Presidentinvaalit 2024

Halla-ahoa on haukuttu vuosikaudet ilman että hän on niistä välittänyt. Tästä syystä ihmettelin aluksi miksi nyt on reagoitu.

Yksi syy voi hyvinkin olla että on yritetty tahrata eduskunta- instituution mainetta ulkomailla.

Toinen syy voi olla myös siinä että Halla-aho uskoo pääsevänsä presidentin vaaleissa toiselle kierrokselle.

Kesän pesukarhukohusta tiedämme millaisen lokakampanjan vasemmisto aloittaa Halla-ahoa
vastaan tässä tapauksessa.

Vaikka rikosilmoitus tuo negatiivista julkisuutta niin se oli pakko tehdä nyt ennen presidentinvaalien toista kierrosta.
 
Viimeksi muokattu:
Kenen vanhoista kirjoituksista ?
Kiven tietenkin. Jos halutaan selvittää, oliko fasistiksi nimittely loukkaus niin sitä voi selvittää, miten henkilö on aikaisemmin kirjoittanut kohteestaan.
 
Ei se tarkoitus ole ”voittaa” sitä juttua. Tarkoitus on lähettää viesti, että jatkuva toisen posken kääntäminen on nyt ohi.
Todennäköinen lopputulema on se että ketä tahansa voi jatkossa sanoa fasistiksi kunhan nimittelijä keksii jonkun yhteyden. Voi käydä niin ettei toista poskea käännetä mutta paljastetaan samalla persposket.
 
Todennäköinen lopputulema on se että ketä tahansa voi jatkossa sanoa fasistiksi kunhan nimittelijä keksii jonkun yhteyden. Voi käydä niin ettei toista poskea käännetä mutta paljastetaan samalla persposket.

En usko. Halla-aho on kärsinyt aivan sietämättömästä häirinnästä koko poliittisen uransa ajan. Saa aivan taatusti enemmän vihapostia, uhkauksia yms. mitä kukaan on koskaan Suomessa saanut ja koskaan tulee saamaan. Se ei vaan puhu siitä.

Se ei varmasti tee tuota tuota rikosilmoitusta itsensä takia, vaan sen takia, että haluaa nämä jatkuvat vihan levittäjät jonkinlaisen oikeudellisen päätöksen alaiseksi.

Jos se on sinusta persposkien näyttämistä, ihan vapaasti voit olla sitä mieltä.
 
Ja olet siihen tosi tyytyväinen. Koska se on persu ja niitä voi lyödä ihan olan takaa mistään välittämättä. Tai niin ainakin luullaan.

Fasismin määritelmiin varmaan osuu jokainen suomalainen jos niin halutaan näyttää. Samanlainen käsite kuin esimerkiksi sosialisti. Jokainen suomalainen on varmaan jossain asiassa sosialisti. Mutta fasistiksi syyttäminen on leimakirves-mahdiltaan toista luokkaa. Ja toivottavasti tuollainen asia otetaan huomioon.

Joka tapauksessa tärkeintä että rikosilmoitus tehty ja asia toivottavasti tutkitaan. Toivottavasti näitä tulee lisää, että kielenkäyttö siistiytyy.

Joku raja se pitää häiriköinnilläkin olla.
Olen tästä eri mieltä. Olen suomalainen eikä minuun osu fasismin määritelmä, käännettiin sitä miten tahansa.

Wikipediasta voi käydä katsomassa fasismin määritelmää, tosin se on sielläkin aika epäselvästi määritelty. Mutta jos fasismin olemus on epäselvä, niin selvennykseksi voi katsoa esimerkiksi putinin venäjää, joka täyttää kaikki fasismin tunnusmerkit (kaikkien suosikkipoliitikkoa Erkki Tuomiojaa ;) mukaillen):

- Demokratia lopetettu, "vaalit" ovat vain näytelmä
- Poliittiset vastustajat on laitettu hautaan, vankilaan, tai ovat lähteneet pakoon ulkomaille. Oppositiota ja erilaisuutta ylipäänsä vainotaan.
- Todellinen valta on putinin kleptokratiaklikillä ja mitä tahansa keinoa käytetään vallassapysymiseksi
- Yltiönationalistinen propaganda ja militaristinen kasvatuskoneisto
- Hyökkäyssotiminen elintilan kasvattamiseksi
- Z-hakaristin heiluttelu

Mielenkiintoinen sivujuonne koko sotkussa on se, että fasistien periviholliset, esimerkiksi eräät suomalaiset kommunistit, eivät vieläkään nikottelematta tuomitse venäjää, tai jos tuomitsevat, on mukana aina sivulaise "mutku ne jenkit on masinoineet koko jutun".

