Presidentinvaalit 2024

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja skärdis
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Kaikki kysymykset mukana:

Stubb 81%
Aaltola 78%
Rehn 76%

presidentti ja maailma & puolustus -osiot:

Stubb 88%
Halla-Aho 81%
Rehn 75%
Aaltola 75%

(puolustuksen osalta Stubb 95%)

Halla-aho 79 %
Harkimo 74 %
Stubb 73 %
Aaltola 69 %
Essayah 68 %
Rehn 67 %
Haavisto 60 %
Andersson 44 %

Arvomaailmaltani olen kansallismielinen arvokonservatiivi kaupunkilainen epävihreä.
Vihreydessä kaikki ehdokkaat vihreämpiä kuin minä ja kaupunkilaisuudessa kaikki ehdokkaat juntimpeja kuin minä.
Moon citynatsi.
Ed. Täytyy muistaa asuinkaupungin koko: Olen pikkukaupunkilaisnatsi.

Halla-aho 82 %
Aaltola 80 %
Stubb 73 %
Harkimo 72 %
Rehn 69 %
Essayah 67 %
Haavisto 59 %
Andersson 57 %

Eri osa-alueiden painotus korostaneisi eroja

Kaikki osa-alueet mukana; en käyttänyt kovin paljon aikaa pohdintaan. Vaikuttaa silti siltä, että osui aika hyvin kohdilleen.

Halla-Aho 78%
Aaltola 76%
Rehn 72%
Stubb 72%

Screenshot_20231116_144756_Chrome.jpg

Screenshot_20231116_144730_Chrome.jpg

Ilta-sanomissa mulle paras oli Rehn (Hesarissa kolnas), sitten Aaltola (HS 2), Stubb (HS 4), Haavisto (HS 7), Halla-Aho (HS ykkönen).

Näitä kun tekee muutaman niin alkaa aika hyvin löytyä ne jotka ovat koko ajan kärkisijoilla.

Ilta-sanomissa mulle paras oli Rehn (Hesarissa kolnas), sitten Aaltola (HS 2), Stubb (HS 4), Haavisto (HS 7), Halla-Aho (HS ykkönen).

Näitä kun tekee muutaman niin alkaa aika hyvin löytyä ne jotka ovat koko ajan kärkisijoilla.
IS:n kone antoikin vähän erilaiset tulokset:

Haavisto 75%
Stubb 74%
Rehn 73%

Hyvä näin koska jokainen olisi minulle ok.

Luulin olevani niin keskustaoikeistolainen eli tämän palstan mittapuulla äärivasemmistolainen, että Jussi ei ainakaan vaalikoneessa mulla ykköseksi nouse. Nousipa kumminkin Hesarissa ja Aaltola kakkoseksi. Stubb oli sitten kolmas. Stubbin vastauksia katsoin erikseen, eikä niissäkään kovin paljon eroa ollut omiini. Paljon samoja tai pieniä eroja.

Ilta-Sanomissa järjestys oli Rehn, Aaltola, Stubb, Halla-aho, Haavisto, Essayah, Harkimo, Andersson.

Ei tullut kovin paljoa keskityttyä eikä mietittyä omia vastauksia. Sen laitoin mikä ensimmäisenä tuli mieleen.

Hyysäri kaikilla kysymyksillä
Halla-aho 82 %
Harkimo ja Aaltola 73 %
Stubido 69 %
Rehn 64 %
Essayah 63 %
Haavisto 54 %
Andersson 43%

Iltahyysäri kaikilla kysymyksillä
Rehn ja Harkimo 65 %
Aaltola ja Stubido 64 %
Halla-aho 63 %
Essayah 55 %
Haavisto 50 %
Andersson 46%

Tämän hetken ajatus on 1. kierroksella Halla-aho ja 2. kierroksella ISIS-Pekkaa vastaan

Stubbista seuraava huomautus, sillä hän on jokseenkin eri mieltä jalkaväkimiinasopparista irtautumisesta: "Jalkaväkimiinojen suorituskykyä korvaavat asejärjestelmät ovat teknisesti edistyneitä ja tehokkaita. Luotan puolustusvoimain johdon arvioon, jonka mukaan Suomen puolustuskyvyssä ei ole sellaisia aukkoja, joiden tukkimiseksi jalkaväkimiinojen palauttaminen olisi välttämätöntä."

Myös Rehn on samaa kastia irtautumisen suhteen, vaikka mielipide ei olekaan ihan näin naivi.

Essayah, Aaltola, Halla-aho ja Harkimo ovat irtaantumisen kannalla. Harkimopopulistia lukuunottamatta tässä on ehdokkaat, jotka mahdollisesti ovat kykeneviä mukautumaan muuttuviin tilanteisiin. Haavisto ja Andersson puolestaan jäävät ideologisiin poteroihinsa, kunnes tankki tulee päälle muokkaamaan maata.

