Potilaskortti?

Latvasta laho

Korpraali
Muistaakseni vanhalla foorumilla oli juttua potilaskorteista. Joku mainitsi silloin suomalaisen potilaskortin, lontoonkielisiä potilaskortteja minulta löytyy, mutta sattuisiko jollakulla olemaan koneella suomalaista potilaskorttia? Ja jos löytyy haluaisiko pistää jakoon. Minua ainakin kiinnostaisi kotimaankielinen versio.
 
Tarkoitatko tuota triagessa käytettyä versiota?
Täytyy kaivella arkistoja. Saattaisi moinen löytyä ellei joku (JSP?) ehdi ensin.
Ei kannata odottaa henkeä pidätellen. Koneella ei ole mutta skannamalla sen sinne saa, jos löytyy arkiston kätköistä.
 
Laita vaan noska tulemaan jos sulta löytyy helposti. Mä katon onko mulla samanlainen suomalainen versio koneella.
Kaupunkitaistelija 1 kirjassa on myös suomalainen versio jota olin aikanani hieman muokkaamassa.
Ps. Miten tälle foorumille laitettaan tiedostoja?
 
Helposti ei löydy, mutta etsiskellään.

Nopea vastaus kohdasta ei onnistu suoraan, mutta jos käytät vastaus- nappulaa sivun alareunassa tai vastaa-nappulaa viestin yhteydessä tai nopea vastaus kohdassa esikatselua niin tekstikentän alle tulee näkyviin vihreä Liitteet- palkki ja sen alla liiteen lisäysmahdollisuus.

Liitteessä kuva selventämään tekstiä.
 

Liitteet

  • liiteen liittäminen.JPG
    liiteen liittäminen.JPG
    42.3 KB · Luettu: 48
Ei ole osunut silmään. Enkä muistanut edellisessä harjoituksessa pyytää sellaista skannattavaksi. Yritän ensi kerralla muistaa jos ei jostain putkahda ennen sitä.
 
[attachment=494][attachment=493]Kaivelin kellarista esiin vanhan EA-laukun ja tässä pari kuvaa laukusta löytyneistä korteista.
Kuvissa kortin etu- ja takapuoli.
 

Liitteet

  • kortti 1.jpg
    kortti 1.jpg
    704.6 KB · Luettu: 58
  • kortti 2.jpg
    kortti 2.jpg
    898.8 KB · Luettu: 51
Tässä on alkuperäinen TCCC patient card jota käytti tietyt ryhmät a-maassa. Tästä tehtiin paranneltu versio jota myös käytettiin. Katon löytyykö se mistään.
 

Liitteet

  • TCCC card.doc
    212 KB · Luettu: 41
Noita potilaskortteja ei käytetä enään ollenkaan ainakaan afgoissa. Kunhan osaa oikean CAT- tason ilmoittaa TOCiin.

Kopteri noutaa ja ROLE hoitaa.
 
Category- taso, jonka TOC ilmoittaa PECciin. Ainakaan meille ei enään jaettu eikä koulutettu korttien käyttöä. Välitöntä HELIMEDEVACcia vaativat vammat opetettiin ja kentällä ainoa on nostaa potilas kyytiin. Päätöksen tuosta kiireellisyydestä tekee PRT:n Senior Medical Officer (SMO) TOCissa.

Kentällä olevien vastuulla on ilmoittaa vammat mahdollisimman tarkasti ja nopeasti TOCiin. Loppu on ammattilaisten käsissä. Kolme HELIMEDEVAC- incidenttiä olen kokenut, tuntuu olevan ihan toimiva systeemi.
 
winsu kirjoitti:
Category- taso, jonka TOC ilmoittaa PECciin.
Luin ensin Pecsiin ja olin ihan pihalla, että mites tuo saksalaisten Fünfkirchen nimellä tuntema pohjoismaisille Bosnian kävijöille tuttu paikka liittyy asiaan. Hämmennys väheni vain hieman huomattuani lukihäiriöni.
Huomaa, että on jenkkien johtama operaatio. Joka asialle on oma lyhenteensä. Ne ei osaa omaa nimeäänkän sanoa ilman lyhenteitä.
 
Back
Top