Sosialismin löyhä määritelmä minuun osuu, sillä minulle ei ole ongelmaa maksaa veroja kunhan niillä tuetaan heikompia.

Olen monesta asiasta eri mieltä Halla-ahon kanssa, mutta ei hän minun mielestäni täytä fasistin tunnusmerkkejä.
 
Olen tästä eri mieltä. Olen suomalainen eikä minuun osu fasismin määritelmä, käännettiin sitä miten tahansa.

Wikipediasta voi käydä katsomassa fasismin määritelmää, tosin se on sielläkin aika epäselvästi määritelty. Mutta jos fasismin olemus on epäselvä, niin selvennykseksi voi katsoa esimerkiksi putinin venäjää, joka täyttää kaikki fasismin tunnusmerkit (kaikkien suosikkipoliitikkoa Erkki Tuomiojaa ;) mukaillen):

- Demokratia lopetettu, "vaalit" ovat vain näytelmä
- Poliittiset vastustajat on laitettu hautaan, vankilaan, tai ovat lähteneet pakoon ulkomaille. Oppositiota ja erilaisuutta ylipäänsä vainotaan.
- Todellinen valta on putinin kleptokratiaklikillä ja mitä tahansa keinoa käytetään vallassapysymiseksi
- Yltiönationalistinen propaganda ja militaristinen kasvatuskoneisto
- Hyökkäyssotiminen elintilan kasvattamiseksi
- Z-hakaristin heiluttelu

Mielenkiintoinen sivujuonne koko sotkussa on se, että fasistien periviholliset, esimerkiksi eräät suomalaiset kommunistit, eivät vieläkään nikottelematta tuomitse venäjää, tai jos tuomitsevat, on mukana aina sivulaise "mutku ne jenkit on masinoineet koko jutun".

Sosialismin löyhä määritelmä minuun osuu, sillä minulle ei ole ongelmaa maksaa veroja kunhan niillä tuetaan heikompia.

Olen monesta asiasta eri mieltä Halla-ahon kanssa, mutta ei hän minun mielestäni täytä fasistin tunnusmerkkejä.
Wikipedia sivuun hetkeksi, koska jos haetaan todellisia ilmentymiä fasismista niin 20-luvun lopun ja 30-luvun Italia edustaa ehkä konkreettisinta fasismin julkimarssia. Monet noista mainitsemistasi asioista pätevät, lisäksi puoli-julkisten "korporaatioiden" nousu valtatekijöiksi.
Jos Suomessa haetaan fasismia, niin tällä perusteella epädemokraattisia (fasistisia) elementtejä Härmässä ovat SAK ja suuret (varakkaat) suomenruotsalaiset säätiöt, joista jälkimmäiset ovat lisäksi avoimen rasistisia (suomalaisia kohtaan).
 
Olen tästä eri mieltä. Olen suomalainen eikä minuun osu fasismin määritelmä, käännettiin sitä miten tahansa.

Wikipediasta voi käydä katsomassa fasismin määritelmää, tosin se on sielläkin aika epäselvästi määritelty. Mutta jos fasismin olemus on epäselvä, niin selvennykseksi voi katsoa esimerkiksi putinin venäjää, joka täyttää kaikki fasismin tunnusmerkit (kaikkien suosikkipoliitikkoa Erkki Tuomiojaa ;) mukaillen):

- Demokratia lopetettu, "vaalit" ovat vain näytelmä
- Poliittiset vastustajat on laitettu hautaan, vankilaan, tai ovat lähteneet pakoon ulkomaille. Oppositiota ja erilaisuutta ylipäänsä vainotaan.
- Todellinen valta on putinin kleptokratiaklikillä ja mitä tahansa keinoa käytetään vallassapysymiseksi
- Yltiönationalistinen propaganda ja militaristinen kasvatuskoneisto
- Hyökkäyssotiminen elintilan kasvattamiseksi
- Z-hakaristin heiluttelu

Mielenkiintoinen sivujuonne koko sotkussa on se, että fasistien periviholliset, esimerkiksi eräät suomalaiset kommunistit, eivät vieläkään nikottelematta tuomitse venäjää, tai jos tuomitsevat, on mukana aina sivulaise "mutku ne jenkit on masinoineet koko jutun".