Luulin olevani niin keskustaoikeistolainen eli tämän palstan mittapuulla äärivasemmistolainen
Äärivasemmistolainen viherhippi minäkin tiesin olevani ja niinhän se oli. Olin kuitenkin jopa enemmän keskellä kuin oletin, ikä alkaa tasoittamaan särmiä. Stubukka ykkönen 81%, Harkimo kakkonen 80%. En ala kyllä mitään jokereita kannattamaan, se on varmaa. Sitten Aaltola 78% ja Rehn 76%. Sitten Hallis ja Essayah 70% Eli hyvässä seurassa ollaan.

Paitsi Harkimo. Joka tosin on mainettaan parempi, mutta kyllä ne oligarkkivuodet ovat miehen leimanneet.

1700212690227.png

Jalkaväkimiinakysymys saattoi aika paljon vaikuttaa lopputuloksiin minullakin. Siihen laitoin täysin puoltavan vastauksen, useassa muussa käytin vähän lievempiä myönteisiä tai kielteisiä vastauksia. Kysymyksiä on niin vähän, että yksi isompikin ero ehdokkaa ja oman vastauksen välillä saattaa vaikuttaa monen prosenttiyksikön verran.

Luulin olevani niin keskustaoikeistolainen eli tämän palstan mittapuulla äärivasemmistolainen, että Jussi ei ainakaan vaalikoneessa mulla ykköseksi nouse. Nousipa kumminkin Hesarissa ja Aaltola kakkoseksi. Stubb oli sitten kolmas. Stubbin vastauksia katsoin erikseen, eikä niissäkään kovin paljon eroa ollut omiini. Paljon samoja tai pieniä eroja.

Ilta-Sanomissa järjestys oli Rehn, Aaltola, Stubb, Halla-aho, Haavisto, Essayah, Harkimo, Andersson.

Ei tullut kovin paljoa keskityttyä eikä mietittyä omia vastauksia. Sen laitoin mikä ensimmäisenä tuli mieleen.
Itselläni tulos oli keskustakonservatiivi, lähinnä Halla-ahoa ja sitten tuli käytännössä tasoissa kolmen poppoo Harkimo, Aaltola, Stubb. Loput oli sitten vain vähän alempana 50% tienoilla, joskin vassaripopulisti jäi kauas. Olin Halla-ahoakin konservatiivisempi, melkein loppui ruudusta tila kesken. Konservatismi on nykyajan pahuutta, joten olen kai sitten jokin natsijeesus. Sikäli hassua, että näkemykseni ovat kuitenkin varsin liberaaleja (sanan merkityksessä, eikä nykyajan olet joko puolesta tai vastaan liberalismia; terkkuja Sannalta).

Xubbin mahdollisuuden valintaan näyttäisivät parantuneen olennaisesti putlerin käynnissä olevan peliliikkeen myötä. Moni "liberaali" "Porvari" saattaa pelätä al-hol peksun ratkaisuja eikä sillä faktalla että presidentillä on hyvin vähän valtaa mihinkään ole merkitystä edes Korkeasti Koulutettujen verolokkien parissa. Xubbi on turvallinen valinta heille. Äärivasemmiston kannatus on vaan sitkaasti alle 50% äänestelijöiden parissa eikä se riitä peksulle :(

Extempore tyylillä kysymyksiin vastattu. Hivenen petyin koska Hallis sai yli 70% ja on siis paras ehdokas mielipiteineni perusteella.
Kyllä olen luvannut käydä äänestämässä , vihreätä vastaan 12 vuoden
äänestystauon jälkeen.

Jalkaväkimiinakysymys saattoi aika paljon vaikuttaa lopputuloksiin minullakin. Siihen laitoin täysin puoltavan vastauksen, useassa muussa käytin vähän lievempiä myönteisiä tai kielteisiä vastauksia. Kysymyksiä on niin vähän, että yksi isompikin ero ehdokkaa ja oman vastauksen välillä saattaa vaikuttaa monen prosenttiyksikön verran.
Ei vaalikoneista lopullista totuutta löydä mutta riittävällä määrällä toistoja voi löytää suunnan.

Jos miinakiellosta vetäytymisellä tarkoitetaan paluuta vanhaan sakaramiknoineen niin minä vastaan ehdottomasti ei. Jos taas mahdollisuutta käyttää esim. viuhkapanosta ansalankalaukaisulla niin kyllä. Oletin tarkoitettavan ensimmäistä vaihtoehtoa.

Ei vaalikoneista lopullista totuutta löydä mutta riittävällä määrällä toistoja voi löytää suunnan.

Jos miinakiellosta vetäytymisellä tarkoitetaan paluuta vanhaan sakaramiknoineen niin minä vastaan ehdottomasti ei. Jos taas mahdollisuutta käyttää esim. viuhkapanosta ansalankalaukaisulla niin kyllä. Oletin tarkoitettavan ensimmäistä vaihtoehtoa.
Se tarkoittaa sekä että...

Back