivusto, joka perkaa tilastodataa.

 
Laajan käyttäjäaineiston perusteella diesel-Kodiaq (2017–2024) sai tilaston mukaan varsin korkean luotettavuusarvosanan: noin 94,7 %. Ei se niin hirmuinen ole kuin Octavialla, mutta erittäin hyvä. Yleensä ensimmäiset pikkukorjaukset tulivat vasta 150 000:n jälkeen. Jos autoa huolletaan säännöllisesti ja moottorina on diesel + neliveto, siitä saa poliisi todennäköisesti varsin vakaan ja ennustettavan auton pitkäksi aikaa.

Kustannustehokas valinta erityisesti niille, jotka tarvitsevat isot tilat, nelivedon ja dieselin väännön.

Huollot on tehtävä säännöllisesti ja oikeilla aineilla. Tätä ei tavallinen kuluttaja aina muista. En osaa virkamiesten pajoista sanoa.

Tuossa on sivusto, joka perkaa tilastodataa.

Eikös näissä ole ureat ym muut paskeet jotka toimivat vallan hyvin talvella?
 
Eikös näissä ole ureat ym muut paskeet jotka toimivat vallan hyvin talvella?
Nykyään kaikissa uusissa dieselautoissa on. Kun muistaa pitää säiliön täynnä ja tiiviisti kiinni, välttää ongelmat. 18 litraa / pakkaskestävyys -11 + lämmitys säiliössä ja linjoissa riittää. Jos sen päästää vähiin ja on 30 graadia, voi tulla vaikeuksia. Ajamista se ei estä mutta vikakoodi tulee. Uusiin autoihin voi tulla myös esto uudelleenkäynnistykseen, kunnes kusta on lisätty.

Kyllä se on sähköautoa paljon parempi ja sitkeämpi työjuhta.

Enemmän mietin, kauanko menee ennen kuin joku Konsta S. Mulin pistää ureaa dieseltankkiin. Korkit ovat vierekkäin.
 
Nykyään kaikissa uusissa dieselautoissa on. Kun muistaa pitää säiliön täynnä ja tiiviisti kiinni, välttää ongelmat. 18 litraa / pakkaskestävyys -11 + lämmitys säiliössä ja linjoissa riittää. Jos sen päästää vähiin ja on 30 graadia, voi tulla vaikeuksia. Ajamista se ei estä mutta vikakoodi tulee. Uusiin autoihin voi tulla myös esto uudelleenkäynnistykseen, kunnes kusta on lisätty.

Kyllä se on sähköautoa paljon parempi ja sitkeämpi työjuhta.

Enemmän mietin, kauanko menee ennen kuin joku Konsta S. Mulin pistää ureaa dieseltankkiin. Korkit ovat vierekkäin.
Ei tuo pakkasen kesto kyllä luottamusta herätä jos auto ei vietä öitään tallissa, pitää vaan toivoa että suomi kusen testit onnistuu ja saataisiin paremmin pakkasta kestävä liemi.
 
Pieni offtopic-kysely: kuinka monella oikeasti on ollut ongelmia adbluen jäätymisen kanssa? Meillä pari Volvon dieseliä ulkona vuoden ympäri, eikä vielä kertaakaan ole huomattu mitään erikoista. Paikka tosin Etelä-Suomessa, mutta kyllä täälläkin napakoita pakkasia joskus on.
 
En tiedä miksi nimenomaan Codillackin kanssa adblue tuottaisi ongelmia, kun ei se käsittääkseni ole tähän mennessä ollut ongelma maijojenkaan kanssa.
 
Pieni offtopic-kysely: kuinka monella oikeasti on ollut ongelmia adbluen jäätymisen kanssa? Meillä pari Volvon dieseliä ulkona vuoden ympäri, eikä vielä kertaakaan ole huomattu mitään erikoista. Paikka tosin Etelä-Suomessa, mutta kyllä täälläkin napakoita pakkasia joskus on.
Parikin tuttavaa, joiden Transitit seisoneet talvella, kun kusi jäätyy ja auto menee vikamoodiin. Toinen uskoi yhdestä talvesta, toinen sinnittelee vielä. Lämmitykset ei auta. Tuon jäätymisen yhteydessä saattaa mennä koko pönttö vaihtoon.
 
Näin ainakin MB-tuotteissa,jotka tulevat viranomaisläyttöön. Vito, Sprinter ja G-sarja.

Urean kierto taisi olla viranomaisiajoneuvojen yksi kilpailutus kriteeri.
Mersussa se on ohjelmointi kysymys. Auto käyttää AdBlueta, mutta jos se loppuu, se ei vaikuta mitään.
Sama Scanioissa ja Volvon kuorma-autoissa.
 
Back
Top