Sosialismin löyhä määritelmä minuun osuu, sillä minulle ei ole ongelmaa maksaa veroja kunhan niillä tuetaan heikompia.

Olen monesta asiasta eri mieltä Halla-ahon kanssa, mutta ei hän minun mielestäni täytä fasistin tunnusmerkkejä.
Fasismiksi voidaan luokitella kaikki mikä ei ole ällöliberaalia. Tai sitten kaikki stalinismista oikealla oleva. Vaikka juuri ne tosikommarit ovat hyvin lähellä usein haukkumiaan fasisteja. Fasistikin voi kannattaa demokraattista järjestelmää jne. Parhaimmillaankin usvainen aate täsmällisesti määriteltäväksi.

En minäkään sanoisi Jussia fasistiksi mutta sellainenkin fasismin määritelmä varmasti joltain löytyy joka joltain osin sopii Jussiin.
 
Ei nyt välttämättä liity vaaleihin, mutta Halla-Aho on tehnyt rikosilmoituksen koomikko Ilkka Kivestä.

Jostain syystä useimmilla jää kaikista oleellisin kohta huomioimatta: Kivi valheellisesti väitti Halla-ahon olevan muun muassa Putinin tukija.
 
Jostain syystä useimmilla jää kaikista oleellisin kohta huomioimatta: Kivi valheellisesti väitti Halla-ahon olevan muun muassa Putinin tukija.
Varmaan on tarkkaan harkittu että Putinin tukijaksi kutsuminen on sananvapautta, Kivellä on oikeus sellaiseen mielipiteeseen ja sen julkituomiseen.
Sen sijaan fasistiksi kutsuminen on loukkaus.
 
En usko. Halla-aho on kärsinyt aivan sietämättömästä häirinnästä koko poliittisen uransa ajan. Saa aivan taatusti enemmän vihapostia, uhkauksia yms. mitä kukaan on koskaan Suomessa saanut ja koskaan tulee saamaan. Se ei vaan puhu siitä.

Se ei varmasti tee tuota tuota rikosilmoitusta itsensä takia, vaan sen takia, että haluaa nämä jatkuvat vihan levittäjät jonkinlaisen oikeudellisen päätöksen alaiseksi.

Jos se on sinusta persposkien näyttämistä, ihan vapaasti voit olla sitä mieltä.
Halla-Aholla on heikko kohtansa ja se on ajoittainen sokeus oman toiminnan kerrannaisvaikutuksille. Jussi on jo voimaannuttanut Suomen putinistit ja muut sekopäät. Nyt hän todennäköisesti vakiinnuuttaa törkypuheen.

Ja kyllä. Voimme molemmat muodostaa omat mielipiteemme. Emmehän onneksi elä fasismissa.
 
Fasismiksi voidaan luokitella kaikki mikä ei ole ällöliberaalia. Tai sitten kaikki stalinismista oikealla oleva. Vaikka juuri ne tosikommarit ovat hyvin lähellä usein haukkumiaan fasisteja. Fasistikin voi kannattaa demokraattista järjestelmää jne. Parhaimmillaankin usvainen aate täsmällisesti määriteltäväksi.

En minäkään sanoisi Jussia fasistiksi mutta sellainenkin fasismin määritelmä varmasti joltain löytyy joka joltain osin sopii Jussiin.
Niinpä. Usvaisten aatteiden leimasinmopo on useimmilta karannut käsistä.
 
Nyt on pakko sanoa, että en täysin ymmärrä JHa:n kunnianloukkaussyytettä tätä ö-luokan wannabe-koomikko kiveä vastaan. Olisi saanut kellua omassa mitättömyydessään tämä kivi. Toivottavasti tämän tarpeellisuus vielä selviää. Nyt näyttää vasemmanlaidan kellokkaat ja turpo-twitteristit ottavan ilon irti tästä.
 
Varmaan on tarkkaan harkittu että Putinin tukijaksi kutsuminen on sananvapautta, Kivellä on oikeus sellaiseen mielipiteeseen ja sen julkituomiseen.
Sen sijaan fasistiksi kutsuminen on loukkaus.
En tiedä, miten sait asiat eriteltyä tällä tavoin, kun kummatkin voivat olla rikoksia.

Muistin verryttämiseksi:

9 § (13.12.2013/879)

Kunnianloukkaus


Joka


1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka


2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,

on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon.


Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.


Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.


Kunnianloukkauksena ei myöskään pidetä yleiseltä kannalta merkittävän asian käsittelemiseksi esitettyä ilmaisua, jos sen esittäminen, huomioon ottaen sen sisältö, toisten oikeudet ja muut olosuhteet, ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä

Enemmän tässä tökkii se, onko Halla-aholla julkisasemansa puolesta oikeutta saada oikeutta.
 
Nyt on pakko sanoa, että en täysin ymmärrä JHa:n kunnianloukkaussyytettä tätä ö-luokan wannabe-koomikko kiveä vastaan. Olisi saanut kellua omassa mitättömyydessään tämä kivi. Toivottavasti tämän tarpeellisuus vielä selviää. Nyt näyttää vasemmanlaidan kellokkaat ja turpo-twitteristit ottavan ilon irti tästä.

Samaa mieltä. Juuri kukaan ei olisi ollut tästä asiasta tietoinen ilman oikeusjuttua. Nyt sitten lehdistössä pohditaan viikkotolkulla onko JHa fasisti vai ei.
 
Nyt on pakko sanoa, että en täysin ymmärrä JHa:n kunnianloukkaussyytettä tätä ö-luokan wannabe-koomikko kiveä vastaan. Olisi saanut kellua omassa mitättömyydessään tämä kivi. Toivottavasti tämän tarpeellisuus vielä selviää. Nyt näyttää vasemmanlaidan kellokkaat ja turpo-twitteristit ottavan ilon irti tästä.
Varmaan kyse on siitä, että tällä tavalla voidaan ennaltaehkäistä mahdolllisia pressanvaaleihin liittyviä loanheittokampanjoita. Tämän kunnianloukkausjutun ei tarvitse menestyä tai edes mennä rosikseen asti, jos huomataan että ihan mitä tahansa ei uskalla sanoa.
 
Halla-Aholla on heikko kohtansa ja se on ajoittainen sokeus oman toiminnan kerrannaisvaikutuksille. Jussi on jo voimaannuttanut Suomen putinistit ja muut sekopäät. Nyt hän todennäköisesti vakiinnuuttaa törkypuheen.

Ja kyllä. Voimme molemmat muodostaa omat mielipiteemme. Emmehän onneksi elä fasismissa.

Miten se on voimaannuttanut Suomen putinistit ? Sehän on päinvastoin heittänyt sinne päin vähänkin viittaavat ulos puolueesta.

Ja miten se on voimaannuttanut muut sekopäät ?
JHa:n ansiosta tuo Suomen persut ei ole lähimaillekkaan samanlainen puolue kuin muissa maissa olevat populistiset puolueet, joissa ON putinismia.

Voitko hieman selventää ajatuksenjuoksuasi ?

Iikka Kivi toki on täysi sekopää, mutta en oikein usko että se tästä asiasta kovin paljon voimaantuu. Saa toki mainetta omissa piireissään.
 
Viimeksi muokattu:
Onko fasistiksi sanominen sellaista poliittisen toiminnan arvostelua, joka ylittää kohtuuden rajat.

Minä en tiedä. Mutta uskon, ettei se mikään päivänselvä juttu ole.

Itsehän toivoisin, että poliittista keskustelua voitaisiin käydä ilman loanheittoa, henkilöön käyviä loukkauksia, asioiden ja sanomisten vääristelyä ja yliampuvia ilmaisuja. Yliampuviksi ilmaisuiksi koen fasistin mutta myös bolsevikin ja jopa kommunistin, silloin kun henkilö ei itse sellaista ole. En kyllä sellaisia äänestäkään, jotka eivät pysty asioitaan esittämään edes kohtalaisen sivistyneesti ja ilman överiksi vetämistä. En siksikään, että sellaisessa poliitikossa menee ääni hukkaan. Öykkäreistä harvemmin tulee vaikutusvaltaisia poliitikkoja.
 
"Kävin sitten kommentoimassa kontekstia asettaakseni, että minun nähdäkseni Halla-aho on fasisti ja Orbanin tukija ja on pitkään johtanut Suomen Venäjä-mielisintä puoluetta, Kivi sanoo."

Eihän tässä ole kuin neljä asiaa väärin. Ei ole fasisti,ei orbanisti, ei putinisti eikä muuten enää johda mitään puoluettakaan.
 
Back
Top